اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان ترامادول و شیشه

مصرف همزمان ترامادول و شیشه یکی دیگر از اشکال اعتیاد به چند ماده مخدر است که بسیاری از افراد به آن روی آورده اند. قطعا اعتیاد به چند ماده و یا حتی مصرف آنها خطرات بیشتری دارد. زمانی که افراد به یک ماده مخدر اعتیاد پیدا می‌کنند؛ احتمال اعتیاد آنها به مواد دیگر نیز بیشتر شده و به طور کلی در معرض چنین چیزی هستند. اما گاهی برخی از مواد با یکدیگر تداخل داشته و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. حتی مصرف داروهای مختلف نیز به طور همزمان خطرناک است. اما برخی از معتادین به این موضوع توجهی نداشته و فقط به دنبال کسب لذت بیشتر هستند.

و یا به این دلیل که از آثار ناشی از این موضوع باخبر نیستند؛ چنین کاری را انجام می‌دهند. در این شرایط افراد باید حتما از مشاور کمک گرفته و به این شرایط پایان دهند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

مصرف همزمان ترامادول و شیشه چگونه است؟

پیش تر در مورد هریک از این مواد به طور جداگانه توضیح خواهیم داد. اما به طور کلی زمانی که افراد به مصرف یک ماده اعتیاد دارند؛ بعد از مدتی بدنشان دچار مقاومت شده و دیگر لذت کافی از مصرف این ماده را تجربه می‌کنند. از طرفی دیگر گاهی در حال طی کردن دوره ترک اعتیاد با دارویی هستند؛ که بعد از مدتی متوجه می‌شوند که به آن هم اعتیاد پیدا کرده اند. از این رو نه تنها اعتیاد به ماده اولیه را دوباره آغاز کرده؛ بلکه همزمان از داروهای اعتیادآور نیز استفاده می‌کنند. شناخت این داروهای اعتیادآور و یا طی کردن درست فرایند ترک اعتیاد، از این بابت، اهمیت پیدا می‌کند.

ترامادول

ترامادول جزو داروهای مسکن قوی محسوب شده و از مشتقات تریاک نیز هست. در بیشتر موارد افراد تحت تاثیر بیماری که دارند؛ شروع به مصرف این دارو کرده و بعد از مدتی نسبت به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. مصرف این دارو و ترکیبات دیگر تریاک منجر به کاهش فعالیت دستگاه عصبی شده و همچنین مسکن های طبیعی را در مغز ترشح می‌دهد. از این رو افراد بعد از مصرف آن احساس بسیار خوبی را تجربه کرده و تمایل به مصرف دوباره دارند.

شیشه | مصرف همزمان ترامادول و شیشه

شیشه نیز یک ماده مخدر صنعتی بوده که جزو محرک ها محسوب می‌شود. مصرف این ماده منجر به افزایش ترشح سرتونین و دوپامین در مغز شده و به همین دلیل، انرژی افراد را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. امروزه مصرف شیشه در کشور ما از شیوع بالایی برخوردار بوده و بسیاری از افراد به آن اعتیاد دارند. از این رو باید داروها و موادی را که ممکن است با این ماده مصرف شوند و یا تداخل داشته باشند را مورد بررسی نمود. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

علت مصرف همزمان ترامادول و شیشه

علت مصرف همزمان ترامادول و شیشه

در ابتدا باید به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا افراد به مصرف همزمان ترامادول و شیشه رو می‌آورند. در قسمت های قبلی تا حدی در مورد دلایل اینکار صحبت کردیم. اما انگیزه های اصلی افراد از انجام اینکار، شامل موارد زیر می‌شوند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

بهتر کردن خلق و خو

یکی از اصلی ترین دلایلی که منجر به مصرف همزمان ترامادول و شیشه می‌گردد؛ بهتر کردن خلق و خود و تجربه کردن حال بهتری از نظر روانی است. با مصرف شیشه، بعد از مدتی افراد مشکلات روانی و جسمانی مختلفی را تجربه می‌کنند که مصرف بیشتر نیز مشکل آنها را حل نمی‌کند. از این رو به ترامادول روی می‌آورند تا کمی از نظر روانی و خلق و خو وضعیت پایدارتری را تجربه نمایند. برای اطلاع از دلایل اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

لذت بردن بیشتر | مصرف همزمان ترامادول و شیشه

یکی دیگر از دلایل مصرف همزمان شیشه و ترامادول ، کسب لذت بیشتر است. همانطور که گفته شد؛ بدن بعد از مدتی نسبت به مصرف این مواد مقاوم شده و دیگر هیچ احساسی را تجربه نمی‌کند. از این رو افراد برای اینکه دوباره همان لذت اولیه را تجربه کنند؛ به استفاده از مواد دیگر روی می‌آورند.

کم شدن نشانه های ناخوشایند

طبیعی است که با وجود مصرف شیشه و یا ترامادول به طور جداگانه افراد بعد از مدتی، عوارض جانبی مختلفی را تجربه کرده و به مشکل بخورند. آنها برای اینکه این وضعیت را درمان کنند؛ تنها به دنبال فراموشی و یا سرکوبی آن با روش های مختلف می‌گردند. به همین دلیل به مصرف همزمان ترامادول و شیشه روی می‌آورند.

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان ترامادول و شیشه

اما فراموش نکنید که مصرف همزمان ترامادول و شیشه بسیار خطرناک بوده و قطعا با مشکلات زیادی همراه است. مطلع شدن از این خطرات و آسیب ها، شاید افراد را از ادامه این فرایند؛ بازدارد. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

احتمال اوردوز و مسمومیت

یکی از اصلی ترین پیامدهای مصرف همزمان ترامادول و شیشه، اوردوز و مسمومیت است. این دو ماده با یکدیگر تداخل دارویی ندارند؛ اما زمانی که افراد برای مدت زمان طولانی و به مقدار زیاد از این مواد استفاده کنند، دچار نشانه های اوردوز خواهند شد.

قرارگیری در معرض مصرف سایر مواد

بعد از مدتی مصرف همزمان ترامادول و شیشه نیز لذت خود را از دست می‌دهد؛ و افراد مجبور به امتحان کردن مواد دیگر نیز می‌شوند. از این رو افراد به مصرف مواد دیگر دیگر مشغول می‌شوند.

ابتلا شدن به آسیب های مغزی

مصرف همزمان ترامادول و شیشه ، آسیب های جبران ناپذیری بر مغز افراد دارد. چرا که این موارد، مغز را مجبور به ترشح هورمون های مختلف به مقدار زیاد می‌کنند. از این رو بعد از مدتی در ساختار و شیمی مغز اختلال ایجاد می‌شود.

سخت تر شدن فرایند ترک اعتیاد

زمانی که افراد به چند ماده اعتیاد داشته باشند؛ ترک کردن هریک از آنها نیاز به طی کردن مراحل جداگانه ای دارد. همین موضوع این فرایند را طولانی و سخت کرده و حتی افراد را از ترک کردن ناامید می‌کند.

ترک اعتیاد مصرف همزمان ترامادول و شیشه

ترک اعتیاد مصرف همزمان ترامادول و شیشه

اما می‌توان مصرف همزمان ترامادول و شیشه را ترک کرد. در واقع با وجود موانع زیادی که در این مسیر قرار دارد؛ اگر افراد بتوانند روش درمانی درستی را پیش بگیرند و به آن پایبند باشند؛هر موادی را می‌توانند ترک کنند. برخی از راه هایی که افراد باید در این مسیر با کمک درمانگر و اطرافیان خود از آنها استفاده نمایند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

  • روان درمانی
  • خانواده درمانی
  • استفاده از روش های کنترل ذهن
  • حذف کردن دلایل اعتیاد

سخن پایانی

برخی تصور می‌کنند که در زمینه اعتیاد، تنها باید وابستگی افراد را به یک ماده مشخص در نظر گرفته و آن را از بین ببرند. در صورتی که اعتیاد با مسائل زیاد و گسترده ای همراه است که اعتیاد به مواد دیگر به طور همزمان نیز یکی از آنهاست. گاهی این موضوع است که افراد را حتی تا اوردوز هم پیش می‌برد. از این رو باید در طی این دوران از فرد مراقبت کرد تا به سراغ مصرف دیگر مواد نرفته و درمان را نیز آغاز نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

1. چه دلایلی برای مصرف همزمان ترامادول و شیشه وجود دارد؟

دریافت لذت بیشتر و کاهش نشانه‌های منفی ازجمله دلایل استفاده از این دو ماده در کنار یکدیگر است. علاوه بر این برخی از معتادین به شیشه برای کاهش حالت سرخوشی شیشه و تنظیم خلق از ترامادول استفاده می‌کنند.

2. استفاده همزمان شیشه و ترامادول چه عوارضی دارد؟

استفاده از این دو ماده می‌تواند باعث بروز آسیب‌های مغزی جدی شده و درعین‌حال فرایند ترک اعتیاد را نیز سخت‌تر می‌کند. علاوه بر این مصرف همزمان ترامادول و شیشه باعث افزایش خطر مسمومیت دارویی و اعتیاد به سایر مواد مخدر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره