ازدواجزوج و خانواده

هدف زنان از ازدواج | انگیزه زنان از ازدواج چیست ؟

هدف زنان از ازدواج بستگی به شخصیت و انگیزه های درونی فرد دارد. ازدواج مسئله بسیار مهم و پر اهمیتی است که نیاز به تصمیم گیری و انتخاب درست دارد. قضیه ازدواج نه تنها برای خانم ها، بلکه برای آقایان نیز حائز اهمیت است. انتخاب صحیح شریک احساسی و اهداف مناسب برای ازدواج، فارق از هر جنسیتی باید با چشم باز بررسی شود. هدف از ازدواج در افراد به دو دسته صحیح و اشتباه تقسیم می‌شود. هدف‌زنان از ازدواج به شیوه درست شامل: تکامل، علاقه، درک متقابل و … است. اما هدف اشتباه شامل: چشم و هم چشمی، ازدواج دوستان، وضعیت مالی و … است. که در ادامه در رابطه با این موضوعات توضیح داده ایم. به یاد داشته باشید که هر وصلتی با هر هدفی نیاز به مشاوره ازدواج دارد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

هدف زنان از ازدواج

هدف زنان از ازدواج چیست

ازدواج و انتخاب همسر مهم ترین تصمیم زندگی هر فردی است. انتخاب دقیق شریک مناسب، زندگی خوب را برای عمر طولانی در کنار شریک احساسی تضمین می‌کند. اما مهم ترین عامل برای ازدواج، انگیزه و هدف است. اما هدف از ازدواج در تمام افراد (مرد و زن) متفاوت است. برخی از خانم ها علاقه دارند تا به طور مستقل زندگی کنند و برخی دیگر از سن کم علاقه خود را به ازدواج نشان می‌دهند. حس مادر شدن، دوست داشته شدن، نیاز به همدل، همدم و … شامل هدف زنان از ازدواج است. اما دقت داشته باشید که انتخاب درست نیاز به مشاوره ازدواج دارد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

هدف زنان از ازدواج

هدف زنان از‌ازدواج را به چند دسته تقسیم کرده ایم. در ادامه به طور کلی به این اهداف اشاره کرده ایم.

1. احساس دوست داشته شدن

اولین نیاز و هدف زنان از ازدواج، توجه و دوست داشته شدن است. خانم ها دوست دارند فردی را در کنار خود داشته باشند تا به او عشق بورزد، ابراز علاقه کند و به نیازهای او توجه کند. نیاز به همدلی، هم دردی، شریک روزهای خوب و بد، دیده شدن و شنیده شدن نیاز هر فردی است که با ازدواج سالم رفع خواهد شد. درک از طرف مقابل و رفع نیازهای یکدیگر از جمله هدف‌ زنان از‌ ازدواج‌می‌باشد.

2. رشد شخصیت

دومین اصل مهم هدف زنان از ازدواج را می‌توان رشد شخصیت نامید. رشد شخصیت با ازدواج در هر دو جنسیت به تکامل خواهد رسید. رشد شخصیت را تکامل نیز می‌نامند. در این تعامل دو طرف با یکدیگر گفتگو می‌کنند، افکارشان را در میان می‌گذارند. به یکدیگر در زمینه های مختلف کمک می‌کنند و به پیشرفت و رشد یکدیگر کمک خواهند کرد.

3. بدست آوردن آرامش

سومین جنبه هدف از ازدواج زنان کسب آرامش است. آرامش به یکدیگر از لحاظ روحی و جسمی در ازدواج بسیار حائز اهمیت است. هرچه آرامش در زندگی بیشتر باشد، زندگی استخوان دار خواهد شد. رعایت اصول و قوانین زندگی مشترک به کسب آرامش کمک خواهد کرد. زمانی که زندگی مشترک سالمی دارید قطعا با آرامش بیشتر و بهتری به کارهای دیگر خود می‌پردازید.

4. صمیمیت با همسر

چهارمین هدف زنان از ازدواج را کسب صمیمیت می‌نامیم. خانم ها علاقه زیادی به دوستان صمیمی دارند و همین طور ترجیخ می‌دهند تا همسرشان را دوست خود بدانند. صمیمیت در ازدواج زندگی را زیبا تر و قشنگ تر خواهد کرد. خانم ها علاقه دارند تا همانقدر که با دوستان خود راحت هستند، با همسرانشان نیز راحت باشند.

5. رفع نیازهای جنسی

رفع نیازهای جنسی فارق از جنسیت برای همه افرار ضروری است. یکی از جنبه های هدف زنان از ازدواج بر طرف کردن نیازهای جنسی است. رفع این نیازها علاوه بر اینکه زندگی را پایدار تر خواهد کرد، به پیشرفت زوجین نیز کمک خواهد کرد.

6. حس مادرانه

مادر شدن از اهداف زنان در ازدواج

تجربه مادر شدن و حس مادرانه را می‌توان هدف زنان از ازدواج نامید. بسیاری از خانم ها به دلیل تجربه حس مادرانه به ازدواج علاقه پیدا می‌کنند. و به دنبال در آغوش کشیدن، رشد و تربیت فرزندان هستند.

7. تجربیات جدید

هفتمین هدف زنان از ازدواج را تجربیات جدید می‌نامیم. خانم ها به کسب تجربیات جدید علاقه دارند و به دنبال چالش های زیبا و جدید هستند. ازدواج نیز اتفاقات شیرین و زیبایی را برای زوجین رقم می‌زند و هر دو نفر با کمک یکدیگر تجربیات جدیدی را کسب می‌کنند. اهداف جدید، اتفاقات جدید، ورود به دنیای فرد مورد علاقه تان و انگیزه های جدید را می‌توان از علایق خانم ها به شمار آورد.

هدف های اشتباه زنان از ازدواج

در ابتدای مقاله راجب هدف زنان از‌ازدواج صحبت کرده ایم. اما در رابطه با هدف های جدید و مناسب صحبت کرده ایم. در این قسمت از مقاله در رابطه با هدف‌اشتباه زنان از ازدواج توضیح داده ایم.

1. رهایی از خانه پدری

رهایی از خانه پدری را می‌توان هدف زنان از ازدواج به صورت اشتباه نامید. بسیاری از افراد به دلیل اتفاقات ناگوار و شرایط دشوار زندگی در خانه پدری، به دنبال شروع زندگی با هر فردی هستند. عدم شناخت کافی از فردی که اولین بار او را می‌پسندند یا اعتقاد به اینکه اولین خواستگار بهترین گزینه است سبب ازدواج اشتباه افراد خواهد شد. رهایی از خانه پدری و ورود به زندگی بدون شناخت تبعات دشواری را به همراه دارد.

2. ازدواج همسالان و دوستان

ازدواج دوستان، هدف زنان از ازدواح به صورت کاملا اشتباهی است. برخی از خانم ها با مشاهده زندگی مشترک زیبای دوستان خود علاقه زیادی به ازدواج پیدا می‌کنند. و به این موضوع فکر نمی‌کنند که شاید فرد مقابل من یا خودم برای ازدواج مناسب نیستم. مشاهده زیبایی های زندگی دیگران تن به ازدواج های بدون شناخت می‌دهند. بنابراین ازدواج دوستان و همسالان هدف و انگیزه خوبی برای ازدواج نیست.

3. نیازهای مالی

یکی از اشتباهات تکراری هدف زنان از ازدواج، رفع نیازهای مالی است. برخی از خانم ها ازدواج را فقط کسب موقعیت مالی خوب می‌دانند. و حتی نیازهای خود را نادیده می‌گیرند تا به موقعیت مالی مناسب دست یابند. بله پول بسیاری از نیازهای فرد را رفع می‌کند. اما صرفا ازدواج به دلیل رفع نیازهای مالی خوشبختی نمی‌آورد.

کلام آخر

ازدواج مساله مهمی است که نیاز به بررسی های گوناگونی دارد. اما علاقه به ازدواج در هر فردی متفاوت است. برخی از افراد هیچ علاقه ای به ازدواج ندارند. اما برخی برای ازدواج انگیزه و اهدافی را در نظر گرفته اند. همانطور که اشاره کردیم، هدف زنان از ازدواج را به 7 دسه تقسیم کردیم. اما به یاد داشته باشید که ازدواج چه با هدف و چه بی هدف برای بررسی شخصیت ها و تفاهمات نیاز به روانشناس و مشاوره دارد. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هدف زنان از‌ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره