ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

مرور رابطه با چند سوال | 10 سوال برای بررسی رابطه

مرور رابطه با چند سوال کمک بزرگی به زوجین در مورد بهبود کیفیت رابطه می‌کند. در یک نگاه اجمالی، این یک روش پس پا افتاده و شاید بی فایده به نظر برسد. اما در واقع می‌تواند دو طرف را وادار به فکر کردن کرده و راه حل های جدیدی را پیش پای آنها بگذارد. از این رو بسیار اهمیت دارد که افراد روحیه پرسشگری را در خود تقویت کرده و همچنین باید شریک عاطفی خود در مورد مسائل مختلف صحبت کنند. این موضوع شاید در ابتدا کمی دشوار باشد. اما بعد از مدتی افراد اینکار را جزوی از عادات خود قرار داده و به طور مرتب از این روش، حتی در زمینه های دیگر نیز استفاده می‌کنند. حتی در این مورد می‌توان از زوج درمانگر نیز کمک گرفت. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرور رابطه با چند سوال می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

مرور رابطه با چند سوال

وقتی مدت زمانی از یک رابطه عاطفی می‌گذرد؛ دیگر مرور رابطه با چند سوال شاید امکانپذیر نباشد. اما همینکه در مورد اتفاقاتی که افراد پشت سر گذاشته اند و همچنین رفتارهای یکدیگر فکر کرده و در این مورد با یکدیگر صحبت کنند؛ کافی است. برخی از افراد تصور می‌کنند که فکر کردن به گذشته و کنکاش کردن آن راه حل مناسبی نیست و یا اصلا راه حل محسوب نمی‌شود.

اما بسیار مهم است که افراد از اشتباهات گذشته خود در رابطه درس گرفته و دیگر آنها را تکرار نکنند. پرسشگری باعث می‌شود تا افراد بیشتر در مورد گذشته و یا حتی آینده فکر کرده و در مورد آن کاری کنند. این موضوع منجر به شناخت بیشتر نیز می‌گردد. برای جلوگیری از عادی شدن رابطه کلیک کنید.

روش مرور رابطه با چند سوال

روش مرور رابطه با چند سوال

فراموش نکنید که نوع سوالاتی که افراد در این مورد از یکدیگر می‌پرسند و یا حتی نحوه بیان کردن آنها بسیار اهمیت دارد. مرور رابطه معمولا به شکلی که در این قسمت ذکر می‌کنیم؛ انجام شده و همچنین در این زمینه هاست.

💠پرسیدن در مورد احساس رضایت

بهتر است زوجین هر از چندگاهی در مورد احساس رضایت در رابطه با یکدیگر صحبت کنند. مرور رابطه با چند سوال در ابتدا با صحبت کردن در مورد رضایت آغاز شده و به موضوعات دیگر نیز گسترش می‌یابد. از همین رو بهتر است افراد به احساسات یکدیگر توجه داشته و در این مورد حرف بزنند.

💠میزان علاقه

برخی از زوجین به صورت مداوم از یکدیگر در مورد میزان علاقه سوال می‌کنند؛ که این کار درستی نیست. در واقع اینکار نشان دهنده کمبود اعتماد به نفس و داشتن احساس ناکافی بودن است. از این رو بهتر است با روش مرور رابطه با چند سوال در این مورد با یکدیگر تبادل نظر کنید.

💠 مرور رابطه با میزان احترام

یکی دیگر از انواع مرور سوال با چند رابطه، پرسیدن در مورد میزان احترامی است که برای یکدیگر قائل هستید. در واقع احترام یکی از ارکان اصلی در رابطه بوده که باید در مورد آن با یکدیگر صحبت کرد و همچنین رعایت نمود.

💠چگونگی حل اختلافات

همچنین باید در مورد روش حل اختلافات نیز با یکدیگر صحبت کنید. مرور رابطه با چند سوال ، تنها به صحبت کردن در مورد احساسات ختم شده و باید از آن به طور کاربردی استفاده نمود. در واقع اگر در این مورد برنامه ای نداشته باشید؛ در آینده در مواجهه با مشکلات مختلف نمی‌توانید به درستی عمل کنید.

💠زمان گذاشتن برای یکدیگر

بهتر است در حین مرور رابطه با چند سوال ، از خودتان بپرسید که چقدر برای طرف مقابل خود وقت می‌گذارید. این سوال باعث می‌شود که بر روند رابطه بیشتر تامل کرده و همچنین برخی از رفتارهای خود را اصلاح نمایید.

💠 مرور رابطه بر اساس میزان رضایت جنسی افراد

فراموش نکنید که صحبت کردن در مورد رضایت جنسی نیز جزو مرور رابطه با چند سوال، محسوب می‌شود. برخی از افراد در این مورد بسیار خودخواهانه عمل کرده و قادر به تغییر خود نیستند و یا حتی مشکلات را انکار می‌کنند. اما این شرایط منجر به شکل گیری مشکلات بیشتری می‌گردد.

💠پرسش در مورد امید به آینده

بهتر است در حین مرور رابطه با چند سوال، همچنین از شریک خود بپرسید که چقدر در مورد آینده امیدوار است! فکر کرده در مورد آینده رابطه و برنامه ریزی در مورد آن بسیار مهم است. پس بهتر است در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و سوالاتی را از یکدیگر بکنید.

💠میزان اعتماد به یکدیگر

با اینکه میزان اعتماد افراد به یکدیگر و یا حتی داشتن این ویژگی اخلاقی با مرور رابطه با چند سوال مشخص نمی‌شود؛ اما به طور کلی بهتر است در این مورد با یکدیگر صحبت کنند. داشتن اعتماد و اطمینان به یکدیگر از ملزومات رابطه بوده که دو طرف باید به آن پایبند باشند.

💠پرسیدن از همدلی و حمایت

گاهی به این موضوع فکر کنید که شما در شرایط سخت، تا چه اندازه رو همسر خود حساب باز می‌کنید و یا حتی از او کمک می‌گیرید. گاهی برخی از افراد تنها در مواقع شادی و سلامتی در کنار ما هستند و در بحران ها ما را تنها می‌گذارند. این موضوعی است که با مرور رابطه با چند سوال می‌توانید به آن پی ببرید. برای اطلاع از انواع خواسته های زنان در رابطه کلیک کنید.

💠پرسیدن در مورد توانایی نه گفتن

در همه روابط اختلاف نظر و تفاوت وجود دارد. از این رو بسیار اهمیت دارد که افراد قادر باشند تا به یکدیگر نه بگویند. بهتر است این مهارت را در خود تقویت کرده و همچنین با مرور رابطه با چند سوال، این موضوع را با همسر خود نیز در میان بگذارید.

پس از مرور رابطه با چند سوال چه باید کرد؟

بعد از اینکه با روش مرور رابطه با چند سوال، شرایط رابطه را بررسی نمودید؛ بهتر است نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشید. بهترین راه در این شرایط کمک گرفتن از مشاور زوج است. چرا که او بهتر از هرکسی می‌تواند در برطرف کردن مشکلات و یا حتی بالابردن کیفیت رابطه به شما کمک کند.

فواید و لزوم مرور رابطه با چند سوال

فواید مرور رابطه با چند سوال

مرور رابطه با چند سوال هر از چند گاهی می‌تواند بسیاری از مسائل را برای ما روشن سازد. برای مثال اینکه شریک عاطفی ما از ابتدای رابطه تاکنون تا چه اندازه تغییر کرده است و یا حتی ملاک ها و معیارهای ما در رابطه همچنان کارساز است و یا باید آنها را تغییر داد. فکر کردن در مورد این موضوعات و یا حتی صحبت کردن در مورد آنها با شریک عاطفی بسیار اثربخش بوده و از بروز بسیاری از مشکلات زناشویی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این باید تبدیل به یکی از اقداماتی شود که زوجین هرچند وقت یکبار انجام می‌دهند.

سخن پایانی

با اینکه گاهی صحبت کردن در مورد برخی مسائل در رابطه آسان نیست؛ اما می‌توان آنها را در غالب مرور رابطه با چند سوال گنجاند. در واقع بیان کردن مسائل به صورت سوالی بسیار آسان تر از مستقیم صحبت کردن در مورد آنهاست. از این رو می‌توانید از این روش در روابط خود استفاده کرده و همچنین در مورد نحوه استفاده از آن و یا حتی نوع سوالات از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرور رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره