ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با کمال گرا | 7 راه برخورد با همسر کمال گرا

ازدواج با کمال گرا چالش های زیادی در پیش رو دارد. این افراد سخت‌ترین استرس‌ها را تجربه می‌کنند و اغلب به افسردگی مبتلا می‌شوند. کسانی که به کمال گرایی مبتلا هستند، همه چیز را بی نقص دوست دارند. اگر در این ازدواج یکی از زوجین کمال گرا نباشد؛ سختی های زیادی را باید تحمل کند. زیرا کمال گرایان هرگز زحمات همسر خود را مشاهده نمی‌کنند و کارهایی که او انجام می‌دهد را هرگز قبول ندارند.

کمال گراها به دلیل پایین بودن عزت نفس خود؛ همیشه اضطراب و ضعف را تجربه می‌کنند. همیشه نگران شکست در زندگی و کارهای خود هستند. کارهای جدید را امتحان نمی‌کنند تا با شکست مواجه نشوند. ازدواج با کمال گرا به قدری دشوار است که شریک احساسی را با آسیب های روانی روبرو می‌کند. برای جلوگیری از آسیب و نارضایتی از زندگی، حتما از مشاوره قبل از ازدواج راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ازدواج با کمال گرا چگونه است؟

ازدواج با کمال گرا چیست؟

اگر همه کسانی که قصد ازدواج دارند؛ از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرند، در زندگی با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند. افراد با شخصیت های متفاوتی در دنیا وجود دارند که طرز برخورد با هر کدام از آنها به شیوه های متفاوتی است. به همین جهت لازم است که در ازدواج به این موضوع بسیار دقت کنید. ازدواج با کمال گرا نیز یکی از سخت ترین طروق زندگی است.

زمانی که یک فرد ازدواج با کمال گرا را انتخاب می‌کند؛ باید منتظر آسیب های روانی نیز باشد. افرادی که با شخصیت کمال گرا زندگی می‌کنند به مرور زمان به افسردگی مبتلا می‌شوند. و این اضطراب های پی در پی برای انجام کارهای بی نقص باعث بروز روان آسیب دیده می‌شود. این افراد همه چیز را کامل می‌خواهد و جلب رضایت از او بسیار دشوار است. در این مقاله روش های برخورد با افراد کمال گرا را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

دشواری های ازدواج با کمال گرا چیست؟

ازدواج با کمالگرا بسیار طاقت فرسا می‌باشد. این افراد ناخواسته به دلیل شخصیتی که دارند؛ همسر خود را اذیت می‌کنند. به همین جهت ازدواج‌ با‌ کمال گرا بسیار دشوار است. در این مقاله سختی های ازدواج با این افراد را توضیح داده ایم.

? همسر بی نقص و کامل می‌خواهند | ازدواج با کمال گرا

افراد کمال گرا همیشه به دنبال بی نقصی هستند. این افراد به دنبال همسری کامل و بی نقص هستند. یعنی اگر در ازدواج با کمال گرا کاری را به طور کامل انجام ندهید، مورد قضاوت قرار خواهید گرفت. به همین دلیل همیشه نگران کارهای خود خواهید بود.

? جلب رضایت از این افراد دشوار است

در ازدواج با کمال گرا به سختی می‌توانید او را راضی کنید. معمولا با وسواس، ایراد گیری، ریزبینی و … باعث می‌شوند. که انتظارات غیر واقع بینانه ای داشته باشند. به همین جهت رضایت از این افراد بسیار سخت است.

روش های برخورد با کمال گرا

روش های برخورد با کمال گرا

همانطور که گفته شد؛ ازدواج با کمالگرا بسیار دشوار است. اما زمانی که روش های برخورد با این افراد را بشناسید؛ می‌توانید زندگی بهتری داشته باشید. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با شخص کمال گرا توضیح داده ایم.

✨ واکنش کمتری نشان دهید

اولین کاری که در ازدواج با کمال گرا باید انجام دهید، واکنش کمتر است. به عنوان همسر سعی کنید به رفتار، اعمال و گفتار فرد کمال گرا کمتر هیجان و واکنش بروز دهید. اما واکنش زیاد؛ میزان تنش را بیشتر می‌کند.

✨ خود واقعیتان باشید | ازدواج با کمال گرا

در ازدواج با کمال‌گرا نباید خود را تغییر دهید. خودتان باشید  چیزی که هستید را بپذیرید. در غیر این صورت همسرتان دائم از شما توقع بی نقص بودن خواهد داشت.

✨ رفتارهای بی منطق نداشته باشید

هر کاری که همسرتان انجام می‌دهد را به معنای کمال گرایی ندانید که فورا دست به مخالفت بزنید. اگر در ازدواج با کمال گرا به خوبی از رفتارهای او استفاده کنید؛ احتمال پیشرفت شما در زندگی بسیار است. به همین جهت رفتارهای بی منطق خود را حذف کنید و استفاده مناسب و البته درستی از این ویژگی داشته باشید.

✨ احساس، نظر و دیدگاه خود را بیان کنید

یکی از کارهایی که در ازدواج با کمال گرا باید داشته باشید؛ بیان احساس و دیدگاه است. به همسر خود توضیح دهید که نقص و شخصیت او برای شما مهم نیست. و به ویژگی های مثبت شخصیتی او نیز توجه می‌کنید. احساساتی که بابت صحبت های همسر کمال گرا دریافت می‌کنید را بیان کنید تا اندکی تامل کند.

✨ سازش را شروع کنید | ازدواج با کمال گرا

در ازدواج با کمالگرا باید سازش داشته باشید. در قبال خواسته های همسرتان از او خواسته ای داشته باشید. مثلا اگر از شما می‌خواهد که خانه همیشه مرتب و تمیز باشد؛ از او بخواهید تا در آشپزی کمک دست شما باشد.

✨ خط قرمز های خود را مشخص کنید

یکی از کارهایی که باید در ازدواج با کمال گرا انجام دهید؛ تعیین خط قرمز است. به همسر خود توضیح دهید که چه خط قرمز هایی دارید و در این خانه برای شرح قوانین نقش دارید. برای بیان این کار آرام، با حوصله و آهسته قدم بردارید.

✨ در راستای بهبودی تلاش کنید

در ازدواج با کمال گرا باید به عنوان یک همراه باشید. در جهت بهبودی به همسرتان راهنمایی کنید و او را در روند رواندرمانی همراهی کنید. هیچ انسانی کامل نیست و به همین جهت همیشه نباید انتظار صد در صدی از انسان ها داشته باشید. تلاش کنید تا همسرتان به روانشناس مراجعه کند و برای او مانند یک پشتیبان عمل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

کلام آخر

ازدواج با کمال گرا یکی از سخت ترین انتخاب ها است. در این راه باید آمادگی هر چالش و تنشی را داشته باشید. او را قانع کنید که این رفتار باعث آزار شما می‌شود. و باید برای افزایش کیفیت زندگی به روانشناس مراجعه کند. حتما در این راه کنار همسر خود باشید تا امیدی برای درمان داشته باشد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره