زوج و خانوادهطلاق

خصوصیات بچه های طلاق | 3 ویژگی مثبت بچه های طلاق

خصوصیات بچه های طلاق با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی ویژگی های مشترکی بین این افراد وجود دارد. زمانی که زن و شوهر از یکدیگر جدا می‌شوند؛ بزرگ ترین آسیب را به فرزندان وارد می‌کنند. سن فرزند هرچقدر کوچک تر باشد؛ آسیب وارد شده به او جدی تر خواهد بود. در واقع پیامدهای جبران ناپذیری به همراه دارد. 

اما به کل ویژگی های بچه های طلاق در افراد متفاوت به شیوه های مختلفی بر اساس نقاط ضعف و قوت آنها وجود دارد. بر اساس میزان توانایی فرزندان هر کدام آسیب های زیادی می‌بینند. برای جلوگیری از آسیب های طلاق، پدر و مادر باید فرزندان خود را تحت نظارت روانشناس قرار دهند. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه های طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خصوصیات بچه های طلاق

خصوصیات بچه های طلاق چیست؟

بچه های طلاق به دلیل اینکه شرایط خاص در زندگی را تجربه می‌کنند؛ به نسبت افرادی که در کنار پدر و مادر زندگی می‌کنند، خصویات متفاوتی بروز می‌دهند. از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به منزوی بودن، بالا بودن تحمل، دید منفی به ازدواج، قدردان بودن و … اشاره کرد. به دلیل افزایش آمار طلاق، تعداد فرزندان طلاق افزایش یافته است. که این خصوصیات در افراد نیز بیشتر مشاهده می‌شود. 

اما باید برای جلوگیری از افزایش بدترین ویژگی های بچه های طلاق،  از روانشناس و مشاور کمک گرفت. در غیر اینصورت؛ پیامدهای جدایی والدین آینده چنین فرزندانی را به خطر می‌اندازد. در این مقاله راجع به خصوصیات‌ بچه های طلاق صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سهل گیر کلیک کنید. 

بچه های طلاق چه خصوصیاتی دارند؟

بچه های ‌طلاق از خود خصوصیاتی نشان می‌دهند. که این خصوصیات در افراد متفاوت با شدت مختلفی بروز می‌یابد. برای آگاهی شما عزیزان، این بخش مقاله را به ویژگی های بچه های طلاق اختصاص داده ایم. 

📌 احساس گناه بابت جدایی والدین

احساس گناه بابت جدایی والدین از خصوصیات بچه های طلاق است. فرزندان نقش پر رنگی در دعواهای والدین دارند. و زمانی که زن و شوهر در مرحله جدایی هستند؛ دائم در حال ذکر نام فرزند هستند. و همین موضوع احساس گناه را در فرزندان افزایش می‌دهد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با فرزند طلاق کلیک کنید. 

📌 تجربه احساس ناامنی | خصوصیات بچه های ‌طلاق

یکی از خصوصیات بچه های طلاق، تجربه احساس ناامنی است. جدایی والدین باعث فروپاشی خانواده و آسیب های روانی به فرزندان می‌شود. فرزندان در این خانواده احساس می‌کنند که اعتماد به دیگران دشوار است. و همیشه حس ناامنی را تجربه خواهند کرد. 

📌 اضطراب و افسردگی

خصوصیات بچه های طلاق در رده آسیب های روانی نیز وجود دارد. این فرزندان به کل افسردگی و اضطراب ناشی از جدایی والدین را تجربه می‌کنند. به همین دلیل زمانی که والدین به روان فرزند خود اهمیت ندهند؛ با احتمال بالایی فرزند مضطرب و افسرده خواهند داشت. 

📌 احساس طرد شدگی | ویژگی های بچه های‌ طلاق

یکی از ویژگی های بچه های طلاق، احساس طرد شدگی است. آنها احساس می‌کنند که هیچ یک از والدین علاقه ای به او ندارند که قصد جدایی دارند. این احساس بیشتر زمانی تجربه می‌شود که مساله حضانت و درگیری هایی در این زمینه وجود داشته باشد که کودک در جریان و شاهد آن باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید. 

📌 پرخاشگری

پرخاشگری و تکانشگری یکی از بارز ترین خصوصیات بچه های طلاق است. احساس خشمی که این فرزندان تجربه می‌کنند؛ به مرور به تکانشگری تبدیل می‌شود. خشم سرکوب شده فشار های روانی و آسیب های روانی زیادی به همراه دارد. که نتیجه این خشم سرکوب شده؛ احساس حقارت است.

خصوصیات مثبت بچه های طلاق

خصوصیات مثبت بچه های طلاق

خصوصیات بچه های طلاق در درجه مثبت نیز وجود دارد. و همیشه نمی‌توان در رابطه با خصوصیات منفی آنها صحبت کرد. بنابراین این بخش مقاله را به ویژگی های مثبت بچه های ‌طلاق اختصاص داده ایم.

➰ درک بیشتر و احساس همدردی

فرزندان طلاق شاهد سختی ها و دعواهای شدید بین پدر و مادر بودند. با مشاهده این چالش ها، آنها می‌توانند توانایی همدردی و همدلی خود را افزایش دهند تا حامیان خوبی شوند. اما این شیوه رفتاری به تربیت والدین نیز مرتبط است. هرچه سن بیشتر باشد، خشم کودک از والد بیشتر می‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

➰ مسئولیت پذیری | خصوصیات ‌بچه های طلاق

یکی از بزرگ ترین ویژگی های بچه های طلاق که در رده مثبت قرار دارد، مسئولیت پذیری است. فرزندی که پدر و مادرش را در کنارهم ندارد؛ برای حمایت بیشتر، مسئولیت های بیشتری هم گردن گرفته است. که این مسئله یک ویژگی عالی برای ازدواج موفق است. 

➰ سازگار بودن

از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به سازگار بودن اشاره کرد. مهارت سازگاری از مهم ترین مهارت های ده گانه است. با آموزش این مهارت فرد در هر شرایطی از زندگی، فعالیت خود را انجام می‌دهد. در واقع گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد. این افراد خود را با محیط وفق می‌دهند و آسیب های جدایی والدین را کمتر تجربه می‌کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید. 

کلام آخر

خصوصیات بچه های طلاق در دسته های مختلفی قرار دارد. گاهی کودک از لحاظ تحصیلی با مشکل روبرو می‌شود؛ گاه بد خلقی می‌کند و … . هر کودک به نحوه متفاوتی پیامدهای جدایی والدین را بروز می‌دهد. و این آسیب ها در درجات متفاوتی قرار دارد. برای درمان حتما باید از روانشناس و متخصص روانشناس کمک بگیرید. تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه های طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

خصوصیات بچه های طلاق چیست؟

از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به احساس طرد شدگی، اضطراب، احساس گناه، پرخاشگری و احساس ناامنی اشاره کرد. 

خصوصیات مثبت بچه های طلاق چیست؟

فرزندان طلاق احساس مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به دیگر فرزندان دارند. همچنین از درک بیشتر و سازگاری بالاتری نیز برخوردار هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره