ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

ترس از بیان عشق | 3 علت عشق هراسی

ترس از بیان عشق یا عشق‌ هراسی یک نوع اختلال اضطرابی است که با ترس‌شدید و ناخودآگاه از عشق همراه است. افراد مبتلا به عشق‌ هراسی شاید احساس کنند که نمی‌توانند به درستی عشق دادن یا دریافت کردن آن را تجربه کنند به همین دلیل از این روابط اجتناب کنند. علائم عشق‌ هراسی ممکن است شامل اضطراب، ترس، استرس، افسردگی، احساس بی‌ ارزشی و ترس از روابط عاطفی باشد.

این افراد ممکن است از بیان عشق یا ورود به روابط عاطفی اجتناب کنند و در نتیجه، از تجربه‌های مثبت و روابط سالم با دیگران محروم شوند. ترس از بیان ‌عشق شاید ناشی از تجربه‌ های ناخوشایند در گذشته، فشار های اجتماعی یا فرهنگی، کمبود اعتماد به نفس یا ترس از آسیب‌ دیدگی عاطفی باشد. در صورتی که عشق‌ هراسی باعث محدودیت زندگی شخصی یا روابط او شود، مشاوره حرفه‌ای و درمان مناسب می‌تواند به شخص کمک کند تا با این ترس مقابله کند و روابط سالم‌تری برقرار کند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از بیان ‌عشق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ترس از بیان عشق چیست؟

ترس از بیان عشق چیست؟

ترس از بیان عشق احساس طبیعی است که بسیاری از انسان ها تجربه می‌کنند. اگر این ترس افراطی باشد، زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما دلیل این ترس چیست؟ از بزرگ ترین دلایل عشق هراسی می‌توان به ضعف در عزت نفس اشاره کرد. این احساس عمیق به عواملی مانند تجربه های ناخوشایند گذشته، نا امنی و … مرتبط است. حتی عشق هراسی می‌تواند ارتباط با دیگران را مختل کند و روابط اجتماعی محدودی برای ما شکل دهد. به همین جهت لازم است تا از روانشناس برای درمان راهنمایی بگیرید. در این مقاله به طور کل راجع به ترس از بیان ‌عشق توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های ترس از بیان عشق

افرادی که به ترس از بیان عشق یا عشق هراسی مبتلا هستند؛ از خود نشان هایی را بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

🔻هیچ رابطه صمیمانه ای وجود ندارد.

🔻تپش قلب، تنفس کم عمق، حملات پنیک و درد هنگام فکر راجع به رابطه

🔻 اضطراب شدید در روابط

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق یک طرفه کلیک کنید.

علت ابتلا به ترس از بیان عشق

ترس از بیان عشق به دلایل بسیار زیادی اتفاق می‌افتد. این ترس ها می‌تواند ناشی از عوامل محیطی و … باشد. در این بخش مقاله راجع به علت عشق هراسی توضیح داده ایم.

➰ عوامل فرهنگی

عوامل فرهنگی یکی از دلایل ترس از بیان عشق است. پایین بودن سن ازدواج، فشار های اجتماعی، عرف و فرهنگ عاملی برای شکل گیری عشق هراسی است.

➰ ترس از طرد شدن

ترس از طرد شدن عاملی برای ترس از بیان عشق است. بر اساس مطالعات، تجربه طرد شدن درد بزرگی در بدن ایجاد می‌کند. اگر این درد درمان نشود؛ باعث تجربه دوباره در روابط می‌شود.

➰ اتفاقات گذشته

یکی از دلایل ترس از بیان عشق، اتفاقات گذشته است. افرادی که در روابط گذشته خود آسیب دیده اند، برای عاشقی دوباره دچار هراس می‌شوند. تجربیاتی مانند دل شکستگی و خیانت از مهم ترین عوامل برای جلوگیری از بروز عشق می‌باشد.

عوارض عشق هراسی

افرادی که به ترس از بیان عشق یا عشق هراسی مبتلا هستند؛ به مرور زمان عوارضی از خود بروز می‌دهند. در این بخش مقاله راجع به این پیامد ها توضیح داده ایم.

🔸 افکار خودکشی

🔸 اضطراب

🔸افسردگی

🔸 سوء مصرف مواد

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی عشق کلیک کنید.

درمان ترس از بیان عشق

درمان ترس از بیان عشق

برای درمان ترس از بیان عشق باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. در ادامه روش های درمان ترس از بیان ‌عشق را توضیح داده ایم.

📌 روان درمانی

با کمک روان درمانی می‌تواند ترس از بیان عشق را کاهش دهید. در روان درمانی به شما روش های مقابله با این ترس گزارش می‌شود. اگر بر اساس این رویه انجام دهید، به مرور زمان ترس شما کاهش می‌یابد.

📌 حساسیت زدایی سیستماتیک

از روش های درمانی برای کاهش ترس از بیان عشق، حساسیت زدایی سیستماتیک است. به این روش درمانی شرطی سازی متقابل نیز گفته می‌شود. با این روش به مرور زمان فرد در موقعیت عاشقی قرار می‌گیرد و ترس او از بین می‌رود. در واقع عشق در دنیای واقعی را تجربه خواهید کرد.

📌 هیپنوتیزم

هیپنوتیزم از دیگر روش های درمانی برای ترس از بیان عشق است. در این روش مراقبت های هدایت شده شما را در مسیر درست قرار می‌دهد. موجب می‌شود تا شما احساسات واقعی خود را تجربه کنید و درمانگر با کمک این احساسات، شما را تحت درمان قرار دهد.

📌 تمرین های روزمره

برای کاهش ترس از بیان عشق تمرین هایی وجود دارد که شما را در مسیر درست قرار می‌دهد. در این بخش تمرین های مهم را برای شما ذکر کرده ایم.

🔹 روابط قبلی خود را ارزیابی کنید تا آسیب های وارد شده را در رابطه جدید انجام ندهید.

🔹 صداهای منفی ذهن را شناسایی کنید.

🔹احساسات سخت و دشوار را تجربه کنید. با این کار حرکت رو به جلو داشته باشید.

🔹 پیش فرض های روابط احساسی را به چالش بکشید و مجدد ارزیابی کنید.

🔹 دلیل مقاومت خود راجع به روابط احساسی را پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از تعهد کلیک کنید.

کلام آخر

برای همه ما این اتفاق افتاده که قبل از شروع رابطه احساسی، اندکی ترس در وجودتان داشته باشید. اما این ترس ها اگر بسیار قوی باشد؛ مانع برقراری ساده ترین روابط چه بسا روابط عاشقانه می‌شود. بنابراین بهتر است تا موضوع ترس از بیان عشق را با روانشناس مطرح کنید و راهکارهای اساسی آموزش ببینید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا دلیل عشق هراسی را پیدا کنید، به خودشناسی برسید و رابطه خوبی برقرار کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از بیان‌ عشق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره