اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان شیشه و گل

مصرف همزمان شیشه و گل معمولا توسط مصرف کنندگانی اتفاق می‌افتند که به شیشه اعتیاد داشته و تمایل دارند تا مواد دیگر را نیز امتحان کنند. البته به طور کلی زمانی که اعتیاد افراد به یک ماده آغاز می‌شود؛ در معرض مصرف مواد دیگر نیز قرار گرفته و تمایل دارند که همه چیز را امتحان کنند. در قسمت های بعدی بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد که چرا افراد چنین کاری را انجام داده و خود را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهند. اما به طور کلی شیشه و گل هر دو مواد بسیار خطرناکی بوده که مصرف آنها به طور همزمان منجر به بروز عارضه های جبران ناپذیری می‌گردد. از این رو افراد بهتر است در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کرده و همچنین از یک مشاور نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان شیشه و گل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

مصرف همزمان شیشه و گل

در قسمت قبلی گفته شد که در بیشتر موارد این معتادین به شیشه هستند که مصرف گل را نیز آغاز می‌کنند. اما برعکس این حالت نیز وجود دارد که افرادی که گل می‌کشند بدون اینکه خود متوجه شوند؛ درگیر اعتیاد شده و به مصرف مواد دیگر نیز روی می‌آورند.  چرا که گل ماده ای است که تصورات اشتباه زیادی در مورد آن وجود دارد. بیشتر افراد فکر می‌کنند که گل اعتیادآور نیست و مصرف آنها فقط تفریحی است. در صورتی که اصلا چنین چیزی حقیقت ندارد. این ماده کاملا اعتیادآور بوده و مشکلات زیادی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که افراد مصرف همزمان شیشه و گل را خطرناک نمی‌دانند.

شیشه

پیش از هرچیز باید به طور جداگانه شیشه و گل را بشناسیم و سپس به بررسی مصرف همزمان آنها بپردازیم. شیشه یا کریستال جزو خطرناک ترین مواد مخدر محسوب می‌شود که بسیار اعتیادآور بوده و مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند. این ماده جزو محرک هاست و به همین دلیل است که در خواب و اشتهای افراد اختلال ایجاد می‌کند. این ماده جزو مواد مخدر صنعتی است که در کود های شیمیایی و داروها نیز از آن استفاده می‌شود. برای اطلاع از علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید. 

گل

گل یا ماری جوانا نیز از مشتقات حشیش است که با نام های مختلفی شناخته می‌شود. این ماده توهم زا است و بر ساختار و عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد. این ماده به دلیل روش مصرف ساده آن که شبیه سیگار است؛ در میان جوانان بسیار شایع می‌باشد و همین موضوع مصرف همزمان شیشه و گل را نگران کننده تر می‌کند. نکته جالب توجه اینجاست که هم گل و هم شیشه هردو نشانه های ظاهری و رفتاری بارزی را باعث می‌شود که اطرافیان به راحتی می‌توانند متوجه آنها شوند. اما به طور کلی تشخیص مصرف دو ماده به طور همزمان کار دشواری است. برای آشنایی بیشتر با تست اعتیاد به ماریجوانا کلیک نمایید.

علت مصرف همزمان شیشه و گل

علت مصرف همزمان شیشه و گل

اگر بتوانیم دلیل مصرف همزمان شیشه و گل را پیدا کنیم؛ راحت تر می‌توان با این موضوع برخورد کرده و آن را درمان نمود. با اینکه اساسی ترین علت اینکار اعتیاد است که افراد را در معرض انجام کارهای خطرناکی قرار می‌دهد؛ اما دلایل دیگری نیز برای آن وجود دارد. در این قسمت به توضیح این علت ها می‌پردازیم.

کسب لذت بیشتر

یکی از اصلی ترین دلایل مصرف همزمان شیشه و گل کسب لذت بیشتر است. چرا که بعد از مدتی مصرف مواد مخدر ، تاثیر خود را بر بدن از دست می‌دهد و افراد از مصرف، هیچ لذتی نمی‌برند. مصرف مجدد تنها به دلیل وابستگی جسمانی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل برای اینکه افراد دوباره بتوانند لذت اولیه را تجربه کنند؛ یا دوز مصرفی خود را افزایش می‌دهند و یا به سراغ امتحان کردن مواد جدید می‎روند.

کاهش نشانه های منفی

مصرف شیشه منجر به بروز نشانه های منفی زیادی در افراد می‌گردد. در این حالت افراد نه می‌توانند ترک کنند و مصرف مجدد هم برایشان بسیار خطرناک است. از این رو برای اینکه بتوانند بر این نشانه های منفی غلبه کنند؛ از مواد دیگری مانند گل استفاده می‌کنند.

هیجان طلبی

همانطور که گفته شد با وجود اعتیاد به شیشه افراد قدرت تصمیم گیری و اراده خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل نمی‌توانند در برابر چنین تجربیاتی مقاومت کرده مصرف همزمان شیشه و گل را آغاز می‌کنند.

پیامدهای مصرف همزمان شیشه و گل

پیامدهای مصرف همزمان شیشه و گل

در مورد مصرف همزمان شیشه و گل باید پیامدهای ناشی از اینکار را نیز در نظر گرفت. این دو ماده هرکدام عوارض خطرناکی دارند که زمانی که با یکدیگر همراه شوند؛ بدن را تحت فشار زیادی قرار خواهند داد. اطلاع از این مشکلات ممکن است افراد را از انجام اینکار منصرف کند. برای آشنایی بیشتر با پیامدهای اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

اوردوز و مسمومیت

یکی از اصلی ترین پیامدهای ناشی از مصرف همزمان شیشه و گل بالا رفتن احتمال اوردوز و مسمومیت است. این دو ماده زمانی که به طور مکرر و به مقدار زیاد با یکدیگر مصرف شوند؛ منجر به بروز اوردوز در افراد می‌شوند.

سخت شدن ترک اعتیاد

همچنین ترک کردن دو ماده سخت تر از یک ماده است. چرا که افراد در یک مرحله نمی‌توانند هردو ماده را با یکدیگر ترک کنند. انجام اینکار امکانپذیر است. اما بهتر است افراد با توجه به شرایط خود و دستور متخصص در ابتدا گل را ترک کرده و در مرحله بعدی مصرف شیشه را ترک نمایند.

تشدید عوارض جانبی

مصرف همزمان شیشه و گل باعث می‌شود تا هرکدام از این مواد پیامدهای ناشی از دیگری را تشدید نماید. در واقع در این حالت عارضه های ناشی از اعتیاد با شدت بیشتری بروز می‌کنند.

وسوسه برای مصرف سایر مواد

در صورت مصرف همزمان شیشه و گل ، افراد به مصرف مواد دیگر نیز تمایل پیدا می‌کنند. در واقع آنها به سراغ هرکاری می‌روند تا بتوانند به لذت اولیه رسیده و نیاز روانی خود را به موا مخدر ارضا کنند.

ترک و درمان مصرف همزمان شیشه و گل

در مرحله اول افراد باید برای ترک مصرف همزمان شیشه و گل با متخصص مشورت نمایند. چرا که اینکار بسیار حساس بوده و نباید اقدام خودسرانه ای در مورد آن انجام داد. برخی دیگر از اقداماتی که افراد باید در این شرایط انجام دهند؛ شامل موارد زیر می‌شود. توصیه میکنیم از اقدامات خودسرانه پرهیز کرده و برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

  • از بین بردن علل اینکار
  • دوری از عوامل محرک
  • روان درمانی و دارودرمانی
  • تغییر سبک زندگی
  • خانواده درمانی

تشخیص مصرف همزمان شیشه و گل

تشخیص اینکه فردی به طور همزمان در حال مصرف دو ماده مخدر است؛ کار ساده ای نیست. در واقع افراد عادی به راحتی نمی‌توانند متوجه این موضوع شوند. به همین دلیل اگر تصور می‌کنید که یکی از اطرافیان تان به بیش از یک ماده مخدر اعتیاد دارد؛ حتما او را پیش متخصص برده و با استفاده از تست ها از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

متاسفانه شیشه و گل هر دو از موادی هستند که امروزه مصرف آنها بسیار شایع شده است. به همین دلیل بسیار احتمال دارد که افراد به مصرف همزمان آنها روی بیاورند. بهتر است در این مورد آگاهی رسانی صورت گرفته و افراد را از مشکلات و خطرات ناشی از اینکار مطلع کرد. در این زمینه متخصصین و روانشناسان می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان شیشه و گل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

توهمات گل چگونه است؟

گل ممکن است باعث توهم شود که در برخی از افراد با حالت دیوانگی و جنون همراه است.

مصرف همزمان شیشه و گل احتمال مرگ دارد؟

بله مصرف همزمان این دو ماده مخدر خطرناک در حجم بالا خطر مرگ فرد مصرف کننده را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به همین دلیل ضروری است که هرچه سریع‌تر برای ترک چاره‌ای اندیشید. 

برای رهایی از مصرف همزمان این دو ماده مخدر چه اقداماتی باید انجام داد؟

در سریع ترین زمان ممکن باید فرد مصرف کننده را به یک کلینیک مجهز و حرفه‌ای انتقال دهید و بعد یک روانشناس متخصص را انتخاب کنید تا زودتر به جواب برسید. روانشناس به این افراد کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر وضعیت روحی خود را به یک حد نرمال برسانند و موفق به تکمیل مراحل درمانی خود شوند و در آخر از این مواد نابودگر رهایی یابند.

‫3 دیدگاه ها

  1. اخ اخ لعنت بر کسایی که این مواد رو به جووونا میدن خدا ازشون نگذره الهی به زمین سیاه بشینن جوون منو بد بخت کرذن سه شبه خبری نداریم ازش خدا لعنتتون خدا

  2. از نظر من اونکه این مواد ساخته باید نعلت کنیم
    که مادر و سر منشه.همشون تریاکه
    البته تقصیر کسی نیست آدم خودش محکم باشه گول نمیخوره من خودم قهرمان ملی بوکس بودم
    یبار کشیدم نمیگم گول خوردم کشیدم
    میگم یبار اشتباه کردم کشیدم
    همون یبار شروع بدبختیم بود
    چن سال ب خاک اوفتادم همه چیزمو ازم گرفت
    ولی وقتی بابام از دنیا رفت به خودم اومدم
    مثل سگ افتادم ب جوون اعتیاد
    جرش دادم فقط یه یاعلی محکم از ته دل میخواد
    ترک هیچ کاری نداره
    اینکه دیگه سمتش نری سخته
    الان خدارو شکر سه سال پاکم
    خودم تو خونه با متادون ترک کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره