ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با همسن

ازدواج با همسن و شروع چنین رابطه ای از بسیاری از جهات هیجان انگیز به نظر می‌رسد. چرا که سن نیز یکی از موضوعاتی است که افراد باید در آن اشتراک داشته باشند. در واقع در بیشتر موارد در ازدواج مردان سن بیشتری دارند و این اختلاف نیز در زوجین می‌تواند متفاوت باشد. اما گاهی برخی از افراد تصمیم می‌گیرند تا با فردی که دقیقا همسن خودشان است؛ ازدواج کنند. این رابطه نیز می‌تواند به خوشبختی ختم شده و افراد در کنار هم مسائل مختلفی را تجربه کنند. اما گاهی هم اینطور نشده و افراد دچار مشکل می‌شوند. از این رو باید قبل از تصمیم گیری در این مورد، به خوبی در مورد آن فکر کرده و مسائلی را در نظر داشت. همچنین افراد بهتر است حتما از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با همسن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

در ازدواج با همسن به چه موضوعاتی توجه کنیم؟

عوامل موثر بر ازدواج با همسن

سوال بیشتر زوجینی که می‌خواهند با همسن خودشان ازدواج کنند؛ این است که در چنین رابطه ای باید بیشتر با چه چیزی توجه کنیم؟ و یا اصلا چنین ازدواجی درست است؟ فراموش نکنید که ازدواج کردن با فردی که دقیقا سنی مشابه با شما دارد؛ اصلا اشکالی ندارد. در واقع این موضوع نباید اختلالی در رابطه شما ایجاد نماید. اما بهتر است به مسائلی در این زمینه توجه داشته باشید. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با انواع معیارهای ازدواج کلیک نمایید.

سنجدین میزان تفاهم

قبل از ازدواج با همسن ، به این موضوع فکر کنید که تا چه اندازه با یکدیگر تفاهم دارید! در واقع داشتن تفاهم مهمتر از هرچیزی است. در صورت داشتن تفاهم و یک ارتباط سالم ، سن نمی‌تواند عامل مشکل سازی باشد.

بلوغ عاطفی مهم تر از سن

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ این است که بلوغ عاطفی افراد مهم تر از سن آنهاست. در واقع ارتباط کمی میان این دو موضوع وجود دارد. چرا که بعضی افراد با اینکه سن کمی دارند؛ به بلوغ عاطفی و روانی رسیده و آماده شروع زندگی مشترک هستند.

مزایای ازدواج با همسن

در بیشتر موارد مزایای ازدواج با همسن بر معایب آن غلبه داشته و همین موضوع است که افراد را برای چنین ازدواجی ترغیب می‌کند. در این قسمت به ذکر برخی از مزایای این ازدواج خواهیم پرداخت. برای اطلاع از پیامدهای اختلاف سنی زیاد در ازدواج کلیک نمایید.

راحتی بیشتر در درمیان گذاشتن مسائل

زمانی که افراد با یکدیگر همسن باشند؛ تقریبا با مشکلات یکسانی دست و پنجه نرم کرده و به همین دلیل راحت تر هم در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت می‌کنند. صحبت کردن و درمیان گذاشتن مسائل یکی از رفتارهای مهمی در زندگی مشترک است که بسیاری از زوجین از آن برخوردار نیستند.

صمیمیت بیشتر

طبیعی است که در ازدواج با همسن ، صمیمیت بین افراد نیز بیشتر است. آنها با یکدیگر راحت تر بوده و آرامش بیشتری را در کنار یکدیگر تجربه خواهند کرد.

انعطاف پذیری و گذشت بیشتر

معمولا در ازدواج با همسن، زوجین به تصمیمات و نظرات یکدیگر بیشتر احترام گذاشته و کمتر به زور و اجبار متوسل می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود تا سازگاری بیشتری با یکدیگر داشته و در شرایط مختلف گذشت کنند.

تناسب جسمانی

زمانی که زوجین همسن باشند؛ از نظر جسمانی نیز تناسب بیشتری با یکدیگر خواهند داشت. حتی با گذشت زمان و بالارفتن سن، به مشکلات جسمانی مشابهی نیز دچار می‌شوند.

تفاهم و درک بیشتر نسبت به یکدیگر

از آنجایی که زوج های همسن از لحاظ ذهنی، عاطفی، روانی و… در شرایط یکسانی قرار دارند؛ به همین دلیل تفاهم بیشتری داشته و بهتر یکدیگر را درک می‌کنند.

داشتن اهداف مشترک بیشتر

یکی از اصل های مهم در زندگی مشترک این است که اهداف زوجین با یکدیگر همسو بوده و تناسب داشته باشد. در ازدواج با همسن ، بیشتر شاهد این موضوع هستیم. چرا که شرایط زوجین نیز تقریبا مشابه است.

معایب ازدواج با همسن

معایب ازدواج با همسن

اما ازدواج با همسن معایبی نیز دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. در واقع بسیاری از افراد در ابتدا در این مورد به صورت هیجانی تصمیم گیری کرده و به این مسائل فکر نمی‌کنند. به همین دلیل با گذشت مدتی از ازدواج، دچار مشکلات مختلفی می‌گردند. برخی از موضوعات، شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از بهترین سن ازدواج کلیک نمایید.

زن نقش پررنگ تری دارد: زمانی که زوجین همسن باشند؛ معمولا نقش رهبری مردان کمتر به چشم می‌خورد. چرا که زمانی که مرد بزرگ تر باشد؛ پخته تر رفتار کرده و در بسیاری از موارد پیش رو می‌شود.

کمتر احتمال دارد که زوجین به رشد برسند: در صورت داشتن اشتراکات بیش از حد زوجین مانند سن، افراد کمتر در شرایط جدید قرار گرفته و چالش های مختلف را تجربه می‌کنند. از این رو احتمال رشد و پیشرفت کردن آنها نیز کمتر می‌شود.

فرسودگی زودتر: از طرفی در صورت ازدواج با همسن ، زمانی که زنان بچه دار می‌شوند؛ فرسوده تر از مردان به نظر می‌رسند. در واقع زنان زودتر شادابی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل گفته می‌شود که بهتر است مردان کمی بزرگتر از زنان باشند.

کمتر شدن کیفیت رابطه جنسی به مرور زمان: در حالت زنان به دلیل یائسگی زودتر نسبت به داشتن رابطه جنسی بی میل می‌شوند. همین موضوع به رابطه آسیب زیادی می‌زند.

ازدواج با همسن در روانشناسی

ازدواج با همسن در روانشناسی به هیچ عنوان منع نشده و یا کار نادرستی محسوب نمی‌شود. اما بهتر است افراد برای انجام اینکار موضوعات مختلفی را در نظر گرفته و حتما از یک روانشناس کمک بگیرند. بسیاری از افراد در ابتدا تحت تاثیر هیجانات در این مورد تصمیم گیری کرده اما بعد از مدتی به خاطر مسائلی که تجربه می‌کنند؛ دچار پشیمانی ‌می‌شوند. از این رو صحبت کردن با فردی دیگر مانند روانشناس می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

ازدواج با همسن برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی ازدواج با همسن بیشتر برای افرادی مناسب است که در این مورد اطلاعات کافی را داشته و هردو طرف نیز راضی باشند. بیشتر افرادی که اعتماد به نفس بالایی داشته و خود را آماده رویارویی با چالش های زندگی مشترک می‌دانند؛ می‌توانند در این ازدواج عملکرد خوبی داشته باشند. از این رو باید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد این نوع ازدواج به شناخت درستی از خود نیز رسید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در بالا به آنها اشاره شد؛ تصمیم گیری در مورد ازدواج با همسن کاملا شخصی بوده و به عهده خود افراد است. از طرفی مشکل اساسی نیز ایجاد نمی‌کند. اما افراد باید خود را برای آن آماده کرده و به خودآگاهی کافی نیز برسند. همچنین قبل از انتخاب نهایی، حتما در این مورد با یک روانشناس صحبت کرده و مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با همسن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

ازدواج با همسن موجب صمیمیت بین زوجین می‌شود؟

صمیمیت از فاکتورهای مهم در عشق است که وجود آن در زندگی مشترکی لازم است. آنچه صمیمیت بیشتری را بین زوجین فراهم می‌کند، رفاقت و دوستی بین آن‌هاست. معمولا افراد با همسن خود بیشتر احساس صمیمیت می‌کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت ازدواج با همسن احتمال داشتن یک زندگی صمیمانه را بیشتر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره