اختلالات روانیافسردگی - دوقطبیسایر اختلالات روانی

احساس ضعف و بی حالی | 15 دلیل احساس ضعف و بی حالی

احساس ضعف و بی حالی یکی از مشکلاتی است که اغلب انسان‌ها تجربه کرده‌اند. اکثرا زمانی که گرسنه هستیم یا به اندازه کافی آب مصرف نکرده ایم؛ این احساس را تجربه می‌کنیم. یا زمان هایی که سرما خورده ایم تا زمان بهبودی این احساس را روزانه تجربه می‌کنیم. اما این احساس ‌ضعف و بی حالی از کجا نشات می‌گیرد؟ برای درمان این عارضه چه کارهایی باید انجام دهیم؟ علت حال بد ما چیست؟ برای اینکه بخواهیم این احساس را درمان کنیم؛ باید جنبه های روحی و جسمانی را تحت نظر بگیریم. بسیاری از ما به دلیل مشکلات روحی این احساسات را تجربه می‌کنیم. به همین جهت باید زمینه روحی به کمک روانشناس بررسی شود. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف ‌و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

احساس ضعف و بی حالی

احساس ضعف و بی حالی چگونه است؟

احساس ضعف و بی حالی به تدریج رخ می‌دهد و می‌تواند در کل بدن احساس شود. یا به صورت انحصاری تنها در یک بخشی از بدن این ضعف را احساس خواهید کرد. دلایل مختلفی در بروز این ضعف وجود دارد. اما بسیاری از افراد کمبود انرژی و خستگی را دلیل برای بی حالی می‌دانند. این موضوع مانع کار خوب می‌شود و شما را از انجام فعالیت های روزمره باز می‌دارد. در این مقاله به طور کل دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل احساس ضعف و بی حالی چیست؟

دلیل احساس ضعف و بی حالی چیست؟

همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. اما به طور کلی با شروع سن 30 تا 40 سالگی، توده های عضلانی و فیبر ها از بین می‌رود. در واقع عملکرد خود را از دست می‌دهد و به شدت ضعف احساس می‌شود. جدا از موضوع سن، دلایلی برای بروز این مشکل وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

سرگیجه و بی حالی

سرگیجه و بی حالی از دلایل احساس ضعف و بی حالی است. هرچیزی که می‌خورید یا نمی‌خورید میزان انرژی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغذیه ناسالم و غذاهای غیر مقوی باعث کمبود انرژی و این ضعف در بدن می‌شود. برای رفع این مشکل حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید و از میوه ها، سبزیجات، غلات و پروتئین ها استفاده کنید.

بیماری آدیسون | احساس ضعف و بی حالی

افرادی که به بیماری آدیسون مبتلا هستند؛ احساس ضعف و بی حالی را تجربه می‌کنند. این افراد دچار خستگی مزمن و کاهش اشتها می‌شوند و بیماری زمانی رخ می‌دهد که غدد فوق کلیوی هورمون آلدوسترون و کورتیزول را تولید نمی‌کند. این بیماری نشانه هایی مانند دل درد، کاهش وزن، خستگی مزمن و بی اشتهایی را به همراه دارد.

کم خونی

کم خونی و فقر آهن یکی از دلایل مهم برای بروز احساس ضعف و بی حالی است. کم‌خونی زمانی رخ می‌دهد که سطح هموگلوبین خون فرد پایین باشد که دلیل آن کمبود آهن است. هنگامی که بدن آهن کافی نداشته باشد، اکسیژن کافی برای بدن تامین نمی‌شود؛ که همین موضوع باعث کمبود اکسیژن می‌شود. سر درد، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس، سرگیجه، سردی دست و پا از علائم کمبود آهن بدن است.

عفونت ادراری

یکی از دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی، عفونت ادراری است. این افراد نیاز فوری به تکرار ادرار دارند که باعث دفع آب بدن می‌شود؛ همین امر موجب خستگی و ضعف شدید می‌شود.

دارو ها

برخی از دارو ها دلیل احساس‌ ضعف و بی حالی می‌باشد. داروهایی مانند مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و استاتین ها به دلیل تغییراتی که در بدن به وجود می‌آورند, منجر به ضعف می‌شوند.

بیماری قلبی | احساس ضعف و بی حالی

بیماری قلبی از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. افرادی که با مشکل قلبی روبرو هستند؛ قلبشان قدرت کافی برای خونرسانی ندارد. همین موضوع باعث کاهش انرژی بدن و ناتوانی برای انجام فعالیت های روزانه می‌شود.

الکل و سیگار

استفاده بی رویه از سیگار و الکل باعث احساس ضعف و بی حالی می‌شود. مصرف سیگار می‌تواند به طور غیر مستقیم عضلات را ضعیف کند و باعث تنگی عروق شود. که همین موضوع به بی حالی منجر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

سندرم خستگی مزمن

سندرم خستگی مزمن از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. این بیماری بیش از 6 ماه در فعالیت های روزانه تداخل ایجاد می‌کند. در نهایت مشکلات خواب، ضعف عضلانی، درد، سرگیجه و اختلال در تمرکز ایجاد می‌کند.

برخی عفونت ها

برخی از بیماری های عفونی و عفونت ها موجب احساس ضعف و بی حالی می‌شود. در این بخش مقاله به این عفونت ها اشاره کرده ایم.

? اچ پی وی

? سفلیس

?مننژیت

? بیماری لایم و ضعف عضلانی

? توکسوپلاسموز

?آنفولانزا

? فلج اطفال

? ویروس ابشتن بار

?هاری

کافئین اضافی | احساس ضعف و بی حالی

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که برای انجام فعالیت های خود به مصرف کافئین رو می‌آورید باید احساس ضعف و بی حالی را تجربه کرده باشید. افرادی که بیش از اندازه از کافئین استفاده می‌کنند؛ لرزش، اضطراب، بی خوابی، فشار خون بالا و تپش قلب را تجربه می‌کنند.

کم کاری تیروئید

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، کم کاری تیروئید است. تیروئید روند انرژی رسانی بدن را تامین می‌کند و زمانی که با مشکل روبرو شود، بدن فرد با کمبود انرژی روبرو می‌شود. همین امر به مرور زمان باعث ضعف و بی حالی بدن می‌شود.

خواب ناکافی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، خواب ناکافی است. بی خوابی باعث می‌شود که سلامت فرد تحت تاثیر قرار بگیرد. زمانی که خواب کافی نداشته باشید و تشک راحتی برای خواب وجود نداشته باشد؛ اتاق روشن باشد و گرمای بیش از اندازه وجود دارد؛ خواب خوبی نخواهید داشت. سندرم پاهای بی قرار، درد مزمن، شیفت کاری در شب و حضور نوزاد در منزل و … باعث اختلال در خواب شده و فرد را بی حال می‌کند. به همین جهت به طور میانگین باید بین 7 تا 8 ساعت بخوابید تا از این ضعف دور بمانید. و نیم ساعت قبل از خواب تلفن همراه خود را خاموش کنید.

افسردگی | احساس ضعف و بی حالی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، افسردگی است. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، نشانه هایی مانند خستگی، بی خوابی، درد و ضعف را تجربه می‌کنند. ورزش منظم، روانکاوی و مصرف دارو با تجویز پزشک شما را از دام افسردگی نجات خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس بی دلیل کلیک کنید.

گرسنگی و تشنگی

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، گرسنگی و تشنگی است. زمانی که گرسنه و تشنه باشید، بدن شما ضعف و بی حالی از خود نشان می‌دهد. قند خون افت کرده، اکسیژن و انرژی بدن به شدت کاهش می‌یابد و همین موضوع باعث بروز بی حالی می‌شود.

آپنه خواب

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، آپنه خواب است. این اختلال خواب افراد را دچار وقفه تنفسی می‌کند و خستگی و خروپف زیادی را در طول روز ایجاد می‌کند. افراد سیگاری و معتاد به الکل علائم آپنه را در خواب تجربه می‌کنند. به همین جهت سیگار خود را ترک کنید، از مصرف الکل خودداری کنید و وزنتان را کاهش دهید تا دچار ضعف نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آپنه خواب کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. این دلایل در دسته های جسمانی و روانی قرار دارد. برای درمان در زمینه های جسمانی باید از پزشک راهنمایی بگیرید و برای درمان در بخش روانی حتما از روانشناس کمک بگیرید. آسیب های روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی زندگی شما را مختل می‌کند. به همین جهت برای درمان فورا اقدام کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره