روابط زناشوییزوج و خانواده

طولانی شدن رابطه | 8 راهکار برای طولانی کردن رابطه

طولانی شدن رابطه معمولا به لذت بیشتر منجر می‌شود. زوجین در بیشتر موارد به دنبال راهی هستند تا مدت زمان رابطه جنسی خود را افزایش دهند. اما موانعی در این میان وجود دارد. زودانزالی، نداشتن وقت و انرژی کافی و… همگی از مواردی هستند که باعث کوتاه شدن زمان رابطه جنسی می‌شوند. اما به طور کلی راهکارهای متنوعی برای این موضوع وجود دارد. برخی از افراد به دلیل استفاده از روش های نامناسب این مشکل را تشدید کرده و یا حتی باعث ایجاد مشکلی جدید می‌شوند. اما باید نکات زیادی را در نظر گرفت. در ابتدا بهتر است عامل کوتاه شدن زمان رابطه را پیدا کرده و در قدم بعدی طبق آن، اقداماتی انجام دهید. همچنین بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

طولانی شدن رابطه

فراموش نکنید که همیشه طولانی شدن رابطه، به معنای کیفیت بالای رابطه نیست. زمان عامل مهمی است اما باید در کنار آن شرایط خود و شریک جنسی را نیز در نظر داشت. توانایی بدنی و همچنین آمادگی روانی، تاثیر زیادی در این زمینه دارند. اما اگر مدت زمان رابطه از حدی هم کمتر باشد؛ باعث بروز مشکلاتی می‌شود. به همین دلیل باید به درمان اختلالات جنسی پرداخت و در زمینه بالابردن کیفیت رابطه نیز تلاش کرد. در این زمینه هر دو نفر باید تلاش کنند. از طرفی زمان مشخصی برای مدت زمان یک رابطه جنسی خوب وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان برای همه زوجین یک نسخه واحد پیچید. برای اطلاع از راه های افزایش زمان انزال در مردان کلیک کنید.

پیامدهای رابطه جنسی کوتاه مدت

راه های طولانی شدن رابطه

از آنجایی که معمولا زمان ارگاسم و انزال زوجین یکسان نیست؛ کوتاه بودن زمان رابطه جنسی نیز، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در این روابط یک از افراد مجبور به استفاده از روش های دیگری برای رفع نیاز جنسی خود است. با این شرایط زوجین بعد از مدتی نسبت به یکدیگر سرد شده و احتمالا تعدد رابطه جنسی آنان نیز کاهش می‌یابد.

در بیشتر موارد کوتاه شدن مدت زمان رابطه، به دلیل زودانزالی یکی از زوجین رخ می‌دهد. اما برای زودانزالی درمان های زیادی وجود دارد که زوجین با استفاده از آنها می‌توانند رابطه جنسی بهتری داشته باشند. مدت زمان رابطه جنسی، موضوع مهمی در یک رابطه عاطفی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل افراد نباید این موضوع را نادیده بگیرند.

راهکارهایی برای طولانی شدن رابطه جنسی

راهکارهای طولانی شدن رابطه

فراموش نکنید که همیشه مدت زمان کم رابطه جنسی به معنای وجود اختلالات جنسی و یا بی میلی جنسی نیست. گاهی افراد تنها به این دلیل که شناخت کافی از بدن خود و یا همسرشان ندارند؛ نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. اما به طور کلی راهکارهای موثر در مورد طولانی شدن رابطه جنسی، شامل موارد زیر می‌شود.

◀پرهیز خودارضایی یا تماشای پورن

برای داشتن رابطه جنسی طولانی تر و حتی با کیفیت تر، بهتر است افراد از داشتن خود ارضایی یا تماشای فیلم های پورن پرهیز کنند. خودارضایی به تنهایی برای بدن مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر فرد به آن وابستگی پیدا کند؛ چرخه جنسی او را تغییر داده و احتمالا دیگر به شریک جنسی خود، ارگاسم را تجربه نمی‌کند. از طرفی فیلم های پورن نیز نگرش افراد را نسبت به رابطه جنسی تغییر می‌دهد و باعث ایجاد باورهای غیرواقعی نسبت به همسر می‌گردد. برای اطلاع از علل خودارضایی همسر کلیک کنید.

◀ ورزش کگل برای طولانی شدن رابطه

یکی از راهکارهای موثر برای طولانی شدن رابطه، ورزش کگل است. حرکات کگل که باعث تقویت عضلات لگن می‌شوند؛ در بخش های مختلف رابطه جنسی موثر هستند. با این حرکات فرد کنترل بیشتری بر ناحیه تناسلی خود داشته و برای مدت زمان طولانی تری می‌تواند به رابطه ادامه دهد. این حرکات هم برای مردان و هم برای زنان مناسب بوده و بسیار ساده و کم هزینه هستند.

◀تغییر سبک زندگی

به طور کلی سبک زندگی افراد تاثیر زیادی در مدت زمان رابطه جنسی آنها دارد. اگر افراد بتوانند برای مسائل مختلف خود در زندگی برنامه ریزی داشته باشند؛ طولانی شدن رابطه نیز امکانپذیر است. برای مثال خواب و استراحت کافی و یا داشتن تغذیه مناسب، همگی به کیفیت بالاتر رابطه جنسی منجر می‌شوند. شرایط حرفه ای و حتی شخصی پرفشار عواقب زیادی برای افراد ایجاد می‌کند که یکی از آنها رابطه جنسی است. افراد بهتر است مصرف الکل و سیگار را نیز ترک کنند؛ چرا که این موارد نیز در مدت زمان رابطه تاثیر دارند.

◀پیش نوازی طولانی تر

پیش نوازی نقش بسیار مهمی در پیشبرد رابطه جنسی و مدت زمان آن دارد. برخی از افراد بالافاصله بعد از شروع رابطه جنسی به سراغ دخول رفته و به طور کامل برانگیخته نمی‌شوند. اما برای طولانی شدن رابطه بهتر است مدت زمان تحریک را طولانی تر کرده و دخول را به تعویق بیاندازید. پیش نوازی طیف وسیعی از حرکات و رفتارها را در برمی‌گیرد که نحوه استفاده از آنها به زوجین بستگی دارد.

◀پوزیشن های جدید

عادت کردن تنها به یک پوزیشن جنسی و استفاده از آن برای طولانی مدت، قطعا به کمتر شدن مدت زمان رابطه جنسی منجر می‌شود. به همین دلیل می‌توانید از پوزشین های جدید نیز استفاده کنید. البته اینکار نیاز به تمرکز بیشتری دارد. اما از طرفی هیجان رابطه را نیز بالاتر می‌برد. وقتی زوجین از روال عادی رابطه خود خارج می‌شوند؛ باید مدت زمان بیشتری را به رابطه جنسی اختصاص دهند تا نتیجه دلخواه را بگیرند. از طرفی همه پوزیشن های جنسی نیز برای همه افراد مناسب نیست.

◀پرت کردن حواس

یکی دیگر از راهکارها برای طولانی شدن رابطه، پرت کردن حواس است. در این حالت وقتی افراد نزدیک رسیدن به ارگاسم هستند؛ باید حواس خود و یا شریک جنسی را به چیزی دیگری معظوف کنند. در این حالت افراد دیرتر به ارگاسم رسیده و می‌توانند لذت بیشتری ببرند. از طرفی در این مورد زیاده روی نکنید. چرا که برای ادامه رابطه جنسی باید در حال، حضور داشته باشید. برای مثال می‌توانید از شوخی های کوتاه استفاده کنید. اما در حین رابطه جنسی، به طور کلی در مورد کار و مسائل دیگر صحبت نکنید.

◀استفاده از تکنیک مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون در بیشتر موارد برای درمان زودانزالی استفاده می‌شود. اما برای طولانی شدن رابطه نیز می‌توان از آن استفاده کرد. در این روش افراد زمان انزال خود را به صورت طبیعی به تعویق می‌اندازند. آنها باید با نزدیک شدن به مرحله ارگاسم، رابطه را برای مدتی متوقف کرده و دوباره ادامه دهند. علاوه بر این می‌توانند در این مرحله سر آلت خود را نیز به وسیله حلقه کردن دو انگشت شست و اشاره فشار دهند. و یا نقطه ای را که ما بین واژن و مقعد است، لمس کنند. بهتر است این اقدامات را به آرامی انجام داده و از شریک خود نیز کمک بگیرید.

◀کمک گرفتن از مشاور جنسی

کمک گرفتن از مشاور جنسی نه تنها باعث طولانی شدن رابطه می‌شود؛ بلکه مشکلات احتمالی نیز برطرف می‌شوند. روانشناس می‌تواند با بررسی دقیق عملکرد زن و مرد در رابطه، عوامل مزاحم شناسایی کرده و به افراد راهکارهای اصولی ارائه دهد. برخی در این زمینه از روش های نامناسبی استفاده می‌کنند؛ که عوارض جبران ناپذیری برای آنها ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک گرفته شود.

سخن پایانی

در مورد طولانی شدن رابطه جنسی، باورهای اشتباهی وجود دارد. برخی از افراد این موضوع را نشانه قدرت و توانایی دانسته و بسیار در مورد آن حساس هستند. اما به طور کلی زمان رابطه نشان دهنده کیفیت یا لذت زوجین نیست. افراد باید عوامل زیادی را در این مورد در نظر بگیرند. بهتر است در ابتدا با یک روانشناس مشورت کرده و از روش های اصولی در این زمینه استفاده کنند. همچنین به شریک خود همکاری داشته و رضایت او را نیز در نظر بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره