ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

دوست پسر خسیس و نحوه برخورد با پسری که خرج نمی کنه

دوست پسر خسیس یک از چالش های رابطه محسوب می‌شود. همیشه در ابتدای رابطه، شناخت پیدا کردن از یکدیگر یکی از اقدامات لازم است. همچنین درون یک رابطه عاطفی انجام یک سری از رفتارها ضروری است. افراد باید در رابطه وقت و انرژی بگذارند و حتی گاهی هزینه بپردازند. این از وظایف دو طرف است و خساست هرکدام از آنها در هر یک از این موضوعات، سبب بروز تعارضاتی خواهد شد. اینکار باعث القای حس بی ارزشی و بی اهمیتی از طرف دوست پسر می‌شود که برای دختر ناراحت کننده خواهد بود. در این مقاله از جوانب مختلف این موضوع را بررسی می‌کنیم. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

دوست پسر خسیس

طبیعی است که افراد تمایل داشته باشند تا برای فردی که به آن علاقه دارند؛ وقت بگذارند و یا هزینه کنند. گاهی افراد در این مورد زیاده روی و افراط کرده و از طرف مقابل هم همین توقع را دارند. اما به دلیل شرایط اقتصادی و یا حتی از لحاظ اخلاقی، نباید به افراد از لحاظ مالی فشار آورد. دوست پسر خسیس، نه تنها باعث رنجش طرف مقابل می‌شود؛ بلکه در مواردی باعث آسیب به خود نیز خواهد شد. دختر، می‌تواند علت این موضوع را شناسایی کرده و در این باره اقداماتی انجام دهد. برای جلوگیری بروز خیانت دوست پسر کلیک کنید.

چرایی خسیس بودن دوست پسر

چرایی خسیس بودن دوست پسر

چرایی پدیدایی دوست پسر خسیس، به عوامل مختلفی بستگی دارد. افراد با دانستن این دلایل، شاید بتوانند برخورد موثرتری در این زمینه داشته باشند. به طور کلی برخی از دلایل بروز خساست در افراد می‌شود؛ شامل موارد زیر می‌شوند. برای پاسخ به سوال چطور دوست پسر پیدا کنیم کلیک کنید.

🔸وضعیت مالی ضعیف و نداشتن مدیریت مالی

🔸کار و تلاش زیاد برای به دست آوردن پول

🔸تقلید از والدین

🔸ابتلا به برخی از اختلالات روانی مثل وسواس فکری عملی

نشانه های رفتاری دوست پسر خسیس

احتمالا در همان روزهای ابتدایی رابطه با بروز برخی از نشانه ها، متوجه رفتارهای دوست پسر خسیس، خواهید شد. نشانه های خساست، مشهود هستند و به راحتی می‌توان متوجه آنها شد. طبیعی است که فرد سعی در پنهان کردن این ویژگی خود داشته باشد. اما به طور کلی در شرایط زیادی از زیربار خرج کردن؛ در خواهد رفت. برای اطلاع از عوامل موثر بر دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

🔴برای بیرون رفتن پیش قدم نمی‌شود

دوست پسر خسیس، معمولا پیشنهادی برای بیرون رفتن و وقت گذراندن با یکدیگر نمی‌دهد. او همه چیز را از جنبه مالی آن نگاه می‌کند و به نظر او بیرون رفتن، هزینه ای الکلی است. حتی در مواردی تفریحاتی را توصیه می‌کند که هیچ هزینه ای برایش ندارد. برای مثال پیاده روی در پارک و یا رفتن به موزه ها و گالری های رایگان. او از شما انتظار دارد که بخشی از هزینه های را به عهده گرفته و یا سهم خود را پرداخت کنید.

🟠فراموش کردن کارت های بانکی به صورت مداوم

احتمالا دوست پسر خسیس، در اکثر موقعیت ها، کیف پول خود را فراموش کرده و یا پول کافی همراه ندارد. در واقع این بهانه ای است برای اینکه مخالفت خود را با بیرون رفتن و یا خرج کردن، نشان دهد. برای همه افراد پیش خواهد آمد که کارت های بانکی خود را فراموش کنند و موجودی کافی نداشته باشند. اما برای چنین فردی، این اتفاق بیشتر از حد معمول رخ می‌دهد و طبیعی نیست.

🟡صحبت کردن در مورد مسائل مالی

چنین فردی همواره در حال صحبت کردن در مورد مسائل مالی است. برای مثال اگر شما لباس جدیدی بپوشید؛ اولین سوال او، در مورد قیمت آن خواهد بود. دوست پسر خسیس، به هیچ چیز به اندازه پول اهمیت نمی‌دهد. به همین دلیل است که همواره در حال حساب و کتاب است. پرسیدن سوال هایی در زمینه مالی، رفتار صحیحی در رابطه نیست و جزو حریم خصوصی افراد محسوب می‌شود.

🟢هدیه نمی‌خرد

معمولا در روابط، افراد به مناسبت های مختلف و حتی بدون مناسبت خاصی، برای یکدیگر، هدیه می‌خرند. اینکار روشی برای ابراز علاقه است. اما دوست پسر خسیس، حتی در مورد محبت کردن نیز خساست نشان داده؛ و نه تنها هده ای نمی‌خرد، بلکه به صورت کلامی هم ابراز احساسات نخواهد کرد. همیشه هدیه خریدن به معنای، هزینه های گزاف و غیرضروری نیست؛ بلکه گاهی با هدیه های کوچک هم می‌توان افراد را خوشحال کرد. اما فرد خسیس اینگونه فکر نمی‌کند.

🔵اهمیت ندادن به ظاهر

دوست پسر خسیس، نه تنها برای شما هیچ هزینه ای نمی‌کند؛ بلکه حتی نمی‌تواند برای خود نیز خرج کند. برای مثال او همیشه یک دست لباس می‌پوشد و یا به آرایشگاه نمی‌رود. قطعا این رفتارها بعد از مدتی، سبب دوری و دلسردی افراد خواهد شد. اهمیت دادن به ظاهر در رابطه، یکی از جنبه های رعایت ادب و احترام است؛ که چنین افرادی، هیچ اهمیتی به آن نمی‌دهند.

🟣عدم استقلال مالی

برخی از افراد با اینکه خود دارای شغل و درآمد هستند؛ اما بازهم برای مسائل مالی به خانواده خود وابسته اند. همین موضوع باعث می‌شود تا در هزینه کردن، خساست به خرج دهند. دوست پسر خسیس، هیچ استقلال مالی از خود نداشته؛ و هوش اقتصادی نیز ندارد. مدیریت مسائل مالی، قطعا به معنی خساست نیست. اما برخی این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

نحوه برخورد با دوست پسر خسیس

نحوه برخورد با دوست پسر خسیس

دختران معمولا در برخورد با دوست پسر خسیس خود دچار سردرگمی می‌شوند. از طرفی شاید به جدایی فکر کنند؛ اما باید احساسات خود را نیز در نظر بگیرند. قطعا نحوه رفتار با چنین افرادی، دارای اصولی است که با رعایت کردن آنها، شاید بتوان اوضاع را بهبود بخشید.

📌صحبت کردن به صورت مستقیم

در قدم اول، باید به صورت مستقیم، با دوست پسر خسیس صحبت کنید. ناراحتی و نگرانی خود را ابراز کرده و از او نیز دلیل رفتارهایش را جویا شوید. از سرزنش و یا انتقاد کردن بپرهیزید. در واقع این گفتگو باید دو طرفه بوده و به او نیز اجازه صحبت کردن بدهید. بهتر است در تنهایی اینکار را انجام داده و این موضوع را در جمع مطرح نکنید.

📌کمک گرفتن از مشاور

اگر صحبت های شما هیچ تاثیری در رفتارهای دوست پسر خسیس نداشت؛ بهتر است در این شرایط از یک روانشناس زوج کمک بگیرید. احتمالا او حتی در مورد مراجعه به مشاور نیز، مقاومت خواهد کرد. چرا که برای او هزینه بر است. اما باید شرایط را برای او توضیح داده و از او بخواهید برای ادامه رابطه تلاش کند. حتی مراجعه هریک از شما، به تنهایی نیز در روند رابطه موثر خواهد بود.

📌پذیرفتن شرایط رابطه

به هر حال شما نمی‌توانید یک فرد را به طور کلی تغییر دهید. در این حالت چاره ای به جز پذیرفتن شرایط، باقی نمی‌ماند. حتی اجبار و فشارآوردن در مورد تغییر ویژگی های اخلاقی یا حتی شرایط، می‌تواند اوضاع را بدتر کند. به همین دلیل اگر به دوست پسر خسیس خود علاقه دارید؛ باید این خصوصیت او را نیز پذیرفته و این شرایط را مدیریت کنید.

پیامد های داشتن دوست پسر خسیس

فراموش نکنید که ماندن در چنین رابطه ای و معاشرت با دوست پسر خسیس برای طولانی مدت، پیامدهایی برای شما ایجاد خواهد کرد. بهتر است با در نظر گرفتن این نکات به ادامه و حفظ رابطه فکر کنید. برخی از مشکلاتی که اینگونه روابط خواهند داشت؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

🔹لذت نبردن از رابطه

🔹دور شدن دختر و پسر از هم

🔹تاثیر پذیری دختر از پسر

سخن پایانی

فراموش نکنید که در بیشتر موارد احساس شما به یک دوست پسر خسیس، دلبستگی ناایمن است و سالم نیست. چرا که خساست بر دیگر جنبه های شخصیت وی نیز تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است به صورت کلی تر به این موضوع نگاه کرده و آینده را نیز در نظر بگیرید. در نهایت تصمیم گیری نهایی در مورد رابطه به عهده شما است. اما می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست پسر خسیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره