کودککودک و سبک زندگی

فحش دادن کودک | 7 دلیل فحش دادن کودک

‌فحش دادن کودک یکی از رایج ترین رفتارهایی است که باعث شرم والدین می‌شود. اغلب والدینی که از بد دهنی کودک خود کلافه شده اند، راهکار موثری ندارند. قبل از اینکه نحوه برخورد با فحش دادن کودک را پیدا کنید؛ بهتر است که ابتدا دلیل این رفتار را بدانید و سپس به دنبال حل مشکل باشید. اگر بد دهنی کودک رفع نشود، در بزرگسالی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و پیامدهای جبران ناپذیری را نیز به دنبال خواهد داشت.

فحش دادن کودک را همه ما اغلب یک بار هم که شده شنیده ایم؛ در برخی از موارد حتی این بد دهنی تعجب بر انگیز است! به دلیل اینکه پدر و مادر کودک افراد بد دهنی نیستند. شاید این سوال پیش بیاید که تربیت کودک اشتباه است؟ والدین زمان مناسبی برای صرف تربیت سپری نکرده اند؟ این سوال ها در این موارد بسیار پیش می‌آید. عصبانیت، نا امیدی، جلب توجه، تقلید و … از عوامل فحش ‌دادن کودک می‌باشد. برای کمک به کودکان حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

فحش دادن کودک

دلیل فحش دادن کودک

تا به حال با فحش دادن کودک مواجهه شده اید؟ دلیل این رفتار چیست؟ چرا کودکانی که والدین بد دهنی ندارند نیز فحش می‌دهند؟ حضور در مهد، تقلید از همسالان، جلب توجه و … همگی دلایلی بر فحش دادن کودک است. بهتر است که برای کمک به فرزند خود حتما از روانشناس کمک بگیرید. زیرا تربیت مناسب به کمک بچه می‌رود و اگر این رفتار اصلاح نشود، تا بزرگسالی همراه کودک خواهد بود و پیامدهای جبران نا پذیری نیز به دنبال خواهد داشت. در این مقاله دلایل و شیوه برخورد با فحش‌ دادن کودک را توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل فحش دادن کودک چیست؟

فحش دادن کودک به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که اصلی ترین دلیل آن، جلب رضایت و توجه است. کودک برای اینکه والدین را به خود جذب کند از این رفتار ها کمک می‌گیرد. دلایل دیگری نیز وجود دارد که در این بخش مقاله بیشتر توضیح داده ایم.

📌 جلب توجه

یکی از دلایل فحش دادن کودک، جلب توجه است. این دلیل پر رنگ ترین دلیل برای بروز این رفتار است. کودک برای اینکه نظر افراد را به خود جلب کند، بد دهنی می‌کند. این اتفاق اغلب در محیط های شلوغی رخ می‌دهد که حواس پدر و مادر به کودک نیست. اگر دقت کرده باشید اغلب کودکانی که بد دهنی می‌کنند، در خانه ناسزا نمی‌گویند.

📌 خشم و عصبانیت | فحش دادن کودک

خشم و عصبانیت از دلایل فحش دادن کودک می‌باشد. کودک زمانی که عصبانی شود و مورد توجه قرار نگیرد؛ این رفتار را از خود بروز می‌دهد. مخصوصا زمان هایی که نیازهای کوک بر طرف نشود؛ با پدر و مادر دعوا می‌کند و با آنها مقابله می‌کند. پرخاش، خشم و عصبانیت کودک اغلب با فحش و بد دهنی همراه است.

📌 تقلید و الگو برداری از خانواده

فحش دادن کودک در برخی موارد به دلیل تقلید از خانواده است. زمانی که پدر و مادر بد دهن باشند، از کودک نباید انتظار داشت که فحش ندهد. کودک در منزلی بزرگ شده است که فحش در آن نقل و نبات است. بنابراین نمی‌توان انتظار خوش رفتاری داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودک بی ادب کلیک کنید.

📌 همسالان بد دهن

از دلایل فحش دادن کودک می‌توان به همسالان بد دهن اشاره کرد. برخی از کودکان در خانواده همسالانی دارند که بسیار بد دهن هستند و بازی با این کودک باعث بد دهنی کودک شما نیز گشته است. برای کمک به فرزند خود او را از همسالان بد دهن دور کنید.

شیوه برخورد با فحش دادن کودک

شیوه برخورد با فحش دادن کودک

همیشه فحش دادن کودک باعث شرم و ناراحتی والدین می‌شود. و اغلب این والدین به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل هستند. در این بخش مقاله راجع به شیوه برخورد با فحش دادن کودک صحبت کرده ایم.

🟡 در اقدام اول باید منبع و ریشه را پیدا کنید

برای برخورد با فحش دادن کودک باید منبع و ریشه را پیدا کنید. زمانی که قصد رفتار و تربیت کودک را دارید؛ باید از دلیل این رفتار مطلع باشید. اینکه این رفتار از کجا آمده است و با توجه به چه حرفی این واکنش را از خود نشان می‌دهد. بهتر است که برای کودک وقت بگذارید و ریشه این رفتار زشت را پیدا کنید.

🟣 به کودک باج ندهید و بی توجه باشید

یکی از روش های برخورد با فحش دادن کودک، باج ندادن به اوست. برخی از کودکان با فحش دادن در موقعیت های مختلف قصد دارند که نیازهای خود را رفع کنند و در واقع از والدین باج گیری می‌کنند. والدین نیز برای رفع این بی آبرویی و ساکت کردن کودک باج دهی را انجام می‌دهند. بنابراین بهتر است که از این رفتار و واکنش جلوگیری کنید و هرگز باج ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

🟠 تغییر را از خود شروع کنید | فحش دادن کودک

از دیگر روش های برخورد با فحش دادن کودک می‌توان به تغییر از خود اشاره کرد. پدر و مادر الگوی فرزندان خود هستند. زمانی که بد دهن باشند، کودک بد دهن نیز خواهند داشت. به همین دلیل باید خودتان را اصلاح کنید و از بد دهنی بپرهیزید. شما الگوی فرزند خود هستید و حتما باید رفتار مناسب در حضور کودک داشته باشید.

🟢 ارزش های خانواده را به او توضیح دهید

برای برخورد با فحش دادن کودک، باید او را با ارزش های خانواده آشنا کنید. به کودک بگویید که فحش هیچ جایگاهی در خانواده ما ندارد و زمانی که چنین رفتاری از خود نشان می‌دهی، بی ادبی می‌کنی. البته به خاطر داشته باشید که برای این کار باید آرامش داشته باشید و با تنش صحبت نکنید. و ذکر کنید که در صورت بد دهنی نیاز های تو رفع نخواهد شد.

🔴 قوانین مشخصی را تعیین کنید | همراه تنبیه مثبت

برخورد با فحش دادن کودک باید همراه با تعیین قوانین باشد. اگر برخورد مناسبی نداشته باشید این رفتار تا بزرگسالی با او همراه خواهد شد. اگر کودک شما بد دهن است حتما قوانین مشخص کنید. برای این کار می‌توانید کودک را از کارهای مورد علاقه محروم کنید تا تنبیه مثبت نیز شکل بگیرد.

🔵 جوایز مشخص کنید | فحش دادن کودک

یکی از کارهایی که در برخورد با فحش دادن کودک باید در نظر داشته باشید، جوایز است. به همراه کودک خود برنامه ریزی کنید که اگر در مدت طولانی از ناسزا گویی پرهیز کرد، جایزه برای او در نظر خواهید گرفت. با این کار برای کسب جایزه کودک مدت طولانی بد دهنی نخواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بچه حرف گوش نکن کلیک کنید.

⚪ از روانشناس راهنمایی بگیرید

فحش دادن کودک یک معضل بزرگ برای والدین است. بنابراین زمانی که این رفتار وجود داشته باشد همه پدر و مادر ها به دنبال رفع مشکل هستند. تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است و باید جدی گرفته شود. به همین دلیل این راه را شوخی در نظر نگیرید و حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

این سوال برای والدین پیش می‌آید که توضیح معانی فحش به کودک صحیح است؟ توضیح معنی فحش دادن کودک برای زیر 4 سال مناسب نیست. و تنها به جمله “این کلمه اصلا خوب نیست” اکتفا کنید. برای برخورد با این رفتار نیز حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره