خانوادهزوج و خانواده

مسخره کردن همسر | 5 علت تحقیر شوهر یا زن در جمع

مسخره کردن همسر یا تحقیر او رفتاری است که زندگی مشترک را با پیامدهای ناگواری روبرو می‌کند. وقتی تحقیر همسر ادامه داشته باشد؛ به مرور ازدواج به جدایی ختم می‌شود. دلایل زیادی مانند گذشته تلخ، عدم برقراری ارتباط، رفتار اشتباه و … در بروز چنین رفتارهایی دخیل است. حتی احساس ناراحتی و حس انتقام باعث تمسخر همسر می‌شود. چنین برخوردهایی ضربه سنگینی به زندگی وارد می‌کند که به مرور روابط زناشویی را سرد و فاصله دار می‌کند.

کسانی که در جمع همسر خود را مسخره می‌کنند؛ اغلب قصد جلب توجه دارند. اما سوال اصلی این است که چه راهکارهایی برای رفع این رفتار وجود دارد؟ آیا راهی برای کنار آمدن وجود دارد؟ توصیه می‌کنیم اگر در چنین روابطی قرار دارید؛ با روانشناس در این زمینه مشورت کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مسخره کردن همسر چیست؟

مسخره کردن همسر چیست؟

تحقیر یا مسخره کردن همسر یکی از رفتارهایی است که باعث بروز مشکلات زیاد در زندگی زناشویی می‌شود. گاهی افراد برای جلب توجه، انتقام، رفع نیازهای خود و … شروع به مسخره ‌کردن همسر می‌کنند. برای چنین افراد فرقی ندارد که در یک جمع هستند یا خیر. هر جایی که لازم بدانند این رفتار را بروز می‌دهند. گاهی اوقات عقده های روانشناختی فرد به قدری زیاد است که در مقابل همسر احساس حقارت دارد و برای اینکه عقده های خود را تامین کند، شروع به مسخره ‌کردن همسر می‌کند.

مسخره کردن همسر پیامدهای زیادی از جمله آسیب به فرزندان، خیانت، جدایی، سرد شدن رابطه و رفتار متقابل به همراه دارد. به مرور زمان این رفتار آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و زندگی را از بین می‌برد. برای رفع چنین مشکلاتی بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله نیز به کل جوانب مختلف مسخره‌ کردن همسر را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

علت مسخره کردن همسر چیست؟

دلایل متعددی در مسخره کردن همسر دخیل هستند. این رفتارها ریشه های محکمی دارند و زندگی اطرافیان را سخت می‌کنند. در این بخش مقاله راجع به علل مسخره‌ کردن همسر توضیح داده ایم.

📌 شخصیت خودشیفته

شخصیت خودشیفته یکی از دلایل مسخره کردن همسر است. افرادی که چنین شخصیتی دارند احساسات دیگران برای آنها مهم نیست. به دلیل غرور کاذبشان به خود اجازه هر نوع برخورد با دیگران را می‌دهند.

📌 عدم برقراری ارتباط

عدم برقراری ارتباط از دیگر دلایل مسخره کردن همسر است. گاه این رفتار به دلیل عدم برقراری صحیح ارتباط با دیگران است. افرادی که دیگران را تحقیر می‌کنند؛ اغلب نحوه ابراز احساسات و هیجانات را بلد نیستند. به همین خاطر با عصبانیت، فریاد و تمسخر احساسات خود را بیان می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

📌 گذشته تلخ

یکی از دلایل مسخره کردن همسر، گذشته تلخ است. بسیاری از افرادی که چنین رفتارهایی از خود بروز می‌دهند؛ قربانی تحقیر هستند. و به دلیل خشم فروخورده؛ بدون قصد با دیگران برخورد های اشتباه دارند. چنین افرادی در جمع هر زمانی که ناراحت باشند؛ به خود اجازه تحقیر می‌دهند.

📌 اثبات قدرت

یکی از دلایل مسخره کردن همسر، اثبات قدرت است. بسیاری از کسانی که به تحقیر همسر می‌پردازند، احساس کمبود دارند. و معمولا قصد دارند تا با تمسخر دیگران این کمبود را جبران کنند.

📌 کمالگرایی

کمالگرایی یکی دیگر از علل مسخره کردن همسر است. افراد کمالگرا علاقه دارند تا همه چیز را بدون نقص داشته باشند. به همین جهت تلاش های دیگران به چشم آنها نمی‌آید. این اصلا مهم نیست که چقدر برای این فرد زحمت کشیده اید؛ باید انتظار تحقیر شدن داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شوخی با همسر کلیک کنید.

پیامدهای مسخره کردن همسر

مسخره کردن همسر به مرور زمان چیزی جز جدایی ندارد. این رفتار پیامدهای فراوانی به همراه دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

🔸 طلاق و جدایی

🔸 انتظار رفتار متقابل از همسر

🔸آسیب به فرزندان

🔸 خیانت

🔸 سرد شدن رابطه عاطفی

🔸بی احترامی به همسر

🔸 فاصله دار شدن رابطه زناشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

در مقابل مسخره شدن توسط همسر چه راهکارهایی وجود دارد؟

در مقابل مسخره شدن توسط همسر چه راهکارهایی وجود دارد؟

مسخره کردن همسر همیشه احساس حقارت و سرزنش به همراه دارد. در مقابل این رفتارها، راهکارهایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

➰ راجع به احساست خود صحبت کنید

اولین کاری که باید برای مقابله با مسخره کردن همسر انجام دهید؛ صحبت راجع به احساسات است. زمانی که با یک رفتار از دست همسر ناراحت می‌شوید، به او بگویید که برخوردش باعث ناراحتی شما شده است. بهتر است که برای بیان احساسات فضای آرام و آهسته ای را انتخاب کنید تا تنش برقرار نشود.

➰ مسخره کردن همسر را به دید انتقاد ببینید

یکی از کارهایی که باعث مقابله با مسخره کردن همسر می‌شود؛ تحلیل تحقیر به دید انتقاد است. یک بار خود را به جای او بگذارید؛ و دلیل این رفتار را بررسی کنید. آیا به این نتیجه رسیدید که شما نیاز به تغییر دارید؟ اگر احساس می‌کنید که در مقابل این رفتار بی تقصیر نیستید، به دنبال رفع مشکل باشید.

➰ علت رفتار را بررسی کنید

برای رفع مسخره کردن همسر؛ باید علت را بررسی کنید. رفتارهای همسر را بدون قضاوت و با منطق بالا بررسی کنید. استدلال های خود را یادداشت کنید و به ریشه یابی بپردازید.

➰ رفتار خود را زیر نظر بگیرید

یکی از کارهایی که باید برای رفع مسخره کردن همسر انجام دهید؛ زیر نظر گرفتن رفتار است. شاید نحوه رفتار شما باعث بروز این موضوع می‌شود. برای کاهش مسخره ‌کردن همسر؛ دست به نقطه ضعف های همسر نزنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر دادن همسر کلیک کنید.

➰ از خود دفاع کنید

اگر مسخره کردن همسر دائمی است، دفاع از خود را فراموش نکنید. گاهی سکوت شما باعث بروز دائمی می‌شود. بهتر است که صحبت کنید و به دنبال راهی برای دفاع باشید. تا از میزان بی احترامی ها کاسته شود.

➰ از روانشناس کمک بگیرید

از بهترین کارهایی که می‌توانید برای رفع مسخره کردن همسر انجام دهید؛ کمک از روانشناس است. در این شرایط حتما به دنبال رفع مشکل توسط روانشناس باشید. با کمک روانشناس می‌توانید کیفیت زندگی زناشویی را بهبود دهید.

کلام آخر

مسخره کردن همسر پیامدهای زیادی از جمله جدایی و طلاق دارد. برای رهایی از موضوع بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید و به بهبود رفتار همسر کمک کنید. تا اینکه با یک رفتار زندگی را تمام کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره