خودشناسیروانشناسی فردی

تعبیر خواب گربه و بچه گربه در خانه

تعبیر خواب گربه با دیدن این حیوان زیبا در واقعیت بسیار متفاوت است. از آنجایی که گربه ها را در طول روز در اطراف خود می‌بینیم؛ بسیار احتمال دارد که در خواب نیز آنها را در شرایط مختلفی ببینیم. در این حالت این رویا احتمالا هیچ معنی خاصی ندارد. گربه ها در عین حال که موجودات دوست داشتنی هستند؛ می‌توانند بسیار زیرک و حتی وحشی بوده و آسیب هایی نیز به انسان وارد کنند. از این رو نمی‌توان به طور کامل به آنها اعتماد کرد. گاهی وجود آنها در خواب بسیار ما را می‌ترساند؛ اما در واقع خواب تعبیر خوبی دارد. به همین دلیل بهتر است افراد در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و در صورت لزوم از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعبیر خواب گربه

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد گربه ها را به عنوان حیوانات خانگی خود انتخاب می‌کنند؛ بسیاری تعبیر خواب گربه را نیاز به احساسات و توجه عاطفی می‌دانند. اما همیشه هم اینطور نیست. در واقع این موضوعی فرهنگی بوده و حتی معانی آن از نظر افراد مختلف نیز متفاوت است.

تعبیر این خواب به جزئیات خواب و شرایط دیگر نیز بستگی دارد. معمولا خواب هایی که در نزدیکی سحر اتفاق می‌افتند و یا تحت تاثیر اتفاقات قبل از خواب نیستند؛ بیشتر احتمال دارد که به واقعیت بپیوندند. همچنین دیدن خوابی تکراری برای مدت زمان طولانی نیز نشانه ای وجود مشکلی در زندگی شخصی افراد است که باید به آن پرداخته شود. ‌برای آشنایی بیشتر با انواع تعبیر خواب مار کلیک کنید.

تعبیر خواب گربه از نظر مفسران

انواع تعبیر خواب گربه

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ تعبیر خواب گربه از نظر افراد مختلف متفاوت است. در این قسمت به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

◀امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای تعبیر خواب گربه پنج معنی مختلف را در نظر می‌گیرد. دزد و دزدی، فرد سخن چین و دو بهم زن، بیماری و مشکل جسمانی، زن مهربان و نصیحت گر و یا جنگ و دشمنی همگی از معانی دیدن گربه در خواب هستند.

◀ابن سیرین | تعبیر خواب گربه

ابن سیرین نیز تعبیر خواب‌گربه را زن و یا مرد بدکاری می‌داند که منجر به بروز مشکلات مختلفی در زندگی می‌گردد. البته معمولا افراد گربه را فاقد ویژگی های مردانه دانسته و معتقدند که گربه به زنان شباهت بیشتری دارد.

◀آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز تعبیر خواب گربه را تنها در مورد حمله کردن آن مورد بررسی قرار می‌دهد. به این شکل که اگر فرد در خواب ببیند که گربه ای به او حمله می‌کند به این معنی است که دشمنان در تلاش هستند تا اعتبار و آبروی فرد را از بین ببرند.

◀لوک اویتنهاو | تعبیر خواب گربه

لوک اویتنهاو نیز به طور کلی گربه را نماد دوستی نادرست می‌داند که به شکل های مختلفی به افراد آسیب می‌زنند. چنگ زدن گربه در خواب به معنی وجود مشکل و مانعی در زندگی است. از طرفی گربه سیاه نیز نمادی از بدبختی و بدشانسی می‌باشد. اگر در خواب گربه ای را صدا می‌زدید؛ احتمالا به زودی مشاجره ای با خواهید داشت.

◀حضرت یوسف

حضرت یوسف برای تعبیر خواب‌گربه به کشتن آن اشاره کرده و معتقد است که اینکار نشان دهنده وجود فردی نیازمند و درویش است که احتمالا به وجود شما نیاز دارد.

◀ابراهیم کرمانی | تعبیر خواب گربه

از نظر ابراهیم کرمانی کشتن یک گربه و کندن پوست آن در خواب نشانه ای از به دست آوردن مال دزدی و حرام است.

◀مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی در وهله اول به دلیل تمیزی گربه و همچنین حساسیت او نسبت به فرزندانش، تعبیر خواب گربه را همواره زن می‌داند. او دیدن چند گربه را در خواب به معنی غیبت زنان پشت سر خواب بیننده می‌داند. همچنین دیدن گربه ای در خانه از نظر او به معنی تجاوز به مال و اموال توسط یک زن است.

تعبیر خواب گربه در کتاب تفسیر رویاها

کتاب تفسیر رویاها در مورد تعبیر خواب گربه ، تنها بر بچه گربه ها تمرکز کرده و بر اساس این کتاب دیدن آنها در خواب به همراه مادرشان تعبیر خوبی نداشته و احتمالا فرد به زودی دچار غم بزرگی خواهد شد.

تعبیر خواب گربه در روانشناسی

به دلیل تاثیر تحلیل رویاها در روانشناسی، مخصوصا در مکتب روانکاوی، بسیاری از دانشمندان این حوزه مانند فروید و یونگ نظراتی در این مورد مطرح کرده اند. به طور کلی علم روانشناسی علم تعبیر خواب را نقض نمی‌کند. اما نباید بیش از اندازه به آن پرداخت. چرا که برخی از افراد به طور کلی آن را منشا تصمیمات خود قرار داده و به طور منطقی فکر نمی‌کنند. همچنین با کمک علم روانشناسی باید از بروز اختلالات ناشی از رویاها در زندگی افراد نیز جلوگیری نمود.

تعبیر خواب گربه در شرایط مختلف

تعبیر خواب گربه در شرایط مختلف

در مورد تعبیر خواب گربه ، علاوه بر نظر افراد مختلف باید به جزئیات دیگری نیز توجه داشت. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از معانی مختلف تعبیر خواب کرم کلیک کنید.

🔸گربه های زیاد

دیدن گربه های زیاد در خانه در بیشتر موارد تعبیر خوبی دارد. این موضوع به معنی انعطاف پذیری خواب بیننده، برکت در زندگی به واسطه ثروت و همچنین بروز اتفاقاتی خوشایند در آینده ای نزدیک است.

🔸گربه باردار

تعبیر خواب گربه باردار نیز باروری، خلاقیت و پتانسیل برای رشد و توسعه است. همچنین این خواب نشانه ای از موضوعات دیگری نیز هست. برای مثال فرصتی برای آغاز های جدید و فرصت ها، پرورش، خلاقیت و تولید، مسئولیت های جدید و تحول شخصی همگی از تعابیر مختلف دیدن گربه ای باردار در خواب است.

🔸گربه خواب

دیدن گربه ای در خواب نیز نوید دهنده مرحله جدیدی در زندگی است که سرشار از آرامش و خوشحالی است. این خواب نشان می‌دهد که شما در واقعیت خوشحال بوده و تصمیمات درستی خواهید گرفت.

🔸گربه مرده

با اینکه احتمالا دیدن چنین خوابی خوشایند نیست؛ اما معمولا تعبیر خوبی دارد. تعبیر خواب گربه مرده معمولا به معنی پایان یافتن دوره از زندگی و یا حتی ویژگی شخصیتی است در نهایت به نفع افراد تمام می‌شود.

🔸گربه خیس

تعبیر خواب دیدن یک گربه خیس نیز نشان دادن خشم و عصبانیت خواب بیننده نسبت به موضوعی است که برای مدت زمان طولانی فکر او را به خود مشغول کرده است.

🔸گربه در رنگ های مختلف

دیدن گربه های در رنگ های مختلف در خواب، معانی مختلفی نیز دارند. برای مثال گربه سیاه معنی شومی دارد. از طرفی گربه سفید نیز خبر از مشکلات آینده می‌دهد. دیدن گربه سیاه و سفید نیز نشان دهنده تضادها و تعارض های شخصیتی است. رنگ خاکستری نیز بیانگر استقلال و خودکفایی و گاها اسرارمندی است.

سخن پایانی

دیدن گربه در خواب احتمالا یکی از شایع ترین خواب هایی است که افراد می‌بینند. از این رو داشتن اطلاعاتی در زمینه تعبیرهای آن ضروری است. همچنین اگر افراد به طور مداوم یک خواب تکراری ببینند؛ باید این موضوع را حتما با کمک روانشناس پیگیری نمایند. دیدن خواب گربه در بیشتر موارد تعبیر بدی نداشته و یا حتی به واقعیت نمی‌پیوندد. اما به هر حال بهتر است افراد در این مورد از متخصصین این حوزه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره