ازدواجخانوادهزوج و خانواده

شوهرم خیلی غیرتیه | شوهرم روم حساسه

شوهرم خیلی غیرتیه و اجازه هیچ کاری رو بهم نمیده. احتمالا این عبارت را از زبان برخی از زنان شنیده باشید. در واقع چنین زنانی هم به دنبال راهی برای خروج از این شرایط بوده و گاهی نیز از این موضوع احساس لذت می‌برند. اینکه شریک عاطفی روی ما حساسیت داشته باشد و از ما محافظت کند؛ لذت بخش است. اما زمانی که این وضعیت بیش از حد شده و عملکرد ما را مختل می‌کند؛ دیگر غیرت سمی بوده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند. برخی از زنان نمی‌دانند که از غیرتی بودن همسر خود خوشحال باشند تا ناراحت. به همین دلیل نمی‌توانند واکنش درستی نسبت به این موضوع نشان دهند. بهتر است در این مورد از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه غیرتی بودن شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

شوهر روم حساسه

به طور کلی غیرت مخصوصا در میان مردان مفهومی است که در بیشتر موارد اشتباه برداشت می‌شود. غیرتی بودن شوهر به معنی محدود کردن زنان و یا حتی کنترلگری نیست. غیرت می‌تواند یکی از ویژگی های مثبت و سازنده برای هر فردی باشد. حتی زنان نیز باید در مورد شوهر خود غیرت داشته باشند. اما برخی غیرت را با احساس مالکیت اشتباه گرفته و خود را مجاز به هر رفتاری می‌دانند. اینکه مردان همسران خود را محدود کرده و به آنها اجازه انجام هیچ کاری را دهند؛ غیرت نیست. برای اطلاع از راه های رفتار با همسر کلیک کنید.

آیا غیرتی بودن شوهر اشتباه است؟

همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ غیرتی بودن شوهر مفهومی است که دو معنی و برداشت متفاوت برای افراد ایجاد می‌کند. اگر مردان به روش درستی به همسر خود اهمیت داده و از او مراقبت کنند؛ غیرت داشتن اصلا هم اشتباه نیست. اما در غیر این صورت بسیار آسیب زننده است. در واقع نه تنها آسیب زیادی به زن و رابطه وارد می‌شود؛ بلکه از مردان نیز انرژی زیادی می‌گیرد. در چنین شرایطی بهتر است خودتان را به جاب طرف مقابل قرار داده و فکر کنید که آیا دوست دارید تا این حد مورد محدودیت و فشر باشید یا خیر؟ برای آشنایی با نشانه های رفتاری شوهر زورگو و بی منطق کلیک کنید.

نشانه های غیرتی بودن شوهر به صورت سمی

نشانه های غیرتی بودن شوهر

غیرتی بودن شوهر به صورت اشتباه و یا سمی نشانه های مشخصی دارد. در واقع چنین افرادی به وضوح با این روش های همسر خود را محدود می‌کنند. اگر فرد در دوران آشنایی پیش از ازدواج چنین نشانه هایی بروز داد؛ بهتر است از او فاصله گرفته و یا به او برای درمان کمک کنید.

چک کردن تلفن همراه : در صورت غیرتی بودن شوهر او به صورت مداوم تلفن همراه شما را چک کرده و نسبت به کوچک ترین علائم نیز حساس است. برای اطلاع از پیامدهای چک کردن گوشی همسر کلیک کنید.

پیگیری بیش از حد زمانی که بیرون از خانه هستید: زمانی که بیرون از خانه بوده و یا از او دور هستید؛ مدام به شما زنگ زده و در مورد وضعیت تان پیگیری می‌کند.

نمایش احساس مالکیت حتی در جمع ها: در هر جمعی به هر روشی تلاش می‌کند تا احساس مالکیت خود را نسبت به شما به دیگران نیز نشان دهد. او اینکار را نشانه قدرت می‌داند.

ناراحتی زودهنگام: شوهر غیرتی بسیار حساس بوده و در مورد کوچک ترین چیزها هم ناراحت می‌شود.

معرفی کردن خود به دیگران: زمانی که با شما در مکانی حضور می‌یابد کاملا بدون دلیل خود را همسر شما معرفی کرده و به دیگران می‌فهماند که مالک شماست.

تحریک کردن حسادت: حسادت شما را به روش های مختلفی برمی‌انگیزد و نحوه واکنش شما برایش اهمیت دارد.

دیدار بدون قرار قبلی: حتی زمانی که با او قراری ندارید نیز حضور یافته و شما را غافلگیر می‌کند. در واقع قصد او مچ گیری است.

همراهی با شما در همه جا: در همه جا همراه شماست. در واقع یک لحظه نیز شما را تنها نگذاشته و حتی شما را تعقیب می‌کند.

علت غیرتی بودن شوهر | شوهرم خیلی غیرتیه

همچنین پیدا کردن علت غیرتی بودن شوهر نیز اهمیت زیادی دارد. چرا که در این حالت می‌توانید راحت تر دلیل رفتارهای او را درک کرده و حتی به او کمک کنید. در برخی موارد مردان با غیرتی شدن در حال بیان کردن خواسته ها و حرف های خود به شکل دیگری هستند. به همین دلیل ریشه یابی این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • اینکار را نشانه مرد بودن می‌داند
  • بدبینی به خاطر تجربیات گذشته
  • یادگیری از خانواده
  • باورهای غلط

پیامدهای غیرتی بودن شوهر

فراموش نکنید که غیرتی بودن شوهر پیامدهای زیادی نیز دارد. در واقع این رفتار روابط زن شوهر را با یکدیگر بسیار تحت تاثیر قرار داده و بعد از مدتی آنها از هم دور می‌کند. چرا که همواره زن به دنبال راهی برای فرار از این همه محدودیت است و مرد نیز باید او را کنترل نماید. بسیاری از جدایی ها به همین دلیل رخ می‌دهد. همچنین این موضوع بعد از مدتی سلامت روان افراد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

برخورد با غیرتی بودن شوهر

برخورد با غیرتی بودن شوهر

زمانی که شاهد غیرتی بودن شوهر هستید؛ واکنش ما در این مورد بسیار اهمیت دارد. در چنین شرایطی بهتر است از این روش ها برای برخورد با همسر خود استفاده نمایید.

💠دادن احساس امنیت به او

از آنجایی که یکی از دلایل اصلی غیرتی بودن شوهر ، ترس از دست دادن شماست؛ بهتر است در این مورد به او اطمینان خاطر دهید که ترکش نمی‌کنید. در واقع به او احساس امنیت و آسوده خاطری داده و قبل از بروز چنین رفتارهایی در کنار او بمانید.

💠اجازه دادن برای مشارکت به او | شوهر خیلی غیرتیه

برخی از زنان در مقابل غیرتی بودن شوهر خود مقاومت زیادی کرده و تلاش برای تغییر می‌کنند. اما گاهی اینکار اوضاع را بدتر نیز می‌کند. از این رو بهتر است در زمینه های مختلف به همسر اجازه مشارکت و حتی دخالت داده و حس قدرت را به او بدهید.

💠کمک گرفتن از روانشناس

در مورد غیرتی بودن شوهر حتما از روانشناس کمک گرفته و به صورت اصولی این موضوع را حل کنید. از آنجایی که غیرت همسر می‌تواند آسیب زیادی به زندگی زناشویی وارد کند؛ افراد باید حتما از یک متخصص در این مورد کمک بگیرند.

تفاوت میان غیرت خوب و بد | شوهرم خیلی غیرتیه

وقتی از غیرتی بودن شوهر به صورت سمی صحبت کنیم؛ باید حساسیت سالم و درست را در زندگی زناشویی نیز توضیح دهیم تا زوجین تفاوت آنها را درک کنند. همه مردان بر خانواده و همسر خود غیرت دارند؛ اما نحوه بروز آن است که اهمیت دارد. و همین تعیین کننده غیرت خوب و بد است. محافظت از زن توسط همسر نمونه از یک غیرت خوب است. همچنین توجه به حال زن و در عین حال کمک کردن به او برای پیشرفت و ترقی اصلا بی غیرتی نیست. بلکه از رفتارهای صحیح در زندگی زناشویی است.

سخن پایانی

در مورد غیرتی بودن شوهر نظرات مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها از موضوعات فرهنگی و خانوادگی نشات می‌گیرند. چرا که غیرت مفهومی انتزاعی و غیر علمی بوده و اصلا نمی‌توان برای آن حد و حدود مشخصی تعیین کرد. بیشتر مردان به دلیل باورها و برداشت های اشتباه در این مورد است که همسر خود را می‌آزارند. به همین دلیل بهتر است زوجین در این مورد باید یک روانشناس صحبت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه غیرتی بودن شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره