بارداریشناخت اعتیاد و انواع موادمراقبت های بارداری

مصرف شیشه در بارداری | 5 عارضه مصرف شیشه در بارداری

مصرف شیشه در بارداری تاثیرات بسیار زیادی بر جنین و خود مادر می‌گذارد. زمانی که مردان و زنان از مواد مخدر استفاده می‌کنند؛ دچار اختلالات زیادی در بارداری می‌شوند. اما مصرف شیشه در بارداری به راحتی می‌تواند بارداری را مختل کند. و همچنین اثر منفی بعد از وقوع بارداری داشته باشد. بسیاری از داروها و مواد می‌تواند بارداری را تحت تاثیر قرار دهد. حتی مصرف شیشه در مردان اسپرم های آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. و برای اینکه یک خانم بارداری خوبی را سپری کند، لازم است که سیستم بدنی خوبی داشته باشد.

به این دلیل که فرد معتاد به عنوان مریض شناخته می‌شود؛ بارداری در این افراد نیز با سختی های زیادی همراه است. در این مقاله به طور کامل راجع به مصرف شیشه در بارداری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مصرف شیشه در بارداری

 مصرف شیشه در بارداری چیست؟

مصرف شیشه در بارداری اثرات جبران ناپذیری می‌گذارد. تمامی مواد مخدر و شیشه از طریق مختلفی بر بارداری خانم ها تاثیر می‌گذارد. معمولا شیشه چرخه قاعدگی خانم ها را مختل می‌کند؛ اثرات مطلوبی بر اندام های تناسلی می‌گذارد و همراه با رفتارهای جنسی پر خطر است. یکی از شایع ترین تاثیرات مصرف شیشه در خانم ها، ناهنجاری در سیستم قاعدگی است. که تا 10 ماه یا بیشتر بعد از ترک شیشه نیز باقی می‌ماند. مصرف شیشه در بارداری علاوه بر اینکه جنین را معتاد به شیشه می‌کند، باعث سقط جنین نیز می‌شود.

این ماده مخدر عوارض بسیار زیادی دارد که در بارداری نیز بروز می‌یابد. آمفتامین ها در بارداری اثراتی مانند کم خونی، خونریزی قبل از زایمان ، پارگی کیسه آب، زایمان زودرس، سقط جنین، سرطان دهانه رحم و … دارد. همچنین مصرف این ماده مخدر قبل از بارداری اثرات خود را بر جای می‌گذارد. در این مقاله تمامی ابعاد مصرف شیشه در بارداری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مصرف متادون در بارداری کلیک کنید.

شیشه در بارداری چه تاثیری دارد؟

همانطور که گفته شد، مصرف شیشه در بارداری تاثیرات جبران ناپذیری را به همراه دارد. نوزادانی که مادران معتاد به آمفتامین دارند؛ آسیب های بسیار جدی را دنبال می‌کنند. البته که میزان مصرف شیشه در بارداری نیز در آسیب های آن نقش دارد. زمانی که مادرها در ماه های اولیه بارداری شیشه مصرف کنند؛ سلول های مغز جنین را بدون تاثیر نمی‌گذارند. آسیب هایی که مصرف شیشه در بارداری به همراه دارد در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

🔻 خونریزی های قبل از زایمان

🔻 پاره شدن کیسه آب

🔻زایمان زودرس

🔻 کم خونی بارداری

🔻 سرطان دهانه رحم

🔻سقط جنین

🔻 زردی نوزاد

🔻 احتمال انتقال ایدز به جنین

🔻مشکلات تنفسی

🔻 عفونت چشمی

🔻 عفونت ادراری

🔻کاهش وزن نوزاد

🔻 اختلالات ذهنی

🔻 تاخیر تکاملی رشد در آینده

🔻ناتوانی در حل مساله

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعتیاد زنان کلیک کنید.

علائم نوزادانی که مادرشان در بارداری شیشه مصرف کرده است

نوزادانی که مادرشان در بارداری شیشه مصرف کرده اند؛ بعد از تولد علائمی را از خود نشان می‌دهند. جنینی که مادر معتاد به شیشه دارد، به تدریج عوارض این ماده مخدر در جنین پدیدار می‌شود. این نوزادان معمولا دچار سندرم محرومیت می‌شوند و علائمی که در این بخش مقاله اشاره کرده ایم را از خود بروز می‌دهند.

🔸 گریه های غیر طبیعی

🔸 خواب زیاد

🔸تشنج

🔸 لرزش

🔸 تعریق

🔸تب

🔸 خمیازه های زیاد

🔸 گرفتگی بینی

🔸نفس های تند

🔸 استفراغ

🔸 اسهال

تاثیر شیشه بر جنین | مصرف شیشه در بارداری

مصرف-شیشه-بر-جنین.

مصرف شیشه در بارداری اثرات جبران ناپذیری را برای جنین به همراه دارد. جنینی که با مادر معتاد به شیشه در حال رشد است به احتمال بالایی با مرگ مغزی روبرو شود. اما عوارض دیگری وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به تاثیر شیشه بر جنین صحبت کرده ایم.

🔹 شکاف لب یا شکاف کام

🔹 بد شکلی اندام ها

🔹نقایص دستگاه گوارش

🔹 ناهنجاری سیستم عصبی

🔹 ناهنجاری سیستم قلب

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داورهای اعتیاد آور کلیک کنید.

استفاده طولانی از شیشه چه تاثیری بر اسپرم دارد؟

همانطور که در رابطه با مصرف شیشه در بارداری گفته شد؛ این ماده مخدر از قبل بارداری نیز اثرات خود را به جا می‌گذارد. در این بخش مقاله راجع به اثرات شیشه بر اسپرم نیز صحبت کرده ایم.

🔺 سطح تستوسترون خون را کاهش می‌دهد.

🔺 سبب کاهش تعداد اسپرم ها می‌شود.

🔺تحرک اسپرم ها کاهش می‌یابد.

🔺 آسیب DNA شدید و جدی بر اسپرم می‌گذارد.

🔺 عملکرد هورمون هایی که عملکرد تولید مثل سالم را حفظ می‌کند، مهار می‌کند.

مصرف شیشه در شیردهی

علاوه بر اینکه مصرف شیشه در بارداری اثرات جبران ناپذیری به دنبال دارد؛ مصرف شیشه در دوران شیردهی نیز اثرات جدی به همراه دارد. ماده مخدر شیشه باعث آزاد سازی پرولاکتین می‌شود و در نتیجه شیر مادر را کاهش می‌دهد. علاوه بر این؛ شیشه ناخالصی و مواد سمی به همراه دارد که مصرف آن بسیار مضر است. و اثرات خود را با شیردهی به نوزاد منتقل می‌کند. به همین دلیل خانم هایی که به شیشه اعتیاد دارند نباید به فرزندان خود شیر دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

کلام آخر

مصرف شیشه در بارداری و داروهای غیر مجاز، بسیار زیاد است. باروری خانم ها زمانی که همراه با مصرف شیشه باشد، فرآیند لقاح را مختل می‌کند. زمانی که مصرف شیشه وجود داشته باشد تخمک گذاری، سیکل های قاعدگی، تولید هورمون از چنین غدد و دستگاه تناسلی با مشکل روبرو می‌شود.

به همین جهت حتما باید قبل از بارداری به ترک شیشه بپردازید. در این زمینه نیز از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه ترک اعتیاد راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره