خانوادهزوج و خانواده

شوهر خودخواه | نحوه برخورد با شوهر خودخواه

شوهر خودخواه می‌تواند مشکلات زیادی در زندگی مشترک ایجاد کند. معمولا این ویژگی در مردان بسیار شایع است. به همین دلیل باید خود را برای این مورد آماده کرده تا در برخورد با چنین افرادی دچار آسیب نشوید. زن و شوهر در زندگی مشترک باید از روحیه از خودگذشتگی و بخشش برخوردار باشند تا بتوانند در مواقع بحرانی بهتر عمل کنند. اما شوهر خودخواه تنها شرایط خود را در نظر گرفته و به دنبال مسائل خود هستند. این موضوع موجب شکاف هر چه بیشتر زن و شوهر و حتی پدر و فرزندان خواهد شد. این مساله به راحتی قابل تغییر و درمان نیست. در ادامه راهکارهایی برای بهبود این وضعیت شرح داده‌ایم. اما می‌توانید در این باره برای دریافت مشاوره خانواده نیز اقدام بکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر خودخواه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

شوهر خودخواه

شوهر خودخواه می‌تواند آسیب های زیادی هم به خود فرد و هم همسر او وارد نماید. افراد خودخواه به هیچکس و هیچ چیز به اندازه خود توجه نمی‌کنند. این موضوع در ازدواج مسائل زیادی را به وجود می‌آورد. چرا که به ندرت نیازهای دیگری را در نظر گرفته و در پی برطرف کردن آنها هستند.

ویژگی های شخصیتی طرفین در یک زندگی مشترک می‌تواند موثر باشد؛ پس نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت و نسبت به آن بی اهمیت بود. اگر هر فرد در زندگی مشترک به فکر خود باشد و به دیگری توجه نکند؛ پس دیگر ازدواج معنی نمی‌دهد. امروزه شاهد بروز این مشکل در میان زوج های زیادی هستیم. از این رو باید به آن اهمیت داده و حتی از آن پیشگیری نماییم.

علت بروز رفتارهای شوهر خودخواه

علت رفتارهای شوهر خود خواه

اینکه چرا شوهر خودخواه چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد؛ دلایل زیادی دارد. در بیشتر موارد خودخواهی ریشه در کودکی و گذشته فرد داشته و به طور ناگهانی بعد از ازدواج بروز نمی‌کند. همچنین پیدا کردن علت آن نیز می‌تواند به افراد تا حد زیادی کمک کند.

📌استرس کاری

در برخی موارد این مشکلات کاری و مسائل زندگی حرفه ای فرد است که باعث خودخواهی وی می‌گردد. این موضوع مخصوصا در ازدواج هایی که تنها مرد کار می‌کند؛ بیشتر مشکل ساز می‌شود. چنین فردی به دلیل درآمد زایی تصور می‌کند که بسیار از همسر خود بهتر و بالاتر است.

📌برتری طلبی شوهر خودخواه

برتری طلبی نیز یکی دیگر از دلایل بروز رفتارهای شوهر خودخواه است. در واقع برخی از مردان در خانواده های مرد سالار بزرگ شده اند که همواره در ارجحیت بوده و به آنها اهمیت زیادی داده شده است. به همین دلیل نمی‌توانند در زندگی مشترک شخص دیگری را به غیر از خود در نظر بگیرند.

📌حضور فرزند

حضور فرزندان نیز تمام توجه و وقت مادر را می‌گیرد. در این شرایط همسر شروع به حسادت کرده و توقع دارد که به او نیز توجه شود. البته این موضوع تا حدی طبیعی است. اما بعد از مدتی اگر زنان نتوانند در این مورد تعادل برقرار کنند؛ مشکلات زیادی در این مورد ایجاد می‌گردد.

📌تقلید از والدین و دوران کودکی

شوهر خودخواه به دلیل تقلید از والدین خود و مشاهده رفتارهای آنان نیز در معرض چنین چیزی قرار می‌گیرد. از طرفی وقتی مرد از دوران کودکی بسیار مورد توجه و محبت والدین خود بوده است؛ پس این موضوع با او مانده و در ازدواج نیز ادامه می‌یابد.

ویژگی های اخلاقی شوهر خودخواه

شوهر خودخواه نشانه های زیادی از خود بروز می‌دهد که به راحتی می‌توان آنها را شناسایی کرد. از طرفی چنین افرادی علاوه بر خودخواهی، ویژگی های اخلاقی دیگری نیز دارند که برای زندگی با فرد دیگری مشکل ساز می‌شود. در این قسمت به بررسی این موضوعات می‌پردازیم.

◀حق به جانب بودن

طبیعی است که شوهر خودخواه بسیار حق به جانب بوده و همواره حق را به خود می‌دهد. او تحمل شنیدن مخالفت و یا حتی انتقاد را ندارد و معتقد است که هرگز اشتباه نمی‌کند. شاید گاهی اینطور باشد؛ اما در زندگی مشترک افراد باید تحمل شنیدن نظرات دیگران را در مورد خود داشته باشند. برای جلوگیری از بروز قهر با همسر کلیک کنید.

◀علاقه به خود

شوهر خودخواه علاقه زیادی به خود داشته و حتی گاهی نشانه هایی از شخصیت خودشیفته را نیز از خود بروز می‌دهد. فراموش نکنی که هیچکس کامل نیست و همه افراد نقص هایی دارند. چنین افرادی همواره در مورد خود صحبت کرده و تصور می‌کنند بهترین صفات متعلق به آنهاست.

◀کنترلگری شوهر خودخواه

کنترلگری نیز یکی دیگری از ویژگی های شوهر خودخواه است. او به دلیل اینکه خود را عقل کل و بهتر از همه می‌داند؛ تمایل دارد که همه چیز را کنترل کرده و زیر سلطه خود درآورد.

◀عذرخواهی نکردن

شوهر خودخواه، هرگز در مورد اشتباهاتش عذرخواهی نمی‌کند. در واقع او معتقد است که اصلا اشتباهی نکرده است. در زندگی مشترک افراد باید مسئولیت اشتباهات خود را پذیرفته و همچنین از طرف مقابل معذرت خواهی کنند. برای اطلاع از روش های معذرت خواهی از همسر کلیک کنید.

◀بی ادبی

چنین افرادی معمولا بسیار بی ادب بوده وهیچ احترامی برای همسر و یا دیگران قائل نیستند. از طرفی از همه انتظار دارند تا به آنها احترام بگذارند. شوهر خودخواه به راحتی به دیگران بی احترامی کرده و هیچ احساس گناهی در این مورد نمی‌کند.

◀انتقادگری شوهر خودخواه

از آنجایی که شوهر خودخواه بسیار کنترلگر و ایرادگیر است؛ به خود این حق را می‌دهد تا به راحتی از دیگران انتفاد کرده و به آنها بی احترامی کند. از طرفی انتقاد های آنان نیز در بیشتر موارد سازنده و یا درست نیست.

◀ارتباط برقرار نکردن

شوهر خودخواه به ندرت با دیگران و یا حتی با همسرش ارتباط موثری برقرار می‌کند. چنین فردی به دلیل ویژگی های اخلاقی که دارد نمی‌تواند دوستی پیدا کرده و یا حتی با دیگران صمیمی شود. او حتی با همسر خود نیز صحبت نکرده و به طور مداوم به او بی محلی می‌کند.

◀بی توجهی

وقتی با شوهر خودخواه زندگی می‌کنید نباید انتظار داشته باشید که او به شما و علایق تان توجه کند. در واقع تنها اوست که مهم است و همه باید به او توجه کنند. اما او نه تنها به شما محبت نکرده، بلکه به توصیه ها و دلسوزی های شما نیز بی توجه است. از طرفی هرگز از شما به عنوان همسر تعریف و تمجید نیز نخواهد کرد.

◀کمک نکردن در امور خانه

شوهر خودخواه هرگز در امور خانه به شما کمک نمی‌کند و همه وظایف به عهده شماست. فراموش نکنید که که کارهای منزل از وظایف هر دو نفر است و باید در این مورد با یکدیگر همکاری داشته باشند. و یا تقسیم وظایف انجام دهند. اما چنین فردی اصلا چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

◀کارش در اولویت است

کار برای شوهر خودخواه همواره در اولویت است. در واقع او به تنها چیزی که اهمیت می‌دهد کار و زندگی حرفه ای اش است. بیشتر وقت خود را در محل کار گذرانده و در این مورد انرژی زیادی را صرف می‌کند. اما با همسر خود این چنین نیست.

برای آشنایی به بهترین طرز رفتار با همسر کلیک کنید.

رفتار با شوهر خودخواه

رفتار با شوهر خودخواه

اگر با شوهر خودخواه ازدواج کرده اید؛ باید نحوه برخورد با چنین فردی را بدانید. در غیر این صورت احتمالا زندگی مشترک شما زیاد دوام نمی‌آورد. همواره فردی باید بیشتر از خودگذشتگی و ایثار داشته باشد. اما درک مقابل از وظایف دو نفر است. برخی از کارهایی که زنان می‌توانند در این شرایط انجام دهند شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از روش های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

صحبت کردن با او در این مورد

صبوری

توجه به خود

پیدا کردن علت مشکل به طور اساسی

کمک گرفتن از مشاور

سخن پایانی

شوهر خودخواه احتمالا قبل از ازدواج نیز نشانه هایی در این مورد از خود بروز می‌دهد. به همین دلیل باید قبل از تصمیم گیری به طور قطعی در این مورد، به خوبی فکر کرده و آینده نگر باشید. فراموش نکیند که علاقه بسیار مهم است؛ اما باید مسائل دیگر را نیز در نظر داشته باشید. در این مورد با یک مشاور صحبت کرده و همچنین خود همسر را نیز در جریان قرار دهید. ازدواج با چنین فردی و داشتن زندگی مشترک با او تصمیمی دشوار است وبه همین دلیل بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر خودخواه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره