ازدواجروابط زناشوییزوج و خانواده

رابطه جنسی در دوران عقد | آیا دوران عقد نزدیکی داشته باشیم؟

 

رابطه جنسی در دوران عقد از مواردی است که باعث بروز چالش هایی میان زوجین می‌شود. در واقع بعد از عقد، زن و شوهر کاملا به هم محرم بوده و برقراری رابطه جنسی برای آنها بلامانع است. اما برخی از زوجین بلافاصله بعد از عقد، فضایی برای خود ندارند و یا هنوز وارد زندگی مشترک نشده اند. به همین دلیل در مورد آن مردد بوده و نمی‌دانند روش صحیح برطرف کردن نیاز جنسی شان چیست. از طرف دیگر عقاید خانواده ها و یا نظرات اطرافیان نیز در ابن مورد موثر خواهد بود. اما زوجین با توجه به شرایط خود باید در مورد آن تصمیم گیری کنند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

آیا دوران عقد نزدیکی داشته باشیم؟

در مورد رابطه جنسی در دوران عقد، بیشتر سنت ها و هنجارهای خانوادگی تعیین کننده هستند. به دلیل اینکه بارداری در این دوران مورد قبول خانواده ها نیست و یا اینکه مکان خاصی برای زوجین وجود ندارد؛ آنها با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو خواهند شد. از طرف دیگر گاهی یکی از زوجین از این موضوع رضایت ندارد و ترجیح او داشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج است. بهتر است زوجین در مورد این موضوع توافق داشته و به چهارچوب های خانوادگی نیز احترام بگذراند. برای آشنایی بیشتر با مراحل ازدواج کلیک کنید.

بایدها و نبایدهای رابطه جنسی در دوران عقد

نکات-رابطه-جنسی-در-دوران-عقد

اینکه در این دوران تا چه حد پیش روند و یا اینکه تصمیمی در مورد آن داشته باشید یا نه، کاملا شخصی است. اما بهتر است برای رابطه جنسی در دوران عقد نکاتی را رعایت کرده و همه جوانب را در نظر داشته باشید. برای اطلاع از عوامل موثر بر مدت آشنایی برای ازدواج کلیک کنید.

💠رضایت کامل

مهم ترین نکته دربرقراری رابطه جنسی در دوران عقد رضایت کامل طرفین است. با وجود رضایت، افراد می‌توانند مسئولیت کار خود را به عهده گرفته و در صورت بروز هرگونه مشکلی، پاسخگو باشند. از طرف دیگر اگر هنوز شناخت کافی از همسرتان ندارید و یا با احساس راحتی نمی‌کنید؛ بهتر است کمی بیشتر صبر کنید. در برخی موارد، افراد به دلیل اصرار و پافشاری همسر خود در این دوران مجبور به داشتن رابطه جنسی می‌شوند و همین موضوع برای آنان عواقب روانی بدی ایجاد خواهد کرد. مطمئن شوید که اختلافات و تعارضات میان شما به جدایی ختم نمی‌شود و سپس به رابطه جنسی فکر کنید.

💠بارداری ناخواسته

قطعا هیچ زوجی نمی‌خواهند که رابطه جنسی در دوران عقد آنها منجر به بارداری شود. این موضوع نه تنها باب میل خانواده ها هم نیست بلکه خود زوجین نیز با داشتن فرزند بلافاصله بعد از ازدواج، فرصت شناخت کافی یکدیگر را پیدا نخواهند کرد. احتمال بارداری ناخواسته را در نظر داشته و از ابزارهای پیشگیری مناسب استفاده کنید. البته این روش ها هم همیشه به صورت کامل موثر نیستند؛ اما باید احتیاط کرد. با اینکار از انتقال بیماری های آمیزشی که شاید شما از آنها اطلاع ندارید؛ نیز جلوگیری می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع و کاربردهای مختلف کاندوم کلیک کنید.

💠فراهم کردن فضای مناسب

احتمالا در برقراری اولین رابطه جنسی در دوران عقد با اتفاقاتی مواجه می‌شوید که هیچ تصوری از آنها ندارید. شاید این رابطه برای شما همراه با درد و خونریزی باشد؛ به همین دلیل باید برای آن مکان و زمان مناسبی را در نظر داشته باشید. اولین قدم حفظ خونسردی و آرامش خواهد بود. اگر در این زمان با مشکلی برخوردکردید؛ نترسید و اوضاع را به درستی مدیریت کنید. سعی کنید زمانی را برای اینکار انتخاب کنید که امکان مراجعه به پزشک و یا داروخانه وجود داشته باشد. برای اطلاع از شرایط و عوامل موثر بر اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

چرا برقراری رابطه جنسی در دوران عقد لازم است؟

لزوم-برقراری-رابطه-جنسی-در-دوران-عقد

برخلاف تصور بسیاری از افراد، برقراری رابطه جنسی در دوران عقد نباید منع شود. چرا که همین موضوع باعث پدیدایی بسیاری از مسائل برای شما و همسرتان خواهد شد. برقراری رابطه در حد مجاز برای زن و شوهر لازم بوده و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. اما دو طرف نیز باید اطلاعات کافی در این مورد داشته و به صورت منطقی با آن برخورد کنند.

⭕شناخت جنسی

رابطه جنسی در دوران عقد باعث خواهد شد تا از همسر خود شناخت بیشتری در زمینه جنسی پیدا کنید. شناخت جنسی به معنای مطلع شدن از علایق، فانتزی ها، توانمندی و حتی اختلالات جنسی خواهد بود. البته در برخی موراد همین مورد در دوران عقد سبب جدایی زوجین می‌شود. اما فراموش نکنید که می‌توان مشکلات جنسی را با کمک سکستراپیست و روانشاس درمان کرد. این مورد نمی‌تواند معیار خوبی برای جدایی باشد؛ چراکه با صبوری و همدلی همسر و کمک گرفتن از متخصص، قابل حل خواهد بود.

⭕برطرف شدن نیازجنسی در دوران عقد

طبیعی است که زوجین در ابتدای دوران عقد کشش جنسی زیادی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این موضوع نباید سبب تعجب و یا دخالت خانواده ها شود. از آنجایی که گاهی دوران عقد برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا خواهد کرد؛ نمی‌توان از آنها انتظار داشت که این نیاز طبیعی خود را به صورت کلی نادیده بگیرند و یا سرکوب کنند. از آنجایی که در فرهنگ ما، تنها راه تخلیه میل جنسی ازدواج است؛ رابطه جنسی در دوران عقد نیز بلامانع خواهد بود.

⭕افزایش صمیمیت

برقراری رابطه جنسی در دوران عقد باعث افزایش علاقه و محبت بین زوجین خواهد شد. در واقع پیوند عاطفی آنها بعد از اینکار محکم تر خواهد شد. به طور کلی رابطه جنسی در بسیاری از موارد خود باعث شکل گیری تعهد بین زوجین می‌شود. از طرف دیگر با وجود میل جنسی بیشتر در آقایون، اگر آنها به هر دلیلی در این دوران ارضا نشوند؛ شاید باعث سرد شدن و بی علاقگی آنها نسبت به همسرشان شود. اما به طور کلی افراد باید عدم رضایت جنسی خود را به دلیل عدم شناخت کافی از یکدیگر تلقی کرده و عجولانه تصمیم نگیرند.

نکاتی در رابطه با رابطه جنسی در دوران عقد

افراد شاید به دلیل شرایط دوران عقد دست به انجام کارهای خطرناکی بزنند که اثرات آنها می‌تواند جبران ناپذیر باشد. بهتر است خانواده ها اطلاعات دقیق و درست را در اختیار فرزندان خود قرار دهند؛ و در شرایط بحرانی حامی آنها باشند.

افراد نباید ضرورت تماس بدنی و معاشقه را در این دوران نادیده بگیرند و از خواسته های معقول همسر خود استقبال کنند.

احترام به ارزشهای خانوادگی ضروری بوده و زوجین نباید به خاطر این موضوع با خانواده ها مخالفت کنند.

بسیاری از زوجین در این دوران رابطه مقعدی دارند که عوارض زیادی برای زنان ایجاد می‌کنند.

سخن پایانی

حتی اگر همه چیز خوب پیش برود و این دوران به ازدواج ختم شود؛ اما بازهم به دلیل وجود اضطراب های زیادی که به دلیل رابطه جنسی در دوران عقد ایجاد می‌شوند؛ افراد لذت کافی را نخواهند برد. بهتر است اگر فاصله بین مراسم عقد با عروسی زیاد نیست؛ زوجین کمی صبر کرده و با خیال آسوده اینکار را انجام دهند. اما اگر تصمیم هر دو بر انجام این کار است؛ باید همه عوامل را در نظر گرفته و اطلاعات کافی را داشته باشند. همچنین در این دوران نیز می‌توانند از یک روانشناس برای کم کردن اضطراب و یا نحوه برخورد صحیح با این موضوع، کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه  رابطه جنسی در دوران عقد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران عقد ضروری است؟

داشتن یا نداشتن رابطه جنسی در دوران عقد کاملا بستگی به شرایط افراد دارد و یک تصمیم شخصی است. اما به هرحال این رابطه در این دوران باعث شناخت جنسی، افزایش صمیمیت و علاقه و همچنین برطرف شدن نیازجنسی دوران عقد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره