خودشناسیروانشناسی فردی

تعبیر خواب کشتن و قتل از نظر معتبرترین معبران

تعبیر خواب کشتن و قتل از آنجایی که احتمالا تنش و اضطراب زیادی را در خواب به افراد وارد می‌کند؛ بسیار اهمیت دارد. دیدن این صحنه ها در واقعیت نیز ترسناک بوده و گاهی در خواب نیز تشدید می‌شود. چرا که در خواب، افراد اراده کمی از خود داشته و قادر به انجام کاری نیستند. حتی نمی‌توانند فریاد بزنند و یا کمک بخواهند. تنها مزیت دیدن چنین صحنه هایی در خواب این است که واقعیت نداشته و افراد می‌توانند از خواب بیدار شوند. برخی تصور می‌کنند که تنها افرادی که به این موضوع زیاد فکر می‌کنند و یا حتی مرتکب آن شه اند؛ چنین خوابی را می‌بینند؛ اما این موضوع واقعیت ندارد. همه افراد ممکن است این خواب را ببینند. از همین رو بهتر است در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کرده و یا حتی از خدمات روانشناختی استفاده کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعبیر خواب کشتن و قتل

به دلیل خشونت زیاد و یا نگرانی افراد از قضاوت شدن، تعبیر خواب قتل و کشتن کمی دشوار است. در واقع شاید اصلا خواب بیننده این موضوع را با دیگران مطرح نکند. اما این نکته را فراموش نکنید که این تنها یک رویا و یا یک کابوس است که لزوما تبدیل به واقعیت نمی‌شود. از این رو نباید از آن ترسید. با اینکه احتمالا فشار زیادی را از لحاظ روانی به افراد وارد می‌کند؛ اما به زودی فراموش شده و احتمال تکرار آن نیز بسیار کم است. زمانی که چنین خواب هایی به صورت مداوم برای افراد تکرار شوند؛ باید حتما از روانشناس در این مورد کمک دریافت کنند.

از نظر مفسران مختلف

انواع تعبیر خواب کشتن و قتل

معبران مختلف نظرات متفاوتی در مورد تعبیر خواب کشتن و قتل دارند که همه آنها نیز بد نیست. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

◀امام صادق (ع)

بر اساس نظر امام صادق در مورد تعبیر خواب کشتن و قتل ، کشتن حشره و یا چهارپایی در خواب به معنی غلبه بر دشمنان و بدخواهان است و تعبیر خوبی دارد. همچنین از شر چنین افرادی در اطرافیان، در امان خواهید بود و در مقابل آنان به پیروزی خواهید رسید.

◀ابن سیرین

ابن سیرین نیز در مورد تعبیر خواب کشتن و قتل می‌گوید که اگر خودتان در خواب کشته شدید؛ به معنی عمر طولانی و با برکت است. اما اگر شما کسی را به قتل رساندید؛ به این معنی است که او مورد لطف و رحمت قرار می‌گیرد.

◀ابراهیم کرمانی

از نظر ابراهیم کرمانی، تعبیر خواب کشتن و قتل به این صورت که ما توسط فرد دیگری کشته شویم؛ به دو شکل صورت می‌گیرد. اولی به این معناست که دشمنان در غیاب ما با یکدیگر متحد شده و قصد آسیب رساندن به ما را دارند و دومی نیز بیانگر به دست آوردن سود و برکت است.

◀جابر مغربی

جابر مغربی تعبیر خواب کشتن و قتل فرزند را نشان دهنده روزی حلال در زندگی می‌داند. او معتقد است که دیدن چنین خوابی برخلاف آنچه به نظر می‌رسد؛ تعبیر خوبی داشته و بیانگر افزایش رزق و روزی است.

◀آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز به شکل های مختلفی تعبیر خواب کشتن و قتل را انجام می‌دهد. به اعتقاد او کشته شدن ما در خواب به معنی داشتن عمری پربرکت و پر از موفقیت است. از طرفی کشتن فردی در خواب توسط ما بیانگر دلخوری و ناراحتی مان از اطرافیان به دلیل کم لطفی و بی توجهی آنان است. انجام اینکار به صورت ناخواسته نیز نشان دهنده ورود به ماجرایی خطرناک ناپسند است که نتیجه خوبی نخواهد داشت. همچنین دیدن خودکشی دیگران در خواب نیز به معنی دودلی شما در مورد موضوعی است که از تصمیم گیری در مورد آن ناتوان شده اید.

◀لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو نیز به شکل های مختلفی تعبیر خواب کشتن و قتل را انجام می‌دهد.  او در ابتدا دیدن چنین خوابی را نشانه ای از اکتشاف و ماجراجویی می‌داند. همچنین در مورد نحوه قتل نیز می‌گوید: که اگر در خواب فردی را به ضرب گلوله کشتید؛ این نشان دهنده حرص و حسادت شما نسبت به آن فرد است.کشته شدن خودتان نیز بیانگر فداکاری و از خودگذشتگی تان در مورد موضوعی است.

تعبیر خواب کشتن و قتل در کتاب تفسیر رویاها

در کتاب تفسیر رویاها به جنبه روانشناختی اینکار پرداخته شده است. در واقع بر اساس این کتاب تعبیر خواب کشتن و قتل به شکل های مختلف بیانگر احساسات سرکوب شده ما و یا حتی غلبه بیش از حد غریزه های طبیعی مان است. برای مثال اگر در خواب در حال فرار از دست یک قاتل بودید؛ به این معنی است که در واقعیت استرس و اضطراب زیادی داشته و همچنین اعتماد به نفس شما نیز خدشه دار شده است.

تعبیر خواب کشتن و قتل در روانشناسی

تعبیر خواب کشتن و قتل در روانشناسی

به دلیل خشونت و همچنین حساسیت این موضوع، تعبیر خواب کشتن و قتل از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد؛ این موضوع بیانگر مسائل حل نشده ای در ناخودآگاه افراد و روان آنهاست. فراموش نکنید که اگر این موضوع تنها یکبار و یا تحت تاثیر اتفاقاتی که قبل از خواب افتاده باشد؛ نیازی به بررسی آن نیست. اما اگر به صورت مداوم تکرار شود؛ افراد باید حتما با کمک روانشناس آن را پیگیری نمایند. به اعتقاد فروید و بر اساس مکتب روانکاوی رویاها دریچه ای برای ورود به ناخودآگاه ذهن افراد هستند که بررسی آنها، در فرایند درمان و همچنین بروز بسیاری از رفتارها موثر است.

تعبیر خواب کشتن و قتل در شرایط مختلف

تعبیر خواب کشتن و قتل در شرایط مختلف متفاوت است.  بررسی عوامل مختلف در این زمینه می‌تواند به تعبیر دقیق تری منجر شود. برای مثال کشتن اعضای خانواده به معنی ناراحتی زیادی است که از آنان دارید و یا احتمالا به زودی اختلافی شدید میان شما شکل می‌گیرد. از طرفی کشتن و دفن کردن کسی نشان دهنده گرفتن تصمیم قطعی و محکمی در واقعیت است. فرار کردن از صحنه قتل نیز می‌تواند ناکامی در تلاش های متعدد را نشان می‌دهد.

در مورد قتل و کشتن، باید به کشتن حیوانات را نیز در نظر گرفت. کشتن مار به معنی شکست دادن حیوانات است. کشتن گربه نیز از آگاهی کامل شما نسبت به زندگی تان خبر می‌دهد. کشتن‌پروانه بیانگر مشکلات جنسی و ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی و جنسی است.

سخن پایانی

تعبیر خواب کشتن و قتل با اینکه بسیار هولناک به نظر می‌رسد؛ اما همیشه هم بد نیست. اما از آنجایی که از استرس و اضطراب نشات گرفته و در خواب نیز فشار روانی زیادی را به افراد وارد می‌کند؛ بهتر است بررسی شده و از بروز مجدد آن جلوگیری شود. کابوس های شبانه مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند که قابل درمان نیز هستند. از این رو بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفت و با او مشورت نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره