ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

دوستی به قصد ازدواج | شناسایی دوستی منتهی به ازدواج

دوستی به قصد ازدواج یکی از انواع روابط عاطفی است که در آن افراد هدف مشخصی داشته و برنامه ریزی طولانی مدت تری دارند. در واقع هدف همه افراد از شروع یک رابطه ازدواج نیست. اما بعد از مدتی افراد به یکدیگر علاقمند شده و تحت شرایط دیگری این تصمیم را می‌گیرند. به همین دلیل از همان ابتدا نمی‌توان به طور جدی در این مورد تصمیم گیری کرد. چرا که شاید قصد دوطرف از شروع این رابطه ازدواج باشد؛ اما بعد از مدتی با یکدیگر به مشکل خورده و یا حتی نسبت به او احساس علاقه نکنید. به همین دلیل بهتر است در این مورد عجولانه تصمیم گیری نکرده و همچنین از یک روانشناس نیز کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستی به قصد ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دوستی به قصد ازدواج

دوستی به قصد ازدواج باید تصمیم دو طرف باشد. در واقع رابطه ای که در آن هدف افراد متفاوت باشد؛ با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. همچنین نمی‌توان طرف مقابل را به کاری مجبور کرد که آمادگی آن را ندارد. اگر قصد ازدواج را برای ادامه رابطه دارید؛ باید همه جوانب را در نظر گرفته به موضوعات مختلفی در این زمینه فکر کنید. همچنین بهتر است تنها ملاک خود را از شروع یک رابطه عاطفی، ازدواج قرار ندهید.

چرا که در این صورت نمی‌توانید به درستی فکر کرده و یا حتی عملکرد خوبی در رابطه داشته باشید. در روابط قبل از ازدواج می‌توانید به خودشناسی بیشتر رسیده و بسیاری از موضوعات را بیاموزید. به همین دلیل بهتر است تنها بر روی ازدواج تمرکز نکنید. برای اطلاع از شرایط ازدواج با دوست دختر کلیک کنید.

روش های برقراری رابطه دوستی به قصد ازدواج

روش های دوستی به قصد ازدواج

از طرفی روش هایی وجود دارد که یک رابطه عادی به رابطه دوستی به ازدواج تغییر کند. از این رو افراد با استفاده از این روش ها می‌توانند دیگری را به ازدواج ترغیب کرده و همچنین خود به شکل درست تری به هدف خود برسند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند.

💠مشخص کردن هدف رابطه

در ابتدا بهتر است به صورت شفاف و مستقیم، هدف خود را از شروع رابطه مشخص کنید. در واقع اگر دوستی به قصد ازدواج را شروع می‌کنید؛ در این مورد با طرف مقابل خود صحبت کرده و او را در جریان بگذارید.

💠حمایت و پشتیبانی از طرف مقابل در دوستی به قصد ازدواج

همچنین یکی دیگر از راه های تبدیل رابطه دوستی به قصد ازدواج، حمایت و پشتیبانی از طرف مقابل است. در این شرایط دیگری متوجه می‌شود که شما فرد قابل اعتمادی بوده و می‌تواند برای مدت زمان طولانی تری روی شما حساب باز کند.

💠اهمیت دادن به خود

در این مسیر نباید خواسته های خود را نیز از یاد ببرید. برخی از افراد در یک رابطه دوستی به قصد ازدواج، به قدری تمام انرژی و وقت خود را روی این موضوع می‌گذارند که خود را از یاد می‌برند.

💠در نظر گرفتن گزینه های دیگر در دوستی به قصد ازدواج

همچنین اگر بعد از مدتی متوجه شدید که دوستی به قصد ازدواج جواب نمی‌دهد؛ بهتر است گزینه های دیگر خود را نیز برای آینده و شروع زندگی مشترک در نظر داشته باشید. برخی از افراد برای آدم اشتباهی در این زمینه تلاش کرده و به همین دلیل مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند.

💠کمک گرفتن از مشاور

یکی از مهم ترین اقداماتی که افراد می‌توانند در این زمان انجام دهند؛ کمک گرفتن از مشاور است. برای شروع دوستی به قصد ازدواج ، بهتر است در ابتدا در مورد شرایط روانی خود و یا حتی ویژگی های شخصیتی با یک روانشناس صحبت کرده و از او کمک بگیرید. برای اطلاع از اقدامات لازم در جهت آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

نشانه های پسری که قصد ازدواج ندارد

از آنجایی که بی میلی نسبت به ازدواج در پسران بیشتر است؛ از این رو بهتر است با نشانه های این دسته از پسران آشنا شد. چرا که برخی از آنان در ابتدا با ایده دوستی به قصد ازدواج موافق هستند اما بعد از مدتی از این تصمیم منصرف شده و حتی طرف مقابل را نیز در بلاتکلیفی قرار می‌دهند. برخی از این علائم، شامل موارد زیر می‌شوند.

📌صحبت نکردن مستقیم در این مورد

این دسته از پسران، هرگز به طور مستقیم در مورد دوستی به قصد ازدواج صحبت نمی‌کنند. در واقع علاقه ای به این موضوع نداشته و یا حتی از آن سر باز می‌زنند.

طفره رفتن از صحبت کردن در این مورد

طبیعی است که در صورت مایل نبودن به دوستی به قصد ازدواج، آنان از صحبت کردن در این مورد طفره رفته و مدام بحث را عوض می‌کنند و یا حتی آن را به تعویق می‌اندازند. این نشانه مهمی است که از بی علاقگی آنان به داشتن رابطه جدی و یا ازدواج خبر می‌دهد.

📌نداشتن شرایط اولیه ازدواج

گاهی این پسران به دلیل نداشتن آمادگی در زمینه دوستی به قصد ازدواج، به آن علاقمند نیستند. چرا که ازدواج کردن و شروع زندگی مشترک نیاز به داشتن برخی از امکانات دارد؛ که آنان دارا نیستند.

📌معرفی نکردن به خانواده

همچنین آنان در یک رابطه دوستی به قصد ازدواج، طرف مقابل خود را به خانواده معرفی نکرده و یا حتی رابطه را مخفی نگه می‌دارند.

📌به تاخیر انداختن زمان خواستگاری

آنان به دلیل اینکه از تعهد و مسئولیت پذیری دوستی به قصد ازدواج می‌ترسند؛ زمان خواستگاری را به تعویق انداخته و تلاش می‌کنند تا دختر را نیز از این تصمیم منصرف کنند.

📌 احتمال خیانت در دوستی به قصد ازدواج

یکی دیگر از نشانه های پسرانی که مایل به دوستی به قصد ازدواج نیستند؛ خیانت کردن آنان به صورت مکرر است. در واقع آنان نمی‌توانند به یک نفر متعهد مانده؛ به همین دلیل از ازدواج هم می‌ترسند.

📌نداشتن برنامه ای برای آینده

وقتی فردی برای ازدواج و شروع زندگی مشترک، برنامه قطعی و مشخصی ندارد. در زمینه های دیگر نیز سردرگم بوده و نمی‌توانند تصمیم درستی برای زندگی خود بگیرند. آنان هیچ هدفی برای آینده خود نداشته و سردرگم هستند.

📌حمایت نکردن

همچنین آنان اصلا افراد قابل اطمینان و کمک کننده ای برای شریک عاطفی خود نیستند. حتی در دوران دوستی نیز به طرف مقابل هیچ کمکی نکرده و به او اهمیت نمی‌دهند.

📌مجبور کردن شما به برقراری رابطه جنسی

بیشتر این افراد تنها از دوستی به قصد ازدواج ، به دنبال سواستفاده و برقراری رابطه جنسی هستند. به همین دلیل به صورت مداوم در این مورد صحبت کرده و یا حتی طرف مقابل را به اینکار مجبور می‌کنند.

آیا هدف تمام روابط عاطفی باید دوستی به قصد ازدواج باشد؟

هدف دوستی به قصد ازدواج

در جواب این سوال نمی‌توان پاسخ قطعی داد. اما به طور کلی اهداف افراد از شروع یک رابطه و حتی آینده متفاوت است. برخی از افراد نیاز به زمان بیشتری برای خودشناسی و حتی فکر کردن به ازدواج دارند. و یا حتی از لحاظ شرایط محیطی آمادگی لازم برای ازدواج را ندارند. از همین رو هدف همه روابط نباید ازدواج باشد. از همین رو بهتر است دیگران را در رابطه مجبور به کاری نکرده و یا به آنها فشار وارد نکنید. برای اطلاع از انواع انگیزه ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

برای داشتن یک رابطه دوستی به قصد ازدواج به طور با کیفیت، افراد باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشند. تصمیم گیری در مورد ازدواج، یکی از تصمیمات مهم در زندگی محسوب می‌شود که نباید در مورد آن عجولانه عمل کرد. پیدا کردن آدم مناسب شما و همچنین برقراری رابطه با او نیاز به زمان و انرژی دارد. بهتر است در این مورد علاوه بر استفاده از روش های بالا، از یک مشاوره زوج هم کمک گرفته و در این مورد با او مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستی به قصد ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره