دسته‌بندی نشده

پیش قدم شدن زن برای رابطه | چیکارکنم زنم درخواست سکس بکند؟

پیش قدم شدن زن برای رابطه یکی از مواردی است که کمتر در زندگی مشترک اتفاق می‌افتد. معمولا زنان به دلایل مختلفی از اینکار سر باز زده و منتظر درخواست همسر خود می‌مانند. اما خجالت در این مورد معنایی ندارد. البته یکی از دلایل آن احساس شرم در افراد است. فراموش نکنید که همیشه مردان نباید شروع کننده رابطه جنسی باشند و آنها نیاز دارند تا گاهی شما پیش قدم شوید. در واقع مطرح کردن این درخواست اصولی دارد که با استفاده از آنها افراد می‌توانند راحت تر با یکدیگر در این مورد صحبت کنند. از آنجایی که خواست دو طرف برای رابطه جنسی حائز اهمیت است؛ به همین دلیل نباید از رد شدن این درخواست نیز ناراحت شد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش قدم شدن زن برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پیش قدم شدن زن برای رابطه

البته برخی از زنان در این مورد مشکلی نداشته و به راحتی در مورد مسائل جنسی با همسر جنسی صحبت می‌کنند. اما در صورت عدم بروز این رفتار، زوجین باید ریشه آن را بررسی کرده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. این موضوع بر مردان تاثیر بیشتری دارد چرا که به آنها احساس ناکافی بودن می‌هد. در واقع آنها تصور می‌کنند که به دلیل عملکرد بد آنان است که زنان علاقه ای به برقراری رابطه جنسی با آنها ندارند. اما همیشه هم اینطور نیست. در بیشتر موارد، زنان به دلیل عوامل درونی و بیرونی مرتبط به خود، این درخواست را مطرح نمی‌کنند. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی زنان کلیک کنید.

دلایل عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه

عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه

عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه، دلایل مختلفی دارد که با شناسایی این دلایل، افراد زوجین می‌توانند این مشکل را حل کرده و رابطه جنسی بهتری با یکدیگر داشته باشند. شاید این موضوع در شروع رابطه کمی طبیعی به نظر برسد؛ اما با گذشت مدت زمانی از رابطه دو طرف باید برای برقراری رابطه جنسی، از خود انگیزه و اشتیاق نشان دهند. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل استفاده از ارگاسم دروغین در خانم ها کلیک کنید.

🔻میل جنسی بیشتر مردان

در بیشتر موارد، میل جنسی مردان نسبت به زنان بیشتر بوده و همچنین در ابراز آن نیز بهتر عمل می‌کنند. حتی از لحاظ بیولوژیکی نیز، میزان تستوسترون در مردان بیشتر است که این هورمون به طورمستقیم بر عملکرد جنسی افراد داشته و آنها را برانگیخته می‌کند. به همین دلیل مردان نسبت بیشتر برای رابطه جنسی پیش قدم می‌شوند.

🔻مسائل فرهنگی و روانی برای پیش قدم شدن برای رابطه

یکی دیگر از دلایل عدم پیش قدم شدن زنان برای رابطه ، مسائل فرهنگی و روانی است. در واقع این موضوع در برخی از فرهنگ یک تابو بوده که صحبت کردن حتی فکر کردن در مورد آن قبل از ازدواج بسیار مورد شماتت قرار می‌گیرد. به همین دلیل حتی بعد از ازدواج نیز، بسیاری از زنان نسبت به آن دید خوبی نداشته و تنها آن را فعالیتی برای تولید مثل می‌دانند.

اما سرکوب نیاز جنسی در زندگی مشترک، باعث بروز مشکلات زیادی هم برای خود زنان و هم رابطه می‌شود. از طرفی زنان معمولا صحبت کردن در این مورد احساس خجالت کرده و ترس از طرد شدن دارند. در واقع باورها و افکار ما تاثیر زیادی در عملکرد جنسی دارند.

🔻ترس از مخالفت

برخی از زنان به دلیل ترس از مخالفت همسر، برای رابطه پیش قدم نمی‌شوند. زنان از همواره از اینکه پیشنهاد شان مورد استقبال قرار نگیرد؛ می‌هراسند. به همین دلیل این موضوع را به تعویق انداخته و به طور کلی آن را فراموش می‌کنند. همچنین ترس از قضاوت شدن نیز در مورد پیش قدم شدن زن برای رابطه نیز موثر است. در واقع آنها حتی در صورت داشتن میل جنسی نیز بازهم از بیان کردن و پرداختن به نیازشان، می‎ترسند.

🔻راضی نبودن از عملکرد جنسی همسر

در برخی موارد زنان از عملکرد جنسی همسر خود راضی نیستند و از سکس با همسر خود لذت نمی‌برند. و به دلیل اینکه نمی‌توانند این موضوع را با همسر خود در میان بگذارند؛ برای رابطه جنسی نیز پیش قدم نمی‌شوند. عملکرد افراد در رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از عوامل موثر بر پیش قدم شدن زن در رابطه است. گاهی بهتر است مردان پیش از اینکه در این مورد از همسر خود شکایت کنند؛ بر رفتارهای خود در رابطه جنسی کار کنند.

🔻ابتلا به اختلالات جنسی

ابتلای زنان به اختلالات جنسی مختلف نیز در مورد پیش قدم شدن آنها موثر است. برای مثال واژینیسموس باعث احساس درد در حین رابطه جنسی می‌شود و به همین دلیل زنان تا زمانی درمان نشوند؛ علاقه ای به برقراری رابطه جنسی ندارند. برای چنین افرادی حتی فکر کردن در مورد رابطه جنسی نیز آزاردهنده است. در این صورت، مردان باید به همسر خود برای درمان کمک کرده و برای رابطه جنسی به او فشار نیاورند.

چیکار کنم زنم درخواست سکس بکند؟

اقدامات لازم برای پیش قدم شدن زن برای رابطه

پیش قدم شدن زن در رابطه، جزو مسائلی است که برای مردان بسیار اهمیت دارد. حتی گاهی خود زنان نیز در مورد آن کنجکاو هستند. مطرح کردن پیشنهاد رابطه جنسی چه از طرف مرد و چه زن، باید با ملاحظاتی همراه باشد. در قدم اول بهتر است مردان دلیل عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه را پیدا کرده و در قدم بعدی اقدامات لازم را انجام دهند. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

✅فراهم کردن محیطی آرام و امن

برای اینکه همسر شما ترغیب به پیش قدم شدن برای رابطه جنسی شود؛ بهتر است برای او محیطی آرام و امن فراهم کنید. برخی از مردان توقع دارند که در هر مکان و زمانی، زنان برای داشتن رابطه جنسی آماده باشند. اما زنان نیاز به حریم شخصی و همچنین آرامش روانی دارند. در قدم اول  نباید این موضوع را به صورت مستقیم مطرح کنید؛ اما در صورتی که همه شرایط مهیا بود و بازهم زن در این مورد اقدامی انجام داد؛ بهتر است در مورد این نیاز خود به او توضیح دهید.

✅صحبت کردن و آمادگی ذهنی زن برای رابطه جنسی

فراموش نکنید که زنان برای شروع رابطه جنسی؛ نیاز به آمادگی روانی بیشتری دارند. به همین دلیل زمان بیشتری را در اختیار آنها گذاشته و اصرار نکنید. همچنین حتی خارج از اتاق خواب و شرایط دیگر در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صحبت کرده و از لحاظ ذهنی نیز او را آماده کنید. این موضوع نیاز به رضایت دو طرف دارد و در صورتی که همسرتان در این مورد احساس راحتی نمی‌کند؛ به روش او پیش بروید.

✅بالا بردن اعتماد به نفس او برای پیش قدم شدن زن برای رابطه

گاهی عدم پیش قدم شدن زن در رابطه، به دلیل عدم اعتماد به نفس اوست. به همین دلیل به او کمک کنید تا عزت نفش و احساس خودارزشمندی خود را بازیافته و منتظر نتایج آن بمانید. در واقع این مورد در بخش های دیگر زندگی نیز تاثیر داشته و کیفیت رابطه را به طور کلی افزایش می‌دهد.

✅کمک گرفتن از مشاور جنسی

در نهایت اگر روش های ذکر شده اثربخش نبودند و یا حتی قادر به شناسایی دلایل عدم پیش قدم شدن زن در رابطه نیستید؛ بهتر است از یک مشاور جنسی کمک بگیرید. روانشناس جنبه های مختلف این موضوع را بررسی کرده و به دو نفر کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشند. در این راستا دو نفر باید با یکدیگر همکاری داشته و همچنین راهکارهای مختلف را نیز انجام دهند.

سخن پایانی

بهتر است عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه را برای خود تبدیل به یک فاجعه نکرده و به همسر خود فشار وارد نکنید. گاهی خود زنان نیز از این بابت خوشحال نیستند و احساس بدی دارند. به همین دلیل بهتر است به جای سرزنش یکدیگر و یا حتی استفاده از روش های نامناسب، با یکدیگر در این مورد صحبت کرده و از یک متخصص کمک بگیرید. رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک است و به همین دلیل مشکلات مرتبط با آن را نباید نادیده گرفت. بهتر است در این مورد با یکدیگر همدلی کرده و از یک مشاور نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش قدم شدن زن برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره