کودککودک و سبک زندگی

ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک در بزرگسالی او را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. گاهی به شیوه ای این ایراد گرفتن ادامه پیدا می‌کند که کودک استعدادهای خود را بروز نمی‌دهد و از پیشرفت او جلوگیری می‌شود. اگر با کودک به این شیوه رفتار شود؛ در آینده با اعتماد به نفس کم و مشکلات رفتاری روبرو خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در تربیت کودک با دقت بسیار بالا باید عمل کرد. زمانی که رفتار با کودک و شیوه های تربیتی والدین به شیوه ای مناسب نباشد، فرزندان در بزرگسالی با مشکلات پی در پی روبرو خواهند شد و همین امر باعث عدم پیشرفت زندگی خوب او می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای تربیت کودک از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ایراد گرفتن از کودک

73,000+ Child Punishment Pictures

ایراد گرفتن از کودک همراه با سرکوب استعداد های کودکان است. زمانی که والدین به شیوه مناسبی کودک را تربیت نکنند؛ و دائم از او ایراد بگیرند در واقع کودک را تحقیر می‌کنند و مانع بروز استعدادهای کودک می‌شوند. در نهایت همین امر باعث می‌شود که کودک پیشرفت نکند و در آینده با مشکلات اقتصادی، اجتماعی، ارتباطات و … روبرو شود. زمانی که به کودک بی توجهی شود، والدین سخت گیری کنند، به شیوه افراطی با کودک رفتار کنند و دائم از رفتار ها و کارهای او ایراد بگیرند؛ استعدادهای کودک سرکوب می‌شود.

اگر والدین در تربیت کودک به خوبی عمل نکنند؛ در رشد کودک خلل ایجاد می‌شود. و ایراد گیری از کودک مشکلات و عوارضی را به دنبال دارد. موضوع تربیت کودک بسیار مهم است و حتما باید جدی گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایراد گرفتن از فرزند و عوارض چنین رفتاری، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

عوارض ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک همراه با عوارض و مشکلات زیاد است. به همین دلیل است که این شیوه تربیتی هرگز پیشنهاد نمی‌شود. در این بخش مقاله راجع به عوارض ایراد گرفتن از فرزند توضیح داده ایم.

🔵 کاهش عزت نفس

یکی از عوارضی که ایراد گرفتن از کودک به همراه دارد؛ کاهش عزت نفس است. زمانی که همه کارهای کودک با ایراد و تحقیر همراه باشد؛ دچار کاهش عزت نفس می‌شود. این رفتارها باعث بروز استرس و اضطراب در آینده می‌شود. که آینده مورد انتظار، افسردگی می‌باشد.

🟢 از بین رفتن رابطه والد – فرزندی

ایراد گرفتن از کودک همراه با از بین رفتن رابطه والد – فرزند است. و به مرور زمان با رشد فرزند؛ ارتباط و رابطه بین والدین با فرزندان بیشتر خواهد شد.

🟠 باور کودک به حرف های والدین | ایراد گرفتن از کودک

زمانی که ایراد گیری از کودک دائمی باشد؛ کودک به حرف های والدین باور می‌کند. مثلا زمانی که والیدن دائم از جمله “تو هیچ کاری را به درستی انجام نمی‌دهی” استفاده کنند؛ کودک به این باور می‌رسد که هرگز توانایی انجام هیچ کاری را نخواهد داشت. و به مرور زمان دست از تلاش و کوشش برای پیشرفت و کسب هدف بر می‌دارد.

🔴 استرس در صورت انجام کار

یکی از عوارض ایراد گرفتن از کودک، بروز استرس است. زمانی که والیدن در دوران کودکی فرزند خود را تحقیر کنند و ایراد گرفتن از کودک را ادامه دهند؛ فرزندشان هر کاری که بخواهد انجام دهد استرس را تجربه خواهد کرد. در نتیجه این رفتار باعث عدم پیشرفت و تلاش می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سخت گیر کلیک کنید.

🟡 عدم عشق به خود

عدم عشق به خود از دیگر عوارض ایراد گرفتن از کودک است. این کودکان به دلیل تحقیر و انتقاد دائم والدین به عزت نفس پایین دچار می‌شوند؛ و احساس تنفر به خود پیدا می‌کنند. در نهایت کودک عشق به خود را نمی‌شناسد. خود را همیشه ناتوان و ناکافی برای کسب مهارت های لازم می‌داند.

🟣 روابط ناسالم  | ایراد گرفتن از کودک

یکی دیگر از پیامدهای ایراد گرفتن از کودک، روابط ناسالم است. کودکانی که تحقیر شده اند؛ رابطه سالمی ندارند. و در حفظ و نگهداری تمام روابط خود با مشکل روبرو هستند. و معمولا روابط ناسالم را تجربه می‌کنند.

🟤 عدم توانایی برای آغاز کار

ایراد گرفتن از کودک یعنی آینده بدون هدف! کودکانی که در سن پایین دائم مورد تحقیر والدین قرار می‌گیرند و تمامی کارهای آنها مورد انتقاد قرار می‌گیرد. به همین دلیل، کودک زمانی که به سن بالاتر می‌رسد، توانایی آغاز کار نخواهد داشت. و همیشه برای شروع کار با مشکل روبرو می‌شود. حتی عده ای از این کودکان به ویژگی شخصیتی کمال گرایی دچار می‌شوند. و ترس از شروع را دائم تجربه خواهند کرد.

روش های جایگزین برای ایراد گرفتن از کودک

جایگزین ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک روش مناسبی برای تربیت او نیست. روش های دیگری برای جایگزین چنین رفتارهایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

🔻 در اقدام اول آرامش خود را حفظ کنید و با خطاهای کودک با آرامش رفتار کنید.

🔻 به کودک خطا ها و ایرادات رفتاری اش را توضیح دهید.

🔻به کودک روش درست و مناسب را آموزش دهید.

🔻 برای رفتارهای مناسب کودک تشویق در نظر بگیرید.

🔻 در انتقاد کودک زیاده روی نکنید.

🔻به شخصیت فرزند خود احترام بگذارید.

🔻 از روانشناس برای تربیت کودک استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

کلام آخر

ایراد گرفتن از کودک روش تربیتی مناسبی نیست. در این شرایط کودک با مشکلات و مسائلی روبرو می‌شود که در آینده او را با چالش روبرو می‌کند. این کودکان در آینده ترس از اقدام برای کسب هدف دارند و هرگز نمی‌توانند رابطه سالمی را تجربه کنند. این افراد احساس پوچی می‌کنند و در زندگی تنهایی را بیشتر تجربه می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای تربیت کودکان حتما از روانشناس و متخصصین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره