خانوادهزوج و خانواده

دخالت در زندگی دیگران | 8 دلیل دخالت در زندگی دیگران

دخالت در زندگی دیگران مانع پیشرفت در زندگی خود می‌شود. احتمالا با افرادی روبرو شده اید که دائم در حال دخالت در کارهای دیگران هستند؛ اما از زندگی خود غافلند. یکی از دلایل اختلافات در زندگی ها نیز دخالت دیگران در زندگی است. این دخالت ها حتی اگر خیرخواهانه باشد و به دلیل دلسوزی باشد، مشکلات و تاثیرات بدی در زندگی دیگران بر جای می‌گذارد.

زمانی که زوجین متوجه شوند که دخالت دیگران در زندگی باعث بروز مشکلات آنها شده است، به دنبال راهکار برای جلوگیری از دخالت در زندگی هستند. جهت راهنمایی و آگاهی از روش های مقابله با دخالت در کارهای دیگران، از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

دخالت در زندگی دیگران چیست؟

دخالت در زندگی دیگران چیست؟

امروزه دخالت در زندگی دیگران بسیار مشاهده می‌شود. افرادی همیشه در صحنه هستند که بدون خواست افراد نظرات خود را در زندگی آنها اعمال می‌کنند و راجع به هرچیزی نظر می‌دهند. این افراد همیشه باعث دردسر و مشکلات بین زوجین می‌شوند. برای جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی روش هایی وجود دارد که بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. اما در این مقاله روش هایی را توضیح داده ایم که در برخورد با چنین افرادی مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

دلیل دخالت در زندگی دیگران چیست؟

دخالت در زندگی دیگران دلایلی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 زندگی در خانواده همسر

🔻 عدم استقلال مالی

🔻وابستگی عاطفی به والدین

🔻 فاش کردن اسرار در زندگی زناشویی

🔻 عدم آشنایی زوج های جوان با مهارت های مدیریت زندگی و درخواست خود آن ها

🔻عدم اعتماد به مهارت های مدیریت زندگی

🔻 مردسالاری و نقش پررنگ بزرگ تر ها در خانواده

🔻 وجود اختلاف و درگیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین وابسته کلیک کنید.

راهکارهایی جهت جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران

راهکارهایی جهت جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران

همانطور که در قسمت قبلی از دلایل دخالت در کارهای دیگران اطلاعات کسب کردید؛ در این بخش مقاله نیز راهکارهایی جهت جلوگیری از دخالت های گوناگون توضیح داده ایم.

🔴 فاصله خود را با این افراد حفظ کنید

برای جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران، باید فاصله خود را با چنین افرادی حفظ کنید. رابطه با این افراد بسیار سمی است و به مرور باعث بهم خوردن زندگی می‌شود. برای حفظ و آرامش زندگی خود بهترین گزینه و اولین اقدام دوری با این افراد است.

🔵 محرک نباشید | دخالت در زندگی دیگران

برای تصمیم گیری های مختلف در زندگی از دیگران مشورت نگیرید. زمانی که به جای راهنمایی از روانشناس و مشاور، به سوی کمک از اطرافیان هستید؛ اداره زندگی شما به مرور زمان از دستتان خارج می‌شود. مشورت از اطرافیان را محدود کنید و دخالت در کارهای دیگران را کاهش دهید.

🟢 برای هر حرفی عکس العمل نشان ندهید

برای جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران باید برای حرف های دیگران عکس العمل نشان ندهید. خودتان را به بی خیالی بزنید، به شیوه ای که انگار چیزی نمی‌شونید و چیزی روی شما تاثیر ندارد. برای اینکه آرامش داشته باشید، از بروز هر گونه دخالت و دعوا در زندگی جلوگیری کنید. از دخالت های مختلف عبور کنید و بحث را به یک لبخند تمام کنید.

🟠 توجهی به اطرافیان نکنید | دخالت در زندگی دیگران

جهت رفع و جلوگیری از دخالت در کارهای دیگران، باید به صحبت و رفتار اطرافیان توجهی نکنید. اگر با افرادی که دائم در حال اظهار نظر هستند رودروایسی دارید؛ به حرف های آنها واکنش مثبت نشان دهید اما همچنان رفتارهای خود را داشته باشید.

🟣 برای زندگی خود مرز مشخص کنید

زمانی که دخالت در زندگی دیگران آغاز می‌شود؛ نشانگر عدم تعیین مرز برای زندگی است. در کمال آرامش به فرد دخالت کننده بگویید که مرزی برای زندگی خود تعیین کرده اید و اجازه دخالت و اظهار نظر به دیگران نمی‌دهید.

🟡 اختلاف های خود را با دیگران در میان نگذارید

جهت جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران، باید اختلافات خود را در خفا حل کنید. برای زندگی خود حریم خصوصی داشته باشید و مشکلات را بین خودتان حل کنید. زمانی که اختلافات خود را جار می‌زنید، اجازه دخالت به دیگران می‌دهید. حتی اگر خودتان هم راضی به دخالت دیگران نباشید، اجازه قضاوت را به آنها داده اید.

🟤 برنامه های زندگی خود را با کسی در میان نگذارید

جهت جلوگیری از دخالت در کارهای دیگران، برنامه های زندگی خود را با دیگران در میان نگذارید. زمانی که جزئیات برنامه خود را به اشتراک می‌گذارید، اجازه قضاوت و دخالت به دیگران می‌دهید. آنها را تشویق می‌کنید که در رابطه با برنامه های شما پیگیری کنند و روند کار شما را زیر نظر بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

🔴 اعتماد به نفس خانواده خود را تقویت کنید | دخالت در زندگی دیگران

افرادی که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند؛ اجازه دخالت بیشتری به دیگران می‌دهند. باید برای افزایش اعتماد به نفس خود تلاش کنید تا به استقلال برسید. و رشد شخصیت داشته باشید. رفتارهای خود و خانواده تان را تقویت و تشویق کنید. و فراموش نکنید که برای افزایش اعتماد به نفس باید از روانشناس کمک بگیرید.

🔵 جهت دوری از خانواده صبور باشید

اگر تنها گزینه و راهکار شما جهت جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران، دوری از خانواده است. بهتر است که در این موضوع صبور باشید. منظور از صبر این است که باید برای دوری از خانواده اقدام عجولانه نداشته باشید. به مرور زمان ارتباط خود را کاهش دهید و فاصله را بیشتر کنید.

🟡 از روانشناس کمک بگیرید

اگر شما در دسته افرادی هستید که دائم در حال دخالت در زندگی دیگران هستید؛ باید در جهت بهبود رفتارهای خود تلاش کنید. معمولا افرادی که خصوصیات اخلاقی مانند شما دارند؛ از دیگران فاصله می‌گیرند و به مرور زمان دایره ارتباط با اطرافیان کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان و مشاورین با ارائه راهکارهای مناسب به دیگران می‌توانند شما را از چنین رفتارهایی دور کنند.

کلام آخر

دخالت در زندگی دیگران در جامعه امروزی بسیار مشاهده می‌شود. معمولا افرادی که در زندگی دیگران دخالت می‌کنند؛ از زندگی خود دور می‌شوند. این افراد معمولا با مشکلات زیادی روبرو هستند و برای دیگران نیز مشکلات زیادی به وجود می‌آورند. دوری از چنین افرادی را باید اصل زندگی خود قرار دهید. برای آشنایی جهت روش های رفتاری با این افراد حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت در زندگی دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره