روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

برخورد با آدم های مغرور | 10 روش برخورد با آدم های مغرور

برخورد با آدم های مغرور برای همه افراد اندکی سخت استفرد مغرور چیزی نگوید که باعث خجالت شود یا اصلا پاسخ او را ندهد. مغرور بودن و رفتارهای خودخواهانه از اخلاقیاتی است که هیچ کدام از انسان ها مورد پسندشان نیست. اما برای هر فردی پیش می‌آید که شریک احساسی، اعضای خانواده، دوست و … مغرور باشد. که در این راه چاره ای جز پذیرش و برخورد با آن وجود ندارد.

اما جای نگرانی نیست، زیرا برخورد با آدم های مغرور تکنیک‌های مخصوصی دارد که به راحتی می‌توانید آن ها را یاد بگیرید تا با این افراد مکالمه داشته باشید. در این مقاله تمامی تکنیک ها را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های مغرور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با آدم های مغرور

برخورد با آدم های مغرور چگونه است؟

تا به حال برای شما پیش آمده که با آدم های مغرور ارتباط داشته باشید؟ جدا از اینکه فرد مقابل چه خصوصیات اخلاقی دارد؛ از روش های برقراری ارتباط آگاه هستید؟ برقراری ارتباط با دیگران از دستاوردهایی است که هر فردی با آموزش این مهارت می‌تواند با افراد مختلف ارتباط برقرار کند. ارتباط با افراد مغرور اندکی سخت تر از دیگران است. این افراد تنها خودشان را مشاهده می‌کنند و با رفتارهای خود اجازه نزدیک شدن به دیگران نمی‌دهند.

برای برخورد با آدم های مغرور ابتدا باید ویژگی های آنها را بدانید. افراد خودخواه برای خود به نوعی چالش هستند و در تست های شخصیت نمره های پایین می‌گیرند. آنها اهمیتی به دیگران نمی‌دهند و همیشه در برابر مسائل مقاومت می‌کنند. در اکثر موارد خود را برتر می‌دانند که دلیل اصلی چنین رفتاری، تربیت اشتباه والدین است. اگر با چنین شخصیتی در ارتباط هستید، بهتر است که برای سلامت روان خود از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

روش های برخورد با آدم های مغرور

روش های برخورد با آدم های مغرور

برای برخورد با آدم های مغرور لازم است که برخی از شرایط را بپذیرید و با خود رو راست باشید. و البته از تکنیک هایی که در این بخش مقاله توضیح داده ایم، استفاده کنید.

📌 تلاشی برای تغییر این افراد نکنید

یکی از کارهایی که باید در برخورد با آدم های مغرور انجام دهید، عدم تلاش برای تغییر است. این افراد به دلیل اینکه عزت نفس بسیار بالا دارند؛ نیاز بسیاری به تعریف دارند و به اندازه کافی در زندگی تشویق نشده اند؛ چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند. هر چیزی که باعث بروز این شخصیت شده است به شما مرتبط نیست و شما نباید ناجی آنها باشید. اما این را باید بدانید که شما شرایط را درک کنید و بپذیرید که این فرد چنین شخصیتی دارد.

📌 شفاف صحبت کنید | برخورد با آدم های مغرور

برای برخورد با آدم های مغرور باید شفاف و صریح صحبت کنید. به رفتارهای این افراد توجهی نکنید. اما اگر شاهد رفتارهای مخرب این افراد بودید؛ به آنها یادآوری کنید که هیچ فردی دانای کامل و واقف به دنیا نیست. و امکان اشتباه برای همه افراد وجود دارد. در واقع محترمانه و شفاف باید آنها را متوجه کنید که ادعای برتری نداشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه باج گیری عاطفی کلیک کنید.

📌 حد و مرز مشخصی داشته باشید

برخورد با آدم های مغرور نیاز به حد و مرز مشخص دارد. برای رفتار با چنین شخصیتی باید قوانین خاصی برای حد و مرز خود مشخص کنید. اگر فرد مغرور، سمت نزدیکی به شما دارد با صراحت و شفافیت تمام به او بگویید که حق ندارد از خطوط قرمز شما عبور کند.

📌 وارد بازی با افراد مغرور نشوید

یکی از روش های برخورد با آدم های مغرور این است که وارد بازی با آنها نشوید. اگر مشاهده کردید که خود را از شما برتر می‌داند؛ نپذیرید. لرزومی به بحث و درگیری نیست، همین که در ذهن خود قوی بمانید و برتری دیگران از خود را نپذیرید؛ کفایت می‌کند.

📌 به خودتان اهمیت دهید | برخورد با آدم های مغرور

اهمیت به خود از روش های برخورد با آدم های مغرور است. افراد مغرور همیشه با طعنه و کنایه ها شما را سرزنش می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که توانایی هایی خود را باور کنید و بیشتر تمرکز را بر روی فعالیت های خود بگذارید.

📌 بهتر است که وارد بحث نشوید

اگر برخورد با آدم های مغرور را بحث می‌دانید؛ اشتباه بزرگی را مرتکب خواهید شد. برای اینکه با آرامش موضوع خود را بیان کنید؛ هیچ بحث و چالشی را پیش نکشید.

📌 به تنهایی با این افراد مواجه نشوید

در بسیاری از موارد برخورد با آدم های مغرور به تنهایی دشوار است. در این شرایط بهتر است که از فرد دیگر کمک بگیرید تا بتوانید راحت با این افراد برخورد کنید. وجود افراد دیگر به شما قدرت بیشتری برای برخورد با این افراد می‌دهد. اما حفظ احترام در این شرایط الزامی است.

📌 در رابطه با احساسات خود صحبت کنید

گاهی بهترین کار در برخورد با آدم های مغرور، بیان احساسات و هیجاناتی است که دارید. به این افراد بگویید که با توجه به رفتارهای او چه احساسی به شما دست می‌دهد. و اثرات منفی به روان شما وارد می‌شود. البته زمانی فرد مغرور چنین موضوعی را قبول می‌کند که اندکی انصاف و وجدان داشته باشد تا مورد تحریک قرار بگیرد.

📌 از شوخی و بذله گویی استفاده کنید | برخورد با آدم های مغرور

برخورد با آدم های مغرور اگر همراه با شوخی و بذله گویی باشد؛ بهتر پیش می‌رود. به آنها نشان دهید که اگر حرفشان مورد توجه قرار نگیرد؛ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. اما حواستان باشد که این شوخی ها به منزله تمسخر و بی احترامی نباشد. رعایت ادب را اولویت قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با افراد خودشیفته کلیک کنید.

📌 دورشان را خط بکشید

اگر هیچ کدام از روش های برخورد با آدم های مغرور جواب نداد، بهتر است که برای آرامش روان خود دور این افراد را خط بکشید. این افراد معمولا در تصمیم گیری ها و برنامه های شما دخالت می‌کنند. و باعث اختلال در زندگی شما می‌شوند. بنابراین بهترین انتخاب در این زمینه، حذف چنین شخصیتی از زندگی است.

کلام آخر

اگر روش های برخورد با آدم های مغرور جواب نداد؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرد. مخصوصا اگر این فرد نزدیک ترین شخصیت به شما باشد و راهی جز تحمل و پذیرش نداشته باشید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا زندگی راحتی را در کنار راهکارهای برخورد با چنین افرادی داشته باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های مغرور می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره