دسته‌بندی نشده

مردان تنوع طلب چرا بیشتر از زنان تنوع طلب اند؟

مردان تنوع طلب مشکلات زیادی را در روابط عاطفی ایجاد می‌کنند. تنوع طلبی در رابطه یکی از عادات رفتاری غلط و آسیب زننده است که گاهی اکتسابی و گاهی ذاتی است. این رفتار بیشتر در مردان مشاهده می‌شود. اما به طور کلی زنان نیز می‌توانند در روابط خود تنوع طلب باشند. برخی از افراد بعد از مدت زمان کوتاهی از شرایط رابطه خود خسته و دلزده شده و به سراغ فرد دیگری می‌روند. حتی در صورتی که طرف مقابل هیچ مشکلی هم نداشته و شرایط رابطه به خوبی پیش رود اما بازهم آنها نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی به یک نفر متعهد باشند. بهتر است زنان نشانه‌های چنین مردانی را شناسایی کرده و روابط خود را با چنین مردانی قطع کنند. برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان تنوع طلب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

مردان تنوع طلب

یکی از مواردی که همه زنان را نگران می‌کند؛ مردان تنوع طلب در رابطه هستند. برخی تصور می‌کنند که ویژگی ذاتی همه مردان است و آنها حق انجام چنین کاری را دارند. اما بی تعهدی، به هیچ عنوان اخلاقی نبوده و حتی ذاتی هم نیست. طبیعی است که افراد برای شروع یک رابطه با افراد مختلفی معاشرت کنند؛ اما این با تنوع طلبی کاملا متفاوت است. در واقع افراد باید شرایط خود و دیگری را به خوبی بررسی کرده و در صورت اطمینان از احساسات خود، وارد رابطه شوند. فراموش نکنید که نمی‌توان همه چیز را به صورت همزمان داشت. به همین دلیل تنوع طلبی می‌تواند به خود فرد نیز آسیب زیادی وارد کند.

علل تنوع طلب بودن مردان

علت مردان تنوع طلب

برای بسیاری از زنان، چرایی وجود مردان تنوع طلب، مطرح است. آنها در بیشتر موارد خود را مقصر و ناکافی دانسته و سرزنش می‌کنند. اما این موضوع هیچ ارتباطی با ویژگی های زنان ندارد. در واقع این عوامل بیرونی و درونی مردان برمی‌گردد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل عاشق زن متاهل شدن کلیک کنید.

🔵 کمبود اعتماد به نفس

یکی از دلایل رفتارهای مردان تنوع طلب، کمبود اعتماد به نفس آنها در رابطه است. وقتی افراد اعتماد به نفس کافی برای ادامه دادن رابطه را نداشته باشند؛ سریعا از آن خارج شده و به سراغ فرد دیگری می‌روند. چنین مردانی احتمالا در گذشته به شکل های مختلف مورد تحقیر و توهین قرار گرفته اند و یا نسبت به دیگری از جایگاه پایین تری برخوردار هستند. این موضوعات باعث می‌شوند که مرد برای پنهان کردن نقص های خود، بعد از مدتی رابطه را به اتمام برسانند.

🔵ابتلا به اختلالات روان یا شخصیت

ابتلا به برخی از اختلالات شخصیت و روان نیز می‌تواند زمینه ساز بروز مردان تنوع طلب گردد. برای مثال شخصیت های خودشیفته، خود را از دیگران برتر دانسته و به دلیل کمالگرایی، نمی‌توانند نقص های دیگران را تحمل کنند. از طرفی دیگر ابتلا به افسردگی نیز می‌تواند مردان تا حد زیادی در معرض تنوع طلبی قرار دهد. خلق پایین اجازه ادامه یافتن یک رابطه عاطفی را برای طولانی مدت، نمی‌دهد.

🔵اطرافیان

یکی دیگر از دلایل رفتارهای مردان تنوع طلب، اطرافیان آنها هستند. در واقع تقلید از دیگران باعث می‌شود؛ فرد به سرعت از رابطه خود خسته شده و به سراغ افراد دیگری برود. والدین در این مورد نقش مهمی دارند. برای مثال وقتی فرد در کودکی خود شاهد خیانت والدین خود بوده است؛ در آینده بیشتر احتمال دارد که تنوع طلب شده و این رفتار را در روابط خود نیز بروز دهد. همچنین دوستان ناباب نیز در این مورد بسیار موثر هستند. برای آشنایی با دلایل خیانت دوست پسر کلیک کنید.

🔵تاثیر فضای مجازی

امروزه فضای مجازی تاثیر زیادی بر زندگی و روابط افراد داشته و حتی باعث تنوع طلبی می‌شود. به طور کلی شاهد شیوع مصرف گرایی و تاثیر تبلیغات مختلف، بر زندگی افراد هستیم. مردان تنوع طلب نیز به روابط خود به شکل کالا نگاه کرده و همواره تصور می‌کنند که گزینه های زیادی برای آنها وجود دارد. اما زندگی در فضای مجازی، بسیار متفاوت از دنیای واقعی است و نباید به این دلیل روابط خود را خراب کرد.

نشانه های رفتاری مردان تنوع طلب

مردان تنوع طلب، نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که با شناسایی آنها می‌توان به این موضوع پی برده و از آن جلوگیری کرد. در این قسمت برخی از این نشانه های ذکر خواهیم کرد.

دیر جواب دادن یا جواب ندادن حتی در صورت اضطرار

پیش رفتن رابطه با سرعت زیاد

تمایلی به جدی و علنی کردن رابطه ندارد

دوستان زیادی از جنس مخالف دارد

وقت کمی را به شما اختصاص می‌دهد

فقط به دنبال برطرف کردن نیازهای خود است

همه حرف ها و رفتارهای او به رابطه جنسی ختم می‌شود.

علت بروز علاقه به مردان تنوع طلب

در مواجهه با مردان تنوع طلب چه کنیم؟

مواجه با مردان تنوع طلب

با اطلاع از دلایل و همچنین نشانه های مردان تنوع طلب، بهتر است اگر با چنین فردی در رابطه هستیم؛ یا رابطه را پایان داده و یا اقدامات لازم را انجام دهیم. در واقع پیشگیری از بروز چنین رفتارهایی حتی باعث کاهش آسیب به خودمان نیز می‌شود. همچنین فراموش نکنید که چنین فردی را به طور کامل نمی‌توانید تغییر دهید. به همین دلیل با راهکارهای ذکر شده در این قسمت، اوضاع را کنترل نمایید.

⭕کمک به او برای درمان

اگر در رابطه با مردان تنوع طلب هستید؛ بهتر است برای درمان و تغییر به او کمک کنید. برای مثال به او اعتماد کافی و احساس کافی بودن دهید. نکات مثبت را در او شناسایی کرده و نیازهای عاطفی اش را برطرف کنید. در این شرایط او نیز کنار شما احساس امنیت کرده و رابطه شرایط بهتری پیدا می‌کند. با افزایش اعتماد به نفس و همچنین ثبات اخلاقی، احتمال بروز تنوع طلبی نیز کمتر می‌شود.

⭕ایجاد هیجان در رابطه

با وجود هیجان و مسائل مختلفی در رابطه، انگیزه و اشتیاق افراد بیشتر شده و تلاش بیشتر برای ادامه رابطه می‌کنند. روش های مختلفی برای ایجاد هیجان در رابطه وجود دارد. زنان می‌توانند از این روش ها استفاده کرده و مردان تنوع طلب را برای ادامه رابطه مشتاق کنند. البته یکی از دلایل بروز تنوع طلبی، هیجان خواهی است. اما وقتی بتوان یک نفر را از این لحاظ راضی کرد؛ دیگر به سراغ افراد دیگر نمی‌رود.

⭕کمک گرفتن از مشاور

یکی از اساسی ترین اقدامات در زمینه مردان تنوع طلب و حتی کمک کردن به انها، کمک گرفتن از مشاور است. روانشناس می‌تواند اختلالات افراد را درمان کرده و همچنین دلایل بروز این رفتارها را نیز شناسایی کند. همچنین به زنان نیز کمک می‌کند تا در مواجهه با چنین مردانی چطور برخورد کنند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند پیامدهای مختلفی نیز برای افراد ایجاد کند. به همین دلیل مراجعه به یک متخصص بسیار مهم است.

سخن پایانی

از آنجایی که در روابط عاطفی احساسات افراد درگیر می‌شود؛ وجود مردان تنوع طلب می‌تواند، به احساسات زنان آسیب های زیادی وارد کند. به همین دلیل شناسایی نشانه های چنین مردانی و همچنین دوری از آنها بسیار مهم است. اما همه چیز انقدر راحت نیست؛ خیلی اوقات شما بعد از شروع رابطه، متوجه تنوع طلبی طرف مقابل می‌شوید. در این شرایط هر کسی ممکن است برای ادامه یا اتمام رابطه دچار سردرگمی شود. این همان زمانی است که شما باید به مشاوران روانشناسی مراجعه کنید. آن ها به شما کمک می کنند که برای ادامه رابطه روش هایی به کاربگیرید که از آسیب‌های تنوع طلبی در امان بمانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان تنوع طلب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره