اختلالات جنسیاختلالات روانی

سرد شدن مردان | علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن

سرد شدن مردان به صورت ناگهانی در رابطه، دلایل مختلفی دارد. این عوامل گاهی مربوط به خود فرد و گاهی مربوط به همسر اوست. سرد شدن از نظرجنسی نیز عامل دیگری است که باید به آن توجه کرد. علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن، اتفاقی غیرطبیعی و گاها ترسناک از نظر زنان است. اما معمولا این مشکل موقتی است و با پیدا کردن دلیل مشکل می‌توان آن را رفع کرد. سرد شدن مردان در رابطه معمولا دلایل ساده ای دارند که با اهتمام به آن جای نگرانی وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره جنسی را مطالعه کنید.

علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن

مردان در روابط خود مانند فنر هستند که بعد از دوره ای از فشردگی و نزدیکی، به طور ناگهانی فاصله می‌گیرند؛ چرا که به فضایی شخصی نیاز دارند. قدرت انعطاف پذیری آنان بالاست. اما اگر شرایط به گونه ای پیش برود که نتوانند آن را کنترل کنند؛ دوری را ترجیح می‌دهند. در ادامه عوامل درونی و بیرونی سرد شدن ناگهانی مردان را شرح داده ایم.

عوامل شخصی سردی در مردان

مردان به دلیل مسئولیت بیشتر وسخت تر،این شرایط را به تنهایی تاب نمی‌آورند و بدون توجه به شریک خود، برای مدتی تنهایی را ترجیح می‌دهند.

?فشارهای کاری یا مشکلات مالی

شغل های پر استرس با درآمد کم یا فشار کاری زیاد، مردان را از لحاظ روانی خسته و فرسوده می‌کند.در چنین شرایطی وقت و انرژی کافی برای رابطه ندارند و اولویت های آنان متفاوت است. در اینجا همدلی و همراهی شریک آنان برای گذر از این شرایط بسیار موثر خواهد بود.

? سرد شدن مردان به دلیل ویژگی های شخصیتی

مردانی که دلبستگی ناایمن به خانواده یا همسر خود دارند؛ از هوش هیجانی پایینی برخوردار هستند و توانایی مدیریت رابطه را در شرایط دشوار ندارند. برای آنان اولین راه حل، فرار از مشکلات است. به همین دلیل توانایی تحمل روابط طولانی مدت را ندارند و مدام در حال قهر و آشتی با شریک خود هستند. ترس از تعهد از دیگر ویژگی های شخصیتی است که فرد را مستعد سرد شدن ناگهانی می‌کند.

?مشکلات جنسی

یکی از مهم ترین دلایل برای سرد شدن مردان در رابطه، وجود اختلالات جنسی خودشان یا همسر آنهاست. رابطه جنسی بخش مهمی از رابطه است که اگر خوب پیش نرود؛ آثار مخربی بر روی رابطه خواهد داشت. اختلال در نعوظ، اعتیاد به پورنوگرافی وخودارضایی، زود انزالی در مردان و واژینیسموس و اختلال ارگاسم در زنان از عوامل سردی در رابطه هستند. در چنین مواقعی افراد به جای حل مشکل و راهی برای درمان، آن را نادیده می‌گیرند و راه های دیگر را امتحان می‌کنند.

?وجود شخص سوم در رابطه

این مشکل شاید شخصی محسوب نشود چرا که افراد برای خیانت به همسر خود دلایلی دارند که مربوط به شریک نیز می‌شود. اما بدون در نظر گرفتن مشکلات در زندگی مشترک، خیانت دلیل دیگری است که باعث سرد شدن مردان در رابطه می‌شود. برای آشنایی با نشانه های خیانت در مردان کلیک کنید.

?سرد شدن مردان به دلیل اعتیاد

وجود هرگونه اعتیاد در مردان، تمرکز آنان را از رابطه سلب می‌کند. آن‌ها فقط به دنبال ارضای وابستگی خود هستند و مسائل دیگر برایشان بی اهمیت می‌شود. در اعتیاد به مواد مخدر، برخی از مواد، میل جنسی را به صورت ناگهانی بالا می‌برند، اما اثر آن‌ها کوتاه مدت بوده و در دراز مدت میل جنسی آنها به طور کلی از بین می‌رود.

?تغییرات ناگهانی در جریان زندگی

برای مردان پذیرش موقعیت های جدید، کمی دشوار تر است. شاید به دلیل تغییرات بزرگی که رخ داده است بترسند یا استرس زیادی را تحمل کنند. مرگ عزیزان، مهاجرت و یا موقعیت های شغلی جدید از موضوعاتی هستند که آقایون را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مسائل مربوط به همسر | علت ناگهانی سرد شدن مرد از زن

در رابطه همیشه پای دو طرف در میان است. نباید به دنبال مقصر بود اما زنان نیز در بی میلی مردان نسبت به رابطه نقش دارند. زنانی که کنترل گر و مستبد هستند؛ از همسر خود مدام عیب جویی و انتقاد می کنند. بد دهنی و ناسزاگویی مدام، بی توجهی و توقعات غیر واقعی از همسر، همگی از دلایل سرد شدن مردان هستند. ازدواج های اجباری یا سنتی، اهمیت ندادن به بهداشت فردی یا ظاهر در سرد شدن مردان موثر هستند. برای شناخت بیشتر پیامد های اصرار خانواده به ازدواج این مقاله را مطالعه کنید.

علائم سرد شدن مردان

بدون شک این سرد شدن ناگهانی مرد از زن علائم ظاهری آشکاری دارد که زن را متوجه این اتفاق می‌کند. معمولا برای مردان سخت‌تر است تا درباره احساسات خود صحبت کنند. به همین دلیل با رفتارهای دیگر آن را بروز می‌‌دهند. در این قسمت برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم. در صورت مشاهده این رفتار ها در همسر خود به صورت ناگهانی حتما از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

⏺کم حرف شدن نسبت به گذشته

⏺بی میلی جنسی

⏺پرخاشگری

⏺عیب جویی

⏺برخورد فیزیکی

اقدامات پیشگیرانه از سرد شدن مردان

معمولا این مشکل کوتاه مدت است و با همراهی دو نفر می‌توان آنها را رفع کرد. اما قطعا در این مسیر به همسری دلسوز و درمانگری حرفه ای نیاز دارید. با وجود نشانه هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد؛ در قدم اول با همسر خود صحبت کنید و دلیل را از خود او جویا شوید.

مراجعه به روانشناس

اهمیت سرد شدن ناگهانی مرد از زن، به قدری است که می‌تواند باعث جدایی آنان شود. پس قطعا مراجعه به یک روانشناس ضروری خواهد بود. به دلیل باورهای اشتباهی که وجود دارد؛ شاید مردان از مراجعه به درمانگر امتناع کنند. اما با صحبت کردن با آنان و اهمیت این موضوع آنها را برای مشاوره قانع کنید. روانشناس نه تنها مشکلات شخصی شما را حل خواهد کرد بلکه در مرد روابط بهتر با همسر نیز موثر خواهد بود.

حل اختلافات با همسر برای از بین بردن سرد شدن مردان

اگر چیزی در رابطه شما را اذیت می‌کند؛ بهتر است در مورد آن صحبت کنید. با فشار آوردن به خود یا همسر چیزی درست نمی‌شود. پس به دنبال راهکار باشید. با خودشناسی بیشتر از همسر خود نیز شناخت بیشتری پیدا خواهید کرد ومشکلات راحت تر حل خواهند شد. فضایی امن و راحت برای گفت وگو فراهم کنید و به او اطمینان دهید که قضاوت نخواهید کرد. بیش تر از گذشته به او توجه کنید. یا در صورت نیاز او را تنها بگذارید تا فضای کافی برای فکر کردن داشته باشد.

سخن پایانی

برای همه زوجین لحظات سختی در رابطه به وجود می‌آید که فکر می‌کنند از حل کردن آن، ناتوان هستند. بی حوصلگی های روزمره طبیعی است اما اگر مدتی است که رفتار همسر شما به طور کلی تغییر کرده است؛ حتما به دنبال راه حل باشید. حل این مشکل به زمان نیاز دارد. اما اجازه ندهید سردی بین شما ادامه دار شود. چرا که با گذشت زمان هردو به این موضوع عادت خواهید کرد و دچار طلاق عاطفی، خواهید شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرد شدن مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

علت سرد شدن ناگهانی مردان چیست؟

مردان در برهه های زمانی مختلف به علت های شخصی یا مشکلاتی که با همسر خود دارند؛ دچار سردی و بی میلی در رابطه می‌شوند.در مقاله به طور مفصل در مورد هرکدامتوضیح داده ایم.

علائم سرد شدن مردان در رابطه چیست؟

کم حرف شدن، بی میلی جنسی، پرخاشگری، برخورد فیزیکی و عیب جویی از علائمی هستند که نشان دهنده سرد شدن مردان به صورت ناگهانی هستند.

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم؟

با مراجعه به روانشناس و آموختن مهارت حل مسئله می‌توان بر این مشکل فائق آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره