اختلالات روانیمشکلات خواب

تعبیر خواب مار | از نظر معبران مختلف

تعبیر خواب مار برخلاف آنچه معمولا تصور می‌شود که تنها به معنی مال و ثروت است؛ معانی دیگری نیز دارد. همچنین به طور کلی تعبیر خواب ها در فرهنگ های مختلف متفاوت بوده و همواره یکسان نیستند. طبیعی است که با دیدن مار در خواب در افراد احساس ترس و اضطراب کنند و یا واکنش های غیرارادی از خود نشان دهند. اما بعد از بیدار شدن، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی افراد به دنبال تعبیر آن بوده و معنی دقیق آن را بفهمند. البته مفسران تعبیرهای مختلفی در مورد یک خواب واحد دارند. اما به طور کلی داشتن اطلاعاتی در این زمینه می‌تواند تا حدی به افراد در کنترل کردن هیجانات شان کمک کند. افراد در این زمینه می‌توانند از خدمات روانشناسی نیز استفاده کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعبیر خواب مار

معمولا دیدن مار در خواب جزو رایج ترین خواب هایی است که افراد می‌بینند. چرا که بسیاری از افراد از این حیوان ترسیده و یا رایج بودن و دیدن این حیوان در برخی مکان ها. به همین دلیل طبیعی است که افراد در خواب خود این حیوان را ببینند. اما جزئیات این خواب در تعبیر آن تاثیردارد.

برای مثال زنگ مار یکی از عوامل تعیین کننده در معنی خواب است. همچنین ممکن است افراد به دلیل احساس ترس قادر به توجه به جزئیات نباشند و یا خیلی سریع از خواب بپرند. در این شرایط، فکر کردن به صورت مکرر به خواب هیچ فایده ای نداشته و تنها منجر به تشدید احساسات بد می‌گردد. از طرفی شاید اصلا خواب هیچ تعبیر خاصی هم نداشته و یا نشان دهنده اتفاقی نیز نباشد. از این رو بهتر است افراد به این دلیل خود را اذیت نکنند.

تعبیر خواب مار از نظر معبران مختلف

انواع تعبیر خواب مار

مفسران مختلف، معانی متفاوتی برای تعبیر خواب مار در نظر می‌گیرند. آشنا شدن با این مفاهیم می‌تواند احساسات منفی افراد را در این مورد کاهش داده و یا حتی در برگیرنده اخبار خوش برای آنها باشد. در این قسمت به ذکر برخی از آنها می‌پردازیم.

💠امام صادق (ع)

امام صادق (ع) در مورد تعبیر خواب مار ده تعبیر مختلف دارد. از نظر او دیدن مار در خواب به معنی وجود دشمانی در زندگی، عمری طولانی و زندگی پایدار، سلامتی و تندرستی، به مقامی بالا رسیدن، مال و ثروت فراوان، وجود زنی در اطراف شما و یا دوره ای کوتاه از مصائب و مشکلات است.

💠ابن سیرین

همچنین ابن سیرین نیز معتقد است که تعبیر خواب مار به معنی وجود دشمنی در اطراف شماست. این بدیهی ترین تعبیری است که در مورد مار وجود دارد. به دلیل خطرناکی این حیوان بیشتر مفسرین، از آن به عنوان دشمنی حیله گر یاد می‌کنند.

💠ابراهیم کرمانی

از طرفی ابراهیم کرمانی نیز تعبیر خواب مار را به صورت گرفتن آن در نظر گرفته و می‌گوید که انجام این عمل بسیار خوب و خوش یمن است. بدین معنی که اگر فردی در خواب ببیند که در خواب ماری را گرفته است؛ در زندگی اش اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

💠مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی نیز نظری مشابه با این سیرین داشته و معتقد است که تعبیر خواب مار به صورت هشدار و زنگ خطری در زندگی است. در واقع دیدن مار در خواب بدین معنی است که افراد باید مراقب دشمان خود بوده و یا خطری در حال تهدید آنان است.

💠لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو نیز به طور کلی تعبیر خواب مار را بیانگر مشکلات و دردسرها می‌داند. او حالت هایی مختلفی را در مورد این خواب بیان کرده و برای هریک تعبیری متفاوت دارد. برای مثال معتقد است که تبدیل شدن به مار در خواب به معنی حضور یافتن در مکانی است که احترام کافی را دریافت نمی‌کنید. از طرفی گرفتن مار به معنی وسوسه شدن است.

💠آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز مانند لوک اویتنهاو حالت های مختلفی را برای تعبیر خواب مار در نظر گرفته و معتقد است دیدن این حیوان در خواب بیانگر شرارت و بدی هاست. درگیری و یا کشتن کار، مار در خانه و تعقیب کردن مار از مواردی است که آنلی بیتون آنها را تعبیر می‌کند.

تعبیر خواب مار در روانشناسی

حتی برخی دانشمندان نیز در روانشناسی به تعبیر خواب مار پرداخته اند. با اینکه تعبیر خواب در روانشناسی قطعیتی ندارد؛ اما نظریه های مختلفی در مورد آن وجود داشته و همچنین بسیاری از دانشمندان مانند خود فروید در گذشته از تعبیر رویاها به عنوان روشی اصلی در روانکاوی استفاده می‌کردند. در برخی موارد خواب ها بیانگر و یا نشانه ای از بسیاری از مشکلات روان در افراد هستند. به همین دلیل گاهی باید در جلسات درمان نیز به آنها پرداخته شود. برای اطلاع از دلایل بروز کابوس شبانه کلیک کنید.

📌فروید

از آنجایی که فروید رویاها را دریچه ای برای ناخودآگاه افراد می‌دانست؛ طبیعی است که برای خواب های مختلف تعبیرهایی داشته باشد. برای مثال او تعبیر خواب مار را وجود مردی خوش چهره می‌داند که به لحاظ جنسی برای فرد خواب بینده جذاب و تهدید آمیز است.

📌یونگ

یونگ نیز به دو صورت تعبیر خواب مار را مطرح می‌کند. او پوست انداختن این حیوان را نمادی از تغییر و تحول دانسته و از طرفی فرار کردن از او را به معنی فردی می‎داند که در دنیای واقعی تمایلی برای معاشرت با او را ندارید.

تعبیر خواب مار در حالات مختلف

تعبیر خواب مار در حالات مختلف

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ تعبیر خواب مار به حالت آن و یا حتی خواب بیننده در خواب بستگی دارد. برای مثال دیدن ماری در چمن به معنی بی وفایی است. و یا دیدن ماری در بیابان به این معنی است که دشمنان شما غریبه ها هستند و کسانی که آنها نمی‌شناسید. دیدن مار مرده نشان دهنده رفع شدن خطری از شماست.

مار سفید نیز در فرهنگ های مختلف معانی متفاوتی داشته که می‌توان به معنی شروعی جدید، پاکسازی و شفا، و همچنین حکمت و محافظت باشد. در مورد رنگ های مختلف مارها نیز مفسران به احساسات افراد در خواب توجه می‌کنند. برای مثال اگر در مواجهه با مار سبزی احساس ترس و خطر کردید بدان معناست که ترس از تغییر است. رنگ مار در تفسیر خواب اهمیت زیادی داشته و افراد باید علاوه بر آن باید به احساسات خود در آن لحظه نیز فکر کنند.

سخن پایانی

تعبیر خواب از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از افراد در شرایط مختلف، چنین خوابی را می‌بینند. همچنین به دلیل فوبیایی که در مورد این حیوان وجود دارد؛ دیدن خواب آن به صورت مکرر می‌توان اختلالی در زندگی شخصی افراد ایجاد نماید. از این رو توجه کردن به آن و انجام اقداماتی در این زمینه ضروری است. بهتر است افراد علاوه بر دریافت اطلاعاتی در مورد تعبیر خواب از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره