ازدواجزوج و خانواده

ازدواج برای فرار از تنهایی چه پیامدهایی دارد؟

ازدواج برای فرار از تنهایی یکی از موضوعاتی است که به زودی رابطه را دچار مشکلات زیادی می‌کند. به طور کلی افراد برای ازدواج و تشکیل زندگی، دلایل مختلفی دارند. قطعا یکی از اهداف ازدواج تنها نبودن افراد است. در صورت تنهایی برای مدت زمان طولانی، آدمی دچار مشکلات زیادی می‌شوند. اما اینکه فردی تنها به این خاطر ازدواج کند؛ صحیح نبوده و حتی نوعی سواستفاده از طرف مقابل است. وقتی افراد به این دلیل ازدواج می‌کنند و از تنها نبودن خود برای ادامه عمر مطمئن می‌شوند؛ دیگر اهمیتی به زندگی مشترک نداده و حتی نیازهای طرف مقابل را نیز نادیده می‌گیرند. این نوعی خودخواهی محسوب می‌شود که آسیب های زیادی به همراه دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ازدواج برای فرار از تنهایی

متاسفانه ازدواج برای فرار از تنهایی، تبدیل به یکی از دلایل اصلی ازدواج برای افراد شده است. آنها به دلیل اینکه روابط زیادی را تجربه کرده اند و یا همواره آدم های زیادی اطراف شان بوده است؛ حال از تنهایی می‌ترسند. حتی اگر این رابطه منجر به ازدواج هم نشود؛ بازهم عوارض خود را دارد. افراد در این شرایط تنها یک ملاک دارند و آن هم تنها نبودن است. به همین دلیل به ویژگی های دیگر طرف مقابل خود دقت نمی‌کنند. در چنین شرایطی معمولا احساسات آنها نیز درگیر نمی‌شود و تنها به حضور فردی در زندگی خود نیاز دارند. برای اطلاع از فواید ازدواج کلیک کنید.

افرادی که مستعد ازدواج برای فرار از تنهایی هستند

علت ازدواج برای فرار از تنهایی

به طور کلی برخی از افراد بیشتر از دیگران، در معرض ازدواج برای فرار از تنهایی هستند. اما این بدان معنا نیست که هر فردی که این شرایط را دارد حتما به این دلیل قصد ازدواج دارد. افرادی که از وضعیت روانی پایداری برخوردار هستند؛ می‌توانند در این زمینه بهتر تصمیم گرفته و سنجیده تر عمل کنند.

💠شکست در روابط قبلی

افرادی که در روابط عاطفی قبلی خود ناکامی های زیادی را تجربه کرده اند؛ بیشتر احتمال دارد که به ازدواج برای فرار از تنهایی رو بیاورند. چنین افرادی باور درستی از ازدواج ندارند. چرا که هر رابطه ای مشکلات خود را داشته و حتی ازدواج نیز گاهی منجر به شکست می‌شود.

چنین افرادی حتی بعد از ازدواج نیز احساس تنهایی می‌کنند. افرادی که در روابط زیادی دچار مشکل شده اند؛ همواره از آینده ترسیده و تصور می‌کنند که هیچوقت نمی‌توانند یک رابطه خوب را تجربه کنند. اما اگر این مشکل به صورت ریشه ای حل شود و فرد دلایل مشکلات گذشته خود را بررسی نماید؛ می‌تواند از وقوع مجدد چنین شرایطی جلوگیری نماید. برای اطلاع از راه های آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

💠افراد مبتلا به افسردگی و تله های روانی

طبیعی است که افراد مبتلا به افسردگی، بیشتر از بقیه، احساس تنهایی می‌کنند. آنها نیاز به محبت و توجه بیشتری نسبت به دیگران دارند؛ از همین رو بیشتر احتمال دارد که سراغ ازدواج برای فرار از تنهایی بروند. همچنین برخی از افراد از دوران کودکی ترس از رهاشدگی داشته و یا درگیر تله های روانی مختلفی می‌شوند. برای مثال تله بی ارزشی، یکی از موضوعاتی است که دید فرد را نسبت به زندگی تغییر داده و باعث تصمیم گیری اشتباه در زمینه ازدواج می‌شود.

💠فاقد مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی باعث شکل گیری روابط میان افراد می‌شود. اگر افراد از این مهارت برخوردار نباشند و یا به درستی از آن استفاده نکنند؛ قطعا دچار مشکلاتی در این زمینه خواهند شد. نداشتن چنین مهارتی باعث تنهایی افراد شده و آنها را وادار به ازدواج برای فرار از تنهایی می‌نماید. اما این مهارت کاملا اکتسابی است. افراد می‌توانند آن را در خود تقویت کرده و در زمینه های مختلفی از آن استفاده نمایند.

💠سن بالا و شرایط خانوادگی

افرادی که مدام ازدواج و یا شروع یک رابطه عاطفی را به تعویق انداخته؛ به زودی دچار احساس تنهایی شده و تصور می‌کنند که دیگر شانسی ندارند. البته در این مورد شرایط خانوادگی نیز بسیار موثر است. به طور کلی اوضاع اطرافیان، تاثیر زیادی بر تصمیمات ما دارد.

برای مثال فردی که با پدر و یا مادر مجرد خود زندگی می‌کند و تنهایی او را می‌بیند؛ تصمیم به ازدواج می‌گیرد تا مثل او نباشد. از طرفی با بالارفتن سن افراد، آنها دچار کمالگرایی معکوس یا منفی شده و همواره به دنبال پیدا کردن نقصی در طرف مقابل خود برای ازدواج هستند.

عوارض جانبی ازدواج برای فرار از تنهایی

عوارض جانبی ازدواج برای فرار از تنهایی

وقتی افراد ازدواج برای فرار از تنهایی را انتخاب می‌کنند؛ باید منتظر بروز پیامدهای ناشی از آن نیز باشند. طبیعی است که وقتی افراد ملاک درستی در این مورد نداشته باشند؛ انتخاب خوبی هم نخواهند داشت. برخی از مشکلاتی که در این شرایط بروز می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود. برای جلوگیری از بروز ترس از ازدواج کلی کنید.

🔸احساس تنهایی بیشتر

فراموش نکنید که با وجود احساس تنهایی در دوران مجردی، بعد از ازدواج نیز، این احساس همراه شما خواهد بود. چرا که این شرایط نیاز به درمان و ریشه یابی دارد. اما با ازدواج شما تنها شرایط خود را تغییر می‌دهید. در چنین وضعیتی، شما فردی را انتخاب می‌کنید که علاقه چندانی به او ندارید و باید برای مدت زمان طولانی با او زندگی کنید. این قطعا فشار روانی بیشتری را به شما وارد می‌کند. بهتر است قبل از ازدواج در مورد احساس تنهایی خود اقدامی کرده و سپس زندگی مشترک را آغاز کنید.

🔸آسیب زدن به طرف مقابل

در یک رابطه زناشویی، باید طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید. قطعا او نیاز به توجه و احساسات دارد و در صورتی که هدف شما از ازدواج برای فرار از تنهایی باشد؛ نمی‌توانید خواسته های او را به درستی برطرف کنید. در این شرایط او آسیب دیده و حتی دچار احساس تنهایی می‌گردد. به همین دلیل از نظر اخلاقی باید به فرد دیگر رابطه نیز در این مورد، اهمیت داد.

🔸شکست در ازدواج

متاسفانه برخی از افراد برای درمان اختلالات روانی و یا حتی مشکلاتی که دارند؛ ازدواج را انتخاب می‌کنند. اما ازدواج یک راه درمانی و یا یک راه حل برای مشکلات نیست. در واقع ازدواج در چنین شرایطی اوضاع را بدتر نیز می‌کند. حتی احتمالا بعد از پشت سر گذراندن یک ازدواج ناموفق، احتمالا افراد احساس تنهایی بیشتری نیز می‌کنند. این شکست، اوضاع را بدتر می‌کند. از طرفی احتمال داشتن انتخاب های اشتباه نیز در این زمینه، بیشتر می‌شود.  به همین دلیل افراد باید قبل از تصمیم گیری در مورد چنین ازدواجی، به خوبی در این مورد فکر کنند.

راه حل های جایگزین ازدواج برای فرار از تنهایی

اصلی‌ترین راه حل در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی، برطرف کردن این احساس قبل از ازدواج است. افراد باید علت این موضوع را پیدا کرده و در این زمینه اقداماتی انجام دهند. کمک گرفتن از یک روانشناس در این زمینه، کمک بزرگی به افراد می‌کند. همچنین افراد باید بر علایق و افکار خود تمرکز بیشتری کرده و ملاک های مشخص و درستی برای ازدواج داشته باشند.

در بسیاری از موارد، شکست در ازدواج به این دلیل بروز می‌کند که افراد نمی‌دانند چه می‌خواهند! اعتماد به نفس خود را بالا برده و برای خود و دیگری ارزش قائل شوید. این موضوع تا حد زیادی از بروز مشکلات مختلف، جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

ازدواج برای فرار از تنهایی، تبدیل به یکی از دلایل اصلی برای ازدواج شده است. زندگی مدرن و همچنین باورهای اشتباه در مورد زندگی مشترک، افراد را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهد. اما این موضوع تا حد زیادی قابل کنترل است. خانواده ها و اطرافیان، می‌توانند در این مورد به فرد کمک کرده و او را راهنمایی کنند.

البته گاهی فشارهای دیگران است که موجب چنین چیزی می‌شود. اما ازدواج کاملا یک تصمیم شخصی است؛ به فرد باید متناسب با شرایط خود در این مورد فکر کند. کمک گرفتن از یک روانشناس در این زمینه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره