اختلالات روانیاعتیادروانشناسی فردیزوج و خانوادهنوجوان

مشاوره خارج از کشور

مشاوره خارج از کشور برای ایرانیانی که در کشورهای دیگر ساکن هستند؛ از اهمیت زیادی برخوردار هستند. از آنجایی که امروزه آمار مهاجرت بسیار افزایش یافته و ایرانیان زیادی در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند؛ باید به این موضوع بیشتر پرداخت و به سلامت روانی آنان اهمیت داد. چرا که خود مهاجرت فرایند سختی است و افراد در خانه جدید خود مشکلات زیادی را از نظر روانی تجربه می‌کنند. از طرفی مشاوره نیز موضوعی است که بسیار فرهنگی بوده و نمی‌توان با فردی که به زبان ما صحبت نمی‌کند؛ به خوبی ارتباط گرفت. خوشبختانه در سالهای اخیر، حتی ایرانیان خارج از کشور نیز می‌توانند از خدمات مشاوره ایرانی استفاده کرده و به آن دسترسی دارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خارج از کشور می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

اهمیت مشاوره خارج از کشور

بسیاری از افرادی که مهاجرت می‌کنند؛ با قرار گرفتن در محیطی جدید و رویارویی با افرادی از فرهنگ دیگر، دچار شوک فرهنگی شده و حتی مبتلا به اختلالات روانی مختلف می‌شوند. در واقع هرچه قدر هم که افراد از لحاظ روانی خود را برای مهاجرت آماده کرده باشند؛ بازهم در کشور مقصد با شرایط روبرو می‌شوند که برایشان جدید نبوده و نمی‌توانند واکنش درستی نسبت به آن داشته باشند. به همین دلیل است که نیازی به فردی متخصص دارند؛ تا با او صحبت کرده و کمی از فشار روانی خود را کاهش دهند. دریافت مشاوره خارج از کشور از این جهت اهمیت دارد که بسیاری از مهاجرین به قدری در محیط جدید دچار استرس و اضطراب می‌شوند؛ که به خودکشی روی آورده و به خود آسیب می‌زنند. برای آشنایی با روند درمان از طریق مشاوره تلفنی کلیک کنید.

ساختار مشاوره خارج از کشور به چه صورت است؟

ساختار مشاوره خارج از کشور

ساختار و اصولی که برای مشاوره خارج از کشور در نظر گرفته می‌شود؛ تقریبا مشابه با افرادی است که در ایران زندگی می‌کنند. در واقع باید به این شکل باشد که افراد مهاجر احساس راحتی و امنیت بیشتری در جلسات درمانی خود داشته باشند. این اصول شامل موارد زیر می‌گردد. برای دریافت مشاوره آنلاین کلیک کنید.

ارتباط برقرار کردن با مراجع و شکل دهی رابطه دوطرفه

جمع آوری اطلاعات و بررسی کردن مشکل مراجعه

تعیین هدف از درمان و برنامه ریزی کردن

اجرای مداخلات

ارزیابی به طور مستمر و پیگیری کردن

انواع مشاوره خارج از کشور

ایرانیان خارج از کشور در زمینه های مختلفی می‌توانند مشاوره دریافت نمایند. در واقع هیچ محدودیتی از نظر نوع جلسه درمانی برای آنها وجود ندارد. حتی در رویکردهای مختلف درمانی نیز، متخصصینی برای خارج از کشور وجود دارند؛ که به افراد مهاجر کمک می‌کنند. مشاوره فردی، تحصیلی، شغلی و خانواده از این انواع هستند که افراد می‌توانند هم به صورت فردی و هم گروهی در جلسات شرکت نمایند.

مزایای مشاوره خارج از کشور

زمانی که افراد در خارج از کشور می‌توانند با فردی که هم زبان آنهاست و در فرهنگی مشابه رشد با آنها رشد کرده است؛ مشاوره داشته باشند، قطعا مشکلات شان سریع تر و راحت تر حل شده به طور کلی از مزایای فرایند درمان بهره مند می‌گردند. در این قسمت به توضیح فوایدی می‌پردازیم که تنها در صورت گرفتن مشاوره از فردی که هموطن شماست؛ از آنها بهره مند می‌گردید.

دسترسی به خدمات روانشناختی به زبان مادری

همه افراد با صحبت کردن به زبان خود راحت تر هستند. حتی بهتر می‌توان متوجه احساسات و هیجانات مختلف در آنها هم شد. شاید یک فرد خارجی از تخصص بیشتری برای درمان برخوردار باشد؛ اما با او نمی‌توان ارتباط لازم را گرفت.

درک شدن عمیق تر

زمانی که از خدمات مشاوره خارج از کشور استفاده می‌کنید؛ طرف مقابل که هموطن شماست، کاملا متوجه می‌شود که در حال صحبت  کردن از چه چیزی هستید. مشاورین خارجی هیچ درکی از مسائل فرهنگی ما نداشته و شاید مشکلات و دغدغه های ذهنی ما برایشان پیش پا افتاده جلوه کند. از این رو با داشتن جلسات مشاوره با چنین فردی هرگز نتیجه لازم را نخواهید گرفت.

صرفه جویی در وقت و هزینه افراد

جلسات مشاوره خارج از کشور در بیشتر موارد به صورت آنلاین و با ویدئو کال صورت می‌گیرد. در این صورت افراد می‌توانند حتی در خانه خود نیز از آن استفاده کرده و دیگر وقتی را به رفت و آمد اختصاص ندهند. با اینکه شاید برقراری ارتباط در این شرایط کمی دشوار باشد؛ مخصوصا با توجه به اختلاف زمانی کشورها با هم دارند، اما بازهم از نظر انرژی و وقت بهتر است.

محرمانه ماندن جلسات

در همه جلسات درمانی چه در خارج از کشور و چه در ایران، اطلاعات مراجع کاملا محرمانه باقی می‌مانند و حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود.

هزینه مشاوره خارج از کشور

هزینه جلسات مشاوره خارج از کشور بستگی به عوامل مختلفی داشته و نمی‌توان عدد دقیقی را برای آن تعیین نمود. اما امکان پرداخت آسان برای افراد فراهم است و معمولا افراد در این مورد دچار سختی نمی‌شوند.

مشاوره حضوری در خارج از کشور چه شرایطی دارد؟

شرایط مشاوره خارج از کشور

علاوه بر هزینه جلسات مشاوره خارج از کشور، مشائل دیگری هستند که باید به آنها توجه داشت. از آنجایی که در بیشتر موارد مشاورین در ایران حضور دارند؛  هم درمانگر و هم مراجع باید با یکدیگر همکاری کنند تا این کیفیت جلسات به حداکثر برسد. برخی از عواملی که باید به آن توجه کرد و در فرایند درمان تاثیر دارند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.  

کشوری که فرد در آن زندگی می‌کند

رشته تخصصی مشاور

سابقه کاری و مهارت مشاور

مدت زمان جلسات

رایج ترین مشکلاتی که افراد در خارج از کشور دارند

ایرانیان خارج از کشور، در بیشتر موارد به دلیل یک سری از موضوعات مشخص جلسات مشاوره خارج از کشور را آغاز می‌کنند. با اینکه هر فردی در زندگی مشکلات شخضی خود را دارد. اما عامل مهاجرت در بین همه این افراد یکسان بوده و منجر به شکل گیری مشکلات مشخصی در آنها می‌گردد.

افسردگی، شوک فرهنگی، تجربه استرس و اضطراب فراوان، دوری از خانواده و مسائل مرتبط با وابستگی، همزمان شدن فشار کاری و درسی با مهاجرت، ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران و عدم وقف شدن با محیط جدید از شرایطی هستند که از لحاظ روانی افراد مهاجر را تحت فشار زیادی قرار می‌دهند. به این دلایل است که گاهی افراد تصمیم به بازگشت به کشور خود گرفته و همه چیز را رها می‌کنند. اما با دریافت خدمات روانشناختی به مرور همه چیز بهتر شده و افراد می‌توانند به محیطی که در آن هستند؛ عادت کنند.

مشاوره خارج از کشور آواژه

آواژه با داشتن متخصصین مجرب در حوزه های مختلف درمانی به هموطنانی که در خارج از زندگی می‌کنند؛ کمک کرده و شرایطی برای آنان فراهم می‌کند، تا به راحتی بتوانند درمان خود را آغاز کنند. مشاورین ما در حوزه های مختلفی مثل فردی، خانواده، اعتیاد، زوج درمانی و… جلسات فردی یا گروهی برگذار می‌کند تا همه افراد از سراسر جهان بتوانند به این خدمات دسترسی داشته باشند.

سخن پایانی

مهاجرت سختی های زیادی را با خود به همراه می‌آورد. بروز مشکلات روانی یکی از اصلی ترین آنهاست که می‌تواند افراد را در شرایط دشواری قرار دهد. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دسترسی همگانی به وسایل ارتباطی، دیگر کمک گرفتن از دیگران سخت نیست. مهاجرین می‌توانند جلسات درمانی خود را با روانشناسان در حوزه های مختلف شروع کرده و مانند فردی که در ایران است؛ وارد فرایند درمان شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خارج از کشور می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی خارج از کشور می‌تواند به اندازه مشاوره حضوری اثربخش باشد؟

پژوهش‌های زیادی در مورد مشاوره تلفنی انجام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که اگر در جلسات مشاوره تلفنی درمانگر پروتکل‌های مربوطه را رعایت نماید، رواندرمانی با تلفن نیز می‌تواند به طرز معناداری اثربخشی داشته باشد.

آیا مراکز مشاوره در ایران می‌توانند به مراجعین خارج از کشور نیز خدمت رسانی کنند؟

بله، امروزه بسیاری از مراکز مشاوره خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی نیز ارائه می‌دهند که می توانند در دسترس مراجعین خارج از کشور نیز قرار بگیرند.

‫4 دیدگاه ها

  1. من المان زندگی میکنم میخواستم برای ازتون مشاوره بگیرم اما نمیدونم به کجا باید پیام بدم، ممنون میشم باهام تماس بگیرید.

    1. سلام می توانید از طریق لینک های پایین مقالات وارد اینستای آواژه شده و در پی وی به ادمین پیام دهید در اسرع وقت برای هماهنگی باهاتون ارتباط برقرار خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره