ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

فراموش کردن عشق | 8 راه واقعی برای فراموشی عشق

فراموش کردن عشق بعد از تجربه رابطه ای طولانی و پرماجرا، کار آسانی نیست. شکست عشقی مانند سوگواری برای عزیز از دست رفته یا دوره نقاهت بعد از بیماری است. معمولا افراد بعد از پایان یک رابطه عاطفی، واکنش های مختلفی از خود نشان می‌دهند. اما به طور کلی تجربه احساسات مختلف در این دوران طبیعی بوده و افراد نباید خود را سرزنش کنند. نمی‌توان به طور کلی گذشته را از یاد برد و یا دچار ناراحتی نشد. اما بهتر است افراد به خود سخت نگیرند و با صبوری و حتی کمک گرفتن از دیگران، این دوران را پشت سر بگذارند. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

فراموش کردن عشق

همه ما در زندگی دچار شکست در زمینه های مختلفی شده ایم. شکست عشقی یا اتمام یک رابطه عاطفی به هر دلیلی یکی از تجربه های بد در زندگی بوده و یا حتی شکست محسوب می‌شود. بهتر است به فراموش کردن عشق به چشم یک فرصت دوباره نگاه کرده و در این زمینه تلاش کنید.

گیرافتادن در گذشته و فکر کردن مداوم در مورد آن، نه تنها موقعیت های خوب زندگی را از بین می‌برد؛ بلکه باعث آسیب به سلامت روان افراد نیز خواهد شد. در این مقاله به بررسی راه های فراموش کردن عشق و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم. برای اطلاع از عوامل موثر بر قطع رابطه با دوست دختر کلیک کنید.

راه های فراموش کردن عشق

راه های فراموش کردن عشق

راه های فراموش کردن عشق، متعدد هستند. افراد باید با توجه به شرایط و روحیات خود از آنها بهره گیرند. همچنین استفاده از این راهکارها مستلزم مدیریت احساسات و هیجانات است. طبیعی است که افراد نتوانند در چنین شرایطی به صورت منطقی فکر کنند و یا تصمیم بگیرند. فراموش نکنید که با سپردن همه چیز به زمان و تلاش نکردن، چیزی حل نخواهد شد. برای اطلاع از راه های فراموشی مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

💠پذیرش اتمام رابطه

در قدم اول، باید بپذیرید که رابطه شما به پایان رسیده است. دادن فرصت دوباره به رابطه، گام مهمی محسوب می‌شود. اما بعد از گذشت مدتی، متوجه خواهید شد که دیگر تلاش بی فایده است. بستن پرونده رابطه در ذهن افراد یکی از راه های فراموش کردن عشق است و با پیامدهای مثبتی همراه است. گاهی افراد تا مدت زمان طولانی بعد از قطع ارتباط با طرف مقابل، هنوز درگیر رابطه هستند و به آن فکر می‌کنند. فکر کردن در این مورد اجتناب ناپذیر است؛ اما نباید تمام انرژی و وقت خود را به آن اختصاص داد.

💠مشغول کردن خود

مشغول کردن خود به انجام کارهای دیگر، یکی از راهکارهای موثر برای فراموش کردن عشق است. افراد در این دوران می‌توانند مهارت های جدیدی کسب کنند. این کار باعث پیشرفت افراد و همچنین عدم ابتلا به افسردگی می‌شود. فعال نگه داشتن ذهن و فکر کردن در مورد موضوعات جدید، از بروز افکار منفی جلوگیری می‌کند. در واقع با پرت کردن حواس خود، می‌توانید برای لحظاتی از دغدغه های خود رهایی یابید. در این شرایط می‌توانید سراغ کارهایی بروید که هرگز فرصت انجام آنها را نداشته اید.

💠تاثیر زمان

برخی از افراد برای فراموش کردن عشق، زمان زیادی گذاشته و یا می‌خواهند به سرعت او را از یاد ببرند. اما اینکار نه تنها درست نبوده، بلکه باعث از دست رفتن زمان و انرژی زیادی خواهد شد. افراط و تفریط در این موضوع، عواقب بدی خواهد داشت. افراد باید به اندازه کافی به خود زمان داده و در این راه اقداماتی نیز انجام دهند. گاهی افراد بعد از گذشت مدت زمان طولانی متوجه می‌شوند که نه تنها زمان زیادی را ازدست داده اند؛ بلکه هنوز به عشق سابق خود فکر می‌کنند و نتوانسته اند او را فراموش کنند.

💠پرهیز از انتقام و روش های نامناسب

افراد احتمالا در مورد فراموش کردن عشق، فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند. اگر آنها مهارت لازم برای کنترل خشم و یا ناراحتی خود را نداشته باشند؛ احتمالا دست به کارهای خطرناکی خواهند زد. امروزه شاهد آسیب زدن به خود یا دیگران تنها به دلیل مسائل عاطفی هستیم. که این می‌تواند ضرورت توانایی مدیریت احساسات را به روش درست، به خوبی نشان دهد. انتقام گیری و یا آسیب زدن به خود با روش های مختلف، نه تنها راهکار درستی نبوده؛ بلکه اوضاع را بدتر نیز خواهد کرد.

💠تمام کردن رابطه به طور کامل

رابطه خود را برای فراموش کردن عشق، به طور کامل با او قطع کنید. برخی تلاش می‌کنند تا فرد مقابل را به عنوان دوست معمولی خود نگه دارند و یا ارتباط خود را با در زمینه های مختلف حفظ کنند. اما این موضوع سبب بروز مشکلات زیادی در روابط میان فردی می‌شود. شما هیچگاه نمی‌توانید بدون داشتن احساس خاصی با در ارتباط باشید. ادامه یک رابطه تمام شده، با هر عنوانی، کار درستی نیست و افراد باید حداقل تا مدتی به طور کامل با یکدیگر در ارتباط نباشند.

💠تمرکز کردن بر اهداف شخصی

از آنجایی که حفظ یک رابطه عاطفی نیاز به تلاش زیادی دارد؛ گاهی افراد اهداف شخصی خود را از یاد برده و فقط در این جهت تلاش می‌کنند. در زمان فراموش کردن عشق، می‌توان دوباره قوای خود را بازیافت و برای پیشرفت شخصی تلاش کرد. البته بودن در یک رابطه با پیشرفت و موفقیت، منافاتی ندارد. اما گاهی افراد نمی‌توانند این دو را از یکدیگر تفکیک کنند. به همین دلیل بعد از پایان رابطه مجددا به اهداف خود می‌پردازند.

💠شناسایی دلیل شکست

در زمان فراموش کردن عشق، می‌توانید با پذیرش اشتباهات خود در رابطه، دلیل شکست در آن را شناسایی کرده و از تکرار مجدد آن خودداری کنید. معمولا بعد از خارج شدن از یک رابطه، افراد فقط خاطرات خوب را به یاد می‌آورند و تصور می‌کنند هرگز چنین حسی را تجربه نخواهند کرد. اما هیچ رابطه ای بدون نقص نبوده و به دلایل مختلف به پایان می‌رسد. برای اطلاع از دلایل مختلف شکست عشقی کلیک کنید.

💠کمک گرفتن از مشاور

بعد از گذراندن تمام مراحل سوگ در فراموش کردن عشق و همچنین تلاش برای گذر از آن، افراد می‌توانند از یک روانشناس کمک بگیرند. مشاور به افراد کمک می‌کند تا قدم به قدم پیش رفته در این زمان، کمترین میزان عوارض جانبی را تجربه کنند. بالابردن کیفیت سلامت روان در این دوران بسیار حائز اهمیت است. اعتماد به نفس افراد در طول رابطه ممکن است خدشه دار شده و یا مورد تحقیر و توهین قرار بگیرند. درمانگر به افراد کمک می‌کند تا روحیه خود را تقویت کرده و بهترین واکنش را از خود نشان دهند.

عوامل موثر بر فراموش کردن عشق

عوامل موثر بر فراموش کردن عشق

در این دوران عواملی مختلفی بر فراموش کردن عشق موثر خواهند بود. افراد بسته به تجریبات گذشته خود، سن، جنسیت، مدت زمان رابطه، ویژگی های شخصیتی و حتی میزان علاقه خود به فرد مقابل، در مواجهه با این موضوع رفتار می‌کنند. برخی از افراد به طور کلی حساس تر بوده و یا به مقتضای سن خود، شکست عشقی را می‌پذیرند. واکنش اطرافیان و حمایت خانواده نیز می‌تواند کمک بزرگی به افراد کند.

سخن پایانی

شرایط فراموش کردن عشق برای همه افراد یکسان نیست. هرچه رابطه افراد طولانی تر بوده و یا میزان علاقه آنها بیشتر باشد؛ از یاد بردن و کنار آمدن با آن سخت تر است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه زندگی شما منحصر به فرد مقابل و رابطه نمی‌شود و باید به جنبه های دیگر نیز اهمیت داد. در این شرایط خود را در اولویت قرار داده و زمان کافی را به فرایند بهبودی اختصاص دهید. تجربه احساسات منفی بلافاصله بعد از پایان رابطه، جای نگرانی ندارد. افراد می‌توانند از یک روانشناس کمک گرفته و در این زمینه با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه فراموش کردن عشق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره