خیانتزوج و خانواده

روابط فرازناشویی چه عواقبی دارد؟

روابط فرازناشویی طیف وسیعی از انواع روابط را در برمی‌گیرد که همگی آنها خیانت محسوب شده و به دو طرف آسیب می‌زند. امروزه میبنیم که برخی زوجین وارد یک ازدواج باز شده که در آن دو طرف مجاز به انجام هرکاری هستند و تنها از لحاظ قانونی با یکدیگر زن و شوهر محسوب می‌شوند. معمولا این افراد چنین کاری را نوعی روشن فکری و آزادی عمل می‌دانند. اما قطعا به عواقب آن فکر نکرده و دچار مشکلات زیادی می‌شوند. به طور کلی داشتن روابط فرازناشویی دلایل زیادی دارد. که بررسی و ریشه یابی آنها مخصوصا در جامعه امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد باید به خوبی قبل از ازدواج و یا ورود به هر نوع رابطه ای در مورد آن فکر کرده و حتی از مشاور کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

روابط فرازناشویی

روابط فرازناشویی یا خیانت یکی از مشکلات اساسی جامعه امروزی است. امروزه بسیاری از افراد در حین داشتن همسر، همچنان با فرد دیگری رابطه داشته واین موضوع را کاملا عادی می‌دانند. اما فراموش نکنید که خیانت راه حل دائمی برای مشکلات زندگی مشترک محسوب نمی‌شود. با داشتن چنین روابطی، فرد نه تنها اعتماد همسر خود را از دست داده، بلکه افراد دیگر نیز تمایلی به داشتن رابطه با چنین فردی ندارند چرا که تصور می‌کنند هر لحظه به خودشان نیز خیانت می‌شود. در چنین شرایطی فرد پشیمان شده، اما دیگر راهی برای برگشت ندارد. در این مورد باید عوامل زیادی را بررسی نمود. برای اطلاع از دلایل بروز خیانت توافقی کلیک کنید.

تفاوت میان روابط زناشویی و فرازناشویی

بسیاری از در مورد معنی کلمه رواتبط فرازناشویی دچار سردرگمی می‌شوند. همچنین فراموش نکنید که این حالت به طور کامل با خیانت هم معنی نیست. چرا که خیانت احتمالا در هر نوع رابطه ای رخ می‌دهد. حتی روابط عاطفی قبل از ازدواج. اما در در روابط فرازناشویی فرد متاهل بوده و با وجود همسر، روابط دیگری را آغاز می‌کند. در واقع به جای اینکه از همسر خود جدا شده و زندگی دیگری را آغاز کند؛ با وجود همسر دست به چنین کاری می‌زند.

حتی اگر مشکل اساسی نیز در زندگی مشترک وجود دارد؛ افراد باید در ابتدا سعی کنند آن را حل کرده و یا در غیر این صورت از یکدیگر جدا شوند. چرا که اینکار بسیار اخلاقی تر و منطقی تر از داشتن روابط فرازناشویی است.

انواع روابط فرازناشویی

انواع روابط فرازناشویی

از طرفی روابط زناشویی نیز انواع مختلفی دارد. در برخی از موارد افراد خود را توجیه می‌کنند که این یک رابطه کاملا عادی است و اصلا خیانت محسوب نمی‌شود. اما این تعریف کاملا نسبی بوده و تنها نظر خودشان است. هر نوع رابطه ای که بدون اطلاع از همسر باشد و به وفاداری و تعهد میان آنها آسیب بزند؛ فرازناشویی و یا خیانت محسوب می‌شود. در این قسمت به توضیح این موارد می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع خیانت کلیک کنید.

⭕روابط عاطفی

در بسیاری از موارد دو طرف به طور کلی یک رابطه عاطفی را با یکدیگر آغاز می‌کنند. در این رابطه هر رفتاری که زوج عادی با یکدیگر انجام می‌دهند؛ دیده می‌شود. حتی رابطه جنسی. توجیه افراد در چنین شرایطی این است که همسرم نیازهای من را برطرف نمی‌کند. به همین دلیل باید با فرد دیگری در ازتباط باشم.

⭕روابط جنسی

گاهی روابط فرازناشویی تنها به داشتن رابطه جنسی محدود می‌شود. افراد هیچ گونه ارتباط دیگری با یکدیگر ندارند و تنها برای برطرف کردن نیاز جنسی یکدیگر را ملاقات می‌کنند. معمولا مردان در این مورد حساس تر بوده و در واقع خط قرمز آنهاست. اما زنان در مورد داشتن روابط عاطفی، به احساساتی که میان دو نفر وجود دار؛ توجه می‌کنند.

⭕مرکب

این نوع از رابطه فرازناشویی، در واقع تهدید کننده ترین نوع برای ازدواج محسوب می‌شود. که در آن افراد هم با یکدیگر رابطه عاطفی داشته و هم رابطه جنسی. این رابطه کاملا دو طرفه بوده و زمان زیادی نیز از آن می‌گذرد.

⭕رابطه اینترنتی

در برخی از موارد زوجین تنها از طریق موبایل و اینترنت با یکدیگر در ارتباط هستند. این به دلیل نیازی است که فضای مجازی در افراد ایجاد می‌کند. برخی تصور می‌کنند که ای نوع از ارتباط به طور کلی روابط فرازناشویی محسوب نمی‌شود. اما اینترنت به راحتی می‌تواند یک رابطه کامل را بین افراد شکل دهد.

علل بروز روابط فرازناشویی

همچنین افراد به دلایل مختلفی به روابط فرازناشویی گرایش دارند. اگر بتوانند این موضوع را شناسایی کرده و آن را برطرف کنند؛ بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد. برای اینکار می‌توانند از مشاور نیز کمک بگیرند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

سهل گیری

انتقام گیری

تنوع طلبی در رابطه

ابتلا به مشکلات جنسی

اثبات خود

نادیده گرفته شدن نیازها از سوی همسر

تجارب گذشته

ازدواج اجباری

راه های مقابله با روابط فرازناشویی

از طرفی برای نجات رابطه زناشویی و مقابله با روابط فرازناشویی نیز راه های وجود دارد. افراد با استفاده از این روش ها دوباره می‌توانند روابط خوبی با همسر خود داشته و از پیامدهای ناشی از خیانت نیز جلوگیری کنند. برای اطلاع از راه های برخورد با خیانت زنان کلیک کنید.

◀وقت گذرانی با یکدیگر

بهتر است زوجین برای داشتن رابطه ای بهتر، زمانی را به یکدیگر اختصاص داده و وقت گذرانی کنند. این موضوع معمولا از زمان تولد بچه ها محدود تر می‌شود. و یا زوجینی که هر دوی آنها شاغل بوده و مشلغه های زیادی دارند نیز یکدیگر را زیاد نمی‌بینند. همین موجب دور شدن آنها از یکدیگر و بروز روابط فرازناشویی می‌گردد.

◀به یکدیگر اهمیت دهید

فراموش نکنید که یکی از اصلی ترین راه های مقابله با روابط فرازناشویی، اهمیت دادن به نیازهای دیگری و توجه کردن است. باید به طرف مقابل خود نشان دهید که برای شما مهم است و او را دوست دارید. بسیاری از زوجینی که مدتی از ازدواج آنها می‌گذرد؛ به یکدیگر عادت کرده و دیگر هیچ تلاشی در رابطه نمی‌کنند.

◀صداقت

از طرفی برای مقابله با روابط فرازناشویی ، باید با یکدیگر در زمینه های مختلف صادق باشید. دورغگویی به رابطه آسیب زیادی زده و همچنین منجر به بروز مشکلات زیادی می‌گردد. در واقع افراد اینکار را می‌کنند. تا از بحرانی جلوگیری کنند. اما با دروغ اوضاع بدتر هم می‌شود.

پیشگیری از روابط فرازناشویی

داشتن روابط فرازناشویی موضوعی نیست که به راحتی بتوان آن را تشخیص داد و یا از آن پیشگیری کرد. اما به طور کلی اگر زوجین در زندگی مشترک به درستی با یکدیگر رفتار کرده و به برخی از اصول پایبند باشند؛ نه تنها خود دست به خیانت نمی‌زنند؛ بلکه از طرف مقابل خود نیز خیانت نمی‌بینند. همچنین باید نسبت به برخی از نشانه ها حساس بوده و حتما در این مورد با همسر خود صحبت کنند. یکی از راه های موثر در این زمینه مراجعه به روانشناس و زوج درمانگر نیز هست. برای اطلاع از راه های کنارآمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

هشدارهای مربوط به ورود به روابط فرازناشویی

هشدارهای روابط فرازناشویی

در مورد ورود به روابط فرازناشویی مواردی هست که باید در نظر داشته باشید. حتی در برخی از مواقع فکر کردن به این موضوعات به طور کلی مانع از ورود به این نوع از روابط می‌شود. برای مثال با داشتن چنین روابطی، نیازهای عاطفی شما برآورده نمی‌شود، بعد از مدتی احساس تهی بودن و افسردگی می‌کنید، سرمایه های زیادی را از دست داده و همچنین دچار بی ثباتی عاطفی خواهید شد. بهتر است قبل از هر اقدامی در این مورد، به این موضوعات به خوبی فکر کنید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد نمی‌دانند که در مواجهه با روابط فرازناشویی چطور عمل کنند. همانطور که گفته شد؛ این موضوع جوانب مختلفی دارد که باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل بهتر است در این مورد با همسر خود صحبت کرده و همچنین حتما از روانشناس کمک بگیرید. از طرفی خودتان نیز باید قبل از هرکاری به خوبی در مورد آن فکر کنید تا دچار پشیمانی نشوید. به طور کلی مقابله و مطلع شدن از این موضوع آسان نیست و احتمالا فشار زیادی را به شما وارد می‌کند. از همین رو بهتر است در هر مرحله با یک مشاور در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره