ازدواجخانوادهزوج و خانواده

خجالت از شغل همسر | 3 دلیل خجالت از شغل همسر

خجالت از شغل همسر به دلایل مختلفی مانند نارضایتی از درآمد، شغل غیر شرافتمندانه، نارضایتی از محیط کار و … رخ می‌دهد. چون در بسیاری از فرهنگ ها مانند ایران شغل‌ همسر نقش مهمی در ازدواج و وصلت دارد، خجالت از شغل ‌همسر به نوعی چالش در زندگی مشترک تبدیل شده است. برای مثال اگر دختری باشید که عاشق فرد بیکار شده اید، با مخالفت شدید خانواده روبرو خواهید شد. این مشکل از دسته مسائلی است که تقریبا تمام جنبه های زندگی شما و والدین را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

خجالت از شغل همسر تنش های روانی بسیاری وارد می‌کند و زندگی را برای زوجین دشوار می‌کند. به همین خاطر برای بهبود شرایط باید به دنبال راهکار مناسب باشید. زیرا عدم حل مشکلات زندگی را با چالش روبرو می‌کند. توصیه می‌کنیم که برای حل این مشکل حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خجالت از شغل همسر

دلایل خجالت از شغل همسر

خجالت از شغل همسر از مسائلی است که تمامی جوانب زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید بدانید که شغل هویت مرد است. اما اینکه این شغل چه چیزی باشد مهم نیست! تنها این مورد اهمیت است که مرد شغلی داشته باشد که حسابی سرگرم آن شود. میزان درآمد و نوع شغل به این موضوع مرتبط نیست.

اما در موقعیتی که همسر از شغل شوهر خود خجالت زده می‌شود؛ باید به دنبال راه چاره بود. زیرا بر طرف نکردن این مشکل می‌تواند آسیب های زیادی را به وجود آورد. برای اینکه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله نیز دلایل خجالت از شغل‌همسر و راهکارهای آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهکارهای مناسب هنگام پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

دلایل خجالت از شغل همسر

شغل زوجین در روابط و زندگی مشترک آنها تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل موضوعات مختلفی وجود دارد که باعث خجالت از شغل همسر می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

با نوع کار همسر مشکل دارید

یکی از دلایل خجالت از شغل همسر، نوع کار است. برخی از مشاغل خدماتی و پایین دستی باعث خجالت خانواده می‌شود. در واقع مشکل از شغل نیست، به این دلیل که همه وجود مشاغل ضروری است. مشکل دیدگاهی است که افراد جامعه نسبت به این مشاغل دارند و به نوعی مشاغل تحقیر شده هستند.

از درآمد همسر راضی نیستند | خجالت از شغل همسر

در بسیاری از موارد علت خجالت از شغل همسر، نارضایتی از درآمد است. این موضوع بسیار چالش بر انگیز است و مشکلاتی را مانند افسردگی و تنش در خانه با درصد بالایی به وجود می‌آورند.

از محیط کاری رضایت ندارند

بر اساس تحقیقات عده از خانم هایی که خجالت‎از شغل‌همسر را تجربه می‌کنند؛ از محیط کاری ناراضی هستند. مثلا خانم هایی که شوهرشان شغل لوازم آرایشی دارد؛ نگران روابط و صمیمیت همسر با مشتریان می‌باشند. به همین دلیل از شغل همسر شرمسار می‌شوند. و حتی بسیاری از محیط های کاری در جامعه ما بد در رفته است و باعث شرمساری خانواده فرد می‌شود.

راهکارهایی برای رفع مشکل در زمینه خجالت از شغل همسر

راهکارهایی برای رفع مشکل در زمینه خجالت از شغل همسر

رفع مشکل خجالت از شغل همسر الزامی است. زمانی که زوجین به مشکلاتی در این قبیل دارند؛ باید منتظر مشکلات فراتر نیز باشند. به همین جهت لازم است برای رفع این مشکل به دنبال راهکار باشید. در این بخش مقاله راجع به راهکار رفع خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

دیدگاه خود را تغییر دهید

لازمه رفع خجالت از شغل همسر، تغییر دیدگاه است. بسیاری از خانم ها شغل همسر خود را از دیگران پنهان می‌کنند و تصور دارند که شغل او جایگاه مناسبی در اجتماع ندارد. در چنین شرایطی با این تفکر توصیه می‌کنیم که دیدگاه خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که با این رفتار از میزان صمیمیت خود با همسر کم می‌کنید و آسیب های جدی به زندگی مشترک وارد می‌کنید.

با دید مثبت نیز نگاه کنید | خجالت از شغل همسر

یکی از کارهایی که به رفع خجالت از‌شغل همسر کمک می‌کند؛ نگاه با دید مثبت است. به جای اینکه دائم به خطرات، جایگاه اجتماعی و … فکر کنید، جوانب مثبت شغل را نیز بررسی کنید. قطعا در کنار تمامی بعد های منفی که برای خود ساختید، ابعاد مثبتی نیز وجود دارد. به همین جهت تمرکز خود را به این جنبه ها سوق دهید.

راهی برای پیشرفت پیدا کنید

از کارهایی که می‌توایند برای رفع خجالت از شغل همسر انجام دهید، کمک به پیشرفت شغلی است. از مشکلات اصلی با همسر معمولا می‌توان به عدم امکان پیشرفت شغلی اشاره کرد. به همین دلیل اگر نگران چنین موضوعی هستید خودتان باید دست به کار شوید. البته که تنها نباید بر شغل تمرکز کرد و بهتر است که زمانی را برای خلوت خود پیدا کرده و در زمینه های مختلف پیشرفت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

با همسر خود صحبت کنید | خجالت از شغل همسر

همیشه صحبت با همسر مشکلات زناشویی را بر طرف می‌کند. به همین جهت لازم است که برای رفع خجالت ازشغل همسر از این راهکار کمک بگیرید. به طور کامل احساسات خود را بیان کنید و دلیل این شرمساری را توضیح دهید. در کنار بیان احساسات خود، دلیل انتخاب این شغل را نیز از همسر جویا شوید. و برای حل مشکل یکدیگر را درک کنید.

کلام آخر

خجالت از شغل همسر از جمله مسائلی است که امروزه زندگی بسیاری از زوجین را تحت تاثیر قرار داده است. برای اینکه به بهبود کیفیت زندگی مشترک بپردازید، باید درک و منطق خود را افزایش دهید. و جوانب دیگر شغل را بررسی کنید. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید تا موضوع خجالت ازشغل‌ همسر زندگی شما را تهدید نکند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره