ازدواجزوج و خانواده

ازدواج سنتی | 4 مزایای ازدواج سنتی

‌ازدواج سنتی به ازدواجی گفته می‌شود که زن یا مرد به پیشنهاد دیگران یا خانواده تن به ازدواج بدهند. این ازدواج از نوع اجباری نیست. زیرا دختر و پسر فقط از دیگران پیشنهاد می‌گیرد و سپس به خواست خود به فرد جواب می‌دهند. در واقع ازدواج به خواست خودشان است و نظر آنها کاملا در ازدواج دخیل است.

اما ازدواج سنتی همراه با معایب و مزایای است و معمولا به دلایل خاصی رخ می‌دهد. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی جنبه های مختلف این نوع ازدواج را در نظر بگیریم. اما به خاطر داشته باشید که در هر نوع سبک ازدواج باید از روانشناس مشورت بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ازدواج سنتی چیست؟

ازدواج سنتی چیست؟

ازدواج سنتی در دسته ازدواج هایی قرار دارد که کاملا با ازدواج‌ مدرن در تضاد است. در این نوع ازدواج دختر و پسر به پیشنهاد خانواده و یا اطرافیان تن به ازدواج می‌دهند. در واقع از قبل با فرد مقابل رابطه عاشقانه ای نداشتند و به پیشنهاد دیگران شریک ازدواج خود را انتخاب کرده اند. این نوع ازدواج هرگز در دسته ازدواج اجباری قرار نمی‌گیرد. زیرا زوجین به اجبار ازدواج نکرده اند؛ و با منطق خود تن به ازدواج داده اند.

ازدواج‌سنتی از جمله ازدواج هایی است که افراد پس از آشنایی به یکدیگر علاقه پیدا می‌کنند و نشانه بارز عکس ازدواج مدرن است. در این مقاله تمامی جنبه های ازدواج سنتی را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

دلایل ازدواج سنتی

ازدواج سنتی به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این دلایل برای هر فردی متفاوت از دیگری است. و برای همه یکسان نیست. در این بخش مقاله راجع به دلایل ازدواج‌سنتی توضیح داده ایم.

🔸 بالا رفتن سن: یکی از دلایل ازدواج سنتی، بالا رفتن سن است. برخی از افراد در سنین پایین روابط عشقانه ای نداشته اند و یا به دلایل خصوصی علاقه به ازدواج نداشته اند. زمانی که سنشان بالا می‌رود خود را مناسب روابط عاشقانه نمی‌بینند و با ازدواج‌سنتی ارتباط بهتری می‌گیرند.

🔸 دلایل مذهبی: از دیگر دلایل ازدواج سنتی؛ دلایل مذهبی است. گاه فرد به دلیل اعتقاداتی که دارد، علاقه به روابط عاشقانه ندارد و تنها ازدواج سنتی را مناسب خود می‌داند.

🔸 فقر: یکی از دلایل ازدواج سنتی، فقر است. در این مورد فرد در خانواده ای فقیر رشد پیدا کرده است و تنها با ازدواج سنتی است که پیشنهاد ازدواج می‌گیرد.

🔸 ملاحظات فرهنگی: برخی از افراد به دلیل عقاید و ملاحظات فرهنگی که دارند، به روابط عاشقانه قبل از ازدواج علاقه ای ندارند. به همین دلیل ازدواج سنتی را برای خود بهتر می‌دانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ازدواج کلیک کنید.

معایب ازدواج سنتی

همانطور که گفته شد، ازدواج سنتی در تضاد با ازدواج مدرن قرار دارد. در این نوع ازدواج مهم ترین معایب را می‌توان عدم علاقه در نظر گرفت. در این بخش مقاله راجع به معایب بیشتر ازدواج‌سنتی توضیح داده ایم.

🟡 رابطه بدون عشق وجود دارد

از معایب ازدواج سنتی می‌توان به رابطه بدون عشق اشاره کرد. در این نوع ازدواج هیچ پیش زمینه عاطفی وجود ندارد و افراد بدون عشق و علاقه با یکدیگر ازدواج می‌کنند. اما عشق و علاقه معمولا بعد از آشنایی به وجود می‌آید. چه بسا مقدار این علاقه بیشتر نیز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بالا رفتن سن ازدواج کلیک کنید.

🔴 شناخت کافی وجود ندارد

یکی از معایب ازدواج سنتی، عدم شناخت کافی است. در ازدواج مدرن به دلیل ارتباط های طولانی حداقل شناخت هایی وجود دارد. و افراد از خصوصیات اخلاقی یکدیگر اطلاعی ندارند. اما در ازدواج سنتی به دلیل اینکه خانواده ها و اطرافیان پیشنهاد داده اند؛ و هیچ ارتباطی از قبل وجود نداشت، شناخت کافی وجود نخواهد داشت.

🟠 برای پاسخ باید منتظر بمانید

انتظار برای پاسخ از دیگر معایب ازدواج سنتی است. در این نوع ازدواج افراد پس از جلسه خواستگاری چند روزی را منتظر پاسخ شخص مقابل می‌مانند. و همین انتظار برای پاسخ گویی شاید باعث ناراحتی و دلخوری شود.

🟢 غیر قابل قبول بودن ازدواج سنتی

غیر قابل قبول بودن از دیگر معایب ازدواج سنتی است. اکثر جوانان امروزی هیچ علاقه ای به ازدواج سنتی نشان نمی‌دهند و برای اکثریت غیر قابل قبول است. بیشتر افراد نیز این نوع ازدواج را غیر قابل قبول می‌دانند. در واقع نگاه تحقیر آمیز به ازدواج‌سنتی بسیار زیاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج در سن بالا کلیک کنید.

مزایای ازدواج سنتی

مزایای ازدواج سنتی

ازدواج سنتی همراه با خود مزایای بسیاری دارد. این نوع ازدواج چهار نوع مزایا دارد که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

🔘 تفکر منطقی غالب تر است

ازدواج سنتی یک مزایای مهم و بزرگ به نام تفکر منطقی دارد. در این نوع ازدواج زمانی که خواستگاری انجام می‌شود؛ شما با فکر باز تر و منطقی تر به شخص مقابل فکر می‌کنید. تمام جنبه های رفتاری، کار و … او را می‌سنجید. و بیشتر از اینکه از روی علاقه فکر کنید؛ بر اساس عقل و منطق تصمیم می‌گیرید. در نتیجه ازدواج با خطای کمتری روبرو خواهد شد.

🔘 شفافیت بیشتر در این نوع ازدواج وجود دارد

از دیگر مزایای ازدواج سنتی، شفافیت بیشتر در این سبک ازدواج است. در ازدواج‌سنتی همه اعضای خانواده در جریان هستند. و روابط فرزندانشان را بیشتر بررسی می‌کنند. خانواده ها در این نوع ازدواج به تحقیق می‌پردازند و تمامی جوانب را می‌سنجند.

🔘 حمایت خانواده ها وجود دارد

در ازدواج سنتی حمایت خانواده ها از ابتدای وصلت وجود دارد. تمامی اعضای خانواده در تلاش برای خوشبختی فرزندان خود قدم بر می‌دارند. و البته که به دلیل تفکر منطقی؛ تمامی تناقص ها و تضادهای فرهنگی بیشتر مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

🔘 خطا و اشتباه کاهش می‌یابد

یکی از مزایای ازدواج سنتی، کاهش اشتباه و خطا است. در این نوع ازدواج تمامی افراد خانواده بر رفتار، کردار و شخصیت طرف مقابل نظارت دارند. در این صورت نیز ازدواج با خطای کمتری روبرو می‌شود. بنابراین از فواید و مزایای ازدواج سنتی می‌توانیم به نظارت همه اعضای خانواده اشاره کنیم.

کلام آخر

تمامی ازدواج ها ویژگی های خوب و بد زیادی دارند. و نمی‌توان آنها را در رده های خوب و بد قرار داد. در این مقاله نیز راجع به معایب، مزایا و دلایل ازدواج سنتی توضیح داده ایم. با مطالعه این مقاله شما هستید که ویژگی ها را بررسی کرده و تصمیم می‌گیرید. به طور کلی نیز هر سبک ازدواج نیازمند تحقیق و بررسی است. که اگر این بررسی توسط روانشناس و متخصص انجام شود؛ نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج سنتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره