دسته‌بندی نشده

علائم اعتیاد به ترامادول

علائم اعتیاد به ترامادول شامل طیف وسیعی از نشانه های جسمانی و روانی می‌گردد که بعد از مدتی به راحتی می‌توان آنها تشخیص داد. در واقع با مصرف هرگونه مخدری افراد از خود نشانه هایی بروز می‌دهند که دیگران را متوجه خود خواهند کرد. با اینکه خود فرد تلاش زیادی برای پنهان کردن آنها می‌کند. از طرفی به دلیل اینکه اطلاعات زیادی در مورد مخدرها و یا حتی اعتیاد وجود ندارد؛ بسیاری تصور می‌کنند اصلا گرفتار اعتیاد نشده اند و نشانه ها تنها به دلیل مصرف دارو است. اما ترامادول یک مسکن مخدر است که منجر به وابستگی و اعتیاد در افراد شده و به طور کلی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. معمولا افرادی که ترامادول مصرف می‌کنند؛ بعد از مدتی به مواد دیگری نیز گرایش پیدا می‌کنند. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به ترامادول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

علائم اعتیاد به ترامادول

علائم اعتیاد به ترامادول

همانطور که گفته شد؛ بعد از مدتی بدن نسبت به مصرف ترامادول وابستگی پیدا کرده و همچنین نشانه هایی را نیز از خود بروز می‌دهند. برخی از این نشانه ها که هم در رفتار افراد و هم ویژگی های جسمانی بروز می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود.برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

نشانه های رفتاری

خواب آلودگی و بی حالی در طول روز
احساس خستگی مفرط و بی دلیل
پرخاشگری نسبت به دیگران و خشونت طلبی
پایین آمدن اعتماد به نفس افراد
بی توجه شدن نسبت به بهداشت شخصی
گوشه گیری و منزوی شدن
بی تفاوت شدن نسبت به همه چیز حتی اعضای خانواده
حواسپرتی و اختلال در تمرکز
اختلال در مهارت های کلامی و بروز مشکل در صحبت کردن
بی تحرکی و کاهش فعالیت های جسمانی
بروز تغییراتی در خلق و خو
بی قراری

علائم جسمانی

نشانه های جسمانی نیز شامل موارد زیر می‌شود.
مبتلا شدن به صرع و تشنج
مسمومیت و اوردوز
نارسایی تنفسی
بی نظمی در دوره های قاعدگی در زنان
افت سطح هموگلوبین خون
افت فشار به صورت مکرر
تورم در لب ها و زبان
بروز کهیر و بثورات پوستی
خارش بدن
بروز مشکلات جنسی
بروز علائم گوارشی مانند اسهال
حالت تهوع
تعریق
قرمزی و خمار شدن چشم ها
سرگیجه و سردرد
بروز اختلالاتی در بینایی
گاهی مصرف این ماده در دوران باردی منجر به زایمان زودرس نیز می‌گردد.

ترامادول برای چه مشکلاتی تجویز می‌شود؟

افراد به دلایل مختلفی از ترامادول استفاده می‌کنند. در برخی از موارد خود پزشک این دارو را برای بیمار تجویز می‌کند. اما بیمار از دوز مصرفی خود تخطی کرده و بیش از حد مجاز از آن مصرف می‌کند. در این قسمت به توضیح دلایلی می‌پردازیم که در آنها افراد از ترامادول استفاده می‌کنند. برای پاسخ به سوال قرص ترامادول چیست؟ کلیک نمایید.
افرادی که دچار مشکل جنسی مانند زودانزالی هستند؛ به مصرف ترامادول روی می‌آورند که در بیشتر موارد مشکل آنها بعد از مدتی تشدید نیز می‌شود.
یکی دیگر از موارد استفاده از ترامادول ، اعتیاد به مواد دیگر است. در واقع در این حالت افراد ترامادول را جایگزین مواد مخدر دیگر می‌کنند.
افرادی که درگیر مشکلات روانی هستند نیز از ترامادول مصرف می‌کنند. ترامادول برای درمان افسردگی تجویز نمی‌شود. اما برخی از افراد کاملا به صورت خودسرانه و برای ایجاد احساس سرخوشی، مصرف آن را آغاز می‌کنند.
از آنجایی که ترامادول نوعی مسکن است؛ افراد برای درمان دردهایشان از آن استفاده کرده و بعد از مدتی به آن معتاد می‌شوند.

عوارض جانبی مصرف ترامادول

اما حتی اگر ترامادول برای افراد خاصیت درمانی نیز داشته باشد؛ دارای عوارض جانبی مختلفی است و مشکلات زیادی را علاوه بر اعتیاد برایشان ایجاد می‌کند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شود. برای کسب اطلاعاتی در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.
آهسته کردن ریتم تنفسی و احتمال ایست قلبی
بیدار شدن از خواب به سختی
احتمال بروز مسمومیت و اوردوز
داشتن احساس سبکی
کاهش غیرطبیعی میزان کوتیزول در بدن
یبوست
دل درد
خارش بدن
خستگی مداوم

تشخیص مصرف ترامادول

برای تشخیص مصرف ترامادول و اطمینان از علائم اعتیاد به ترامادول افراد می‌توانند از آزمایش ها و تست هایی در این زمینه استفاده کنند. تست رپید ترامادول جهت تشخیص میزان ترامادول در بدن و اعتیاد به آن انجام می‌شود. این تست به وسیله یک نوار صورت می‌گیرد که باید در ادرار گذاشته شود. این تست ها دارای میزانی از خطا هستند. از همین رو بهتر است افراد برای انجام دقیق تر آنها به آزمایشگاه مراجعه کرده و از متخصص کمک بگیرند. برای آشنایی تست اعتیاد به ترامادول و نحوه منفی کردن آن با کلیک کنید.

افرادی که در معرض خطر اعتیاد به ترامادول قرار دارند؟

به دلیل دسترسی و مصرف آسان این ترامادول، امروزه مصرف آن بسیار شایع شده و همچنین آمار گروهی سنی معتادین به این مخدر بسیار پایین آمده است. به این معنا که امروزه بیشترین گروه سنی که از خود علائم اعتیاد به ترامادول را بروز می‌دهند. دانش آموزان و دانشجویان هستند. در واقع آنان برای شب بیداری و افزایش تمرکز خود از این دارو استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که هیچ عوارض جانبی برایشان ایجاد نمی‌شود. اما بعد از مدتی بدن نسبت به این دارو مقاومت داده و افراد باید مقدار بیشتری از آن را مصرف کنند. از این رو بعد از مدتی به آن اعتیاد پیدا می‌کنند.

ترک ترامادول

انواع علائم اعتیاد به ترامادول

اما خوشبختانه می‌تواند علائم اعتیاد به ترامادول را کاهش داده و این ماده را ترک کرد. از آنجایی که وابستگی به ترامادول هم جسمانی و هم روانی است؛ افراد بهتر است در این زمینه حتما از یک پزشک و یک روانشناس به طور همزمان کمک بگیرند. از آنجایی که این ماده قدرت اعتیادآوری بالایی دارد و ترک آن نیز ممکن است مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد نماید؛ بهتر است در این دوران در کلینیک های ترک اعتیاد حضور یابند.برای اطلاع از راه  ترک اعتیاد به ترامادول های کلیک کنید.

هشدارهای مربوط به مصرف ترامادول

در صورت مصرف ترامادول احتمال تشنج وجود دارد؛ از این رو افرادی که مبتلا به صرع هستند و یا از داروهای خاص دیگری استفاده می‌کنند؛ بهتر است به سراغ مصرف این دارو نروند.
افرادی که مشکلات تنفسی شدید و یا انسداد روده دارند و یا به تازگی از مشروبات الکلی استفاده کرده اند؛ به هیچ عنوان نباید ترامادول مصرف کنند.
این دارو را حتما دور از دسترس کودکان قرار دهید. چرا که کودکان زیر 12 سال به هیچ عنوان نباید این دارو را مصرف کنند. در کمتر از 18 سال نیز افرادی به تازگی عمل برداشتن لوزه ها را انجام داده اند؛ نباید ترامادول بخورند.
مصرف ترامادول در دوران بارداری نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

نکاتی در زمینه قبل از مصرف ترامادول

قبل از مصرف ترامادول حتما پزشک خود را از بیماری های خاصی که دارید و یا داروهایی که مصرف کنید مطلع نمایید. همچنین در این زمینه طبق دوز تجویزی پیش رفته و به هیچ عنوان مصرف این دارو را به صورت خودسرانه آغاز نکنید.

سخن پایانی

علائم اعتیاد به ترامادول می‌توانند بسیار تهدید کننده و خطرناک باشند. از این رو در صورت اطلاع از آنها در خود و یا دیگری حتما به متخصص مراجعه کنید. ترامادول یکی از مسکن های خطرناک است که مصرف آن به صورت خودسرانه منجر به اعتیاد و مشکلات زیادی می‌گردد. به همین دلیل حتما در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و برای درمان اعتیاد به آن از مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به ترامادول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

علائم اعتیاد به ترامادول قابل تشخیص است ؟

در پاسخ باید گفت که با اطلاع از علائمی که در همین صفحه گفته شده قابل تشخیص می باشد ضمنا می توانید از تست ها و آزمایش های ترک ترامادول استفاده نمایید.

آیا اصلا مصرف ترامادول اعتیاد دارد ؟

بله مصرف ترامادول همانند دیگر مواد مخدر باعث اعتیاد می شود و ترک آن با علائم ترک همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره