کودککودک و سبک زندگی

ترفند بچه داری | 9 نکته جادویی بچه داری

ترفند بچه داری نکات ریزی است که اغلب خانم ها از مادران خود آموزش می‌بینند. خانم هایی که برای اولین بار مادر می‌شوند، اطلاعات کافی برای نگهداری از فرزند ندارند. به همین دلیل به نیروی کمکی یا تکنیک های آموزشی نیازمند هستند. نگهداری از فرزند نیازمند توجه به سلامت روانی و جسمانی اوست. زمانی که کودکی متولد می‌شود باید تمامی نیازهای او رفع شود. و جدا از توجه به نیازها، باید تربیت روانی نیز به شکل سالمی انجام شود.

هر مادری برای رشد کودک خود باید از بهترین روش استفاده کند؛ به همین دلیل آموزش ترفندهای بچه داری برای آنها الزامی است. اینکه مادر از نحوه ارتباط و چگونگی مراقبت کودک مطلع نباشد، با مصیبت و سردرگمی های زیادی روبرو خواهد شد. به همین جهت برای کسب اطلاعات بیشتر از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترفند بچه داری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترفند بچه داری چیست؟

ترفند بچه داری چیست؟

همه کودکان گرسنه می‌شوند، گریه می‌کنند و نیازهای مختلفی دارند. برای رفع این نیازها تمامی مادران باید آموزش های لازم را سپری کرده باشند. زمانی که کودک گریه می‌کند؛ مادر باید استرس خود را کنترل کند تا بتواند برای کودک کاری انجام دهد. در برخی از موارد استرس بسیار شدید باعث عدم کنترل می‌شود و به مرور خود مادر خسته می‌شود و همراه کودک گریه می‌کند. اما برای اینکه این استرس ها کنترل شود؛ ترفند بچه داری وجود دارد. که آموزش آن برای تمامی مادران، مخصوصا مادران اولی الزامی است.

ترفند بچه داری در دسته جسمی و روانی وجود دارد. زمانی که کودک با گریه کلنجار می‌رود؛ مادر باد از لحاظ جسمانی و روانی او را بررسی کند. هر دو این موضوعات حائز اهمیت است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تربیت کودک را از همان ابتدا همراه با روانشناس پیش ببرید. در این مقاله تمامی تکنیک ها و ترفند های بچه داری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

نکات جادویی بچه داری

نکات جادویی بچه داری

کودکان از بدو تولد به مراقبت های دائمی نیازمند هستند. و تمامی مادران باید نسبت به این مراقبت ها آگاه باشند. ترفند بچه داری در دسته های مختلفی قرار دارد که در این بخش مقاله برای آگاهی بیشتر والدین توضیح داده ایم.

✨ مراقبت از سر و گردن نوزاد

ترفند بچه داری در مراقبت از سر و گردن نوزاد نیز خلاصه می‌شود. زمانی که نوزاد متولد می‌شود گردن قوی ندارد و تا 3 ماهگی این روند ادامه دارد. در واقع کودک توانایی تحمل وزن سر را ندارد. برای اینکه از آسیب های احتمالی جلوگیری شود؛ باید در زمان هایی که کودک را در آغوش می‌گیرید؛ سر او را در دستان خود نگه دارید.

✨ مراقبت از بند ناف | ترفند بچه داری

از مهم ترین ترفند بچه داری می‌توان به مراقبت از بند ناف اشاره کرد. تا زمانی که بند ناف خشک نشده، نباید به آن فشار وارد کرد تا کنده شود. همچنین هنگام شستشوی نوزاد باید ناف او را با آب ولرم بشورید و سپس خشک کنید. اگر قصد چک کردن بند ناف را دارید؛ حتما دستان خود را ضد عفونی کنید. در صورت مشاهده هرگونه قرمزی، ترشحات بد بو، تورم، چرک یا خونریزی فورا به پزشک مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

✨ توجه به تغذیه نوزاد

یکی از مهم ترین موارد ترفند بچه داری، تغذیه نوزاد است. این موضوع بسیار پر اهمیت است و نوزاد تازه متولد باید تا 6 ماهگی طی 24 ساعت، 8 تا 12 نوبت شیر بخورد. که بهتر است در هر نوبت 10 دقیقه به کودک شیر دهید. زمانی که در پستان های خود احساس راحتی را دریافت کردید؛ کودک سیر شده است. به دلیل اینکه شیر مادر از مواد مغذی و آنتی بادی های الزامی جهت رشد کودک تشکیل شده است؛ تنها شیر مادران تا 6 ماهگی تمامی نیازهای کودک را رفع می‌کند. اما اگر برای تعذیه کودک تنها شیر مادر کفایت نمی‌کند؛ باید به کودک با نظر پزشک، شیر خشک بدهید. به طور کل در هر نوبت باید 60 تا 90 میلی لیتر شیر خشک داده شود.

✨ آروغ زدن

آروغ زدن یکی از تکنیک های مهم و ترفند بچه داری است. نوزادان هنگام مکیدن سینه مادر، هوا را نیز می‌بلعند. که این هوا باید از بدن کودک خارج شود. تا این گاز باعث قولنج در شکم کودک نشود. زمانی که کودک آروغ می‌زند؛ بهتر می‌تواند شیر خورده شده را هضم کند که در نهایت به کولیک و درد شکم دچار نشود. برای آروغ زدن باید با یک دست کودک را به شیوه ای در آغوش بگیرید که روی سینه شما قرار بگیرد و چانه او روی شانه های شما باشد. بعد با دست دیگری خیلی آرام به پشت کودک ضربه بزنید تا بتواند آروغ بزند.

✨ پوشک کودک | ترفند بچه داری

پوشک کودک یکی از اصلی ترین تکنیک ها و ترفند بچه داری است که باید آموزش آن به مادران داده شود. زمان تعویض پوشک باید دست مادران باشد تا پوست کودک دچار سوختگی نشود. در صورتی که تغذیه کودک مناسب باشد، حداقل 8 بار در روز نیاز به تعویض است. زمانی که قصد دارید پوشک کودک را عوض کنید، او را روی تشک نرم قرار دهید و از کرم سوختگی بچه استفاده کنید. در برخی از مواقع نیز کودک را بدون پوشک قرار دهید.

✨ ماساژ کودک

قبل از حمام نوزاد بهتر است که ماساژ را انجام دهید. دلیل اینکه ماساژ در رده ترفند بچه داری قرار دارد؛ کسب آرامش و هضم راحت غذا است. بهتر است که برای ماساژ از روغن یا لوسیون بدن نوزاد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک در بچه داری کلیک کنید.

✨ کوتاه کردن ناخن

رشد ناخن در نوزادان بسیار سرعتی است. و اگر ناخن ها کوتاه نشود؛ کودک به خود آسیب وارد می‌کند. برای این کار باید از ترفند بچه داری آگاه باشید و با آرامش این کار را انجام دهید تا به کودک آسیب وارد نکنید.

✨ حمام نوزاد | ترفند بچه داری

نوزاد تازه متولد شده نیاز به حمام دارد. یکی از مهم ترین های ترفند بچه داری، حمام است. نوزاد 2 تا 6 ساعت بعد از تولد به حمام نیاز دارد. و پس از اینکه بند ناف نوزاد خشک شد؛ 2 تا 3 بار در هفته او را حمام ببرید. برای آب تنی ابتدا باید حمام را گرم کنید و از وسایل حمام نوزاد استفاده کنید.

✨ خوابیدن نوزاد

از ترفند بچه داری می‌توان به خوابیدن نوزاد اشاره کرد. نوزاد تازه متولد شده تا 2 ماهگی به 16 ساعت خواب نیاز دارد. و معمولا 4 ساعت در روز چرت می‌زنند. برای اینکه کودک الگوی خواب داشته باشد، باید به تعویض پوشک و تغذیه او توجه کنید. در خوابیدن نوزاد به زاویه سر او دقت کنید تا صاف نشود.

کلام آخر

ترفند بچه داری به موضوعات مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم. برای اینکه در زمینه های مختلف از این تکنیک های جادویی مطلع شوید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترفند بچه داری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره