روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

باز کردن سر صحبت | 5 روش مناسب جهت باز کردن سر صحبت

باز کردن سر صحبت برای برخی از افراد دشوار و سخت است. و خیلی از ارتباط ها که علاقه به ادامه بوده است به دلیل ناتوانی برای باز کردن سر صحبت دوباره، به اتمام می‌رسد. اما عده دیگری هم هستند که به راحتی سر صحبت را باز می‌کنند و هرگز برای ادامه مکالمه کم نمی‌آورند. این افراد اغلب در هر موضوعی حرف برای گفتن دارند. و از همه چیز سر در می‌آورند. و هم چنین فردی که در مکالمه ناتوان است، حتی اگر با فرد مورد علاقه خود در یک موقعیت مناسب باشد، باز هم کلامی از دهان او خارج نمی‌شود.

برای باز کردن سر صحبت روش های مختلفی وجود دارد. بنابراین اگر ناراحت ناتوانی خود در برقراری ارتباط هستید؛ نباید نگران باشید. زیرا باز کردن سر صحبت یک مهارتی است که باید آن را آموزش ببینید. برای اینکه این مهارت را آموزش ببینید لازم است که از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

باز کردن سر صحبت به چه معنایی است؟

باز کردن سر صحبت به چه معنایی است؟

صحبت کردن تنها برای رد و بدل کردن اطلاعات نیست، بلکه صرفا برای معاشرت و برقراری ارتباط است. اما اولین بار در سال 1923 بود که باز کردن سر صحبت مورد مطالعه قرار گرفت. این مطالعه توسط انسان شناسی به نام برانیسلاو مالیناوسکی صورت گرفت. که گفتگو ها را به این شکل توصیف کرد: باز کردن سر صحبت به منظور اظهارات بی هدف در باب علایق و انزجارها، شرح وقایع بی ربط و نظر در مورد چیزهای کاملا بدیهی است.

باز کردن سر صحبت یک مهارتی است که به آن کم توجهی شده‌است. و برای اینکه بتوانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ باید این مهارت را به خوبی آموزش ببینید. این موضوع را جدی بگیرید؛ زیرا برقراری ارتباط برای زندگی روزمره، کسب و کار، یافتن دوست، شبکه سازی و … کاربرد دارد. بنابراین این مهارت حیاتی و بسیار ارزشمند است. در این مقاله روش های باز کردن سر صحبت را توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط کلامی کلیک کنید.

روش های مناسب جهت باز کردن سر صحبت

روش های مناسب جهت باز کردن سر صحبت

همانطور که گفته شد، باز کردن سر صحبت یک مهارت با ارزش است که نیازمند آموزش است. به همین دلیل برای اینکه این مهارت را تقویت کنیم باید برخی از کارها را به خوبی انجام دهیم. در این بخش مقاله روش های باز کردن سر صحبت را توضیح داده‌ایم.

📌مرحله اول آماده سازی خود است | باز کردن سر صحبت

برای باز کردن سر صحبت در اقدام اول باید خود را آماده کنید. از چیزهای خیلی کوچیک آغاز کنید و خیلی به خود فشار وارد نکنید. سعی کنید که اطلاعات خود را افزایش دهید و برای معرفی خود به خوبی از قبل آماده شوید. در این مرحله باید خود را برای ساختن چند سوال گوشه ذهن آماده کنید. که در این بخش به این سوالات اشاره شده است.

🔹 بهترین اتفاقی که برای شما رخ داده چی بوده؟

🔹آخرین باری که سخنرانی به این جذابی شنیدی کی بوده؟

🔹 دفعه قبل که اینجا بودید به شما خوش گذشت؟

🔹هیجان انگیز ترین چیزی که امروز شنیدید چی بوده؟

🔹 چه چیز این گردهمایی، کار یا شهر را دوست دارید؟

📌 برای صحبت و مکالمه شروع کنید

در وهله دوم حتما باید شروع به صحبت کنید. باز کردن سر صحبت نیاز به تکان خوردن لب ها دارد. زمانی که در مرحله اول به درجه بالایی از نظر خود رسیده اید, زمان آن رسیده که تلاش های خود را افزایش دهید. در این مرحله هم خود شما می‌توانید اقدام کنید و هم اینکه در جمع های گروهی شرکت کنید. در این مرحله به نکات زیر توجه کنید.

🔸 در رابطه با تجربه مشترک اظهار نظر داشته باشید.

🔸 به دنبال وجه مشترک خود را فرد باشید. باید به رفتار، کردار و صحبت های او توجه کنید.

🔸 سوال کنید تا فرد مقابل را به ادامه صحبت تشویق کنید.

📌 دوباره این کار را انجام دهید

اگر در باز کردن سر صحبت با مشکل روبرو شدید؛ اصلا نگران نباشید. دوباره این کار را تکرار کنید تا به عادت تبدیل شود. هر چقدر بیشتر سر صحبت با دیگران را باز کنید؛ کار برای شما راحت تر خواهد شد. از هر فرصتی برای صحبت با همکاران، خانواده، دوستان و دیگران استفاده کنید. با تمرین و تکرار است که می‌توانید این مهارت را به خوبی آموزش ببینید.

📌 با احتیاط حرکت کنید | باز کردن سر صحبت

یکی از کارهایی که باید برای باز کردن سر صحبت انجام دهید، حرکت با احتیاط و آهسته است. معمولا سر صحبت باید با موضوعات کوتاه باشد به همین دلیل رفتار هایی از خود نشان ندهید که این مکالمه به کل مختل شود. رفتارهایی که با احتیاط نیست شامل مواردی است که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.

✨ زیادی از خود تعریف کردن.

✨مکالمه را تنها به خود اختصاص دهید.

✨ راجع به موضوعات حساس و جدال انگیز صحبت کنید.

✨با مسائل سیاسی ادامه دهید.

✨ راجع به تفاوت های فرهنگی صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیش قدم شدن زن برای رابطه کلیک کنید.

📌 از روانشناس کمک بگیرید

برای باز کردن سر صحبت باید از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید مهارت های مکالمه را آموزش ببینید. باز کردن ‌سر صحبت یک مهارت مهم و ارزشمند است که در تمامی موقعیت ها کاربرد دارد. به همین دلیل لازم است که برای پیش بردن زندگی خود هم که شده این مهارت را به خوبی آموزش ببینید.

کلام آخر

زمانی که باز کردن سر صحبت را آموزش دیدید؛ باید این رفتار را انقدر تکرار کنید که به خوبی آموزش ببینید. در مکان های مختلف با قدم های کوچک و آهسته این رفتار را انجام دهید تا به خوبی ماهر شوید. توانمندی در مکالمه مناسب نیاز به آموزش دارد. که با کمک روانشناس می‌توانید این مهارت را آموزش ببینید. تا در موقعیت های مختلف زندگی به درستی ارتباط برقرار کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره