ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با مرد بچه دار و نکاتی که باید قبل از این کار بدانید

ازدواج با مرد بچه دار یکی از دو راهی هایی است که گاهی برخی از دختران در مورد آن سردرگم می‌شوند. البته شاید طرف مقابل نیز در حال ازدواج مجدد بوده و یا حتی دارای فرزند است. فراموش نکنید که در این نوع از ازدواج باید به مسائل مختلفی توجه کنید. تصمیم گیری براساس هیجان و علاقه، باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. افراد باید به خوبی هم در مورد شرایط خود و هم طرف مقابل فکر کرده و سپس تصمیم گیری نمایند. همچنین شرایط فرزندان نیز در این مورد بسیار مهم است. با اینکه نباید بر گذشته افراد تمرکز کرد؛ اما گاهی گذشته بر حال تاثیر گذاشته و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این ازدواج الزاما به شکست منتهی نمی‌شود؛ اما به هر حال مشکلات زیادی بر سر راه افراد وجود دارد. در این خصوص حتما از مشاوره ازدواج استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد بچه دار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با مرد بچه دار

گاهی مردان تنها به این دلیل به فکر ازدواج مجدد می‌افتند که پرستاری برای بچه خود داشته باشند. که در این صورت زنان در ازدواج با مرد بچه دار، آسیب زیادی خورده و حتی امکان جدایی مجدد نیز وجود دارد. اهمیت آینده نگری در مورد این نوع ازدواج، دوچندان می‌شود. چرا که افراد باید فرزندان خود را نیز در نظر بگیرند.

ازدواج با فردی که در رابطه قبلی خود دچار شکست شده است و یا در سوگ همسر است؛ باید با در نظر گرفتن موارد زیادی همراه باشد. بهتر است قبل از هر چیز شرایط را بررسی کرده و در قدم بعدی تن به این رابطه دهید. حتی می‌توانید فرزند همسر را نیز ملاقات کرده و کمی بیشتر با او آشنا شوید. برای آشنایی با انواع ازدواج و عوامل موثر بر آنها کلیک کنید.

علل ازدواج با مرد بچه دار

اینکه چرا افراد قانع، به ازدواج با مرد بچه دار می‌شوند؛ دلایل زیادی دارد. قطعا ایجاد علاقه یکی از عوامل اصلی بوده و همین موضوع آنها را در تصمیم گیری دچار اشتباهاتی می‌کند. از طرفی گاهی افراد، فرزندان را عامل مهمی در این شرایط محسوب نمی‌کنند. اما حتی در صورت سن کم فرزندانف باید احساسات و شرایط آنها را در نظر گرفت و سپس چنین رابطه ای آغاز کرد.

برخی تصور می‌کنند که دختر به دلیل خلاهای عاطفی که تجربه کرده است و یا مشکلاتی که ریشه در روان و کودکی او دارند؛ به چنین رابطه ای علاقمند است. اما این باورها در بسیاری از موارد اشتباه بوده و ازدواج کردن با مردی که صحبت فرزند است؛ به خودی خود مشکلی ندارد. در واقع هیچ مانعی از لحاظ قانونی و شرعی بر سر این ازدواج نیست و یا حتی نمی‌توان آن را به مشکلات روانی ارتباط داد. مردی که بچه دارد حق دوباره ازدواج کردن را دارد؛ اما هر دو طرف باید در این مورد به خوبی فکر کرده و سپس تصمیم گیری کنند.

پیامدهای ازدواج با مرد بچه دار

پیامدهای ازدواج با مرد بچه دار

دختران قبل از تصمیم گیری در مورد ازدواج با مرد بچه دار، باید به پیامدهای
آن نیز فکر کنند. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد که گاهی همین مسائل افراد را از ازدواج منصرف می‌کند. برخی از مشکلات، در این نوع ازدواج شامل موارد زیر می‌شوند.

اهمیت دادن همسر به فرزندان

عدم پذیرفته شدن از سمت فرزندان

بروز مشکلات عاطفی

مشکلات همسر قبلی

مزایای ازدواج با مرد بچه دار

از طرفی ازدواج با مرد بچه دار نیز، محاسن خود را دارد. البته این موارد بستگی به هدف افراد از ازدواج داشته و نمی‌توان آنها را همواره صحیح دانست. برای مثال برخی تصور می‌کنند که مردی که در گذشته یک بار ازدواج کرده است؛ تجربه بیشتری داشته و رفتار پخته ای دارد. از طرفی احتمالا از درآمد و وضع اقتصادی خوبی برخوردار است که به فکر ازدواج مجدد افتاده است. این موارد می‌توانند برای برخی از دختران امتیاز محسوب شده و آنها را به این ازدواج ترغیب کند.

 جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از ازدواج با مرد بچه دار

مشکلات ناشی از ازدواج با مرد بچه دار

بعد از اینکه از تصمیم خود برای ازدواج با مرد بچه دار، اطمینان حاصل کردید؛ بهتر است برای جلوگیری از پیامدهای ناشی از اقداماتی انجام دهید. در این زمان به همکاری همسر خود بسیار نیاز داشته و باید با یکدیگر همدلی کنید. همچنین خود را برای شرایط سختی نیز آماده نمایید. چرا که گاهی فرزندان موانع جدی برای داشتن ارتباطی موثر در خانواده هستند. برای اطلاع از نحوه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید.

 📌برقراری تعادل

از همسر خود درخواست کنید تا بین روابط خود با شما و فرزند، تعادل برقرار کرده و شما را نادیده نگیرد. طبیعی است که در ابتدای رابطه برای اینکه فرزند دچار ناراحتی و گوشه گیری نشود؛ باید به او توجه بیشتری کرد. و این توجه باید از سمت هر دو نفر شکل بگیرد. اما بعد از مدتی زن نیز نیاز به محبت داشته و باید به نیازهای او نیز رسیدگی شود. در مورد خواسته های خود به طور واضح با همسر صحبت کرده؛ اما به او فشار وارد نکنید. در واقع از او نخواهید تا بین شما و فرزندش، یکی را انتخاب کند.

📌ایجاد قوانین مشخص و حد و مرز

در مورد ارتباط با خود و فرزند، قوانین و حد و مرزهای مشخصی تعیین نمایید. این موارد نباید سخت گیرانه باشند. همچنین خودتان نیز بهتر است مواردی را رعایت کنید. در مورد ازدواج با مرد بچه دار، شما نیز باید در قبال فرزند احساس مسئولیت کرده و در این رابطه مشارکت کنید. برخی از زنان به طور کلی خود را کنار کشیده و به هیچ عنوان در این مورد دخالت نمی‌کنند. اما این همیشه کارساز نیست. به همین دلیل باید در این مورد با همسر خود صحبت کرده و از مسائلی که می‌توانید در آنها وارد شوید؛ اطلاع یابید.

📌اطلاع یافتن از گذشته فرد

گذشته همسر در زمینه ازدواج با مرد بچه دار، بسیار مهم است. اینکه چرا فرد از همسر خود جدا شده است و یا حتی اینکه هنوز به او فکر می‌کند یا نه، نیز مهم است. با اینکه جستجو در گذشته افراد احتمالا ما را نیز تا حدی ناراحت می‌کند؛ اما در مورد چنین ازدواجی، لازم است. حتی اینکه فرد در حال حاضر چقدر با همسر سابق خود نیز در ارتباط است؛ نیز اهمیت دارد.

📌سعی نکنید همه چیز را تغییر دهید

اگر با امید اینکه بعد از ازدواج با مرد بچه دار، همه چیز را باب میل خود تغییر می‌دهید؛ دچار اشتباه بزرگی شده اید. ایجاد تغییرات در چنین وضعیتی غیرممکن یا بسیار دشوار است. همچنین به طور کلی تغییر دادن انسانها کار درستی نیست. با شرایط را همانطور که هست پذیرفته و خود را با آن تطبیق دهید. و اگر قادر به انجام چنین کاری نیستید؛ بهتر است وارد چنین رابطه ای نشوید.

سخن پایانی

به طور کلی تصمیم گیری در مورد ازدواج با مرد بچه دار، بسیار حساس است. و از طرفی نمی‌توان برای همه افراد نسخه ای واحد پیچید. باید شرایط خود و همسر را در نظر گرفته و با کمک یک مشاور در این زمینه تصمیم بگیرید. همچنین در این میان احساسات و شرایط فرزندان را هم درک کرده و به آنها نیز توجه کنید. فراموش نکنید که برای ازدواج با چنین فردی باید شرایط او را هم پذیرفته و واقع بین باشید. این موضوع مسئولیت زیادی داشته و نیاز به روحیه همکاری دارد. هر دو نفر بهتر است در این مورد به خوبی فکر کرده و از مشاور نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد بچه دار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره