ازدواجزوج و خانواده

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج | 7 دلیل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج موضوعی تامل برانگیز در خانواده‌ها است. حتی برای زوجینی که ازدواج موفقی داشته اند، این رویداد ممکن است رخ دهد. اگر بعد از ازدواج عاشق فرد دیگری شدید؛ دلیل بر ازدواج ناموفق نیست. این اتفاق برای خود زن یا مرد هم ترسناک و دشوار بوده و دچار سرگردانی می‌شوید.

کسانی که عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند؛ اغلب احساس گناه، ترس و عذاب وجدان دارند. ادامه این روند سلامت روان و رابطه آن ها را به خطر می‌اندازد. اگر احساس می کنید بعد ازدواج عاشق کس دیگری غیر همسرتان شده اید حتما پیش از هر اقدامی با مشاوران ازدواج و خانواده صحبت نمایید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق دیگری شدن بعد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج چیست؟

عشق و علاقه لازمه ازدواج است. زمانی که علاقه کافی بین زن و شوهر وجود نداشته باشد؛ احتمال اینکه عاشق فرد دیگری شوید بالا است. به همین دلیل همیشه قبل از ازدواج تمامی جوانب باید به صورت منطقی بررسی شود. عاشق دیگری شدن بعد ازدواج ممکن است برای هر فردی اتفاق بی‌افتد؛ اما زمانی که نحوه جلوگیری از بروز آن را بلد باشید؛ نیازی به نگرانی نیست.

عده زیادی در جامعه امروزی عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند. این رفتار به دلایل مختلفی مانند ازدواج های بدون بینش، عقد طولانی مدت، یکنواختی زندگی مشترک، احساسات طبیعی، بی توجهی به چهارچوب ها و … پدید می‌آید. اما برای حل این مشکل نیز روش های زیادی وجود دارد که دریافت کمک از روانشناس بهترین راهکار است. در این مقاله روش های جلوگیری و دلیل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عاشق زن متاهل شدم کلیک کنید.

دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

عاشق کسی غیر از همسر شدن به دلایل مختلفی پدید می‌آید. افراد می‌توانند برای رفع این مشکل دلایل خود را شناسایی کنند و به حل آن بپردازند. برای آگاهی شما در این بخش مقاله دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را توضیح داده ایم.

📌 ازدواج های اجباری

ازدواج های اجباری از دیگر دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج است. در این ازدواج زوجین به یکدیگر علاقه ای نداشته اند اما ازدواج کرده اند. در این شرایط این روند طبیعی است که دیر یا زود عاشق فردی شود که مناسب او است. به همین خاطر همیشه به مشاوره قبل از ازدواج تاکید می‌شود.

📌 یکنواختی زندگی مشترک

از دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج می‌توان به یکنواختی زندگی مشترک نیز اشاره کرد. زندگی مشترک موفق همیشه باید شادی و نشاط داشته باشد. زمانی که این نشاط از بین رفت، باید نگران عشق دوباره باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق بعد از ازدواج کلیک کنید.

📌 احساسات طبیعی | عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

یکی از دلایل عاشق کسی دیگر شدن غیر از همسر، احساسات طبیعت انسانی است. عاشقی یک روند طبیعی است که برای هر فردی ممکن است رخ دهد. بنابراین بهتر است که خیلی خودتان را بابت این عشق عذاب ندهید. بسیاری از ما به شیوه طبیعی این روند را پیش می‌گیریم و دست خودمان نیست. پس کافی است این احساسات تان را خاص نشمارید آن وقت خواهید دید که به راحتی می توانید از آن چشم پوشی کنید.

📌 بیماری های روانی

افرادی که عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند، شاید همسری با بیماری روانی دارند. اختلال شخصیت مرزی، دو قطبی یا نمایشی این شرایط را فراهم می‌کنند که زوجین عاشق کیس دیگری شوند. در این شرایط بیماری کنترل خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر پس از ازدواج رابطه جدید را آغاز می‌کنند.

📌 ازدواج های بدون بینش

زمانی که ازدواج بدون بینش باشد، عاشق دیگری شدن بعد ازدواج نیز رخ می‌دهد. بسیاری از ازدواج ها دلیل منطقی ندارند و تنها به دلیل علاقه ای که صورت گرفته است افراد با یکدیگر ازدواج می‌کنند. اما به مرور زمان به این نتیجه خواهید رسید که به لحاظ منطقی به درد یکدیگر نمی‌خورید و به همین دلیل به دنبال فرد دیگری خواهید گشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عادی شدن رابطه کلیک کنید.

📌 دوران عقد طولانی

یکی از دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، دوران عقد طولانی است. زمانی که زوجین در این دوران احساس بلاتکلیفی کنند، نسبت به یکدیگر علاقه خود را از دست خواهند داد. و همین بی علاقگی و خستگی باعث عاشق دیگری شدن می‌شود.

📌 عدم توانایی در رفع نیازها | عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

یکی از دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، عدم توانایی در رفع نیازها می‌باشد. هر کدام از ما نیازهای مختلفی داریم که اگر در ازدواج برآورده نشود؛ به دنبال دریافت درک و توجه از افراد دیگر خواهیم بود. به همین دلیل میزان خیانت و عشق به دیگران افزایش می‌یابد.

📌 بی توجهی به چارچوب های اخلاقی

با توجه به پیشرفت های سریعی که در دهه های اخیر رخ داده، مرزهای ارتباطی و تعاملات افراد نیز دستخوش تغییراتی شده است. خیلی اوقات روشنفکری با بی بند و باری به اشتباه گرفته شده و پیامدهای گسستن مرزهای اخلاق نیز در نظر گرفته نمی‌شود. در چنین مواقعی می‌بینیم که روابط زن و شوهر با دیگر افراد با محدودیت های کمتری همراه است. پوشش اهمیتی نداشته و صمیمیت با جنس مخالف ایرادی ندارد. به مرور بندهای عاطفی با مردان و زنان دیگر نیز شکل می‌یابد. در نهایت عشق با کس دیگری غیر از همسر شکل می‌گیرد.

روش های جلوگیری از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

روش های جلوگیری از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

برای اینکه از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج جلوگیری کنید؛ باید به برخی از نکات توجه کنید. در این بخش مقاله روش های جلوگیری از این رفتار را توضیح داده ایم.

🟢 مشکلات را بر طرف کنید

برای رفع مشکلاتی از قبیل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، باید به دنبال ریشه یابی باشید. اینکه دلیل بروز این رفتار های شما چیست و چرا چنین اتفاقی رخ داده است. سعی کنید از راه صحبت و کمک از مشاور مشکلات زندگی را بررسی کنید. با صحبت و مکالمه به حل مشکل خواهید پرداخت و از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج نیز دوری خواهید کرد.

🟣 رابطه خود را محدود کنید

یکی از روش های عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، محدود کردن رابطه است. مقایسه همسر با شریک احساسی که بعد از ازدواج عاشقش شدیم؛ واکنش طبیعی ذهن ماست. اما زمانی که این مقایسه ها افزایش یابد؛ درگیری ها نیز بیشتر می‌شود. بنابراین برای کنترل اوضاع باید ارتباط خود را محدود کنید تا به مرور زمان به طور کل رابطه را قطع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

🟠 تعهد را یادآوری کنید

برای جلوگیری از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، باید تعهد را به خود یادآوری کنید. اینکه علاقه شما به او باعث این ازدواج شده است و عهد بسته اید که به یکدیگر وفادار بمانید. بهتر است که جای خود را با همسر تغییر دهید و تصور کنید که چه حالی به شما دست می‌دهد. به همین دلیل با یادآوری تعهد و وفاداری وضعیت را کنترل کنید.

🟡 برای ازدواج تصمیم جدی بگیرید

اگر تصور دارید که با عاشق دیگری شدن بعد ازدواج به مشکل برخورده اید و نمی‌توانید اوضاع را کنترل کنید، برای ازدواج خود تصمیم قطعی بگیرید. اینکه شرایط زندگی و این رفتار باعث آسیب های روحی و روانی می‌شود و ادامه زندگی برای شما دشوار خواهد شد. برای تصمیم گیری جدی حتما از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، عاشق دیگری شدن بعد ازدواج یکی از اتفاقات است که شاید برای هر کسی رخ دهد. اما روش های جلوگیری از این اتفاق نیز وجود دارد. با کمک از روانشناس هم سلامت روحی در امانی خواهید داشت و هم اوضاع زندگی را در دست خواهید داشت. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق دیگری شدن بعد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره