بلاگ

قطع رابطه با دوست دختر چرا سخت است؟

قطع رابطه با دوست دختر چجوری باشه تا آسیب نبینیم؟ چرا باید با دوست دخترم کات کنم؟ عموما مردان پس از هر بحث و جدل به دنبال تمام شدن رابطه هستند. اما خانم ها برای بهبودی رابطه می‌جنگند. آقایونی که برای قطع رابطه با دوست دختر خود اقدام می‌کنند باید صادقانه و شفاف دلیل منطقی برای جدایی را بگویند. برای جلوگیری از جدایی نیز به دنبال راهکار برای بهبود روابط توسط روانشناس باشند. اما جدا از همه این صحبت ها بازگشت به روابط گذشته آسیب های جدی تری به شما وارد می ‌کند که در ادامه در رابط با این موضوع نیز صحبت کرده ایم.

قطع رابطه با دوست دختر

چرا باید با دوست دخترم قطع ارتباط کنم؟ دلیل کات کردن من چیست؟ دیگه دوسش ندارم؟ آیا دیگه برای من اهمیت قائل نیست و باید قطع رابطه کنم؟ یا عاشق شخص دیگری شدم و دیگه دوست دخترمو نمیخوام؟ برای قطع رابطه با دوست دخترم چه بهونه هایی بیارم؟ چه کارایی کنم که دوست دخترم خودش بذاره بره؟ اصلا دوست دخترمو دوست دارم چرا باید جدا بشم؟ و هزار و یک سوال دیگر برای اقدام به قطع رابطه با دوست دختر وجود دارد. مشکلات، رفتارهای متفاوت از هم، علایق متفاوت و … دلایلی برای قطع ارتباط با دوست دختر هستند. اما قبل از اقدام به قطع رابطه با دوست دختر از خود سوال هایی بپرسید. آیا قطع ارتباط با دوست دخترم حرکت درستی است؟ دلایل و عواملی که باعث به فکر افتادن شما در رابطه با جدایی در ارتباط‌ند را بررسی کنید.

چگونگی قطع رابطه با دوست دختر

قبل از اینکه راهکار برای قطع رابطه بدهیم، در رابطه با باور عمومی که راجع به مردان است صحبت می‌کنیم. بسیاری از افراد اعتقاد به این دارند که مردها موجوداتی بی احساس، بی عاطفه و سنگ دل هستند. اما به دور از تمام باورهای کلیشه‌ای، مردها نیر انسان هستند. مردها قلب دارند و عاشق می‌شوند. اما بسیاری از مسائل مانند: مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی، مشکلات خانوادگی، مسائل کاری، اختلاف نظرات و حتی رفتار نادرست دوست دختر باعث به فکرافتادن قطع رابطه می‌شود. در ادامه به راهکارهایی برای چگونگی قطع ارتباط با دوست دختر اشاره کرده‌ایم.

1. دلایل قطع رابطه با دوست دخترتان را بررسی کنید

قبل از اقدام به قطع رابطه با دوست دخترتان، دلایل و اهداف خود را بررسی کنید. هیجانی و احساسی تصمیم نگیرید. بعد از دعوا و بحث از  دوست دخترتان فاصله بگیرید و پس از آرامش در رابطه با این موضوع بیاندیشید.

2. از واکنش های دوست دخترتان آگاه باشید

قبل از اینکه اقدام کنید، واکنش های دوست دخترتان را بررسی کنید. از قبل برای تمام رفتارهایی که شاید انجام دهد آمادگی داشته باشید تا بهترین عکس العمل را داشته باشید.

3. با دوست دختر خود صادق باشید

بهانه و دلایل عجیب و غریب نیاورید. صادقانه دلیل چیزی که باعث جدایی شده است را توضیح دهید. با بازگویی دلایل جدایی به دوست دخترتان آسیب کمتری وارد می‌کنید.

4. هنگام جدایی به یکدیگر احترام بگذارید

یکی از رفتارهای نادرست بی احترامی هنگام جدایی است. با بررسی دلایل برای قطع رابطه، به صورت منطقی در رابطه با جدایی گفتگو کنید. با بی احترامی هنگام پایان یک رابطه آسیب های زیادی به خود و دوست دخترتان وارد می‌کنید.

5. برای قطع رابطه، خودتان اقدام کنید

کسانی رو برای قطع رابطه واسطه نکنید. اینکه شفاف و واضح در رابطه با دلایل جدایی صحبت می‌کنید نشان از پخته بودن شخصیت شما است. شاید دیگران به طور واضح دلایل شما را برای جدایی توضیح ندهند. و باعث ایجاد سوءتفاهم برای دوست دخترتان شود.

6. برای این اتفاق ابراز ناراحتی کنید

در برابر رابطه مسئول باشید. اظهار پشیمانی و ناراحتی از جدایی رابطه نشان از مسئولیت پذیری شما نسبت به آسیب هایی است که به دوست دخترتان بعد از قطع رابطه وارد می‌شود. بی تفاوتی یا خوشحالی تان موجب سرافکندگی بیشتر او خواهد شد.

7. اجازه صحبت درباره احساساتش بدهید

بعد از اقدام و مطرح کردن دلایل جدایی، اجازه دهید دوست دخترتان افکار و احساساتش را در رابطه با اتفاق بگوید. او را بخاطر احساساتش سرزنش نکنید و صبورانه همه صحبت هایش را گوش کنید.

چرا باید با دوست دختر سابقم قطع رابطه کنم؟

بسیاری از روابطی که در گذشته تمام شده است، امکان دوباره شکل گیری دارد. ارتباط دوباره آسیب هایی را به همراه دارد که در ادامه در رابطه با این موضوع توضیحاتی صورت گرفته است.

1. بازگشت به رابطه ناسالم قبلی

اگر رابطه قبلی شما سمی و ناسالم نبود تمام می‌کردید؟ تمام شدن یک رابطه به دلیل تفاوت ها، مشکلات و علاقه نداشتن است. زمان بهبودی حال روانی شما پس از تمام شدن رابطه قبلی طولانی مدت است. به این موضوع فکر کنید که آیا این رابطه هدف دار است؟ آیا دوباره توان آسیب های روحی و روانی را دارم؟ اگر پاسخ شما خیر بود هرگز به رابطه برنگردید.

2. قطع رابطه با دوست دختر | هدر رفتن انرژی

صرف انرژی جسمانی و روانی برای رابطه ای که قبلا از آن بیرون آمدید منطقی نیست. کمی فکر کنید، اگر تمام انرژی که در گذشته صرف کردید را دوباره هدر دهید و بدون نتیجه باقی بماند؛ آیا صحیح است؟

3. بهبود خیالی رابطه

بعد از جدایی از یک رابطه افراد خیال بازگشت به آن را دارند. اما باید بدانید که پس از اتمام جدی یک رابطه امکان بازگشت وجود ندارد. با مدیتیشن و ورزش فکر رابطه تمام شده را از مغز خود بیرون کنید.

4. فراموش نکردن اشتباهات گذشته

دوستی مجدد بعد قطع رابطه با دوست دختر ، به معنای پاک شدن خاطرات نیست. پس همیشه احتمال بازگو کردن اشتباهات گذشته وجود دارد. مخصوصا که یکبار این مسائل باعث جدایی شده‌اند، دوباره می‌توانند شما را به قطع رابطه بکشانند.

چگونگی قطع رابطه با دوست دختر سابق

برای فراموشی رابطه گذشته و تکرار نشدن دوباره آسیب ها نیاز به قطع رابطه با دوست دختر سابق است. در ادامه به راهکارهایی راجع به این موضوع اشاره کرده ایم.

سوگواری: روند سوگواری را با کمک از یک روانشناس پشت سر بگذارید. در مقابل روند سوگواری قرار نگیرید و علائم آن را به درستی درک کنید.

تجربه جدید: خودتان را دوست داشته باشید، برای خود ارزش قال شوید. به دنبال کسب تجارب جدید و شناخت خود باشید. با این کار روند بهبودی شما سرعت می‌بخشد.

گفنگو با فرد قابل اعتماد: برای تخلیه افکار و حرف هایتان با دوست صمیمی و قابل اعتماد خود صحبت کنید. روانشناس و مشاور بار سنگین غم و اندوه را از دوش شما بر می‌دارد.

دوری از خاطرات: تمامی اشیاء، کادوها و عکس هایی که از رابطه قبلی به جا مانده است را دور بریزید. با مشاهده خاطرات افکارتان را خراب می‌کنید.

راهکارهایی برای کنار آمدن با مشکلات بعد از قطع رابطه

برای کنار آمدن با مشکلات بعد از قطع رابطه باید یک سری راهکارها را انجام دهید. که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • خیلی زود وارد رابطه جدید نشوید.
  • این مشکل فقط برای شما نیست و برای همه انسان ها رخ می‌دهد.
  • خود را مقصر ندانید.
  • به خود فرصت زندگی زیبا بدهید.
  • مراحل سوگواری را پشت سر بگذارید.
  • از درد ناشی از جدایی نهراسید.
  • فعالیت های مورد علاقه تان را انجام دهید.
  • ورزش و مدیتیشن را فراموش نکنید.
  • نامه ای در رابطه با افکار  احساسات خود یادداشت کنید.

کلام آخر

قطع رابطه با دوست دختر با دلایل منطقی و شفاف آسیب کمتری به دختر و پسر می‌زند. اگر قصدتان برای اتمام رابطه جدی است و تمام راهکارها را مطالعه کرده‌اید. بهتراست برای بهبود حال روحی خود از یک روانشناس و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قطع ارتباط با دوست دختر بر شماره درج شده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قطع رابطه با دوست دختر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره