بلاگ

پوزیشن های جنسی محبوب | 10 نوع پوزیشن

پوزیشن های جنسی از مهم ترین فاکتورهای رابطه جنسی هستند. یکی از باورهای اشتباه زوجین این است که باید تمام پوزیشن ها را در رابطه خود امتحان کنند؛ اما جالب است بدانید همه پوزیشن های جنسی برای رابطه شما مناسب نیستند و با توجه به شرایط رابطه، باید پوزیشن ها را انتخاب کنید. در ادامه انواع پوزیشن ها را با توجه به شرایط به خصوص آن شرخ داده‌ایم. اگر در مورد این پوزیشن ها یا برقراری ارتباط سوالی دارید، حتما از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید.

پوزیشن های جنسی

پوزیشن جنسی به معنی قرارگیری زوجین در هنگام رابطه، نسبت به یکدیگر است یا روش های مختلفی که افراد می توانند برای دخول امتحان کنند. پوزیشن ها با توجه به مکان برقراری رابطه، مدت زمانی که می خواهید برای آن صرف کنید و حتی اختلالات جنسی متفاوت هستند. حدود 150 نوع پوزیشن مختلف وجود دارد که به توضیح 10 نوع آن که رایج ترند، خواهیم پرداخت.

پوزیشن های جنسی در شرایط خاص

در رابطه شرایط خاصی وجود دارد که باید رابطه جنسی را نیز با آن تنظیم کرد تا دو طرف لذت کافی را ببرند. برای مثال بارداری، اختلال در نعوظ، واژینسموس، یکنواختی در رابطه و… . در همه ی این شرایط شما نمی توانید از یک پوزیشن مشخص استفاده کنید.

واژینیسموس

واژینیسموس، اختلالی است که زنان در زمان دخول واژینال، درد زیادی را تحمل می کنند یا گاها دخول برای آنان غیر ممکن است. در چنین شرایطی بهتر است از پوزیشن هایی استفاده شود که زن روی مرد قرارمی گیرد و می تواند میزان و شدت دخول را تنظیم کند.

 پوزیشن های جنسی در بارداری

در زمان بارداری به دلیل تغییرات بدنی و ملاحضاتی که وجود دارد؛ با مشورت پزشک متخصص، رابطه جنسی بدون مانع است و حدود 7 نوع پوزیشن مختلف برای این شرایط وجود دارد. پوزیشن ایستاده ، رو در رو و به پهلو خوابیده با کمک بالشت، چند نمونه از این پوزیشن ها هستند.

اختلال نعوظ و زود انزالی | پوزیشن های جنسی

در شرایطی که حفظ نعوظ برای آقایون دشوار است ویا انزال به سرعت اتفاق می افتد بهتر است پوزیشن هایی انتخاب شود که رابطه را طولانی تر کند و شرایط را بهبود بخشد. در چنین مواردی نیز پیشنهاد متخصصین پوزیشن هایی است که زن روی مرد قرار می گیرد؛ چرا که فشار کمتری به مرد وارد می شود و می تواند مدت زمان بیشتری را در رابطه بماند.

نارضایتی و یکنواختی در رابطه

شکایت اکثر زوجین تکراری شدن رابطه جنسی برای آنهاست. بعد از مدتی رابطه جنسی شکل یک وظیفه برای آنها پیدا می کند که همیشه در یک مکان و روز مشخص و با یک پوزیشن مشخص انجام می شود. امتحان کردن پوزیشن های جدید و تغییر دادن شرایط کمک بزرگی به آنها خواهد کرد.

پوزیشن های جنسی مختلف

زوجین می توانند با خلاقیت روش های متفاوتی را امتحان کنند و پوزیشن مناسب خودشان را حتی در خودارضایی نیز پیدا کنند. اما بهترین پوزیشن جنسی کدام است؟ واقعیت این است که مفهوم بهترین برای هر زوجی متفاوت است. این نکته را در نظر بگبرید که حالت بدنی شما در انجام پوزیشن ها بسیار مهم است چرا که ممکن است در دراز مدت به ستون فقرات شما فشار وارد شود و حتی ارگاسم را تجربه نکنید.

1️⃣ دختر گاوچران

در این پوزیشن مرد به پشت دراز کشیده و زن روی آن قرار می گیرد به طوری که صورت یکدیگر را ببینند. در این حالت زن با حرکت به سمت بالا و پایین و جلو و عقب به تحریک نقطهG   می پردازد.

2️⃣ داگی استایل

این پوزیشن یکی از محبوب ترین پوزیشن هاست که زن به شکل چهار دست و پا قرار میگیرد و باید کف دست ها و زانوها روی سطح صاف باشند. مرد بین پاهای زن قرار میگیرد. این پوزیشن به تحریک همزمان زن  و مرد کمک زیادی می کند.

3️⃣ پوزیشن رو در رو

در این حالت زن به پشت خوابیده و مرد روی زن قرار می گیرد به شکلی که همدیگر را میبینند و دخول صورت می گیرد.

4️⃣ آغوش

این اسم پوزیشنی است که دو طرف به پهلو و به یک سمت دراز می کشند. زن با بالا بردن پای خود دخول را توسط مرد ممکن می سازد. در این پوزیشن ممکن است عمق دخول زیاد نباشد.

5️⃣ پوزیشن قاشقی

تفاوت این پوزیشن با پوزیشن آغوش در این است که در این پوزیشن زن پاهای خود را در شکم جمع می کند و سپس دخول صورت می گیرد؛ در این حالت تحریک کلیتوریس نیز امکان پذیر است.

6️⃣ پوزیشن مار

در پوزیشن مار زن روی شکم دراز کشیده و مرد نیز روی آن قرار می گیرد. در این حالت به دلیل زاویه قرارگیری زوجین تحریک نقطه G به خوبی انجام می گیرد.

7️⃣ پوزیشن شکاف آتش

در این پوزیشن زن در لبه ی تخت به پشت دراز کشیده و مرد می ایستد؛ یکی از پاهای زن روی شانه و دیگری روی سینه قرار می گیرد. استفاده از بالشت برای فشار کمتر به ناحیه کمر بسیار موثر خواهد بود. در این پوزیشن دخول عمیق امکان پذیر است.

8️⃣ 69

همانطور که این دو عدد از لحاظ ظاهری برعکس یکدیگر هستند؛ در پوزیشن 69 نیز زن و مرد در جهت مخالف روی یکدیگر قرار می گیرند و به تحریک یکدیگر می پردازند. در این پوزیشن دخول صورت نمیگیرد.

9️⃣ اسپات

فرق این روش با پوزیشن شکاف آتش در این است که پاهای زن به صورت ضربدری قرار می گیرد.

?نیلوفر یا لوتوس

در این حالت مرد به صورت چهار زانو می نشیند و زن به صورت چهره به چهره با او قرار می گیرد به شکلی که با پاها و بازوهای خود مرد را در آغوش می گیرد.

سخن پایانی

اسفاده در روش ها و پوزیشن های مختلف در رابطه جنسی بسیار مهم است. اما با توجه به این موضوع که شما در رابطه تنها نیستید و باید خواسته و علایق فرد دیگری را نیز در نظر بگیرید. از امتحان کردن راه های جدید نترسید وسلامت جسمانی و روانی را در الویت قرار دهید؛ حتما در این مسیر از یک متخصص نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متدوال

بهترین پوزیشن برای تحریک نقطه G کدام است؟

پوزیشن هایی که در آنها دخول عمیق تری انجام می شود؛ احتمال تحریک نقطه G بیشتر است. البته پوزیشن های مناسب هر زوجی متفاوت است.

پوزیشن های مناسب برای دوران بارداری کدام اند؟

برای دوران بارداری تقریبا 7 نوع پوزیشن مختلف وجود دارد که که پوزیشن های ایستاده، رو در رو و به پهلو خوابیده از انواع آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره