ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

رابطه از راه دور | معایب رابطه لانگ دیستنس

رابطه از راه دور یکی از انواع برقراری ارتباط عاطفی است. اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا شریک خود را به صورت مداوم ببیند یا فاصله مکانی و زمانی کمی با او داشته باشند. اما گاهی شرایطی در رابطه ایجاد می‌شود که در آن افراد مجبور به تحمل دوری یکدیگر هستند. امروزه به لطف وسایل ارتباطی گسترده و فضای مجازی، افراد می‌توانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط بوده و وقت بیشتری را با یکدیگر سپری کنند. زوجین باید قبل از ورود به چنین رابطه ای به خوبی در مورد آن فکر کرده و شرایط روانی و عاطفی را خود را نیز در نظر داشته باشند. از طرفی بهتر است خود را برای تجربه احساسات مختلف آماده کرده و بهانه گیری نکنند. در ادامه به بررسی جنبه های مختلف این نوع رابطه خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه از راه دور می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رابطه از راه دور

رابطه از راه دور معمولا به دو شکل صورت می‌گیرد. یا افراد از همان ابتدای رابطه از یکدیگر دور هستند و این شرایط را می‌پذیرند و یا بعد از مدتی از شروع رابطه به دلیل شرایطی مجبور به دوری از یکدیگر می‌شوند. فراموش نکنید که ادامه چنین رابطه ای آسان نیست و معمولا باعث بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌شود.

بهتر است اگر قصد ورود به چنین رابطه ای را دارید؛ به خوبی در مورد اطلاعات کسب کرده و برای آن آماده شوید. حتی گاهی با اینکه افراد در یک شهر و یا در نزدیکی یکدیگر زندگی می‌کنند؛ اما به طور منظم ملاقات نداشته و بیشتر به صورت تلفنی با یکدیگر در ارتباط هستند. برای اطلاع از روش های رفتار با دوست پسر کلیک کنید.

مزایا و معایب رابطه از راه دور

رابطه از راه دور مزایا و معایب خود را دارد. به طور کلی اگر افراد به خوبی نتوانند خود را با شرایط سازگار کنند؛ به زودی دچار خستگی روانی شده و رابطه را پایان می‌دهند. این موضوع برای برخی سبب بدبینی و شکاکی نسبت به طرف مقابل می‌شود. از طرفی وقت و انرژی بیشتری نیاز دارد.

در این نوع رابطه معمولا تماس فیزیکی وجود ندارد به همین دلیل افراد باید محبت کلامی خود را بیشتر کرده تا نیازهای شریک خود را برطرف کنند. همچنین برای زوجینی که بعد از ازدواج مجبور برقراری رابطه از راه دور هستند؛ رابطه جنسی یکی از مشکلات آن است. اما به طور کلی در این نوع رابطه نیز افراد می‌توانند ارتباط خوبی را شکل داده و در کنار آن به امور خود نیز رسیدگی کنند.

چگونگی رابطه از راه دور

چگونگی رابطه از راه دور

برقراری رابطه از راه دور با وسایلی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، فضای مجازی و… ممکن است. نکته حائز اهمیت آنجاست که افراد بتوانند از این وسایل به صورت خلاقه استفاده کرده و نیازهای طرف مقابل را برطرف کنند. فراموش نکنید که در این رابطه نیز باید تعهد و وفاداری داشته باشید و ندیدن شریک عاطفی مجوزی برای خیانت نیست. در این قسمت به توضیح برخی از نکاتی می‌پردازیم که باید در چنین رابطه ای رعایت کنید. برای اطلاع از روش های رفتار با دوست دختر کلیک کنید.

📌جلوگیری از تماس بیش از حد

برخی از افراد در چنین رابطه ای به دلیل شکاکی و یا عدم شناخت شریک خود به صورت مداوم او را چک کرده و انتظار دارند که او تمام وقت و انرژی خود را برای طرف مقابل بگذارد. فراموش نکنید که چنین چیزی حتی در روابط عادی نیز امکانپذیر نیست. بهتر است به طرف مقابل خود فضا داده و به او فشار وارد نکنید. رابطه خود را در حد معمول نگه داشته و بیش از حد با طرف مقابل تماس نگیرید.

📌حد و مرزهای رابطه را مشخص کنید

هر رابطه ای قوانین خود را دارد. بهتر است برای رابطه از راه دور نیز حد و مرزهای مشخصی تعیین کرده و در مورد این موارد با شریک خود نیز صحبت کنید. گاهی افراد در مورد شرایط خود صحبت نکرده اما از طرف مقابل انتظار دارند که به آنها پایبند باشند. به همین دلیل در مورد همه جزئیات با طرف مقابل خود صحبت کرده و شما نیز به نیازهای طرف مقابل احترام بگذارید. برای جلوگیری از برقراری رابطه تاکسیک کلیک کنید.

📌ارتباط منظم و خلاقانه

سعی کنید ارتباط خود را به صورت منظم حفظ کنید. حتی برای آن برنامه ای نیز در نظر داشته باشید. برای مثال هر روز صبح بخیر و شب بخیر گفته و یا گاهی پیام های صوتی و تصویری برای طرف مقابل بفرستید. همین قدم های کوچک نشان دهنده محبت و علاقه به طرف مقابل است. حتی در مورد راه های ارتباطی نیز خلاقیت داشته باشید. اینکار باعث می‌شود که رابطه یکنواخت نشده و افراد انگیزه بیشتری برای ادامه داشته باشند.

📌انجام کارها به صورت همزمان

یکی از روش های دیگری که می‌توانید در رابطه از راه دور استفاده کنید؛ انجام کارها به صورت همزمان باعث می‌شود افراد احساس نزدیکی یشتری با یکدیگر داشته باشند. برای مثال زمان مشخصی را برای غذا خوردن و یا کافه رفتن تعیین کرده و اینکارها را به صورت همزمان انجام دهید. حتی می‌توانید در این حین با یکدیگر تماس تصویری برقرار کرده تا احساس یک قرار دو نفره را تجربه کنید.

📌صداقت

صداقت یکی از اصول اساسی هر رابطه ای است. این مورد در رابطه از راه دور اهمیت بیشتری دارد چرا که افراد از یکدیگر دور بوده و احتمالا از شرایط هم اطلاعی ندارند. طرف مقابل را در جریان فعالیت های خود به صورت درست، قرار دهید. طبیعی است که طرف مقابل در مورد رفت و آمدهای شما حساس باشد؛ به همین دلیل در این مورد صادق بوده و دیگری را تحریک نکنید.

📌در نظر داشتن برنامه زمانی

در رابطه از راه دور باید از برنامه زمانی یکدیگر اطلاع داشته باشید. در برخی موارد افراد در کشور یا حتی قاره ای دیگر هستند؛ به همین دلیل باید برای برقراری ارتباط با شریک خود از برنامه او اطلاع یابید. برای مثال او در چه زمانی برای صحبت کردن یا پیام دادن راحت تر است! این نکات باعث می‌شوند که رابطه بهتری را تجربه کنید.

📌فرستادن هدیه

بهتر است در رابطه از راه دور، گاهی برای طرف مقابل هدیه هایی تهیه کرده و برای او بفرستید. به طور کلی هدیه دادن در رابطه باعث صمیمیت و محبت بیشتر بین زوجین می‌شود. برای مثال اگر مشغول خواندن کتابی هستید همان را برای شریک خود نیز تهیه کرده و آن را به صورت همزمان آغاز کنید. این موضوع باعث بروز اشتراکات وبحث های مختلفی میان افراد می‌شود.

رابطه از راه دور مناسب چه افرادی است؟

مزایا رابطه از راه دور

برای داشتن رابطه از راه دور در ابتدا باید شرایط روانی و ویژگی های شخصیتی خود را در نظر بگیرید. اما به طور کلی این رابطه برای افرادی که وابستگی ایمن دارند و از نظر روانی در ضعیت پایداری قرار دارند؛ مناسب است. افراد در چنین روابطی باید از مهارت های ارتباطی زیادی برخوردار بوده و انعطاف پذیر باشند. در غیر این صورت افراد احساس طردشدگی داشته و یا اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. برای اطلاع از نشانه های دلبستگی ناایمن کلیک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که رابطه از راه دور نیاز به تلاش زیادی دارد. اما به طورکلی این نوع رابطه باعث می‌شود که افراد حتی در صورت دوری از فردی که به آن علاقمند هستند؛ بازهم ارتباط خود را حفظ کرده و بتوانند رابطه عاطفی برقرار کنند. بهتر است مثبت اندیشی خود را حفظ کرده اما رابطه را با برنامه و هدفمند پیش ببرید. زوجین می‌توانند برای مدیریت احساسات خود و همچنین داشتن ارتباطی بهتر نیز از یک روانشناس کمک گرفته و برای بالا بردن کیفیت رابطه با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه از راه دور می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره