ازدواجخانوادهزوج و خانواده

شوخی با همسر را از حد نگذرانید

شوخی با همسر یکی از نکات مهم در رابطه است. به طور کلی داشتن تفریح و سرگرمی با همسر بسیار مهم است که آثار مثبتی بر رابطه دارد. حس شوخ طبعی در پیشبرد رابطه زناشویی بسیار موثر است. افراد باید علاوه بر شوخی با یکدیگر، خود نیز از این موضوع استقبال کرده و ظرفیت خود را بالا ببرند. برخی تنها با دیگران شوخی کرده و حتی گاهی آن‌ها را مسخره می‌کنند. اما اصلا تحمل شنیدن شوخی های دیگران در مورد خودشان را ندارند. زندگی مشترک بدون وجود شوخی بسیار خسته کننده و بی روح می‌شود. همسر، نزدیک ترین فرد به ما است؛ به همین دلیل باید بتوانیم با او احساس راحتی کرده و حتی شوخی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوخی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

شوخی با همسر

به طور کلی با شوخی کردن مخصوصا شوخی با همسر، تحمل شرایط آسان تر می‌شود. شوخ طبعی یکی از ویژگی های جذاب در افراد است که گاهی برای برخی تبدیل به یکی از ملاک های اصلی برای ازدواج می‌شود. اما اگر این ویژگی تبدیل به طعنه زدن و وسیله ای برای ناراحتی دیگران شود؛ نه تنها خوب نیست بلکه خود فرد را نیز تنها می‌کند. این مورد جزو مهارت های ارتباطی محسوب می‌شود که در رابطه با همسر بسیار موثر واقع می‌شود.

بهتر است برای شوخی کردن به مکان و زمان آن نیز توجه کنید. همچنین شرایط همسر را در نظر بگیرید برخی از افراد به طور طبیعی حساس تر بوده  و نسبت به این موضوع  تحریک پذیر اند. برای آشنایی با بازی های جنسی با همسر کلیک کنید.

مزایای شوخی با همسر

قطعا شوخی با همسر دارای مزایایی است که در صورت استفاده درست از آن می‌توانید تحکیم در رابطه را مشاهده کنید. اما فراموش نکنید که در این مورد به اصول اخلاقی نیز پایبند بوده و در مورد هر چیزی شوخی نکنید. شوخی با دیگری بعد از یک روز طولانی و خسته کننده می‌تواند روش خوبی برای استراحت فکری و همچنین ارتباط موثر با همسر باشد. زوجین با این روش قطعا صمیمیت بیشتری را تجربه خواهند کرد و به یکدیگر بیشتر نزدیک می‌شوند.

این موضوع مخصوصا در روزهای اول رابطه که زوجین شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند؛ کمی دشوار است. اما بعد از مدتی افراد با حد و حدود یکدیگر بیشتر آشنا شده و می‌توانند از این روش استفاده کنند. شوخی کردن نشانه اعتماد به نفس بالا و همچنین احساس راحتی است. پس بهتر است در این مورد به همسر خود سخت نگرفته و حتی آن را بیاموزید. برای آشنایی با روش های رفتار با همسر کلیک کنید.

بایدها و نبایدهای شوخی با همسر

نکات شوخی با همسر

فراموش نکنید که شوخی با همسر نیز اصولی دارد. با اینکه افراد باید همواره با همسر خود احساس راحتی کرده و در مورد مسائل مختلف شوخی کنند. اما برخی از موضوعات برای اینکار مناسب نیستند. و یا طرف مقابل علاقه ای ندارد که در مورد آنها صحبت کند. برخی از این نکات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از علل بدرفتاری زن با شوهر کلیک کنید.

📌بررسی حس شوخ طبعی همسر

قبل از شروع شوخی با همسر، از حس شوخ طبعی و همچنین میزان ظرفیت او، مطمئن شوید. برخی افراد به طور کلی خشک و جدی هستند و بهتر است که با آنها کمتر شوخی کرد. یا حتی برخی روحیه حساسی داشته و به راحتی از هر موضوعی ناراحت می‌شوند. به همین دلیل حتما باید در مورد افراد، تا حدی شناخت پیدا کرده و سپس از شوخی برای ارتباط استفاده کرد.

📌احترام به خط قرمزها

همه افراد خط قرمز و مرزهایی در مسائل مختلف دارند. حتی حرف زدن در مورد این مسائل نیز باید با احتیاط انجام شود. بهتر است برای شوخی با همسر به سراغ اینگونه مسائل نروید. چرا که این شوخی نه تنها او را خوشحال نمی‌کند؛ بلکه باعث آزار او نیز می‌شود. در این مورد با او صحبت کرده و از این موارد اطلاع یابید. برای مثال شخصی در مورد خانواده اش بسیار حساس است و نمی‌تواند هیچ گونه حرفی را در مورد آنها تحمل کند. پس شوخی کردن با خانواده او، یک خط قرمز محسوب می‌شود.

📌عدم شوخی با دستاوردها و شخصیت همسر

شوخی با همسر در مورد دستاوردها و شخصیت او اصلا کار درستی نبوده و سبب بروز مشکلاتی میان زوجین می‌گردد. بهتر است برای شوخی کردن از رفتارها و واکنش های همسر استفاده کنید و نه خصوصیات اخلاقی او. این ویژگی ها به سختی قابل تغییر هستند و یا در برخی موارد نمی‌توان در مورد آنها کاری کرد.

به همین دلیل با شوخی کردن مداوم در این مورد، تنها اوضاع را پیچیده تر می‌کنید. از طرفی هر فردی برای دستاوردها و موفقیت شخصی خود تلاش زیادی می‌کند. به همین دلیل نباید به راحتی این موضوع را زیر سوال برد و یا آن را دست کم گرفت.

چگونگی شوخی با همسر

چگونگی شوخی با همسر

بعد از شناخت شناخت همسر و آشنایی بیشتر با رفتارهای او، می‌توانید در مورد شوخی با همسر، هوشمندانه تر عمل کنید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این زمینه با همسر خود ارتباط گرفته و از شوخی در زندگی مشترک استفاده کنید. برای اطلاع از روش های ترک بددهنی کلیک کنید.

💠از خودتان شروع کنید

شوخی کردن با خود نشان دهنده عزت نفس افراد است. بهتر در قدم اول با خود شوخی کرده و واکنش همسر را مشاهده کنید. در این صورت بهتر می‌توانید در این زمینه عمل کنید. از طرفی دیگر همسر نیز بیشتر با شخصیت و حتی نحوه شوخی های شما آشنا می‌شود. او متوجه خواهد شد که شما قصد ناراحت کردن او را ندارید و می‌تواند به شما اعتماد کند. برای اطلاع از راه های محبت به همسر کلیک کنید.

💠مسخره نکنید

مرز بین شوخی و مسخره کردن، بسیار نزدیک است. به شکلی که گاهی شوخی تبدیل به طعنه و تمسخر می‌گردد. به همین دلیل بهتر است در مورد شوخی با همسر نیز این نکته را در نظر گرفته و پارا فراتر از توقع او نگذارید. برخی در این شرایط دیگری را مقصر کرده که حساس هستند و یا جنبه شوخی ندارند. اما اینکار درست نیست. چرا که این طرف مقابل است در شوخی، زیاده روی کرده!

💠زیاده روی نکنید

به طور کلی زیاده روی در شوخی با همسر منجر به از بین رفتن احترام و سوتفاهم می‌گردد. بهتر است بیش از حد اینکار را نکنید. مخصوصا اگر از حساسیت های طرف مقابل آگاهی دارید؛ این اصلا برخورد خوبی نیست. گاهی افراد به صراحت ناراحتی خود را از شوخی مطرح شده، بیان می‌کنند؛ اما این برای طرف مقابل هیچ اهمیتی ندارد.

💠از شوخی برای برانگیختن حسادت استفاده نکنید

برخی از افراد از شوخی با همسر برای برانگیختن حسادت او استفاده می‌کنند. آنها از روش های مستقیم استفاده نکرده و در عوض با اینکار سبب رنجش همسر خود می‌شوند. برای مثال آنها در حین شوخی کردن به صورت مدام، به مردها و زن های دیگر اشاره کرده و آنها را با همسر خود مقایسه می‌کنند. اینکار اصلا روش مناسبی برای جلب نظر همسر نیست.

سخن پایانی

شوخی با همسر دارای آداب و همچین نکاتی است که در صورت رعایت نکردن آنها باعث ناراحتی یکدیگر می‌شوید. بهتر است در ابتدا در این زمینه با یکدیگر صحبت کرده و حد و مرزهای خود را مشخص کنید. در این صوزت دیگر جای توجیح باقی نمی‌ماند. همچنین همواره ادب را رعایت کرده و به طرف مقابل نشان دهید که اینها تنها شوخی بوده و عاملی برای صمیمیت بیشتر هستند. واکنش افراد نسبت به شوخی ها، متفاوت است و نباید ویژگی های اخلاقی آنها را بر این اساس قضاوت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوخی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره