بارداریعلائم بارداری

لگد زدن جنین | 6 روش کاهش حرکات جنین

لگد زدن جنین بین هفته های 16 تا 24 بارداری قابل مشاهده است. تعدادی از مادران به دلیل عدم آشنایی با بارداری، تا 20 هفته هیچ حرکتی را احساس نمی‌کنند. اگر تا هفته 24 هیچ حرکتی از جنین دریافت نشد، مادران باید فورا به متخصص زنان مراجعه کنند. در واقع لگد نوزاد نشان دهنده سلامتی او می‌باشد و مادران باید تا زایمان این حرکات را احساس کنند.

احساس لگد‌زدن جنین با چیزی که جنین از روی شکم مادر دریافت می‌کنند؛ متفاوت است. بنابراین این احساس، ارتباط قوی بین مادر و جنین است. حرکات عادی جنین در دوران بارداری متفاوت است. برای اینکه حرکات جنین را شناسایی کنید؛ می‌توانید از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

لگد زدن جنین چگونه است؟

لگد زدن جنین چگونه است؟

لگدزدن جنین یا همان ابورتوس جنینی، فرآیندی است که در آن جنین در دوران حمل و نگهداری توسط مادر، قبل از اتمام دوران بارداری، از خود حرکات نشان می‌دهد. این فرآیند ممکن است به صورت طبیعی و خودبخودی رخ دهد یا نیاز به مداخله پزشکی داشته باشد. این موضوع معمولا نتیجه‌ ای از عوامل زیادی مانند عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی، عوامل فیزیولوژیک و مشکلات پزشکی است.

لگد‌زدن جنین می‌تواند حرکات ملایم باشد یا با افزایش سن بارداری، این حرکات شدت بیشتری بگیرد. گاهی حرکات به قدری شدید است که مادر دچار اضطراب و استرس می‌شود. این حرکات به شیوه های گوناگونی است که در هر مادر با دیگری متفاوت است. در این مقاله راجع به لگد زدن نوزاد به طور کلی صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های بارداری کلیک کنید.

حرکت جنین را چطور حس کنیم؟

لگد زدن جنین مانند یک چرخش ملایم است. زمانی که سن بارداری افزایش می‌یابد، لگد و حرکات نیز شدید تر می‌شود. اگر شدت لگد ها به قدری زیاد باشد که مادر اذیت می‌شود؛ باید به پزشک مراجعه کنید. حرکاتی وجود دارد که با مشاهده هر کدام از آنها نیز باید به پزشک مراجعه کنید. در ادامه به این حرکات اشاره کرده ایم.

🔸 الگوی حرکات معمول جنین شما تغییر یافته است.

🔸حرکات یا لگد جنین اصلا احساس نمی‌شود.

🔸 حرکت جنین کمتر از حد معمول است.

در صورتی که این حرکات را مشاهده کردید؛ باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک تمامی حرکات و ضربان قلب جنین را بررسی می‌کند و با انجام سونوگرافی هر چیزی را بررسی می‌کنند.

لگد زدن جنین هر چند وقت یکبار است؟

تعداد لگد زدن جنین مشخص نیست و مادران باید بر اساس الگوی قبلی خود این موضوع را بررسی کنند. این الگو در هر مادر متفاوت است و نباید خود را با مادران دیگر مورد مقایسه قرار دهند. حتی ممکن است هر مادر در هر فرزند خود بارداری متفاوتی داشته باشد. اگر فرزند شما تکان نمی‌خورد؛ باید برای بررسی ضربان قلب او به پزشک مراجعه کنید.

لگد زدن جنین چه اهمیتی دارد؟

لگد زدن جنین از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر جنین خوب نباشد، حرکات عادی نخواهد داشت. در واقع حرکات کمتر می‌تواند نشان دهنده عفونت و مشکلات دیگر باشد. در این شرایط باید سلامت جنین مورد بررسی قرار بگیرد و به کنترل او توجه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احتمال بارداری کلیک کنید.

برای کاهش حرکات عجیب جنین چه کارهایی باید انجام داد؟

برای کاهش حرکات عجیب جنین چه کارهایی باید انجام داد؟

جهت کاهش خطر لگد زدن جنین راهکارهایی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید از اقدامات زیر استفاده کنید.

🟣 تغذیه سالم | لگد زدن جنین

مصرف مواد غذایی سالم، پر از ویتامین‌ ها و مواد مغذی مانند اسید فولیک، آهن، کلسیم و دیگر مواد مغذی حیاتی برای جنین می‌تواند به کاهش خطر لگد زدن جنین کمک کند.

🟣 مدیریت استرس

تلاش کنید استرس و فشار های روانی خود را کاهش دهید و از روش‌ های مدیریت استرس مانند تمرینات تنفسی، یوگا و ماساژ استفاده کنید. این روش ها خطر لگد زدن جنین را کاهش می‌دهد. 

🟣 عدم مصرف مواد مضر

استفاده از مواد مخدر، الکل و دخانیات را کاملا اجتناب کنید، زیرا این مواد می‌توانند به خطر و افزایش لگد زدن جنین منجر شوند.

🟣 مراقبت های پزشکی | لگد زدن جنین

از مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان برای بررسی و پیگیری منظم حمل و نگهداری جنین استفاده کنید. پزشک می‌تواند به شما راهنمایی‌ های لازم برای کاهش خطر لگد زدن جنین بدهد. 

🟣 انجام دستورات پزشکی

همواره از دستورات و راهنمایی‌ های پزشک خود پیروی کنید و به توصیه‌ های او عمل کنید تا خطر لگد زدن جنین کاهش یابد.

🟣 فعالیت مناسب بدنی

انجام تمرینات و فعالیت‌ های ورزشی منظم و مناسب با راهنمایی پزشک می‌تواند به بهبود عملکرد بدن شما و جلوگیری از مشکلات در حمل و نگهداری جنین کمک کند. با استفاده از فعالیت های بدنی مناسب می‌توانید خطر لگد زدن جنین را کاهش دهید. 

کلام آخر

در این مقاله راجع به لگد زدن جنین صحبت کرده ایم. این احساسات از هیجانات بزرگ هر مادر است. در واقع نشان می‌دهد که زندگی کاملی برای جنین در جریان است. برای اینکه حرکات جنین را بررسی کنید، باید از متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای کاهش خطر لگد‌زدن جنین چه کارهایی باید انجام داد؟

جهت کاهش خطر لگد‌زدن جنین روش هایی مانند تغذیه سالم، فعالیت بدنی مناسب، انجام دستورات پزشکی، عدم مصرف مواد مخدر، مراقبت پزشکی و کنترل استرس وجود دارد.

اهیمت حرکات جنین چیست؟

لگد‌زدن جنین از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر جنین خوب نباشد، حرکات عادی نخواهد داشت. در واقع حرکات کمتر می‌تواند نشان دهنده عفونت و مشکلات دیگر باشد. در این شرایط باید سلامت جنین مورد بررسی قرار بگیرد و به کنترل او توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره