دسته‌بندی نشده

قرص دراگون | عوارض و طریقه مصرف قرص دراگون

قرص دراگون یکی از انواع داروهایی است که برای ترک اعتیاد (به خصوص تریاک) استفاده می‌شود. استفاده از این دارو بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی داشته و در واقع جایگزینی برای اعتیادنیست. چرا که این قرص شامل ترکیباتی مشابه تریاک است که منجر به اعتیاد می‌شود. حتما شما هم تبلیغاتی در مورد قرص های ترک اعتیاد مشاهده کرده اید. این قرص نیز یکی از انواع این دارو هاست که مشکلات زیادی را از جمله اعتیاد برای مصرف کنندگان آن ایجاد کرده است. از طرفی انواع تقلبی از این قرص نیز تولید شده است که عوارض جانبی بیشتر و شدیدتری دارد. پس کسب اطلاع در این زمینه بسیار مهم است. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص دراگون می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

قرص دراگون

قرص دراگون به دلیل خاصیت شادی آوری و اضطراب آوری که ایجاد می‌کند برای افراد احساس بهتری ایجاد کرده و تصور می‌کنند که در حال ترک کردن بدون عوارض جانبی هستند. اما در واقعیت اینطور نیست و آنها در حال مصرف ماده مخدر دیگری می‌باشند.

قرص دراگون حاوی کراتوم است که جایگزینی برای تریاک محسوب می‌شود. اشخاصی که نوع تقلبی این ماده را تولید می‌کنند از رزماری و آویشن در این قرص استفاده کرده تا چیزی مشابه نوع اصلی بسازند. معمولا گفته می‌شود که این دارو کاملا گیاهی و بدون عوارض جانبی است اما اینطور نیست و بعد از مدتی از مصرف این دارو عوارضی مانند مصرف تریاک برای افراد ایجاد می‌شود. برای آشنایی با علائم اعتیاد به تریاک کلیک کنید.

علت مصرف قرص دراگون

در بیشتر موارد این دارو در عطاری ها و مراکز غیر معتبر به عنوان داروی ترک اعتیاد به فروش می‌رسد؛ اما در واقع نه تنها باعث ترک اعتیاد نمی‌شود بلکه مشکلات بیشتری را نیز ایجاد می‌کند. این دارو در مواردی برای درمان زودانزالی نیز معرفی می‌شود. تاثیر این ماده بر درمان این مشکل هنوز به طور کامل مشخص نیست. اما در این شرایط نیز باعث اعتیاد فرد شده و برای او مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. حتی در مواردی بعد از گذشت مدتی مشکل زودانزالی تشدید نیز می‌گردد.

پیامدهای مصرف قرص دراگون

عوارض قرص دراگون

تقریبا همه داروهایی که مصرف می‌کنیم دارای عوارض جانبی هستند. اما بعد از مدتی باعث درمان و برطرف شدن مشکل شده و عوارض جانبی آنها نیز از بین می‌رود. اما قرص دراگون نه تنها مشکلات زیادی را برای سلامت جسمانی و روانی ایجاد می‌کند؛ بلکه منجر به اعتیاد نیز می‌گردد. در این قسمت به بررسی این مشکلات می‌پردازیم.

📌عوارض جسمانی

افرادی که قرص دراگون مصرف می‌کنند معمولا بعد از مصرف و یا حتی با گذشت مدتی از شروع درمان عوارض جانبی مانند بالارفتن ضربان قلب، بروز مشکلات تنفسی، تغییر در دمای بدن، حالت تهوع و استفراغ و علائم گوارشی دیگر را از خود بروز می‌دهند. شدت این علائم نیز به موارد مختلفی بستگی دارد.

📌عوارض روانی

از طرفی پیامدهای روانی این دارو به شکلی است که آنها را برای مصرف بیشتر ترغیب می‌کند. در واقع آنها با مصرف قرص دراگون دچار شادی و افزایش انرژی شده و همچنین محبت نیز در آنان افزایش می‌یابد. تحرک و بی قراری نیز از دیگر نشانه های مصرف این قرص است. بعد از گذشت مدتی عوارض جانبی اصلی خود را بروز می‌دهند که شامل بالارفتن میزان اضطراب، افت تمکز، مشکلات خواب، بالا رفتن احتمال افسردگی و… شود.

تداخل دارویی قرص دراگون

قرص دراگون نیز با داروهای دیگر تداخل دارویی ایجاد می‌کند. در واقع برخی تصور می‌کنند به دلیل اینکه این قرص گیاهی است احتمال بروز مشکلات و همچنین تداخل دارویی بسیار کم است و یا اصلا وجود ندارد. اما اینطور نیست این دارو به دلیل ترکیباتی که دارد؛ حتی می‌تواند مشکلات جدی تری در مقایسه با سایر داروها ایجاد کند. حتی احتمال اوردوز نیز با این دارو وجود دارد.

افراد گاهی با مصرف بیش از حد از این دارو و یا مصرف همزمان آن با الکل و دیگر داروها، دچار تشنج می‌شوند. مشکلات تنفسی، حملات قلبی و بروز اختلالات روانی همگی از نشانه های تداخل دارویی این قرص با دیگر داروها هستند.

روش های ترک اعتیاد به قرص دراگون

ترک قرص دراگون

همانطور که گفته شد؛ مصرف قرص دراگون در افراد می‌تواند باعث اعتیاد در افراد گردد. از این رو افراد باید از این موضوع پیشگیری کرده و یا در صورت وقوع اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. فراموش نکنید که برای شروع فرایند ترک حتما باید از متخصص کمک بگیرید. برای آشنایی با روش های ترک اعتیاد به تریاک در خانه کلیک کنید.

✅کمک گرفتن از متخصص

در قدم اول باید با پزشک مربوطه در این مورد مشورت کرده و بهترین روش ترک را برای خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که در این زمان باید از خدمات روانشناختی نیز استفاده کرده و این دو را در کنار یکدیگر پیش ببرید. ترک این ماده در بیشتر موارد نیاز به حضور در کلینیک های ترک اعتیاد نداشته و در خانه نیز امکانپذیر است. اما به هر حال فرد باید در این دوران تحت نظر متخصصین مختلف قرار گیرد.

✅ترک تدریجی

نباید مصرف قرص دراگون را به طور ناگهانی قطع کنید. اینکار باعث عوارض جانبی جدی برای افراد می‌شود. اینکار باید تحت نظر پزشک و به تدریج صورت گیرد.

✅ورزش و تغذیه

از طرفی داشتن فعالیت بدنی و همچنین رژیم غذایی سالم می‌تواند در فرایند درمان و ترک قرص دراگون بسیار موثر باعث باشد. این موارد دوران سم زدایی را آسان تر کرده و عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند.

✅گروه های حمایتی

یکی از بهترین اقداماتی که افراد می‌توانند در دوران ترک خود انجام دهند؛ کمک گرفتن و شرکت در گروه های حمایتی است. این تنها به معنی حضور در جلسات گروهی ترک اعتیاد نیست. بلکه کمک های خانواده و اطرافیان نیز در این دوران بسیار اثربخش است. در واقع خانواده می‌توانند فرد را برای ترک اعتیاد تشویق کرده و در زمینه های مختلفی به او کمک کنند.

✅دارودرمانی

برای ترک قرص دراگون و همچنین به حداقل رساندن عوارض جانبی آن، استفاده از دیگر داروها نیز بسیار اهمیت دارد. البته افراد نباید به طور خودسرانه از داروهای دیگر استفاده کنند. بلکه بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کرده و زیر نظر او دارو مصر نمایند.

سخن پایانی

در مرحله اول باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قرص دراگون اعتیاد آور بوده و باعث بروز مشکلات و یا تشدید آنها می‌شود. به همین دلیل باید در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و تحت تاثیر تبلیغات و رسانه ها قرار نگیرید. بهتر است برای ترک اعتیاد به این ماده و یا هر مخدر دیگری حتما از متخصص کمک گرفته و خودسرانه عمل نکنید. در این مورد باید با روانشناس و یک پزشک مشورت کرده و خودسرانه عمل نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص دراگون می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره