ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

شکست عشقی | 1 راهکار مقابله با شکست عشقی

شکست عشقی و درد جدایی به راحتی قابل رفع نیست. اما زندگی هم چنان ادامه دارد. باید با صبر و البته کوشش برای خود زندگی بهتری بسازیم. جدایی پایان دنیا نیست. شما به عنوان یک انسان حق دارید که زندگی خوبی داشته باشید. آرامش را بچشید و احساسات مثبت را تجربه کنید.

برای کاهش دردهای پس از شکست عشقی باید از راهکارهای روانشناسی استفاده کنید. زیرا جدایی نیز مانند غم از دست دادن عزیزان نیازمند پذیرش است. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی راهکارهایی که باعث تسکین روح شما می‌شوند؛ توضیح دهیم.

شکست عشقی

شکست عشقی چیست؟

گاهی رابطه سرشار از عشق به نتیجه ای ختم نمی‌شود و تمام می‌شود. این شکست عشقی باعث آسیب حداقل به یک نفر می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشید که هرگز به دلیل این شکست نباید زندگی را برای خود حرام کنید.

زندگی بعد از شکست عشقی هم چنان ادامه دارد. اما پذیرش و اقدامات لازم باید صورت بگیرد تا زندگی جدید آغاز کنید. پس از اتمام رابطه بخشش داشته باشید. در نهایت از این رابطه به عنوان کسب تجربه استفاده کنید.

پس از شکست عشقی احساسات خود را کنترل کنید و حتما از یک روانشناس برای مدیریت احساسات کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

واکنش خانم ها و آقایان پس از شکست عشقی

طبق مطالعات، مرد ها و زن ها از احساسات و افکار متفاوتی برخوردارند. در نهایت با هر شرایط به شیوه ای متمایز برخورد می‌کنند. اغلب خانم ها پس از شکست عشقی به افسردگی، انتقام جویی، ناامیدی، بدبینی و بی ارزشی مبتلا می‌شوند. اما پس از مدتی به راحتی می‌توانند بر این احساسات غلبه کنند.

آقایان نیز پس از هر شکست عشقی احساس شکست می‌کنند. اما احساسات خود را کمتر بروز می‌دهند. اما رفتارهای پر خطر در مردها بیش از خانم ها می‌باشد. آقایان پس از شکست عشقی به سمت رابطه جنسی ناسالم، اعتیاد، مصرف الکل، بدبینی و … می‌روند.

اما به طور کلی بر اساس تحقیقات، آقایان پس از شکست عشقی تا مدت های طولانی به شریک احساسی خود فکر می‌کنند. در نهایت با دشواری بیشتری رابطه عاشقانه جدید تجربه می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم افسردگی شدید کلیک کنید.

راهکارهای مقابله با شکست عشقی

راهکارهای مقابله با شکست عشقی

ادامه زندگی بعد از شکست عشقی چالش ها و دشواری های زیادی به همراه دارد. زندگی سرشار از فراز و نشیب است. اما گاهی ضربه سنگینی مانند شکست عشقی به ما وارد می‌کند. با وجود این شکست ها باز هم زندگی ادامه دارد. به خود سخت نگیرید و برای تجربه های جدید آماده شوید. در این بخش مقاله راهکارهای مقابله با شکست عشقی را توضیح داده ایم.

? رابطه تمام شده را بپذیرید

اولین قدم برای مقابله با شکست عشقی، پذیرش رابطه تمام شده است. با خودتان کنار بیایید که این رابطه تمام شده است. ذهنتان را آزاد کنید و به دنبال اهداف خود قدم بردارید. طبیعی است که پس از رابطه تمام شده به فکر بازگشت و شروع دوباره باشید. اما با خود صداقت داشته باشید و پایان رابطه را بپذیرید.

? برای خود ارزش قائل باشید | شکست عشقی

پس از شکست عشقی برای خود ارزش قائل باشید. به خودتان زمان بدهید و ارزش قائل شوید. گریه و غم طبیعی است. اما زندگی نرمال دوباره نیز حق شماست. کمی صبور باشید و به خود قول دهید که پس از گذشت این روزهای تلخ قوی تر عمل کنید.

? نشخوار فکری را برای خود ممنوع کنید

همیشه به یاد داشته باشید که شکست عشقی همواره همراه با نشخوار ذهنی است. اما این نشخوار باعث آسیب های بیشتر و عدم فراموشی می‌شود. بنابراین زمانی که به سراغ نشخوار فکری رفتید حتما دنبال راهکاری برای پایان این نشخوار باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افکار خودکشی کلیک کنید.

? مراقب سلامتی خود باشید

همیشه شکست عشقی علاوه بر آسیب ها روحی، به جسم نیز آسیب وارد می‌کند. بنابراین پس از این شکست بزرگ به خاطر داشته باشید که باید مراقب سلامتی خود باشید. زندگی دوباره حق شماست. پس برای شروع تازه و دوباره تلاش کنید. با مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل نه تنها عشق سابق را فراموش نمی‌کنید؛ بلکه به سلامتی خود آسیب وارد می‌کنید.

? تفکرات منفی خود را شناسایی کنید

برای اینکه با شکست عشقی کنار بیایید، باید احساسات منفی خود را شناسایی کنید. با آموزش و کسب مهارت ها می‌توانید افکار منفی را از خود دور کنید. زمانی که دائم در حال پذیرش احساسات منفی هستید، آسیب بیشتری را به خود وار می‌کنید. بنابراین با کمک روانشناس مهارت دوری از تفکرات منفی را آموزش ببینید.

? راه های ارتباطی را پایان دهید | شکست عشقی

پس از شکست عشقی حتما به یاد داشته باشید که باید بپذیرید رابطه تمام شده. و پس از این پذیرش باید راه های ارتباطی را پایان دهید. تمامی راه های ارتباطی را پایان دهید تا با نشانه های کوچک دوباره به رابطه باز نگردید. حتما این کار را در هفته های اول رابطه انجام دهید تا وسوسه نشوید.

? به شکست عشقی مانند تجربه نگاه کنید

پس از شکست عشقی قطعا اطلاعات زیادی از اخلاق و رفتار خود کسب کرده اید. بنابراین باید به این رابطه تمام شده مانند تجربه نگاه کنید. تجربه ای که در شما تغییرات زیادی ایجاد کرده و به سطح بهتری از خود تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

? خشم را از خود به دور کنید

شکست عشقی همراه با خشم است. شما با هر صحبتی احتمالا ناراحت خواهید شد و تمامی خاطرات گذشته با نفرت شما روبرو شده است. بنابراین تجربه های منفی را از خود دور کنید و با قدرت بیشتر به سمت جلو حرکت کنید. روش های کنترل خشم را آموزش ببینید و در صورت بروز هرگونه ناراحتی و خشم از این راهکارها استفاده کنید.

? وقت بیشتری با دوستان و خانواده سپری کنید | شکست عشقی

بعد از شکست عشقی تنهایی و منزوی شدن اولین راهکار هر کسی است. تا یک هفته طبیعی است که در تنهایی خود غرق شوید. اما نگذارید این تنهایی ادامه دار باشد. از دوستان و خانواده استفاده کنید تا از دوران تلخ عبور کنید. از حضور در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. اطرافیان شما برای بهبود حال شما هر کاری می‌کنند. بنابراین از آنها کمک بخواهید.

? ببخشید تا آرام شوید

همیشه ببخشید تا آرام شوید. پس از شکست عشقی نیز باید به قلب خود اجازه بخشش دهید. زیرا این بخشش باعث آرامش روان شما می‌شود. با بخشش آینده بهتر و آرام تری خواهید داشت. همه بدی را ببخشید، فراموش کنید تا تجربه های جدیدی برای شما لذت بخش باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از تنهایی کلیک کنید.

کلام آخر

افراد زیادی روزانه با شکست عشقی مواجهه می‌شوند. این شکست عشقی ها با شدت های متفاوتی وجود دارد که همه درجات نیازمند روانشناس و گذر از دوران سوگ واری است. برای بخشش و فراموشی رابطه گذشته، روانشناس بهترین گزینه کمکی است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عشقی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره