ازدواجزوج و خانواده

وقت گذاشتن برای همسر | 5 توصیه جهت وقت گذاشتن برای همسر

وقت گذاشتن برای همسر پایه و اساس زندگی مشترک است. وقت گذاشتن، گوش شنوا بودن و … باعث ایجاد روابط صمیمی با همسر می‌شود. برای اینکه این صمیمیت شکل بگیرد باید برای همسر خود وقت بگذارید. رابطه صمیمی خود به خود پدید نمی‌آید؛ بنابراین زمانی را برای همسر خود اختصاص دهید تا کیفیت رابطه افزایش یابد. برخی از زوجین به خاطر مشغله های زیاد در زندگی به طور کل وقت گذاشتن برای همسر را به فراموشی می‌سپارند.

اگر آرزوی خانواده ای صمیمی و شاد دارید، باید برای بودن کنار همسرتان برنامه ریزی داشته باشید. همچنین به عنوان همسر موظفید بخشی از وقت تان را صرف زندگی مشترک کنید. اگر توانایی و توجه کافی برای وقت گذاستن برای همسر تان ندارید؛ بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس به خوبی می‌توانید برنامه ریزی اصولی داشته باشید تا زمانی نیز برای سپری کردن با همسر داشته باشید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

وقت گذاشتن برای همسر

وقت گذاشتن برای همسر چگونه است

منظور از زندگی مشترک چیست؟ زندگی مشترک به معنای تکیه گاه بودن، تعاملات عاطفی و نزدیک با همسر است. سوال بعدی این است که چه کارهایی را باید برای زندگی مشترک و ایجاد صمیمیت انجام داد؟ برای اینکه زندگی مشترک خود را به خوبی سپری کنید و صمیمیت مستحکمی شکل بگیرد؛ باید زمان مناسبی برای همسر در نظر داشته باشید.

وقت گذاشتن برای همسر به منظور رفع نیازهای عاطفی، جنسی، اجتماعی و شخصی است. به خاطر داشته باشید که زندگی مشترک با زندگی مجردی متفاوت است. باید حتما برنامه ریزی داشته باشید که زندگی شما تنها برای خودتان نیست. شما شریک عاطفی و شریک زندگی دارید و با او پیوند بسته اید. تعهدی که با همسر خود بسته اید بُعدهای مختلفی دارد که یکی از این جنبه ها رفع نیازهای همسر است. در این مقاله تمامی جوانب وقت گذاشتن برای همسر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

توصیه های لازم جهت وقت گذاشتن برای همسر

توصیه های لازم جهت وقت گذاشتن برای همسر

جهت اینکه وقت گذاشتن برای همسر به درستی، مفید و با بازدهی بالا باشد، لازم است که به برخی از نکات توجه کنید. در این بخش مقاله توصیه های لازم جهت وقت گذاشتن برای همسر را توضیح داده ایم.

📌 به زمان های تنهایی برای همسر احترام بگذارید

وقت گذاشتن برای همسر همیشه به معنای چسبیدن به او نیست. بلکه در برخی از مواقع باید به تنهایی های او احترام بگذارید. او را درک کنید و نشان دهید که از او حمایت می‌کنید. همه افراد گاه علاقه دارند تا زمان های خود را به تنهایی سپری کنند. تا افکار خود را باز کنند، هیجاناتشان تخلیه شود و به راحتی بتوانند زمانی را برای همسر خود در نظر بگیرند. در واقع تنهایی نیز یک نیاز است که اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

📌 تفاوت های فردی و جنسیتی او را درک کنید | وقت گذاشتن برای همسر

یکی از کارهایی که باید در جهت وقت گذاشتن برای همسر انجام دهید، درک تفاوت های فردی و جنسیتی است. نحوه افکار، احساسات، هیجانات و … را بر اساس جنسیت و شخصیت افراد باید در نظر بگیرید. خانم ها همیشه ترجیح می‌دهند که با صحبت و مکالمه تمامی افکار و احساسات خود را بروز دهند. به همین دلیل در خیلی از مواقع هنگام وقت گذاشتن برای همسر تنها کافی است که گوش شنوا باشید. در حالی که وقت گذاشتن برای همسر با جنسیت مرد متفاوت است. در هنگام سپری کردن وقت با همسر کافیست که با تیپ شخصیتی او آشنا شوید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

📌 به همراه همسر خود در جمع دوستان حضور داشته باشید

یکی از کارهایی که جهت وقت گذاشتن برای همسر باید انجام دهید؛ این است که به همراه همسر در جمع دوستان خود حضور داشته باشید. البته این شرایط در زمانی است که همسرتان نیز برای برقراری ارتباط با دوستان شما علاقه نشان دهد. با این کار هم برای همسر خود وقت گذاشته اید و هم باعث افزایش اعتماد به نفس او شده اید. توجه و ارزشی که به همسر خود دارید، در کیفیت زندگی مشترک تاثیر بسیار زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

📌 برخی از عادت های نامناسب خود را تغییر دهید | وقت گذاشتن برای همسر

همه ما انسان ها عادت های خوب و بد زیادی داریم. اما زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شویم دیگر این عادت های بد باید کنار گذاشته شود. در زندگی مشترک، مشکل همسر مشکل شما نیز است. به همین دلیل باید با یکدیگر سازش کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید. برخی از عادت های دوره مجردی را کنار بگذارید و زمانی که همسرتان از رفتار شما ناراضی است؛ با کمک روانشناس به رفع این رفتار بپردازید.

📌 زمانی را برای خوش گذرانی در نظر بگیرید

وقت گذاشتن برای همسر همیشه نباید به منظور مکالمه باشد. در برخی از روز های ماه موقعیتی را مشخص کنید و برای خوش گذرانی به آنجا بروید. گاهی با همسر خود به محل قرار آشنایی بروید تا خاطرات شما زنده شود. بهترین خاطره ها را برای یکدیگر رقم بزنید و اجازه دهید تا همسرتان نیز برخی از سرگرمی های خود را بگوید تا برای لذت بردن به آنجا بروید. در واقع خوشگذرانی با همسر یک ارزش بالا است. هم باعث شادی و لذت شده اید و هم برای همسر وقت گذاشته اید. چی از این بهتر؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

وقت گذاشتن برای همسر یک عامل مهم در رضایت از زندگی مشترک است. برای اینکه فضای صمیمی برای خود و همسر ایجاد کنید، باید در روز گوش شنوایی برای همسر باشید و رفتارهایی که باعث آزار او می‌شود را کنار بگذارید. برای اینکه زمان های مناسب با کیفیت بیشتری را برای همسر بگذارید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره