خیانتزوج و خانواده

برخورد با خیانت مردان | جواب خیانت شوهر چیست

نحوه برخورد با خیانت مردان چالشی است که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند. وقتی متوجه می‌شوید که همسرتان به شما خیانت کرده حتماً احساسات منفی بسیاری را تجربه خواهید کرد. اما در کنار همه این احساسات شما دیر یا زود باید تصمیم بگیرید که چطور می‌خواهید با این مسئله برخورد کنید. آیا به دنبال طلاق و جدایی از همسرتان هستید؟ یا می‌خواهید همه چیز را فراموش کرده و به زندگی‌تان ادامه بدهید؟ اگر به دنبال ادامه زندگی باشید سؤالات بیشتری هم هستند که باید به آنها جواب بدهید. برای مثال چطور می‌توان مطمئن شد که خیانت باز هم در زندگی شما اتفاق نخواهد افتاد؟ همان‌طور که می‌بینید برخورد با خیانت مردان موضوع بسیار مهمی است که شما باید اطلاع کافی از آن داشته باشید. پس در ادامه با ما باشید و حتما از خدما مشاوره خیانت آواژه استفاده نمایید.

برخورد با خیانت مردان

زندگی مشترک همیشه پر از اتفاقات تلخ‌وشیرین خواهد بود. اما در کنار خود این اتفاقات، نحوه واکنش شما به آن‌ها نیز بسیار تعیین‌کننده است. گاهی اوقات یک برخورد صحیح و مدیریت شرایط دشوار می‌تواند یک مشکل را تبدیل به پلی برای پیشرفت خانواده بکند. درعین‌حال بی‌توجهی به مشکلات و برنامه‌ریزی نداشتن برای آن‌ها نیز می‌تواند شرایط را از آنچه هست بدتر کند. یکی از این اتفاقات بد خیانت است. خیانت را می‌توانیم یکی از بدترین آسیب‌ها در زندگی مشترک بدانیم. نوع واکنش و برخورد شما به خیانت مردان تأثیر بسیاری در سرنوشت زندگی مشترک و همین‌طور شرایط روحی خودتان خواهد داشت. به همین خاطر بسیار مهم است که تصمیم درستی برای برخورد با همسرتان بگیرید.

 بسیاری از ما نمی‌دانیم که رفتار درست در این شرایط چیست؛ بیشتر موارد، واکنش ما به طرف مقابل فقط از روی احساساتی است که تجربه می‌کنیم. اما آیا احساسات راه صحیح زندگی را به شما نشان خواهند داد؟ حتماً خودتان هم متوجه شده‌اید که پاسخ این سؤال منفی است. به همین خاطر شما باید به دنبال پیداکردن بهترین و منطقی‌ترین راهکار برای برخورد با این رفتار همسرتان باشید. ما در ادامه بعضی از این راهکارها را عنوان می‌کنیم. این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که بهترین راه‌حل برای شرایطی که در آن هستید کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده است.

برای آشنایی با نشانه های خیانت در مردان کلیک کنید.

راهکارهای برخورد با خیانت مردان

کمی به خودتان فرصت بدهید

وقتی با این حقیقت مواجه می‌شوید که همسرتان به شما خیانت کرده احساسات منفی بسیاری را تجربه خواهید کرد. ممکن است از دست همسرتان عصبانی باشید. یا اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهید؛ و احساساتی مثل غم را تجربه کنید. اولین چیزی که باید بدانید این است که در این شرایط تصمیم نگیرید. در واقع اولین مرحله از برخورد با خیانت مردان این است که هیچ واکنشی نشان ندهید. اجازه بدهید کمی زمان بگذرد و شرایط روحی شما ثبات بیشتری پیدا کند. سپس با منطق بیشتری می‌توانید تصمیم بگیرید.

با همسرتان صحبت کنید

پس از اینکه کمی آرام‌تر شدید حتماً راجع به شرایط پیش‌آمده با همسرتان صحبت کنید. اجازه بدهید او نیز دلایل خود را راجع به اتفاقی که افتاده بیان کند. با این روش شما بهتر متوجه می‌شوید که همسرتان چه احساس و افکاری دارد؛ و این به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک خواهد کرد.

خودتان را سرزنش نکنید

ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس و سرزنش خود یکی از مشکلاتی است که معمولاً بعد از خیانت همسر برای ما اتفاق می‌افتد. در این شرایط شما ممکن‌است احساس کنید دلیل خیانت طرف مقابل بد و ناکافی بودن شما بوده است. یادتان باشد که افکار منفی این‌چنینی می‌تواند بیش از هر چیز به شما آسیب برساند. حتی اگر فرض کنیم مشکلاتی از طرف شما هم وجود داشته است، این موضوع نمی‌تواند تنها دلیل خیانت همسرتان باشد. پس یکی از کارهایی که در این شرایط باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز خود را به خاطر اشتباه دیگری سرزنش نکنید.

فرزندان‌تان را دور از ماجرا نگه دارید

اگر از ازدواج خود صاحب فرزند شده‌اید یک نکته مهم این است که او را هرگز وارد دعوایی که با همسرتان دارید نکنید. یادتان باشد که در درجه اول او اگرچه همسر خوبی برای شما نبوده؛ اما پدر فرزندتان است. و شما هرگز نباید تصویر ذهنی یک پدر را در ذهن فرزندتان تخریب کنید. به‌علاوه کودکان معمولاً توانایی ذهنی کمتری برای تجزیه و تحلیل مسائل دارند. درگیرکردن آن‌ها در شرایطی که مناسب سن‌شان نیست می‌تواند باعث بروز مشکلات روحی بسیاری برایشان بشود.

برای آشنایی با راه های بخشش خیانت کلیک کنید.

دست به رفتارهای مشابه نزنید

یکی از بدترین واکنش‌ها به خیانت همسرتان این است که شما هم دست به رفتار مشابه بزنید. بسیاری از خانم‌ها در مقابل خیانتی که می‌بینند خودشان هم دست به یک رفتار متقابل می‌زنند تا از این راه احساس خشم خود را خالی کنند. یا به طرف مقابل نشان بدهند که آنها نیز برای بسیاری از مردان جذاب و خواستنی هستند. این راهکار شاید در کوتاه‌مدت خشم شما را خالی کند اما در بلندمدت فایده‌ای برای زندگی‌تان نخواهد داشت. در حقیقت شما مشکلات را حل نکرده‌اید. بلکه تنها مشکل دیگری به این شرایط اضافه کرده‌اید. پس بهتر است از رفتار متقابل خودداری کنید. اگر احساس می‌کنید دیگر نمی‌توانید زندگی مشترک خود را ادامه بدهید ابتدا این رابطه را تمام کنید و سپس به سراغ رابطه جدید بروید.

برای کسب اطلاع برای کنترل شوهر کلیک کنید.

طلاق از جمله راهکارهای برخورد با خیانت مردان

خیلی از ما وقتی می‌شنویم که یک نفر به همسرش خیانت کرده قبل از هر راهکار دیگری به طلاق فکر می‌کنیم. برای بیشتر ما خیانت گناه نابخشودنی است که پس از آن، عمر یک رابطه کاملاً تمام می‌شود. بااین‌حال باید بگوییم که متخصصان خانواده در این موضوع با شما هم عقیده نیستند. بلکه بسیاری از مواقع شما می‌توانید با بررسی مشکلاتی که در رابطه‌تان وجود دارد و حل آنها یک زندگی مشترک بهتر برای خود و همسرتان بسازید. پس اگر با خیانت همسرتان مواجه شدید فکر نکنید که طلاق تنها راه‌حل است. قبل از هر چیز شرایط را به‌خوبی بررسی کنید. و باتوجه‌به همه ابعاد برای زندگی‌تان یک تصمیم جدی بگیرید.

برخورد با خیانت مردان و اهمیت مشاوره خانواده

وقتی با خیانت همسرتان روبه‌رو می‌شوید یکی از بهترین کارها کمک‌گرفتن از مشاور خانواده است. شما در شرایطی قرار دارید که احساسات منفی اجازه تصمیم‌گیری صحیح را به شما نخواهد داد. به‌علاوه بسیاری از مواقع اطرافیان نیز به دلیل محبتی که به شما دارند شروع به جانب‌داری می‌کنند. و این می‌تواند شرایط را بدتر کند. در چنین موقعیتی بهتر است شما با فردی صحبت کنید که بتواند بی‌طرفانه به حرف‌هایتان گوش کند.

بسیاری از مواقع ما نمی‌دانیم که چه مشکلاتی در زندگی‌مان باعث خیانت شده‌اند. یا شاید بدانیم اما راهکاری برای تغییر شرایط نداشته باشیم. همین موضوع می‌تواند باعث شود که زندگی مشترک شما به‌جای بهترشدن درگیر موضوعی مثل طلاق بشود. متخصصین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند به شما کمک می‌کنند تا مشکلات و دلایل آسیبی که دیده‌اید را شناسایی کرده و برای برطرف‌کردن آن به شما راه‌حل نشان خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت مردان می توانید از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا سکوت در برابر خیانت همسر و خود را به بی‌توجهی زدن کار درستی است؟

خیر؛ این کار شما باعث می‌شود همسرتان به رفتار خودش ادامه بدهد؛ و شاید تا مدت‌ها متوجه اشتباه خودش نباشد. یا حتی وقتی از طرف شما بی‌توجهی می‌بیند بیشتر به کار خود ادامه بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره