روابط زناشوییزوج و خانواده

خودارضایی در زنان | 12 نکته درباره خودارضایی دختران

خودارضایی در زنان و دختران به دلیل نداشتن شریک جنسی یا به ارگاسم نرسیدن در رابطه جنسی، انجام می‌شود. معمولا در آقایون به دلیل میل جنسی بیشتر شایع تر است. اما خانوم ها از انجام آن احساس گناه بیشتری را تجربه می‌کنند و لذت کافی را نمی‌برند. دسته ای از بانوان حتی با وجود همسر یا شریک جنسی، فقط با خودارضایی ارگاسم را تجربه می‌کنند. به همین دلیل هرچقدر هم رابطه جنسی خوبی داشته باشند، باز هم به دنبال خودارضایی می‌روند.

اگر خودارضایی در زنان به صورت پی‌درپی و متوالی انجام شده باشند، به عادت تبدیل خواهد شد. به نوعی خودارضایی در دختران به اعتیاد تبدیل می‌شود. و اگر انجام نشود؛ احساس خلا تجربه خواهد شد. اما روش هایی برای ترک خودارضایی در دختران وجود دارد. که با کمک روانشناس صورت می‌گیرد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی در زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

خودارضایی در زنان

خودارضایی در دختران

زنان در طول چرخه جنسی با توجه به تخمک گذاری و نوسانات هورمونی در یک ماه ممکن است دوره های بی میلی جنسی یا میل زیاد را تجربه کنند. در روز های تخمک گذاری که به دلیل ترشح هورمون استروژن میل جنسی زیادی دارد؛ شاید فقط در رابطه ی جنسی با همسر خود ارضا نشود و نیاز به دفعات بیشتری داشته باشد. در چنین شرایطی فرد می‌تواند برای جبران به ارگاسم رسیدن، خودارضایی در زنان داشته باشد.

به طور کلی خودارضایی در دختران عارضه خاصی ایجاد نمی‌کند ولی اگر به دفعات انجام شود؛ می‌تواند موجب اعتیاد شود. زنان برخلاف مردان خودارضایی را از سن بالاتری شروع می‌کنند. اما هرچقدر مدت این خودارضایی بیشتر باشد، اعتیاد به آن شدید تر نیز خواهد شد. در این مقاله علل، روش و تمامی جوانب خودارضایی در دختران را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از دخول کلیک کنید. 

علل خودارضایی در زنان

نکته جالب اینجاست که فقط یک سوم زنان در رابطه جنسی ارگاسم را تجربه می‌کنند. آنها معمولا در رابطه حس سر خوردگی پیدا می‌کنند و برای از بین بردن این حس، دست به خودارضایی می‌زنند. به همین دلیل است که خودارضایی در زنان به وجود می‌آید.

شاید به دلیل ترس از دست دادن بکارت در رابطه جنسی قبل از ازدواج، دختران استمنا را شروع کنند. در بعضی از موارد، خودارضایی برای تشخیص اختلال ترس از دخول و انورگاسمیا در بانوان توصیه می‌شود. و همچنین راهی است برای کشف ناحیه تناسلی! بسیاری از بانوان برای تجربه حس سرخوشی و فانتزی که نمی‌توانند با همسر خود تجربه کنند؛ خودارضایی می‌کنند.

بعضی از آنها معتقدند خودارضایی در زنان سبب تسکین درد های میگرنی یا پریود آنها می‌شود. استمنا برای کنترل فشار و استرس یکی دیگر از دلایل مشترک بین خانوم ها و آقایون می‌باشد. معمولا زنان راحت تر می‌توانند خودارضایی را ترک کنند. که این می‌تواند نشان دهنده کنترل بیشتر آن ها بر میل جنسی شان باشد. در اسلام خودارضایی عملی حرام تلقی می‌شود که این بر دیدگاه بسیاری از دختران موثر است.

عوارض خودارضایی بر زنان

از لحاظ پزشکی، خودارضایی در زنان ضرری برای بدن ندارد. اما از نظر روانی ممکن است وابستگی ایجاد کند، یا چرخه جنسی فرد را تغییر دهد. به گونه ای که دیگر نتواند ارگاسم را در رابطه جنسی تجربه کند. خودارضایی بیش از حد برای بانوان و یا در شرایط غیر بهداشتی می‌تواند آنها را در معرض عفونت های واژینال قرار دهد. حتی خودارضایی با ابزار جنسی نامناسب به بکارت و کلیتوریس آسیب می‌رساند.

فرد شاید به طور مداوم و در همه موقعیت ها برای خودارضایی احساس نیاز داشته باشد، و خودارضایی را به رابطه جنسی با همسر ترجیح دهد. و یا فقط در خودارضایی بتواند ارگاسم را تجربه کند. اعتیاد به تماشای پورن یکی دیگر از عوارض خودارضایی در زنان است. این رفتار بعد از مدتی در خانوم ها باعث کاهش عزت نفس شان می‌شود و سلامت روان آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گرایشات جنسی کلیک کنید. 

تاثیر خودارضایی بر قاعدگی و بارداری

به طور کلی عمل خودارضایی در زنان، روی تخمک گذاری و بارداری تاثیری ندارد. اما در حین بارداری پر خطر بهتر است خودارضایی نداشته باشید. و برای رابطه جنسی نیز با پزشک خود مشورت کنید.

روش های خود ارضایی زنان

خودارضایی در زنان روش های مختلفی دارد. به عنوان مثال ممکن است با دست، ابزار های جنسی، فیلم های پورن یا حتی توسط همسر انجام شود. (استمنا توسط همسر بین آقایون و بانوان مشترک است.) انجام همه روش های خودارضایی برای همه امکان پذیر نیست و باعث ارگاسم نمی‌شود. اما توجه داشته باشید که مشاهده لکه خون در حین یا بعد از خودارضایی نشانه آسیب به دیواره واژن می‌باشد و جای نگرانی نیست. ولی اگر خونریزی ادامه پیدا کرد، حتما به متخصص زنان برای معاینه مراجعه فرمایید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های جلوگیری از خودارضایی همسر کلیک کنید. 

خودارضایی سالم دختران

خودارضایی سالم

📌 خودارضایی در زنان عملی است که می‌تواند تکانه های جنسی و روانی فرد را کاهش داده و موجب سرخوشی و رهایی شود.

📌 برای افزایش کیفیت زندگی جنسی خود به عنوان یک زن، هرگز خودارضایی را در الویت قرار ندهید.

📌هر رفتاری اگر به صورت افراطی انجام شود قطعا در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.

📌 سعی کنید در طول روز فعالیت های حرکتی داشته باشید و تعداد دفعات خودارضایی را به تدریج کاهش دهید.

📌 دست یا ابزار جنسی را قبل از خودارضایی، ضدعفونی کنید و از تغذیه مناسب برای بازیابی قوا غافل نشوید.

📌استفاده از لوبریکانت (روان کننده) هایی که بر پایه آب هستند، در خودارضایی بهتر به شما کمک می‌کنند.

📌 حتما در انتخاب ابزار های جنسی دقت کنید تا ابزار مناسبی را برای به ارگاسم رسیدن انتخاب کرده باشید.

📌 دوش آب گرم جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد که در زمان ارگاسم موثر است.

📌اگر در مورد پرده بکارت یا رابطه جنسی قبل از ازدواج محدودیتی ندارید می‌توانید روش های بیشتری را امتحان کنید.

📌 در مورد انجام این کار احساس گناه نداشته باشید. مانند رابطه جنسی به خودارضایی هم زمانی مشخص اختصاص دهید.

📌 عدم رضایت از رابطه جنسی با همسر شاید منجر به طلاق عاطفی افراد شود؛ در اینجاست که اهمیت خودارضایی مشخص می‌شود. اما بهتر است در این مورد حتما با همسر خود صحبت کنید.

📌 اگر مجرد هستید؛ممکن است به دلیل ترس از بیماری های مقاربتی یا از دست دادن بکارت، خودارضایی انتخاب شما باشد. در هر دو صورت موازین بهداشتی را رعایت کنید تا دچار عارضه نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تخلیه میل جنسی نوجوان کلیک کنید. 

🔘 سن | خودارضایی در زنان

خودارضایی در زنان بستگی به سن نیز دارد. تصور می‌شود که با افزایش سن، افراد به خصوص زنان دیگر تمایلی به رابطه جنسی ندارند. یا به طور اشتباه یائسگی را پایان زندگی جنسی خود می‌دانند. از طرفی دیگر زنان جوان به دلیل نداشتن شریک جنسی از لذت جنسی، محروم می‌شوند. جالب است بدانید یائسگی هیچ تاثیری بر میل جنسی ندارد. ولی معمولا افراد بعد از این دوره مجبور به انجام خودارضایی می‌شوند. زمان به ارگاسم رسیدن در خودارضایی متغیر است و با توجه به شرایط تغییر می‌کند. در انجام آن عجله نکنید و به خودتان زمان دهید.

ترک خودارضایی

همانطور که گفته شد، خودارضایی در زنان زمانی که به صورت پیوسته باشد؛ باعث ایجاد اعتیاد و عادت می‌شود. بهتر است تعداد دفعات خودارضایی را به مرور کاهش دهید و در این مسیر از یک مشاور کمک بگیرید. دارو درمانی برای کاهش میل جنسی شما می‌تواند گزینه مناسبی باشد که تنها با تجویز پزشک باید انجام شود. از مکان هایی که میل به خودارضایی را در شما ایجاد می‌کنند دوری کنید و بیشتر از قبل با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه بدون دخول کلیک کنید. 

سخن پایانی

به دلیل باورهای اشتباه خودارضایی در زنان بیشتر منع می‌شود. اما با توجه به شرایط خود برای زندگی جنسی تان برنامه ریزی داشته باشید و آن را مدیریت کنید. گاهی خودارضایی در دخترها فقط به دلیل ترس یا خجالت از صحبت کردن با همسر، اتفاق می‌افتد. پس بهتر است در این راه از یک روانشناس یا سکس تراپیست کمک بگیرید. و در مورد ترس ها و فانتزی ها در رابطه با همسر خود صحبت کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی در زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

خودارضایی روی فرایند باروری تاثیر دارد؟

خیر. خودارضایی روی تخمک گذاری، باروری و قاعدگی تاثیری ندارد.

درمان خودارضایی بانوان چیست؟

درمان خودارضایی به طور کلی بین بانوان و آقایون تفاوتی ندارد. بلکه با توجه به ریشه مشکل و روش درمانی گوناگون است. که در این مورد، در مقاله توضیح داده‌ایم.

روش های خودارضایی در بانوان کدام اند؟

خودارضایی با دست، ابزارهای جنسی، فیلم پورن و حتی توسط همسر امکان پذیر است.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره