خیانتزوج و خانواده

پیشگیری از خیانت همسر | راهکارهای مفید برای پیشگیری از خیانت

پیشگیری از خیانت همسر دغدغه بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. خیانت را شاید بتوانیم تلخ‌ترین تجربه در زندگی مشترک بدانیم. درعین‌حال این خطر همیشه و برای همه ما وجود دارد؛ هیچ‌کس نمی‌تواند مطمئن باشد که هرگز درگیر خیانت نمی‌شود. حتی متخصصین خانواده نیز موافقند که شما نمی‌توانید برای پیشگیری از خیانت همسر هیچ کاری نکنید و همه چیز را به خدا یا شخصیت طرف مقابل بسپارید. بلکه شما می‌بایست با استفاده از راه‌هایی که می‌توانید از حریم خانواده و عشق خود دفاع کنید. بااین‌حال خیلی از ما راهی برای این کار بلد نیستیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا راهکارهایی ساده برای پیشگیری از خیانت همسر را با هم دنبال کنیم. دریافت خدمات مشاوره خیانت بیشترین کمک را به شما خواهد کرد.

اهمیت پیشگیری از خیانت همسر

قبل از اینکه اتفاقی بیفتد باید جلوی آن را گرفت! وقتی شما درگیر موضوعی مثل خیانت همسرتان شده باشید آسیب‌های روحی بیشتری را تجربه خواهید کرد. یا شاید مثل خیلی از زندگی‌های دیگر عمر رابطه شما نیز با این تجربه به پایان برسد. به‌علاوه ازدواج موضوعی است که شما باید همیشه از آن مراقبت کنید. اگر می‌خواهید زندگی زناشویی خوبی داشته باشید باید همیشه به دنبال راهکارهایی باشید که زندگی شما را از خطرها دور کرده و به سمت بهترشدن پیش ببرد.

یادتان باشد که نمی‌توانید هیچ کاری برای پیشگیری از خیانت همسرتان انجام ندهید و همه چیز را به ذات و شخصیت خود او بسپارید. در حقیقت می‌خواهیم بگوییم که شما می‌بایست به سهم خود دلایل و روزنه‌های خیانت را از زندگی‌تان دور کنید. با استفاده از این روش شما احتمال خیانت همسرتان را در زندگی کمتر خواهید کرد.

راه‌هایی برای پیشگیری از خیانت همسر

یک رابطه ایده‌آل بسازید

اولین و مهم‌ترین کاری که برای پیشگیری از خیانت همسر از دستتان برمی‌آید این است که رابطه خود را تقویت کنید. یادتان باشد همه ما برای اینکه به یک رابطه متعهد باشیم یا به‌عبارت‌دیگر خیانت نکنیم به دلیل نیاز داریم. پس سعی کنید دلایل بسیاری برای این موضوع بسازید. هرچقدر که رابطه شما گرم‌تر باشد طبیعتاً همسرتان نیز انگیزه کمتری برای خیانت خواهد داشت.

یک راهکار ساده که می‌تواند رابطه شما را تا حد زیادی بهتر کند این است که سعی کنید کارهای مشترکی باهم انجام بدهید. این موضوع باعث می‌شود شما بیشتر به یکدیگر نزدیک شوید و درعین‌حال خاطرات شیرینی در کنار هم برایتان ساخته می‌شود.

به نیازها و خواسته‌های همسرتان توجه داشته باشید

احساس اینکه طرف مقابل به‌اندازه کافی به ما توجه نمی‌کند بسیار آزاردهنده خواهد بود. در چنین شرایطی بسیاری از ما به دنبال فرد دیگری می‌گردیم که این کمبود را برایمان جبران کند. پس یک راه‌حل مهم برای پیشگیری از خیانت این است که نیازها و خواسته‌های همسرتان را ببینید. اجازه بدهید نیازهای جنسی و عاطفی همسرتان همین‌جا و در همین رابطه تأمین شود. برای مثال بهتر است زمانی را با همسرتان صحبت کنید. از خود او بپرسید که چه نیازهایی دارد و دوست دارد در رابطه‌اش با شما به کجا برسد.

پیشگیری از خیانت با توجه به پیشرفت خودتان

هیچگاه در زندگی مشترک غرق نشوید. این به معنای آن است که همیشه و در هر مرحله‌ای از زندگی مشترک که هستید برای خودتان وقت بگذارید. توجه کردن به ظاهر، سلامت، کار و تحصیلات خودتان باعث می‌شود که شما همیشه در حال پیشرفت باشید. این شرایط شما را در چشم همسرتان خواستنی‌تر خواهد کرد. در حقیقت باید کاری کنید که او احساس کند همسرش از هر نظر کافی و بسیار عالی است.

حرف‌ها و رفتارهایتان را کنترل کنید

غرزدن دائمی، دعوا و بحث، بیان احساسات منفی و بسیاری از رفتارهای اشتباه دیگر هستند که همسرتان را از زندگی مشترک دل‌زده می‌کنند. همه ما از ازدواج و رابطه عاطفی به دنبال احساس امنیت، آرامش و شادی هستیم. اگر همسرتان به این نتیجه برسد که این مسائل در زندگی او با شما تأمین نمی‌شود به احتمال زیاد جای دیگری به دنبال نیازهایش خواهد گشت. پس تا جایی که می‌توانید فضای منفی را از محیط زندگی خود دور کنید.

پیشگیری از خیانت و صحبت همسرتان

یکی از موضوعاتی که باید بین شما و همسرتان کاملاً حل‌وفصل بشود بحث خیانت است. از ابتدا به‌خوبی راجع به حد و مرزها و آنچه که خیانت می‌دانید با او صحبت کنید. سعی کنید مرزهای مشخصی برای زندگی مشترکتان در نظر بگیرید و هر دو به آن‌ها پایبند باشید.

نشانه‌ها را جدی بگیرید

بعضی از نشانه‌ها خبر از این می‌دهند که احتمال خیانت در همسر شما بالا است. بیماری‌های روحی و به‌خصوص اختلالات شخصیت، سابقه رابطه‌های متعدد در گذشته یا هر تغییری که اخیراً در رفتار همسرتان می‌بینید می‌توانند دلیل و نشانه‌ای برای خیانت باشند. اگر این ویژگی‌ها در همسر شما نیز وجود دارد بهتر است آنها را به‌عنوان یک زنگ خطر جدی در نظر داشته باشید. شاید بهتر باشد در این صورت با یک مشاور صحبت کنید تا شرایط زندگی شما به طور اختصاصی‌تر و ویژه مورد بررسی قرار بگیرد.

خیانت نکنید

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مواقع خیانت یک رفتار متقابل است که همسر شما به آن دست می‌زند. شاید شما به همسرتان خیانت کرده باشید. یا شاید رفتارتان به‌گونه‌ای باشد که او احساس حسادت و ناراحتی کرده باشد. بسیاری از خانم‌ها و آقایان در این شرایط نمی‌توانند احساسات منفی خود را مدیریت کنند. و به همین خاطر دست به رفتار متقابل می‌زنند. پس اگر می‌خواهید خیانت را از زندگی خود دور نگه دارید قبل از هر چیز رفتارهای خودتان را نیز مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید تا جای ممکن برای همسرتان یک شخصیت وفادار، قابل‌اعتماد و قابل‌اتکا باشید.

اهمیت مشاوره ها در پیشگیری از خیانت همسر

همان‌طور که گفتیم ازدواج و زندگی عاطفی چیزی است که باید از آن مراقبت کنید. اگر بخواهید همه چیز را به شخصیت همسرتان بسپارید در واقع تا حد زیادی سرنوشت زندگی خود را به احتمالات سپرده‌اید. به‌علاوه بسیاری از مواقع خیانت‌ها به این خاطر پیش می‌آیند که ما راه صحیح ارتباط با جنس مخالف و حفاظت از یک رابطه را بلد نیستیم. به همین خاطر شاید بهترین راه این باشد که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین باتوجه‌به تخصصی که دارند راهکارها و مهارت‌های مناسب در این زمینه را به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشگیری از خیانت از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور به همسرم بگویم که نگرانم او به من خیانت کند؟

در یک شرایط و فضای مناسب با همسرتان صحبت کنید. نگرانی‌های خود را به او بگویید و با کمک هم یک راه‌حل برای نگرانی‌هایتان پیدا کنید. درعین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که صحبت‌کردن بیش از حد راجع به این قضیه و نشان‌دادن حساسیت‌های بی‌دلیل نه‌تنها شرایط را بهتر نمی‌کند بلکه باعث ازبین‌رفتن حرمت‌ها در زندگی شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره