خانوادهزوج و خانواده

بدرفتاری زن با شوهر | چطور بد رفتاری زنان را قطع کنیم؟

بدرفتاری زن با شوهر یکی از مشکلات زناشویی است که به دلایل مختلفی خود را نشان می‌دهد. زنان بیشتر برحسب احساسات تصمیم گرفته و معمولا نیاز به توجه ومحبت بیشتری دارند. از طرف دیگر در مورد مشکلات خود کمتر صحبت کرده و نیاز به درک شدن، دارند. در زندگی مشترک مشکلاتی به وجود می‌آیند که باعث بروز رفتارهای غیر معقولی می‌شوند. این بدرفتاری گاهی از طرف مردان و گاهی از طرف زنان است. اما به طور کلی نحوه واکنش صحیح نسبت به آن و همچنین پیدا کردن دلیل، حائز اهمیت است. برخورداری از مهارت حل مسئله میان زوجین بسیار مهم است و آنان باید برای مواجهه با مشکلات زیادی آماده باشند. برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

بد رفتاری های زنان  قابل حل است؟

افراد از رفتارهای مختلف، واکنش های متفاوتی دارند. گاهی زنان در مورد رفتارهای همسرشان دچار سوتفاهم شده و همین مورد سبب بدرفتاری زن با شوهر می‌شود. فراموش نکنید که با بروز هر رفتاری، بدرفتاری راه حلی صحیحی نبوده و افراد باید مشکل را ریشه یابی کرده و آن را به روش درست حل کنند. داشتن شناخت کافی از همسر و همدلی با او در این شرایط، کمک بزرگی به زوجین خواهد کرد. قطعا تفاوت های زیادی میان افراد وجود دارد؛ اما آنان باید بر اشتراکات تمرکز کنند. برای بالابردن کیفیت رضایت زناشویی کلیک کنید.

دلایل بدرفتاری زن با شوهر

دلایل بدرفتاری زن به شوهر.jpg

همانطور که گفته شد؛ بدرفتاری زن به شوهر، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. از طرفی زنان، معمولا در مورد تعارضات ذهنی خود صحبت نمی‌کنند. اما طرز تفکر مردان با زنان، کاملا متفاوت بوده و شاید چیزی که باعث بروز ناراحتی در زن می‌شود؛ برای مردان اهمیتی نداشته باشد. به همین دلیل آنان باید مشکلات خود را بایکدیگر مطرح کرده و با کمک یکدیگر، آنها را حل کنند.

💠تغییرات هورمونی

یکی از دلایل بدرفتاری زن با شوهر، تغییرات هورمونی در طول یک ماه است. این موضوع کاملا ریشه علمی داشته و میزان هورمون های مختلف در خلق و خوی افراد، تاثیرگذار است. زنان احتمالا به دلیل قاعدگی و روزهای قبل از آن، دردهای زیادی را تحمل کرده و یا از لحاظ روانی بی حوصله هستند. به همین دلیل از خود رفتارهای افراطی نشان می‌دهند و بی حوصله هستند. فراموش نکنی که شوخی کردن در این مورد برای زنان خوشایند نیست و باید در این شرایط در کنار او باشید.

💠خستگی و فشار روانی

طبیعی است که افراد در پایان یک روز شلوغ و خسته کننده، به اندازه کافی انرژی نداشته باشند. این خستگی گاهی به حدی است که باعث بدرفتاری زن با شوهر شده و روابط آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قطعا مردان نیز چنین مشکلاتی در طول روز خواهند داشت. اما زنان زودتر تحت تاثیر قرار گرفته و برخی از آنان نمی‌توانند احساسات خود را مدیریت کنند. در این مورد، بی توجهی زنان احتمالا موقت بوده و با کمی استراحت برطرف می‌شود.

💠ویژگی های شخصیتی

برخی از زنان به طور ذاتی، تندخو تر از بقیه هستند. البته این دلیل خوبی برای بدرفتاری زن با شوهر نیست. چرا که افراد در زندگی مشترک باید با همسر خود مهربان بوده و به او محبت کنند. علاقه و صمیمیت از پیش نیازهای اساسی برای ازدواج است. به همین دلیل با وجود چنین خصایصی، فرد باید قبل از ازدواج، درصدد برطرف کردن و یا مدیریت آنها برآید. تغییر کامل اخلاق ها امکانپذیر نیست؛ اما می‌توان تا حد زیادی آنها را کنترل کرد.

💠اختلالات جسمانی

با وجود برخی از مشکلات جسمانی، مثل اختلال در خواب و یا بیماری های دیگر، بدرفتاری زن با شوهر نیز، بروز می‌کند. سلامت جسمانی بر حالات روحی افراد موثر است. به همین دلیل افراد باید به درمان مشکلات جسمانی خود پرداخته و در صورت وجود چنین مشکلاتی، همسر خود را مقصر ندانند. حتی فرایند بارداری و زایمان نیز در برخی موارد سبب بی توجهی زنان می‌شود. نباید نسبت به این موضوع حساسیت نشان داد و یا آن را بزرگ نمایی کرد. اما زوجین باید در به سلامت جسمانی خود اهمیت داده و آن را نادیده نگیرند.

💠ویژگی های اخلاقی مردان

در برخی موارد، این ویژگی های اخلاقی و رفتاری مردان است که بدرفتاری زن با شوهر را سبب می‌شود. در مشکلات زناشویی، دو طرف نقش داشته و باید برای حفظ رابطه تلاش کنند. گاهی زنان در مواجهه با رفتارهای مردان است که به آنان بی توجهی کرده و یا علاقه ای به معاشرت با آنان ندارند. اما در این شرایط سکوت و یا بروز رفتارهای افراطی، نه تنها چیزی را حل نکرده، بلکه باعث بدتر شدن اوضاع نیز می‌شود. به همین دلیل افراد باید مشکلات خود را با آرامش بیان کرده و در جهت رفع آنها اقداماتی را انجام دهند.

پیامدهای بدرفتاری زن با شوهر

قطعا بدرفتاری زن با شوهر، دارای پیامدهای منفی در رابطه است. بروز بی توجهی زنان، با هر دلیلی، رابطه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی بر نحوه رفتارهای مردان نیز تاثیر می‌گذارد. برخی از این عوارض، شامل موارد زیر می‌شود. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

بروز طلاق عاطفی

دوری و دلسردی زوجین نسبت به یکدیگر

جدایی و خیانت

اختلال در رابطه جنسی

کاهش عزت نفس

افسردگی و گوشه گیری

نحوه برخورد با زنان بد رفتار چگونه باید باشد؟

نحوه برخورد با بدرفتاری زن به شوهر.jpg

بعد از اطلاع یافتن از دلیل بدرفتاری زن با شوهر، باید در مورد رفع آنها تلاش کرد. همچنین داشتن برخورد درست نسبت به این موضوع، خود چالشی است که بسیاری از زوجین با آن مواجه هستند. فراموش نکنید که گاهی افراد با بیش از حد تلاش کردن در این مورد اوضاع را بدتر می‌کنند. اما با استفاده از راهکارهایی می‌توان این مشکل را حل کرد.

🟢عدم مقایسه او با دیگران

معمولا افراد از مقایسه شدن با دیگران احساس خوبی نمی‌کنند. مخصوصا اگر این رفتار از طرف همسر آنها صورت بگیرد. به همین دلیل در مورد بدرفتاری زن با شوهر نباید از مقایسه کردن استفاده کرد. بااینکار احتمالا بی توجهی زنان بیشتر شده و واکنش های بدتری از خود نشان می‌دهند. شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است و مقایسه کردن رفتار درستی نیست.

🟢تحسین کردن

یکی از راهکارهای موثری که می‌توانید در مورد بدرفتاری زن با شوهر به کار ببرید؛ تحسین کردن در مقابل مهربانی است. برای مثال هر زمان که شاهد رفتارهای محبت آمیز او هستید؛ او را تشویق کنید. اینکار زن را ترغیب به ادامه این رفتار خواهد کرد. به طورکلی تحسین و تعریف از همسر، تاثیر مثبتی بر رابطه خواهد داشت.

🟢توجه به جزییات

زنان نسبت به مردان نسبت به جزییات توجه بیشتری دارند. و همین موضوع گاهی باعث بروز تعارضات میان آنها می‌شود. به همین دلیل مردان نیز باید نگاه ریزبینانه تری داشته و به زنان توجه بیشتری بکنند. برای مثال گاهی دلیل بدرفتاری زن با شوهر، بی توجهی مردان نسبت تغییرات است. به همین دلیل مردان باید جزییات را در نظر گرفته، به تغییرات توجه داشته باشند و در این مورد زنان را همراهی کنند.

🟢کمک گرفتن از مشاور

قطعا یکی از موثر ترین راه ها برای مواجهه با مشکلات زناشویی، کمک گرفتن از مشاور زوج و مراجعه به روانشناس است. گاهی زنان روش بیان کردن مشکلات خود را نمی‌دانند به همین دلیل با بی توجهی، مشکلات خود را نشان می‌دهند. اما افراد با کمک زوج درمانگر می‌توانند مهارتهای لازم برای شروع و حتی حفظ رابطه زناشویی را آموخته؛ و در این راستا تلاش کنند. روانشناس نه تنها مشکلات فردی افراد را برطرف کرده بلکه در روابط بین فردی نیز به آنها کمک می‌کند.

سخن پایانی

طبیعی است که افراد در زندگی مشترک، گاهی بی حوصله و بدخلق شوند. با توجه به شرایط محیطی و یا فردی، نداشتن انرژی، هم برای مردان و هم برای زنان پیش خواهد آمد. اما افراد نباید اجازه دهند که مشکلات کوچک، سبب بدرفتاری زن با شوهر و یا برعکس، شوند. افراد باید در این زمینه شرایط را درک کرده و از همسر خود حمایت کنند. همچنین به طور مستقیم مشکلات را با او در میان بگذارند. در این زمینه می‌توانند از یک زوج درمانگر نیز کمک گرفته و کیفیت رابطه را افزایش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بدرفتاری زن با شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره